Sivu: 25 / 115:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1523242526273575 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 721:stä 750:een 3437:sta
  1. #721
    Lainaa (CebariTonni @ Elo. 12 2010,13:55) kirjoitti
    Lainaa (suzuki03 @ Elo. 11 2010,20:28) kirjoitti
    Jokin aika sitten heitin keskusteluun aiheen moottorin käyntilämpötiloista helteellä,mutta vain 1:ksi XX kuski vastasi aiheeseen,siis onko niin että XX käy jostain syystä lämpöisempänä kun esim. Fireblade ?
    En muista olenko vastannut, enkä tiedä Bladesta mutta mulla Bläkkäri on parhaimmillaan pyyhkiny lähes 120 asteen lämpötiloja ... ja on kuulema ihan normaalia kunnon helteellä (+30 ja yli) ja esim. kaupunki ruuhkassa liikuttaessa
    En tiedä olisiko mitään hyötyä jos XX:n alakatteiden sisäpuolelta repisi vaahtomuovin kappaleet pois?Saisi moottoritila ainakin lisää "ilmatilaa"-Onkohan kukaan repinyt niitä irti?Pesun jälkeen niistä valuu vettä ja keräävät hiekkaa ym. turhaa moskaa itseensä ja aikaa myöden lämpö alkaa rapistamaan niitä.Ei kai niillä muuta tarkoitusta ole alunperin ollutkaan kuin äänenvaimennus....jos näin pois vaan



    ZZR 1400 -08
    CBR XX 1100 -06
    GSX 750F -03
    ER-5 -97
    +100tkm/120kmh




  2. #722
    Lainaa (Harri M. @ Elo. 12 2010,13:06) kirjoitti
    Moi!

    Jollakin oli muistaaksni tiedossa Suomalainen tarrapuoti joka tekee myös bläkkärin tarrasarjoja, taisinpä jonkun kanssa pikasen hieroa kauppaakin...
    -Harri-
    Taisit minulta joskus kysellä. Hart-Tapes tekee ainaskin noita tarroja kohtuu hintaan.
    Honda CBR1100XX Super Whitebird

    SS1000 CBR1100XX ennätysajo.

    www.xxmeeting.fi
  3. #723
    Lainaa (suzuki03 @ Elo. 12 2010,20:02) kirjoitti
    En tiedä olisiko mitään hyötyä jos XX:n alakatteiden sisäpuolelta repisi vaahtomuovin kappaleet pois?Saisi moottoritila ainakin lisää "ilmatilaa"-Onkohan kukaan repinyt niitä irti?Pesun jälkeen niistä valuu vettä ja keräävät hiekkaa ym. turhaa moskaa itseensä ja aikaa myöden lämpö alkaa rapistamaan niitä.Ei kai niillä muuta tarkoitusta ole alunperin ollutkaan kuin äänenvaimennus....jos näin pois vaan
    Voipi olla että ilma kiertäisi vähän paremmin, mutta mites kaikenmaailman resonaatioäänet? Muovihan ei rämise, jos se on rungossa vaahtomuovin välityksellä kiinni.

    Minusta jengi murehtii turhaan noita koneen lämpöjä. Ihan jo tämänkin palstan otannasta saa selville, että ruiskupeli nostaa herkästi valoissa lämmöt sataan (tai ylikin), mutta TOIMIVA flekti pitää ne suunnilleen siinä, ja ajaessa on sitten jotain 80-90 kelistä riippuen. Kuten joku jo totesi, on järjestelmä paineistettu, joten ei se vesi kiehu ihan satasessa vielä, eikä siitä tarvitse huolestua.

    Mittaristossa on ohjekirjankin mukaan joku varoitusvalo (taisi lämpömittarin viiva muuttaa väriä tms.) joka syttyy vasta 122 asteessa, joten ei sen mukaan reilu sata ole valmistajankaan mielestä varoituksen arvoista. Tuo 120+ on sitten jo turhan kuuma...
    ZZR1400 -06
  4. #724
    itellä lämmöt pyörii tien päällä siinä 82 asteessa, madellessa nousee helpostikin sinne sataseen jolloin flekti menee päälle. sen jälkeen lämmöt putoaa yleensä aika mukavasti ja lämpö siirtyykin jonnekin, joka ei kuskista tunnu hirveän mukavalta....

    nyt helteillä lämmöt kävi korkeammalla jossain 87 asteessa, etenkin jos edessä meni auto ja ilmavirtaus hieman heikkeni..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  5. #725
    Lainaa (Harri M. @ Elo. 12 2010,13:06) kirjoitti
    Tankki, ylä ja takakate on menossa talvella maalarille ja sitä ennen pitäisi ne tankin tarrat hommata, että saisivat sitten lakan alle asetella.
    Tankin tarrat on lakan alla, muut päällä jos muistelen oikein
    - '11 BMW R 1200 GS
    - IBA SS1600K
    ---
    ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
  6. #726
    Lainaa (strider @ Elo. 16 2010,19:38) kirjoitti
    Tankin tarrat on lakan alla, muut päällä jos muistelen oikein
    Totta.

    Mullakin oli takakate maalauksessa viime talvena. Tai oikeastaan hankin rompalta uuden kärähtäneen tilalle jonka maalautin, mutta en laittanut tarroja lainkaan. Itseasiassa ihan OK näköinen niinkin. Ei sitä edes tahdo huomata, että tarrat puuttuu, jos ei osaa katsoa. Takakatteen tarrat tosin on melko huomaamattomia muutenkin...
    ZZR1400 -06
  7. #727
    Hei jälleen kaikille xx kuskeille. Nyt on jo 4000 melkein huoletonta kilometriä pyörän kanssa takana. Jännitteensäädin otti ja kärähti, mutta muuten on pyörä pelannut hyvin...Kunnes

    Ongelmana on seuraavat asiat...Huomasin pyörästä tulleen levoton ajettava. Toisinaan se seilaa hieman, ja reippaassa kiihdytyksessä etupää rupeaa voplaamaan.

    En osaa varmasti sanoa seilaako pyörän keula, vaiko perä. Aloitin asian tutkimisen takarenkaan irrotuksella. Samalla lähti irti myös takaiskari. Takarenkaan laakerit olivat kunnossa, samaten takasvingin laakerit. niistä ei löytynyt välystä vaikka kuinka heilutti ja ravisti.

    Takaiskarissa oli huoltomanuaalin tiedoista poiketen 6mm liikaa esijännitystä. Se on nyt säädetty kohdalleen, pärrä ehkä hieman parani, mutta ongelma ei kadonnut...

    Etupää on huollettu 10000km sitten, ja ohjauslaakeri vaihdettu 20000km sitten. Etupäästäkään en ole löytänyt mitään välystä, vaikka etsitty on.

    Voiko kaiken tämän ongelman aiheuttaa kulunut takarengas, pintaa on kyllä vielä, mutta ratas on kulunut keskeltä tasaiseksi. renkaana dunlop sportmax. Alkaa itesellä keinot loppua, että mitä tuolle tekee
  8. #728
    mitenkäs eturengas?
  9. #729
    Lainaa (mkn016 @ Elo. 17 2010,19:02) kirjoitti
    Hei jälleen kaikille xx kuskeille. Nyt on jo 4000 melkein huoletonta kilometriä pyörän kanssa takana. Jännitteensäädin otti ja kärähti, mutta muuten on pyörä pelannut hyvin...Kunnes

    Ongelmana on seuraavat asiat...Huomasin pyörästä tulleen levoton ajettava. Toisinaan se seilaa hieman, ja reippaassa kiihdytyksessä etupää rupeaa voplaamaan.

    En osaa varmasti sanoa seilaako pyörän keula, vaiko perä. Aloitin asian tutkimisen takarenkaan irrotuksella. Samalla lähti irti myös takaiskari. Takarenkaan laakerit olivat kunnossa, samaten takasvingin laakerit. niistä ei löytynyt välystä vaikka kuinka heilutti ja ravisti.

    Takaiskarissa oli huoltomanuaalin tiedoista poiketen 6mm liikaa esijännitystä. Se on nyt säädetty kohdalleen, pärrä ehkä hieman parani, mutta ongelma ei kadonnut...

    Etupää on huollettu 10000km sitten, ja ohjauslaakeri vaihdettu 20000km sitten. Etupäästäkään en ole löytänyt mitään välystä, vaikka etsitty on.

    Voiko kaiken tämän ongelman aiheuttaa kulunut takarengas, pintaa on kyllä vielä, mutta ratas on kulunut keskeltä tasaiseksi. renkaana dunlop sportmax. Alkaa itesellä keinot loppua, että mitä tuolle tekee
    Juu, eli unohtu kirjoittaa tohon, että edessä n1000km ajettu metzeler z6, kun laitettiin se alle, niin näitä ongelmia ei ollut... eli tullut ihan vast ikään
  10. #730
    Lainaa (mkn016 @ Elo. 17 2010,22:25) kirjoitti
    Lainaa (mkn016 @ Elo. 17 2010,19:02) kirjoitti

    Voiko kaiken tämän ongelman aiheuttaa kulunut takarengas, pintaa on kyllä vielä, mutta ratas on kulunut keskeltä tasaiseksi. renkaana dunlop sportmax. Alkaa itesellä keinot loppua, että mitä tuolle tekee
    Joku joskus (liikkeessä kai ammattilainen) sanoi tuollaisen ongelman johtuvan helposti takasesta. Jos kaikki muut on kunnossa.. Taisi siinä olla vahventava kokemuksen omaava kaveri vieressä sanomassa samaa. Tyypillä oli se joku 1000 Hondan puoli-istuttava härveli.. CB tai jotain.
    Honda XX-07
  11. #731
    Keltanokka kyselee:
    48.000 ajettu -00 XX
    Omia kilsoja kertynyt jo huimat 3000
    Pari asiaa:
    Nyt on alkanut kuulumaan laahaavcaa ääntä etupäästä,
    samalla olen seurannut,että jarrunesteet alkaa olla jo alle alarajan (kun säiliötä kattelee).
    Oiskos jarrupalat finito? Ja nyt ääntelee?
    Voikos ne jäädä laahaamaan ja samaal aiheutaa sen,että kun n 80 km/h irrottaa lapaset stongasta,niin alkaa hirmiä väpätys?
    Mitäs kaikkea tilpehööriä pitäs sit hommata jarrupalojen vaihtoon ja mistä?
    Luulen,että pyörää ei ole vähäänaikaan huollettu / edes paljoa ajettu,että pitäsko laittaa jarrusatulat/sylinterit atomeksi?
    Kiitoksia vaan,jos joku vaivautuu vastaamaan.
  12. #732
    Se jotta laahausääntä kuuluu kun pyörää työntelee on ihan normaalia. Ja tuosta väpätyksestä niin takalaukku/kulunut eturengas aiheuttaa moista. Mulla sama homma ja vaimeni melkein olemattomiin kun laitoin Z6 interactit alle.

    Jarrunestettä varmaan kannattaisi lisätä sitten jos se on lopussa ja kantsii ne palatkin tarkistaa. Toisen puolen palat saattaa vähän kulua toispuoleisesti johtuen dual jarrusysteemistä, mutta tarvikepalat huoltomiehen mukaan kestää paremmin kuin orkkikset.



    Älä itke ruma lapsi. Ota rusina. Huomenna mennään naamarikauppaan.

    BMW K1300S Black Edition -14
    BMW K1200S -06 ex
    Honda Blackbird -03 ex (Varastettu)
    Kawasaki ZX-6R -05 ex
    Honda CBR 600F Sport -03 ex
  13. #733
    1.Tarkistus:Jos jarrunesteitä ei vuoda mistään niin palat lopussa sekä edestä että takaa eli tarkista palojen pinta ekana;kun vaihdat uudet palat niin jarrunesteen pintakin nousee säiliössä..
    2.vaihto etupää:-vanhat palat irti, satula irti ja sylinterien väliin lattarauta tms paksuus 5-6 mm,purista jarrulla satula kerrallaan em rautaa vasten jolloin männät tulee sopivasti ulos niin voit putsata männänvarret ohuella jarrunesteeseen kostutetulla rievulla.-Paina sylinterit sisään ja satula takaisin paikoilleen ja uudet palat paikoilleen ja samaa rataa kahdella muulla satulalla..vie n.1-2 tuntia ja toimi ainakin itsellä(36.000 km ja vasen satula,muistaakseni ulkopuolen pala kulmasta lähes metallilla)
    -Caelum igne tegam
    -Defensor capitolii evp
    -XX-03 blue one
    -fjr 1300 -08
    -xt 600 -94
  14. #734
    Hei.
    Nyt seuraa tyhmä kysymys,jos toinenkin.
    Mutta onkos niin,että noissa XX:sissä on osissa eroja vuosimallin mukaan.
    Katsokaas,kun koitin katella esim jarrupaloja omaan -00,niin nettimyymälän varastossa ei ollut.
    No laitoin vuosimalliksi 01 ni johan alkoi löytymään, ja sälää ja himmeliä oli niin pirusti enemmän ku -00.
    Tosin kuvassa se jarrupalasetti oli kyllä erinäköinen,mutta uudismotoristina luulin tosiaan ton XX olevan jo evoluutionsa päässä ja alkutaipaleesta.
  15. #735
    Tarkempi kuvien tutkiskelu kyllä näyttäisi siltä,että palat olisi samat.
    Uudemman mallin paloissa näyttäisi vaan olevan noi "kitinäpellinpalat" jo paloissa kiinni,kun -00 mallissa ne on siin palojen viereesä.
    Evivei käykö noi palat keskenään?
    kun 00 paloje varastossa ei näyttäisi olevan,mutta -01 löytyy..
  16. #736
    Huoltokorttien mukaan vain vuosimallissa 2001 olisi eri paria nuo palat, siis eriteltynä vasen ja oikea puoli. Tarvikepalat ovatkin sitten aina samanlaisia molemminpuolin.
    Tuossa vm:t ja tuotenumerot.
    97-98 06455-MAT-006
    99-00 06455-MAT-006
    2001 Oikea 06456-MCC-006
    2001 Vasen 06455-MAT-E22
    02-07 06455-MAT-E22 X 2

    Nämä tiedot BB:n huoltokorteista.
    Älä korjaa ehjää....
  17. #737
    onkos kukaan kokeillu helibarseja äksään..?

    kannattaako hankinta ja millainen oli asennus..? *

    sopiiko vanhan tupet heittämällä paikoilleen, vanhoissa orkkis kahvalämppärit, vaikeuttaako asennusta kovinkin..? *
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  18. #738
    Woblaavista mopoista kannattaa tarkastaa myös rengaspaineet. Mulla misukat alla ja paineet edessä 3,3 ja takana 3,1 bar, eikä vopeltanna vaikka takasesta näky kankaatkin ennen vaihtoa.

    -Harri-
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  19. #739
    Täällä XX woblasi Batlax:eilla, sekä ensiasennus, että 020 versiolla. Ei tarvinnut olla edes kovin kuluneet. Nyt on ollut pari settiä Pilot Road Kakkosta eikä wobella kuluneenakaan.
    XX -04, R1200GS -13
  20. #740
    Juu ei ne Brigestonet ole oikein mistään kotoisin bläkkärin alla. Misukan Road 1 tai 2, niin ei ole ongelmia, molemmat olleet alla, nyt sekaisin vielä, eli Road 2 edessä ja 1 takana. Niin ja pikkasen reilummat paineet, niin kumitkin kestää ihan toisella tavalla.

    -H-
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  21. #741
    Metzeleri on myös hyvä valinta..Itelläki meinasi bridgestone woblata, mutta ei ole enää Z6:lla (vahvistetut) woblannu.
    Ja ainakin kuumilla keleillä kannattaa käyttää vähn reilumpia paineita, niin renkaat kestää helposti 12tkm.
    Ex:
    Ducati Hypermotard 1100 -08
    Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
    Honda CBR 1100 XX -04
  22. #742
    Lainaa (mkn016 @ Elo. 17 2010,19:02) kirjoitti
    Hei jälleen kaikille xx kuskeille. Nyt on jo 4000 melkein huoletonta kilometriä pyörän kanssa takana. Jännitteensäädin otti ja kärähti, mutta muuten on pyörä pelannut hyvin...Kunnes

    Ongelmana on seuraavat asiat...Huomasin pyörästä tulleen levoton ajettava. Toisinaan se seilaa hieman, ja reippaassa kiihdytyksessä etupää rupeaa voplaamaan.

    En osaa varmasti sanoa seilaako pyörän keula, vaiko perä. Aloitin asian tutkimisen takarenkaan irrotuksella. Samalla lähti irti myös takaiskari. Takarenkaan laakerit olivat kunnossa, samaten takasvingin laakerit. niistä ei löytynyt välystä vaikka kuinka heilutti ja ravisti.

    Takaiskarissa oli huoltomanuaalin tiedoista poiketen 6mm liikaa esijännitystä. Se on nyt säädetty kohdalleen, pärrä ehkä hieman parani, mutta ongelma ei kadonnut...

    Etupää on huollettu 10000km sitten, ja ohjauslaakeri vaihdettu 20000km sitten. Etupäästäkään en ole löytänyt mitään välystä, vaikka etsitty on.

    Voiko kaiken tämän ongelman aiheuttaa kulunut takarengas, pintaa on kyllä vielä, mutta ratas on kulunut keskeltä tasaiseksi. renkaana dunlop sportmax. Alkaa itesellä keinot loppua, että mitä tuolle tekee
    joo reipas kiihdytys ja etupää alkaa voplaamaan sekä hieman reippaammassa vauhdissa alkaa värisemään,itsekukin voi päätellä mikä on tämä reipas vauhti.. ,hyvä eturengas ja paineet kohdillaan,mistähän vois alkaa katsella ongelmakohtaa
    vaikuttaako iskarit asiaan eli onko iskariremontti tiedossa..??
  23. #743
    Kävin eilen heittämässä pikku lenkin.
    Pyörä oli seissyt muutaman päivän ja nyt startatessa se musta pyöritti heikosti (eihän se kauaa pyörittäny ku hörähti,mut kuitenkin)
    Ensi kevääksi asia on korjattava.
    Mistäs voin mitätä latausjännitteen?
    Kertooko pelkkä jännite laturin kunnon,mistä tiedän paljonko se virtaa sinne puskee.
    Jännitteensäädin on ollut lukukokemuksieni heikko lenkki XX:ssä.
    Miten sen kunnon voi tarkistaa?
    Onko muita kohteita sitten akun lisäksi,mistä MAHDOLLISTA vikaa kandee hakea?
  24. #744
    Mittaa yleismittarilla napajänniteen tulisi olla jotain 13,8-14.4 volttia, jos on alle tai yli, niin jotain häikkää on latauspuolella.

    Tarkista myös napojen puhtaus, sekin voi joskus aiheuttaa ongelmia. www.cbrxx.com sivuilta saa manualin Bläkkäriin ilmaiseksi, tosin sivuille on rekisteröidyttävä.

    -Harri-
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  25. #745
    Olen harkinnut 1100 Blackbirdin ostamista, vm. 2000. Pyörällä ajettu 59000km.

    Olisin tahtonut kysyä asiasta enemmän tietäviltä että mihin tuon verta ajettu sijoittuu "toimii kuin junan vessa - loppuunajettu" akselilla?

    Eli onko tuommonen 60 tonnia ajettu Blackbird jo lähellä tiensä päätä esimerkiksi sen puolesta, että venttiilin välykset tai muut säädöt alkavat jo olla siinä vaiheessa että edessä on useamman tonnin hintainen koneremontti jos pyörällä tahtoo vielä ajaa?

    Pähkinän kuoressa siis en tahtoisi ostaa pyörää joka räjähtää kymppitonnin jälkeen palasiksi. Koittakaa kertoa merkkiuskollisuudet ja muut hömpät unohtaen realistinen mielipide/kokemus. Oletetaan nyt vaikka, että pyörää on huollettu "keskivertoisesti" kuten yleensä, eli ei jokaista manuaalin kohtaa läpikäyden tuhannen kilsan välein mutta ei myöskään revittelemällä konetta loppuun ja huoltoon vasta kun savu nousee. Huoltohistoriasta kun en pyörän kohdalla tiedä.
    Ensimmäinen pyörä: https://goo.gl/aPxy7d
  26. #746
    Lainaa (Fourstroke @ Loka. 06 2010,18:59) kirjoitti
    en tahtoisi ostaa pyörää joka räjähtää kymppitonnin jälkeen palasiksi.
    Uusikin pyörä voi huonolla tuurillä räjähtää kymppitonnin jälkeen, sitähän ei voi koskaan tietää. Mutta olettaen että vehje ei ole maanantaikappale ja on normaalisti huollettu, väittäisin että nuo kilometrit voi tuplata ennen isompia murheita.



    ZZR1400 -06
  27. #747
    Lainaa (Fourstroke @ Loka. 06 2010,18:59) kirjoitti
    Eli onko tuommonen 60 tonnia ajettu Blackbird jo lähellä tiensä päätä
    Ääh, tuo konehan kestää isältä pojalle. Toki, saahan väärällä käytöllä vaikka ratakiskon rikki, mutta normikäytössä olleelle XX:lle 60tkm on pikku juttu. Normihuolloilla pyörä käy ja kukkuu vaikka kuinka pitkään vielä. Ajoa vaan.
    .
  28. #748
    Lainaa (Fourstroke @ Loka. 06 2010,18:59) kirjoitti
    Olen harkinnut 1100 Blackbirdin ostamista, vm. 2000. Pyörällä ajettu 59000km.

    Olisin tahtonut kysyä asiasta enemmän tietäviltä että mihin tuon verta ajettu sijoittuu "toimii kuin junan vessa - loppuunajettu" akselilla?

    Eli onko tuommonen 60 tonnia ajettu Blackbird jo lähellä tiensä päätä esimerkiksi sen puolesta, että venttiilin välykset tai muut säädöt alkavat jo olla siinä vaiheessa että edessä on useamman tonnin hintainen koneremontti jos pyörällä tahtoo vielä ajaa?

    Pähkinän kuoressa siis en tahtoisi ostaa pyörää joka räjähtää kymppitonnin jälkeen palasiksi. Koittakaa kertoa merkkiuskollisuudet ja muut hömpät unohtaen realistinen mielipide/kokemus. Oletetaan nyt vaikka, että pyörää on huollettu "keskivertoisesti" kuten yleensä, eli ei jokaista manuaalin kohtaa läpikäyden tuhannen kilsan välein mutta ei myöskään revittelemällä konetta loppuun ja huoltoon vasta kun savu nousee. Huoltohistoriasta kun en pyörän kohdalla tiedä.
    Jos kohteellasi on ajettu kuuskymppiä, niin jakoketju ja kiristin voisi olla aiheellista vaihtaa, jos ei ole vielä vaihdettu. Kuuttakymppiä eräs merkkihuolto aikoinaan itselleni vakuutteli ketjun osalle. Kiristimiä vaihdellaan sen mukaan mitä oma korva kestää resonanssisärinää n. 3500r/min kohdalla kuunnella.

    Itse olen nyt tällä toisella bläkkärilläni, vm-99, ajellut sekalaista ajoa reilun 70tkm, huoltaen sen alusta loppuun itse, ja 12tkm välein kuten ohjekirja pyytää. Normi huoltosetin lisäksi vaihdoin jakoketjun kiristimen jossain 24tkm kohdalla, ja ketjun 48tkm kohdalla lähinnä siksi, kun piti paria venttiiliä säätää, ja paikat oli valmiiksi levällään. Nyt mittarissa on 92tkm, joten voisi tuon kiristimen jo taas vaihtaa vaikka omaa mieltään rauhottaakseen, vaan empä aio kiirettä pitää. Hinta on luokkaa kuutisenkymppiä, ja vaihtoon kuluu puolisen tuntia. Mitä venttiileihin tulee, niitä on välillä joutunut hiukan säätään, mutta säätövaraa on edelleen sen verran, että venttiiliremonttia ei ainakaan sen takia ole tiedossa pitkiin aikoihin. Kone ei syö edelleenkään öljynvaihtovälillä öljyä. Muu tekniikka on kutakuinkin toiminut ok, eikä normaalin huolto-ohjelman kulutusosa-kategoriaan kuulumattomia "vaihdetaan tarvittaessa" osia ole mennyt kuin ohjauslaakeri kertaalleen jossain 50tkm kohdalla. Sekään ei ollut missään katastrofaalisessa kunnossa, korkeintaan pientä alkavaa pittingiä ylemmän laakerin kehällä.
    Empä muuten ole vielä koskaan kuullut kenenkään tehneen bläkkäriin koneremonttia kulumisesta / kilsoista johtuen..
    Yksi ikävä "ominaisuus" noissa 99-00 malleissa on, meinaan ns. "luumukytkentä" penkin alla. Siellä on sellainen riviliitin silta, joka tuppaa hapettumaan ajansaatossa vettä saatuaan. Aiheuttaa lähinnä valojen sekoilua, mutta on suht helppo korjata itsekin. Itse olen tuota liitinhässäkkää joutunut puunaamaan viiden vuoden aikana kolmeen otteeseen tahtia kerran kesässä.
    Ja jatkuu.. Nyt kun tässä alkoi muisteleen, niin menihän tuosta nykyisestä jännitteensäädin v. 2006. Oirehti siten, että käynnistettyä latausjännite oli ok, mutta kun nosti kierroksen 4-5 tonnin paikkeille, latausjännite "romahti" lähelle akkujännitettä. Uusi osa tarvikkeena maksoi satkun verran, oli helppo vaihtaa itsekin, ja on kestänyt kun pitää AINA valot päällä kun kone on käynnissä. Säädin kun tuppaa ylikuumeneen hukkalämmöstä, jota syntyy kun tuotettua virtaa ei käytä. Eli mitä tuohon nyt sanoisi "toimii kuin junan vessa - loppuunajettu"? Toimii kuin just huollettu junan vessa?



    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  29. #749
    Lainaa (Holtsu @ Loka. 08 2010,11:45) kirjoitti
    Lainaa (Fourstroke @ Loka. 06 2010,18:59) kirjoitti
    Olen harkinnut 1100 Blackbirdin ostamista, vm. 2000. Pyörällä ajettu 59000km.

    Olisin tahtonut kysyä asiasta enemmän tietäviltä että mihin tuon verta ajettu sijoittuu "toimii kuin junan vessa - loppuunajettu" akselilla?

    Eli onko tuommonen 60 tonnia ajettu Blackbird jo lähellä tiensä päätä esimerkiksi sen puolesta, että venttiilin välykset tai muut säädöt alkavat jo olla siinä vaiheessa että edessä on useamman tonnin hintainen koneremontti jos pyörällä tahtoo vielä ajaa?

    Pähkinän kuoressa siis en tahtoisi ostaa pyörää joka räjähtää kymppitonnin jälkeen palasiksi. Koittakaa kertoa merkkiuskollisuudet ja muut hömpät unohtaen realistinen mielipide/kokemus. Oletetaan nyt vaikka, että pyörää on huollettu "keskivertoisesti" kuten yleensä, eli ei jokaista manuaalin kohtaa läpikäyden tuhannen kilsan välein mutta ei myöskään revittelemällä konetta loppuun ja huoltoon vasta kun savu nousee. Huoltohistoriasta kun en pyörän kohdalla tiedä.
    Jos kohteellasi on ajettu kuuskymppiä, niin jakoketju ja kiristin voisi olla aiheellista vaihtaa, jos ei ole vielä vaihdettu. Kuuttakymppiä eräs merkkihuolto aikoinaan itselleni vakuutteli ketjun osalle. Kiristimiä vaihdellaan sen mukaan mitä oma korva kestää resonanssisärinää n. 3500r/min kohdalla kuunnella.

    Itse olen nyt tällä toisella bläkkärilläni, vm-99, ajellut sekalaista ajoa reilun 70tkm, huoltaen sen alusta loppuun itse, ja 12tkm välein kuten ohjekirja pyytää. Normi huoltosetin lisäksi vaihdoin jakoketjun kiristimen jossain 24tkm kohdalla, ja ketjun 48tkm kohdalla lähinnä siksi, kun piti paria venttiiliä säätää, ja paikat oli valmiiksi levällään. Nyt mittarissa on 92tkm, joten voisi tuon kiristimen jo taas vaihtaa vaikka omaa mieltään rauhottaakseen, vaan empä aio kiirettä pitää. Hinta on luokkaa kuutisenkymppiä, ja vaihtoon kuluu puolisen tuntia. Mitä venttiileihin tulee, niitä on välillä joutunut hiukan säätään, mutta säätövaraa on edelleen sen verran, että venttiiliremonttia ei ainakaan sen takia ole tiedossa pitkiin aikoihin. Kone ei syö edelleenkään öljynvaihtovälillä öljyä. Muu tekniikka on kutakuinkin toiminut ok, eikä normaalin huolto-ohjelman kulutusosa-kategoriaan kuulumattomia "vaihdetaan tarvittaessa" osia ole mennyt kuin ohjauslaakeri kertaalleen jossain 50tkm kohdalla. Sekään ei ollut missään katastrofaalisessa kunnossa, korkeintaan pientä alkavaa pittingiä ylemmän laakerin kehällä.
    Empä muuten ole vielä koskaan kuullut kenenkään tehneen bläkkäriin koneremonttia kulumisesta / kilsoista johtuen..
    Yksi ikävä "ominaisuus" noissa 99-00 malleissa on, meinaan ns. "luumukytkentä" penkin alla. Siellä on sellainen riviliitin silta, joka tuppaa hapettumaan ajansaatossa vettä saatuaan. Aiheuttaa lähinnä valojen sekoilua, mutta on suht helppo korjata itsekin. Itse olen tuota liitinhässäkkää joutunut puunaamaan viiden vuoden aikana kolmeen otteeseen tahtia kerran kesässä.
    Ja jatkuu.. Nyt kun tässä alkoi muisteleen, niin menihän tuosta nykyisestä jännitteensäädin v. 2006. Oirehti siten, että käynnistettyä latausjännite oli ok, mutta kun nosti kierroksen 4-5 tonnin paikkeille, latausjännite "romahti" lähelle akkujännitettä. Uusi osa tarvikkeena maksoi satkun verran, oli helppo vaihtaa itsekin, ja on kestänyt kun pitää AINA valot päällä kun kone on käynnissä. Säädin kun tuppaa ylikuumeneen hukkalämmöstä, jota syntyy kun tuotettua virtaa ei käytä. Eli mitä tuohon nyt sanoisi "toimii kuin junan vessa - loppuunajettu"? Toimii kuin just huollettu junan vessa?
    Anteeksi maalaisuuteni mutta mikä on "luumukytkentä" ja vielä enemmän ihmetyttää "riviliitin silta"?

    Omasta ei ainakaan tuommoisia löydy, tuo liittimen hapettumisvika on ihan todellisuutta mutta käsittääkseni se koskee pyörän vasemmalla puolella, jännitteensäätimen vieressä olevaa johtosarjan liitosta. Mitään riviliitinhässäköitä ei taida 99-00 mallista löytyä..?
  30.  
  31. #750
    Lainaa (Fourstroke @ Loka. 06 2010,18:59) kirjoitti
    Eli onko tuommonen 60 tonnia ajettu Blackbird jo lähellä tiensä päätä esimerkiksi sen puolesta, että venttiilin välykset tai muut säädöt alkavat jo olla siinä vaiheessa että edessä on useamman tonnin hintainen koneremontti jos pyörällä tahtoo vielä ajaa?
    Ei se räjähdä. Omalle ent. XX:lle (vm. 2000) tehtiin 96.000 km:ssä huoltovälinmukainen venttiilivälysten tarkastus, olivat aivan tehtaan spekseissä (koskaan ei ollut tarvetta säätää välyksiä k.o. yksilössä). Ei siinä pyörässä muutenkaan ollut mitään erityistä vikaa kun vaihdoin sen 104.000km jälkeen busaan. Nokkaketjun kiristimen vaihdoin itse (vartin homma) 40tkm:ssä ja toisioveto kesti noin 45tkm/vaihto. Luotettava laite (pl 99-2000 mallien sähköt, jotka nekin korjattiin [1]).

    /MarcusB

    [1] http://www.flyingferrets.eclipse.co.uk/info....tor.htm
    http://ixxra.co.uk/v-web....start=0
    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
Sivu: 25 / 115:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1523242526273575 ... ViimeinenViimeinen