Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
  1. #1
    Kysäisinpä Tripistä, mitä maksaa K 1200 S:än 1000 km "sisäänajohuolto" Hinta tuli kiitettävällä tarkkuudella, 302 euroa ja 50 senttiä. On vaan mielestäni aika suolainen öljynvaihdosta, sitähän se ensihuolto oikeasti tarkoittaa.

    Tuossa Tripin hommassa tökkäsi vielä se, että pyörä olisi pitänyt jättää sinne koko päiväksi. Siis puolen tunnin työn takia viedä mopo aamulla sinne, järjestää kyyti pois ja jälleen mennä illalla noutamaan.
    Hoh-hoijaa.. Hommassa on pientä sivumakua ja eiköhän ole vaan niin, ettei Tripissa haluta näyttää miten pikku huollosta on kyse.

    No, onhan niitä muitakin valtuutettuja BMW-huoltoja ja näköjään hintakin on aivan muuta. Toisessa paikassa homma hoituu ilman muuta odotellessa ja huollon varauksessakin rehellisesti totesivat, että pikku hommahan tuo sisäänajohuolto on. Eihän siinä ole oikeastaan muuta kuin öljyjen ja putsarin vaihto..



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  2. #2
    Ei se kyllä täällä Jyväskylässä maksanut muistaakseni kuin pikkasen yli 200, mutta on siitä joa aikaakin 2 vuotta.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  3. #3
    Ootkos muuten Heinolta kysellyt?
    Työkaveri osti ja on huollattanut bemunsa siellä ja
    on kovasti kehunut...
    Life is hard, then you die...
  4. #4
    K-pyörästä en tiedä, mutta R1200GS Adventuren 1000 km:n huollossa on 17 rastitettavaa kohtaa, joten tässä tapauksessa en ainakaan puhuisi puolen tunnin työstä. Toki näistä osa on luonteeltaan tarkistuksia ja toimenpiteitä tehdään ainoastaan tarvittaessa, mutta kun kaiken tekee huolellisesti niin kyllä siihen pikku tovi kuluu. Teetin mainitun pyörän kyseisen huollon 8.4.2008 TR-Pyörässä ja kokonaishinta öljyineen ja suodattimineen oli 282,50 euroa. Ottaen huomioon K1200S:n katteiden purkamisen ja tuplamäärän sylintereitä, niin eipä tuo kolmensadan hinta-arvio minun maksamaani verrattuna niin eksoottiselta kuullosta.
    ” It's like a Harley, except it's a great motorcycle. Ugly, though”
    "Not ugly anymore, now I have a Ducati."
  5. #5
    Käyttäkää ystävät sellaisia BMW-liikkeitä joissa saa hyvää palvelua, joissa ei huijata, ollaan joustavia, ollaan *kiinnostuneita pyörän ja sen omistajan hyvinvoinnista. Ei siis TODELLAKAAN kannata mennä Mototrippiin. Kamalaa sanoa mutta mulla on 5 asiakaskokemusta kyseisestä liikkeestä ja niistä 4 on erittäin negatiivisia. Selvyyden vuoksi se yksi oli pakkoraossa tehty huolto joka tehtiin kyllä hyvin mutta hinnaltaan oli hunajaa verrattuna muihin. Eikä tunnu tuttavapiirinkään Bemaristit siellä päin asioivan enää. Onneksi on tullut uusia dealereita joten suosittelen pk-seudulla Heinoa. *
    Jorez
  6. #6
    Jos vertaa automailmaan niin todella hyvät on katteet. Mutta onhan se totta, että huoltopisteitä on vähän ja sitten myyjät kiristää, takuu ei korvaa jos sattuu jotain. Uskon että korvaa kyllä, jos on materiaali tai suunnitteluvika.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  7. #7
    Tais maksaa jotain 130-140€ vuonna 2005. Tre Heinolla tehtiin.
  8. #8
    Lainaa (jyrkis @ Huhti. 15 2008,21:53) kirjoitti
    K-pyörästä en tiedä, mutta R1200GS Adventuren 1000 km:n huollossa on 17 rastitettavaa kohtaa, joten tässä tapauksessa en ainakaan puhuisi puolen tunnin työstä. Toki näistä osa on luonteeltaan tarkistuksia ja toimenpiteitä tehdään ainoastaan tarvittaessa, mutta kun kaiken tekee huolellisesti niin kyllä siihen pikku tovi kuluu. Teetin mainitun pyörän kyseisen huollon 8.4.2008 TR-Pyörässä ja kokonaishinta öljyineen ja suodattimineen oli 282,50 euroa. Ottaen huomioon K1200S:n katteiden purkamisen ja tuplamäärän sylintereitä, niin eipä tuo kolmensadan hinta-arvio minun maksamaani verrattuna niin eksoottiselta kuullosta.
    Niin, ne on tosiaankin rastitettavia, mutta silmämääräisesti tarkistettavia kohteita, jotka hoituu käytännössä pelkällä rastituksella.
    "Katteiden purku" öljyn ja putsarin vaihtoa varten kesti ainakin aiemmassa K 12 RS:ssä itseltä korkeintaan 3 minuuttia ja ymmärtääkseni homma ei tässä nykyisessä ole yhtään ihmeellisempi.
    Tuplamäärä sylintereitä ei myöskään vaikuta öljyproppujen ja putsareiden määrään. Mitään lisätyötä sylinteriluku ei tällaisessa ensihuollossa aiheuta.

    Minusta kolmensadan hinta kuulostaa todella eksoottiselta, jos sitä vertaa toisesta merkkihuollosta saatuun hintaan, joka on ~puolet tuosta Tripin hinnasta.
    Ja kun miettii hieman pitemmälle, niin eksoottisuus vaan lisääntyy... Vain seitsemänkymmenen viiden (75) pyörän öljynvaihdon hinta Tripissä = saman verran mitä uusi K 1200 S maksaa



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  9. #9
    No Mototrip lopetti BMW pyörien myynnin.
    Nyt ne yrittää saada samat rahat öljynvaihdoilla.

    Tai itse asiassa paljon enemmänkin. Kun sillä pyörälläkin on joku sisäänostohinta.
    Jos kate pyörissä on vaikka 20 % ( onko siellä päinkään ?) niin 25 öljynvaihdolla saa saman katteen kuin K 1200 S pyörän myynnillä.
    Maksaa ne öljyt ja suodatinkin jotain.
    Jos vain asiakkaita riittää tuolla hinnalla.

    Toimiiko idea kovin pitkään?

    Pekka
    Pekka
  10. #10
    Lappeenrannassa Motsikka huoltaa Bemaria aika käypäseen hintaan. Pelkän "välihuollon" hinta ero esim. Riku Motoriin oli 100e. (250-150)
    "Ei kukaan ole enkeli maantiellä. Siivet palaa siinä missä löpö."

    IBAF 3735
  11. #11
    K1200S:n ensihuolto Espoon Heinolla noin 151 euroa noin viikko sitten. Takuuseen vaihtoivat vielä venttiilillä varustetun "öljysäiliön" korkin! Tosi asiallisia kavereita muutenkin koko remmi!



    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  12. #12
    Espoon Heinolla on "jees-meininki". Ihan kuin Tampereellakin

    Hinta on kohtuullinen ja Heinollahan vaikuttaa varmaan maan kokeneimpiin kuuluva BMW-maisteri huollon puolella.
    <p>2002-2014</p>
  13. #13
  14. #14
    Lainaa (C-A-D @ Huhti. 16 2008,17:18) kirjoitti
    Heinollahan vaikuttaa varmaan maan kokeneimpiin kuuluva BMW-maisteri huollon puolella.
    Juu... se hauskaa murretta puhuva nuori mies, joka minun mopoa laittoi, tuntui tosi pätevältä. Vanhempi monttööri vieressä kysyi tältä nuoremmalta neuvoja, kun kasasi uutta Adventurea. Voi todellakin suositella Espoon Heinoa huoltopaikaksi.
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  15. #15
    Lainaa (jyrkis @ Huhti. 15 2008,21:53) kirjoitti
    K-pyörästä en tiedä, mutta R1200GS Adventuren 1000 km:n huollossa on 17 rastitettavaa kohtaa, joten tässä tapauksessa en ainakaan puhuisi puolen tunnin työstä. Toki näistä osa on luonteeltaan tarkistuksia ja toimenpiteitä tehdään ainoastaan tarvittaessa, mutta kun kaiken tekee huolellisesti niin kyllä siihen pikku tovi kuluu. Teetin mainitun pyörän kyseisen huollon 8.4.2008 TR-Pyörässä ja kokonaishinta öljyineen ja suodattimineen oli 282,50 euroa. Ottaen huomioon K1200S:n katteiden purkamisen ja tuplamäärän sylintereitä, niin eipä tuo kolmensadan hinta-arvio minun maksamaani verrattuna niin eksoottiselta kuullosta.
    Tonnin huolto Gessussa pitää sisällään mm. sylinterikansien jälkikiristyksen ja venttiilinsäädön, joten ihan vertailukelpoinen ei ole rivineloseen. En kyllä tiedä rivinelosen venansäädöstä mitään, mutta öljynvaihtohuollosta alunperin tässä puhuttiin, joten siltä pohjalta.

    Autopuolella uudehkon Bemarin rivinelosen huoltohinta on edullisempi ja sisällöltään luonnollisesti laajempi + longflife öljyäkin menee vähän reippaammin kuin motskarin koneeseen moniasteöljyä.

    Molemmat huoltohinnat pitävät sisällään testeriveloituksen, joka on viidenkympin kahta puolen, joten silläkin on oma merkityksensä verrattaessa muihin merkkeihin. Mutta se maksaa taatusti itsensä takaisin, jos pitää hakea esim. satunnaisesti kiukuttelevaa sähkövikaa, kun jää vikakoodi muistiin.
    Senior Team:
    R1200GS
    999S
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Z1 1075 Turbo
    Honda CR250 ice, CRF250R
    Honda CRF150R SM

    Junior Team:
    Yamaha R6R
    Honda RS125R, the real beast.
    Derbi GPR80Cup
  16. #16
    "Molemmat huoltohinnat pitävät sisällään testeriveloituksen, joka on viidenkympin kahta puolen, joten silläkin on oma merkityksensä verrattaessa muihin merkkeihin. Mutta se maksaa taatusti itsensä takaisin, jos pitää hakea esim. satunnaisesti kiukuttelevaa sähkövikaa, kun jää vikakoodi muistiin."

    Tuohon en kyllä usko. Ei maksa itseänsä takaisin. Tuo on vaan huoltojen konsti laskuttaa ilmaista lisää rahaa.

    Kuinka usein testeri on oikeasti kertonut pyöristä oikeita vikoja, joita ei muutenkin huomaisi?

    Pekka
    Pekka
  17. #17
    Suattaahan tuo löytää viallisen anturin? Hankala on kotikonstein testailla ilman- tai öljynlämpömittareita.
    <p>2002-2014</p>
  18. #18
    Ei ole mopon pitäminen halpaa, jos 20tkm ajaa vuodessa ja noudattaa bemarin huoltokirjan täyttämistä oikeaoppisesti, niin huoltoihin saa uppoamaan lähemmäs tonnin kesässä.

    Esim. RT:ssä keväthuolto (hinta ?) ja huollot kympin välein (á 350-450€)

    Tähän kun vielä lisää renkaanvaihdot merkkiliikkeen hinnalla..

    ..elämä on..
  19. #19
    Lainaa (C-A-D @ Huhti. 17 2008,22:08) kirjoitti
    Suattaahan tuo löytää viallisen anturin? Hankala on kotikonstein testailla ilman- tai öljynlämpömittareita.
    Kuinka usein nuo mainitsemasi anturit hajoavat Bemarissa?
    Tuskin koskaan.

    Mulla on 1999 GS ja kaikki anturit toimivat moitteettomasti.

    Ei ole mitään järkeä maksaa 50.- euroa 10.000 km välein tyhjästä eli testeriveloituksesta.
    Eiköhän sille huollolle voisi sanoa, että ette sitten tee mitään turhaa 2 minuutin testerihommaa.

    Pekka
    Pekka
  20. #20
    Se mitä itse kukin pitää kalliina, on tietty aika subjektiivinen kokemus ja siihen vaikuttaa tietty se kuinka paljon lompakko ahdistaa perstaskussa. Kaikkien muiden kulujen joukossa 50€/10tkm on mielestäni aika kohtuullinen. Jonkun mielestä turha, toisen ei. Joissain tilanteissa se kuitenkin on jopa melkein pakollinen. Joissain BMW-malleissa esimerkiksi ABS:n resetti on tehty kyllä aivan helevetin vaikeaksi ilman tuota taikalaatikkoa. Tehtävissä toki, mutta tuntikausien työllä.

    Täähän on melkein samaa keskustelua kuin se millä öljyllä ajat. Toinen saa mielenrauhan survomalla koneeseen 10€/l öljyt. Toinen taas 3€/l ölpit. 3€:n öljyllä ajavan mielestä kallista öljyä käyttävä tuhlaa. Ja taas alkaa sama keskustelu siitä mikä on halpaa ja mikä on kallista tai millä itse kukin saa mielenrauhan. Mielipiteitähän meillä kaikilla riittää ja se on hyvä. Ilman niitä, ei näitä keskustelujakaan olisi.



    <p>2002-2014</p>
  21.  
  22. #21
    Itse ajelen vanhalla R1100Rt:llä ja itse pitkälti teen huollot, pyörähän on melkoisen huoltoystävällinen täläiselle kotiasentajalle. Kaikki on hyvin tarjolla. ja ihan mukavaa puuhaahan tuo huoltaminen on kun ei pidä kiirettä. Ymmärrän toki että K1200S on varmaan eri kaliiberin fillari huoltojen kannlta kuin vanha RT ja saattaa vaatia parempaa ammattitaitoa.

    Jos ja kun ongelmaa iskee niin Turussa voi onneksi kääntyä kahden osaavan BMW-huollon puoleen!