Kannattaa vähän katsoa, että minkälaiseen paikkaan ja kenen huoltohepun käsiin jättää moponsa korjattavaksi. Kun tekee väärän valinnan ja huoltoheppu ei suoriudu edes kulutusosien vaihdosta ilman että vaurioita tulee ihan muualle mopoon. Tietysti niiden vaurioidenkaan korjaus ei ilman lisävahinkoja tältä ammattilaiselta onnistu... Hassunhauskasti yrittäjä ei ole vaivautunut korvaamaan ja yrittävä toiminta jatkuu... Tällaisissa tapauksissa kuluttaja-asiamies voi kertoa mielipiteensä... yrittäjän ei tarvitsisi sitä noudattaa. Kuluttajavalituslautakuntaan voi tehdä valituksen ja odottaa vuoden päätöstä... yrittäjän ei tarvitsisi sitä noudattaa. Mutta oikeuteen voi viedä ja käsittely on sitten joskus. Mutta siihen asti yrittävän ammattilaisen harjoittelu jatkuu...![]()
...Ja missähän päin kyseinen yrittäjä mahtaa vaikuttaa?? Ihan vaan, ettämuut osaa olla viemättä ko. heebolle pyörää huoltoon.
Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
Honda CB125T "81 ~2002-
Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
Yamaha TDM 850 "91 2011-
Selvä joo, varon juuri tuota mainitsemaasi heppua vastaisuudessa. Kiitos varoituksesta!!!!
98% of all statistics are made up
Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
Kerro nyt mistä (kenestä) on kyse? Muuten tämän voi mielestäni poistaa..![]()
Kawasaki ZZR1400SP 2016
(Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
Kuten tiedätte... Nimen julkistaminen täällä tulisi vaikeuttamaan tulevaa, mutta kyllä se puskaradion kautta tulee tietoon aika äkkiä ja jos joku sitten haluaa täällä julkistaa nimen, niin tekee sen sitten omalla vastuullaan. Yrittävä voi olla hieman nyreissään...![]()
No voi sitä esim paikkakunnan sanoa ihan huoletta... Jokainen voi sitten itse päätellä kenestä voisi olla puhe
Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
Honda CB125T "81 ~2002-
Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
Yamaha TDM 850 "91 2011-
Niin tai ainakin voisi mainita että missä päin Kekkoslandia tälläinen nyrkkipaja sijaitsee...tai onko kyseessä merkkiliikkeen vahtimestari tai muu vastaava koheltaja...on kohtapuolin tulossa huolto omaan pärrää...(Transalp @ Huhti. 19 2008,12:09) kirjoitti
![]()
<br />
No toivottavasti avautuminen helpotti, mutta teet meille muille karhunpalveluksen jos et moista tietoa jaa. Tai sitten tää juttu on vaan vedätys.
Ei siitä mitään paskaa saa jos kertoo saamastaan huonosta palvelusta keskustelupalstalla, kunhan pysyy totuudessa. Kyllä huollon tms. palvelun laadun pitää kestää julkinen keskustelu.
-Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
-If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
seuraavasta viestistä se on jo firma nurin...
Mutta joo, vähän detaljeja kehiin.
Oman kokemukseni perusteella olen sitä mieltä,että yleensä ottaen suurien liikkeiden pajat ovat sieltä huonoimmasta päästä.kannattaa yrittää etsiä pyörämerkin asiantunteva pikkupaja ja huollattaa pyörä aina siellä.Yleensä hintakaan ei ole niin järeä kuin suurissa puljuissa ja eivät turhaan ala vaihtamaan osia joita ei oikeasti tarttisi vaihtaa.Itse olen löytänyt tällaiset paikat molemmille pyörilleni ja ei tulisi mieleenkään viedä enää minnekään muualle.
Nyt on alla taas Ducati.
Olen myös löytänyt tälläisen pienen yhden miehen pajan, enkä enää kuvittelekkaan vieväni mopoa jonnekkin muualle hoidettavaksi. (Huoltomies muisti moponi merkin ja mallin nimeni perusteella, tai sitten katsoi koneelta, mutta joka tapauksessa todella kunnioitettavaa, että ylipäätään löysi/muisti).(Jone ja 749 @ Huhti. 21 2008,21:44) kirjoitti
Koska haluan että saan jatkossakin ajan sopivalla odotusajalla jätän mainitsematta kyseisen firman nimen. Ei tarvi sitten turhia jonotella..
Pientä korvausta vastaan voin ilmiantaa tämän Pääkaupunkiseudulla toimivan liikkeen nimen privaattiviestillä![]()
Tunnelin päässä näkyvä valo on juna!
Oisko sama yhden miehen liike kuin minullakin? Tänään kun varasin huoltoa esitellen itseni ja pyörän niin toisessa päässä todettiin että "sehän olikin sitten 18tkm huolto vuorossa?" Mitäpä tuohon mutta kuin että jep, niin on *(Miqa @ Huhti. 21 2008,22:08) kirjoitti
Yamaha RD125 -74 -> Honda VT750C -98 -> Suzuki GSX750F -00 ->Honda CBR 1100 XX -01 -> *Kawasaki ZX-6R -06 ->Honda CBR 1000RR Fireblade -08
'Boredom is a big killer of men'
Buster Martin, 100, Britain's oldest worker
Saattaa olla, ainakin kaveri huoltaa sutkia, kawaa ja hontaa. Toimii tuolla suutarilan kupeessa..(pete457 @ Huhti. 21 2008,22:22) kirjoitti
![]()
Ehkä kaveri toivoo että laadukas työ ja hyvä palvelu puhuu puolestaan ja sana kiertää.(Miqa @ Huhti. 21 2008,22:08) kirjoitti
Eipä kierräkkään kun ette kerro! Hyvä huoltomies, jos luet tämän, jätä noiden mopot jonon hännille ja ota mun mopo kärkeen! Mä kyll kertoisin eteenpäin.![]()
Toivotaan ettei tämä mainio huoltomies lue tätä foorumia(R2-D2 @ Huhti. 21 2008,22:54) kirjoitti
![]()
Kannattaiskos opetella oikeasti tekemään jotain prätkän perushuoltojuttuja ihan itse ?? Se on hauskaa ja tulee takuuvarmasti duunattua oikein ja kunnolla.....(kelekele @ Huhti. 19 2008,11:16) kirjoitti
Muuten kyllä ja mielikin vähän tekis, mutten viitsi mennä tohon pihalle 50 silmäparin tuijoteltavaksi ja varsinkaan nyt kun tuli kaadettua pari metriä ruusupensasaitaa mopon paikkaa varten(grimald @ Huhti. 21 2008,23:17) kirjoitti
..Talopoliisi ei onneksi (ilmeisesti) ole vielä huomannut tapahtunutta!
Loistava ajatus, taidan heti huomenna purkaa katteet tuossa kadunvarressa, talutan pyörän sadevesikaivon kohdalle, lasken öljyt ja jäähdytysnesteet sinne, vanhalla öljynsuodattimella heitän jotakuta kenen naama ei sillähetkellä satu miellyttämään. Sitten talutan pyörän takas katteiden luo, uudet mehut sisään, katteet paikalleen ja sitten vaan(grimald @ Huhti. 21 2008,23:17) kirjoitti
![]()
<p><strong> </strong></p>
Siis haloo! Jos kerrankin olisi jotain positiivista sanottavaa, niin miksei sanota!?(Miqa @ Huhti. 21 2008,22:28) kirjoitti
:
Mr Metura![]()
BINGO ! *(Miqa @ Huhti. 21 2008,22:28) kirjoitti
![]()
![]()
Propsit Lehmarille ja Metura Motorsille. Kasvakoon jono kun sain itse ajan torstaille
Yamaha RD125 -74 -> Honda VT750C -98 -> Suzuki GSX750F -00 ->Honda CBR 1100 XX -01 -> *Kawasaki ZX-6R -06 ->Honda CBR 1000RR Fireblade -08
'Boredom is a big killer of men'
Buster Martin, 100, Britain's oldest worker
Jos se on noin vaikeeta ,niin teetä ihmeessä vaan muilla Mitäpä se mulle kuuluu.... Öljyn - ja filsunvaihto 130 eggee ..ja zillee...Mainoskin sanoo että "on tyhmää maksaa liikaa" . Jos osaa paistaa kananmunan pannulla , niin luulis onnistuvan perustekniikan ylläpidonkin. Jotenkin musta tuntuu että monikin täällä forumilla hengaileva uusavuton , on vähän liian vaativan harrasteen parissa.....(Muukka @ Huhti. 21 2008,23:28) kirjoitti
Viimeksi pari päivää sitten kyseinen toimenpide maksoi reilusti alle puolet tuosta, tässäkin ketjussa mainitussa pajassa ;) Enpä jaksa muutenkin paskaisia käsiäni enää enenpää liata mokoman toimenpiteen takia.(grimald @ Huhti. 21 2008,23:39) kirjoitti
No tuossahan sitä suizan asiantuntevaa paikkaa on kehuttu tämän osion alapuolella eli PHT-speed oy järvenpää.siellä muuten toinen kaveri laittaa myös autoja ja sekin osaa hommansa jos sillä puolella myös sattuu olemaan tarvetta.(7kurkoa @ Huhti. 21 2008,23:37) kirjoitti
![]()
Nyt on alla taas Ducati.
Aivan ,ja ollaan asian ytimessä. Sittenpähän täällä forumilla itketään , kun huolto on menyyt persiiseen ja turhasta saa maksaa. Mutta...pitäähän palveluntarjoajienkin elää. Nyt on ainakin potentiaalista maksumiestä (tai naista) ja asiakasta niin että riittää... perusjutut tekee kyllä omassa pihassa , siististikin ja ympäristöään provosoimatta , jos vaan on halua. Jos ei , niin edelleenkin.. rahallahan siitä pääsee , mutta turha täällä on häröillä jos "valtuutettu" HUOLTOMIESKÄÄN EI VAAN OSAA...(Miqa @ Huhti. 21 2008,23:47) kirjoitti
No miten sen nyt ottaa.... kunnolla ja kunnolla. Itselläni oli kyllä aika raivostuttavaa todeta, että joitain osia asennettu väärinpäin ja tärkeitä pultteja puuttuu pyörästä. Edellinen omistaja kehui itse tehneensä just nuo pienet huollot, vai liekö pistänyt lapsensa asialle.(grimald @ Huhti. 21 2008,23:17) kirjoitti
Jos on noin kuralle peloteltu niin kannattaako edes vaivautua kirjottelemaan tänne? Nuole vaan haavas tai etsi jostain pari palleja...(kelekele @ Huhti. 19 2008,11:56) kirjoitti
![]()
Joillain vaan on varaa teettää työt muilla.(grimald @ Huhti. 21 2008,23:39) kirjoitti
©
Jep ja kädettömyys vaan lisääntyy lisääntymistään.(Petri12r @ Huhti. 22 2008,09:16) kirjoitti
Kyllä öljyn + tulpat ja ihan vaikka tulpat voi ja täytyy osata itse vaihtaa. Enempi kyse taitaa olla siitä, ettei ole paikkaa, työkaluja ja ennenkaikkea viitseliäisyyttä. En minäkään ala venoja säätämään tms, antaa ammattilaisten hoitaa nuo.
P.S. Kertoisi topicin aloittaja nyt vaan rohkeasti, mistä pajasta kyse. Ei totuudessa pysyminen (yleensä) käräjille johda, vai johtaako?!?!?!?!?
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
Sen takia ei ajella Mursuilla, ku rahat menee huoltolaskuihin(Petri12r @ Huhti. 22 2008,09:16) kirjoitti
![]()
Punainen Honda VFR 750F -90 -> Honda VTR 1000F -97 -> Aprilia SL 1000 Falco -00
V2 = Voima + Vääntö