Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
    Kävin tänään tallilla pyörää käynnistelemässä ja kun laskin sen alas huoltopukilta (takapää ollut ylhäällä talven, lämmin tila), huomasin takarenkaan olevan tyhjä

Viime syksynä kun ostin pyörän niin huomasin ensimmäisellä renkaidenpotkimiskerralla liikkeessä, että takarengas on vähän pehmeä. Kun menin myöhemmin koeajolle, niin myyjä oli lisännyt ilmaa ja sanoikin, että se tosiaan oli vähän vajaapaineinen. Koeajolla ja talliin vietäessä paineet pysyivät renkaassa hyvin, joten ilmat ovat lähteneet siitä vähitellen talven aikana.

Mitäpä veikkaatte syyksi?
    Itse lähtisin ehkä venttiilin vuotamisesta, sillä luulisi renkaan tyhjenevän nopeammin, jos renkaassa olis reikä. Nyt tyhjenemiseen on ollut aikaa 4-5 kk.

Kärsiikö muuten renkaan runko kovin siitä, jos sillä ajetaan tyhjänä? Jouduin ajamaan reilut parisataa metriä hallin lattioita pitkin, jotta pääsin kompuran viereen. Rengas on Bridgestonen BT-20.
    Life is not a spectator sport!
    Jos siellä on esim. ruuvi lävistänyt renkaan voi ilma pysyä sisällä jopa vuotamatta. Tarkista tarkkaan onko mitää piikkejä missään.

Tuskin runko tuota matkasta tuhoutui. Ethän istunut pyörän päällä kun kuljetit sen täyttöpisteelle..Jos siis rengas oli täysin tyhjä. Jos siellä oli edes pari kymmenystä ilmaa, niin ei se siitä pelästy.
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
    En ainakaan nähnyt renkaassa mitään selvää lävistystä (ruuvi tms.). Kuulemma esim. orapihlajan piikki saattaisi tehdä jotain tollasta, turvotessaan pitää ilmaa ja kuivuessaan päästää pois.

Täytyy tutkia, kun pääsee vappuna vakuutusten puolesta ajelemaan. Ja liikkeessä lupasivat tarkistaa homman kuntoon, kun rengas on myytäessä tuollainen jo ollut.
    Sun jammussa on varmaan tubeless? Mulle kävi juuri noin, mutta vika johtui sisuskumista, jota en älynnyt (eikä liikekään) vaihdattaa viime syksyn päällyskumin vaihdon yhteydessä.
    Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
    Paina ilmaa sinne ja vääntele venttiiliä juuresta. Mulla vuoti sieltä.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
    Mulla vuoti viime keväänä venttiili Pannarissa. Vaikka on kuinka korkki päällä, pikku hiljaa vuoti ==> sylkitesti näyttää sen kyllä selvästi (eli rengas täyteen ja sylkeä venttiiliin ==> tuleeko kuplaa).
    Syytä on kuitenkin katsoa rengas tarkkaan läpi, naula/ruuvi sopivasti saattaa aiheuttaa myös tuollaisen hyvin hitaasti tyhjenevän renkaan.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
    Hain tänään pyörän tallilta ja tutkin takarenkaan. Kyllähän siellä joku metalli pilkistää terävän kuopan pohjalta ja siihen kun laittaa vähän sylkeä, niin tuntee sormella, että siitä vuotaa. Vuoto on todella hidasta (0,2 Bar / 6 h), mutta korjattavahan toi on.

Mitä suosittelette: laitetaanko paikka vai uusi rengas?Nykyisessä renkaassa on n. 3 mm vielä pintaa, eli sen puolesta voisi kyllä renkaanvaihdon jättää syksymmälle ja laittaisi nyt vaan paikan siihen. Tosin, koska rengas on vuotanut jo ostohetkellä, niin nyt voisi saada tingattua uuden sopuhintaan.
    tinkaa uus rengas vaan se voi pikkuisen potuttaa kun himaan matkaa 200km ja rengas vanteella miettii et tulipahan taas säästettyy
    Sillä välin kun te mietititte, minä olen ehtinyt tehä jo viis virhettä !
    Laittaisin paikan kunhan, myyjä on korvannut rahallisesti jotakin... Sellanen tubeless paikka kyllä pitää jos se siel kuvion pohjassa on eikä välttämättä ota kontaktia asfalttiin. Kestää motarinopeudet, mut radalle en suosittele.
    Tubeless paikka kestää vaikka mitä. Minulla on takarenkaassa ollut jo viime kesästä ja kestää vaikka miten kovaa ajoa.
    Suzuki GSX-R 1000 K7
    Lainaa (seo @ Touko. 01 2008,21:31) kirjoitti
    Laittaisin paikan kunhan, myyjä on korvannut rahallisesti jotakin... Sellanen tubeless paikka kyllä pitää jos se siel kuvion pohjassa on eikä välttämättä ota kontaktia asfalttiin. Kestää motarinopeudet, mut radalle en suosittele.
    Ikävä kyllä se ei oo kuvion pohjassa ja ottaa kyllä kontaktia tiehen... Täytyy kyllä pohtia tarkemmin ja kysyä ammattilaisen mielipidettä kun pääsevät huomenna aamulla tarkistelemaan kumia.
    Lainaa (Scop @ Touko. 01 2008,20:48) kirjoitti
    Mitä suosittelette: laitetaanko paikka vai uusi rengas?Nykyisessä renkaassa on n. 3 mm vielä pintaa, eli sen puolesta voisi kyllä renkaanvaihdon jättää syksymmälle ja laittaisi nyt vaan paikan siihen.
    Entä jos kysyisit siltä myyjäliikkeltä että josko myisivät sinulle ehjän renkaan omakustannushintaan (-40% ovh) ja maksaisit itse puolet asennuksesta?

Näin saisit kokonaisuutena kaikkein halvimmat kilometrit, vähinten vaihtoetyötä ja pääset uudella renkaalla kaudelle.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
    Jos on vähänkään isompi verstas mistä ostit niin, tuskin tekee tiukkaakaan kerjätä uusi kumi alle.
    Varsinkaan jos et syksyllä ehtinyt paljoa ajella. Ja jos vian oli jo myyjäkin havainnut (myöntänyt "vajaapaineisuuden")

Uutta alle vaan, paikkailkoot itse kuminsa ja pistäkööt omaan pyöräänsä.
  14.  
    Tulin juuri liikkeestä rengasta näyttämästä. Paikan laittoivat kun oli pintaa jäljellä vielä niinkin mukavasti. Pitäisi kuulemma paikan pitää.

Olishan sen uuden voinut parikymppiä halvemmalla saada, mutta uskon saman tinkivaran löytyvän muutenkin. Syksyllä pyörää ostaessani nimittäin vaihdatin siihen eturenkaan (se oli ihan loppu) ja pyörän hinta oli tingattu niin alas, että jouduin eturenkaan maksamaan, asennuksen antoivat kaupan päälle.

Kokonaisuutena olen hommaan tyytyväinen, nyt ei tarvitse ihan joka pysähdyksellä tarkistaa rengapaineita Laitetaan sitten syksyllä tai ensi keväänä uutta alle riippuen kulumisesta.