Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
    Moro,

Kaipaisin neuvoja kokemuksesta, kun VFR 750 -96 startti korahtelee ikävästi startatessa. Sen verran löysin foorumilta infoa, että vika on starttikytkimessä tai starttihammasrattaissa.

Onko iso ja vaikea remppa tehdä tämä itse, jos ostaa kaikki uudet kilkkeet kytkimen vieressä olevaan starttikoneistoon? Eli kaikki hammasrattaat (starttikytkin, vapaakytkin nimiä on monia), jouset yms.? En viitsisi avata kytkinkoteloa eli oikeata moottorin poskea huvikseen, joten jos ostaa kaikki starttiosat ja alkaa sitten vasta vaihtamaan. Stormilla on 32eur VFR750:sen starttikorjaussarja, joka sisältää muutamia jousia, ei ilmeisesti hammasrattaita? Hammasrattaat voi olla 100-200eur välissä. Täytyy soittaa ja kysyä merkkihuollosta.

En ole kovinkaan paljoa rassannut, joten vaihtotyön vaikeus mietityttää, että saanko kaikki oikein paikalleen, koska starttikoneistossa on kohtuu monta osaa. Voiko siinä hajottaa koko vehkeen tai jäädä jokin säätö väärin ja sit kun starttaa ekaa kertaa niin hajoo vielä oikea kytkin?
    Ei se kyllä kirjan mukaan kovin monimutkainen homma ole. Joku korjausopas on tietenkin hyvä olla käsillä, voin vaikka mailata service manualin 90-96 VFR:ään, jos sinulla ei sitä ole. Yleensä noista on ne jouset kuoleentuneet, kovin paljonajetuissa voi toki olla starttikytkimen runko urilla, mutta hammasrattaiden rikkoutumiseen en kyllä usko, varsinkin jos startti lyö tyhjää silloin tällöin. Itsellä työläin homma oli puhdistaa tiivistepinnat vanhoista tiivistejämistä.
    Honda VF1000F2 -85
    Honda VF1100S -85
    Aprilia RST Futura -01
    Juu kyllä Haynesin huoltomanuaali löytyy ja siitä olen miettinyt operaatiota. Aina jännittää saako "jouset" oikeisiin asentoihin ja meneekö kaikki niin kuin elokuvissa.

Eli mitään ihmeitä ei tartte säätää, eli osat lähtee helposti irti ja uudet tilalle, koppaan uusi tiiviste ja homma ois siinä?

Huoltofirmojen SUURIN ongelma on etttä kukaan ei tunnu välittävän naarmuttuuko katteet vai ei ja aina jotain jälkiä tulee pyörään oli homma mikä tahansa. Varominen on helppoa jos sitä jaksaa tehdä.
    Ei ole kauhen paha homma! Ite tein vapaakytkimen+hilppeiden vaihdon parkkipaikalla. Hankalin homma on keksiä jokin työkalu siihen miten saa rattaat jumiin niin että saa avattua ja lopuksi kiristettyä vapaakytkimen ruuvin.

Itellä oli vfr:ssä sama homma viime vuonna ja soittelin mp-purkaamoille mistä osa sitten löytykin. Suosittelen kysymään Teuvolta. Tältä kaverilta löytyy paljon osia ja edullisesti!!

Tulostin työhön kaveriksi netistä pari räjäytyskuvaa vapaakytkimestä. Sen avulla sitten vaan.
    Ex - Honda VFR 800 2009
    Ex - Bmw F650GS 2004
    EX - Kawasaki ZX-9R 2001
    EX - Suzuki Hayabusa 2004
    EX - Honda VFR 750 F 1992 x 2
    Täytyy uskaltautua ja kokeilla rempata itse.

Juu, tiedän Teuvon purkaamon ja paska paikka/huijari minun mielestäni. Kerran tilasin osia ja hinta laskussa oli suurempi kuin puhelimessa sovittu ja ei palauttele rahoja, ois pitäny jättää maksamatta. Mutta kun osat tarvitsin niin pakko oli maksaa. Jos jotain tarttee niin täytyy käydä paikan päällä ja käteisellä ostamassa.

Vaihdoitko "Webbis" myös kaikki hammasrattaatkin vai pelkästään jouset?

Laitoin honda palstalle kuvan haynesin kirjasta. Mikä on "vapaakytkin" kuvassa? Starttin voima välittyy moottoriin/kytkimeen kahden starttihammasrataspaketin välityksellä. Tartteekohan noita hammasrattaita siis vaihtaa, jos korahtelu on jatkunut jonkin aikaa?

http://www.hondariders.fi/keskust....ach=186

Linkistä saa kuvan auki tai pitäs saada.

Vaihdoin koko vapaakytkimen. Siinä itsessäänhän on yksi ratas..Niitä jousia ja rullia ei kannata pelkästään vaihtaa jos kehä on kulunut, niistä ei pitkää iloa sitten ole. Tosin jos kehä ei ole kulunut, stormilta saatava korjaussarja auttaa siinä tapauksessa!

Mutta niiden jousienvaihtokin oli melko helppo homma jopa minulle !
    Ex - Honda VFR 800 2009
    Ex - Bmw F650GS 2004
    EX - Kawasaki ZX-9R 2001
    EX - Suzuki Hayabusa 2004
    EX - Honda VFR 750 F 1992 x 2
  7.  
    Luis tuolta aikaisemmasta keskustelusta VFR:än vapaakytkimestä lisää juttua.

Mistä olisit Webbis saanut noin 170eur koko vapaakytkimen? Tuuppaa merkkiliikkeessä olemaan hieman arvokkaampi, josta itse kysyin eilen.