Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1


    Tiehallinnon Uudenmaan tiepiiri varoittaa kolmostien saumapaikkausten liukkaudesta. Tiehallinto on saanut jälleen asiakaspalautetta kolmostiellä (valtatie 3) viime kesänä tehtyjen saumapaikkausten liukkaudesta Klaukkalan ja Helsingin välillä.

    Tiehallinnon tiedote 15.4.2008

    Vastaavista vaaranpaikoista muuallakin kannattaa ilmoittaa sekä tien ylläpitäjälle että tieturvallisuusasioista SMOTOssa vastaavalle Timo Mäelle (timo.maki(at)hallitus.smoto.fi).

    Teiden kunnosta ja liikennettä hankaloittavista asioista saa välitettyä tietoa muille tienkäyttäjille soittamalla tienkäyttäjän linjalle p. 0200-2100.
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
  2. #2
    Eikö ne prkl keksi jotain muuta paikkauskeinoa.. Kuinka monta tapaturmaa tarvii tulla, että asialle aletaan tehdä jotain.
    Suzuki Gxsr 1000 K8 Akra Evolution Edition
    ZX12R *-02(ex)
    Suzuki GsxR750W -92(ex)
    I memorize the words to the porno movies
  3. #3
    Ilmeisesti ne viime kesänä liimatut hiekanmurut on lennelly pöpelikköön sieltä ja taas pitää varmaan jonkun ensin vetää lipat tai menettää henkensä, ennenkuin mitään tehdään.
    ©
  4. #4
    Lainaa (Petri12r @ Huhti. 18 2008,14:30) kirjoitti
    Ilmeisesti ne viime kesänä liimatut hiekanmurut on lennelly pöpelikköön sieltä ja taas pitää varmaan jonkun ensin vetää lipat tai menettää henkensä, ennenkuin mitään tehdään.
    Näin mäkin epäilen, että karhennus on hävinnyt.

    Hauskaa kun laskeskellaan kuinka jotkut teiden "oheishankkeet" (pylväiden materiaalit jne..) säästävät mahdollisessa törmäystilanteessa ihmishenkiä vaikka kalliita ovatkin. Sitten säästetään varsinaisen tienpinnan kunnossapidossa. Luulisi, että ensin kannattaisi tie pitää sellaisessa kunnossa, ettei niihin pylväisiin osu ja vasta sitten alkaa miettimään jos-tilanteita. Ei tarvii kyllä tietulleja pelätä näillä palvelutasoilla vielä pitkään aikaan...
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  5. #5
    Lainaa (svahnm @ Huhti. 18 2008,14:45) kirjoitti
    Lainaa (Petri12r @ Huhti. 18 2008,14:30) kirjoitti
    Ilmeisesti ne viime kesänä liimatut hiekanmurut on lennelly pöpelikköön sieltä ja taas pitää varmaan jonkun ensin vetää lipat tai menettää henkensä, ennenkuin mitään tehdään.
    Näin mäkin epäilen, että karhennus on hävinnyt.

    Hauskaa kun laskeskellaan kuinka jotkut teiden "oheishankkeet" (pylväiden materiaalit jne..) säästävät mahdollisessa törmäystilanteessa ihmishenkiä vaikka kalliita ovatkin. Sitten säästetään varsinaisen tienpinnan kunnossapidossa. Luulisi, että ensin kannattaisi tie pitää sellaisessa kunnossa, ettei niihin pylväisiin osu ja vasta sitten alkaa miettimään jos-tilanteita. Ei tarvii kyllä tietulleja pelätä näillä palvelutasoilla vielä pitkään aikaan...
    JUST ajoin Tampereelta Tsadiin (autolla) tuota tietä ja ei siellä enää ole karhennuksia havaittavissa. Mitähän niille pitäisi ehdottaa?
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  6. #6
    Lainaa (ttuttu @ Huhti. 18 2008,15:53) kirjoitti
    JUST ajoin Tampereelta Tsadiin (autolla) tuota tietä ja ei siellä enää ole karhennuksia havaittavissa. * Mitähän niille pitäisi ehdottaa?
    Nopeusrajoituksen lasku yhdistettynä nollatoleranssiin ja kameravalvontaan tekee onnettomuuksista mahdottomia.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  7. #7
    Niin ei tuo niin liukkaalta tuo vuoden vanha sauma tunnu,mutta alkavat pistämään ilmeisesti pikee siihen kehä III ja kehä I välille suuntaan helsinki..ainaki tossa männä viikolla siihen varotus kylttejä pystyttelivät jossa ilmotettiin liukkaasta pikinauhasta..en kyllä ymmärrä että minkä takia ne hyväkuntosta ja ehjää tietä pikeevät,mut eipä sitä kai tarviikkaan ymmärtää..kai niillä sitte vaan on tota turhaa rahaa niin paljon että pitää keksiä tollasia..
  8. #8
    Lainaa (Petri12r @ Huhti. 18 2008,14:30) kirjoitti
    Ilmeisesti ne viime kesänä liimatut hiekanmurut on lennelly pöpelikköön sieltä ja taas pitää varmaan jonkun ensin vetää lipat tai menettää henkensä, ennenkuin mitään tehdään.
    Tuskinpa ne mitään oppi viimevuotisesta, korkeintaan vaan laittavat niitä liukkaudesta varoittavia liikennemerkkejä ja pesevät kätensä sillä koko hommasta
    Kun korjaisivat kerrasta kuntoon niin tulisi varmasti halvemmaksi, kuin korjata ja sitten korjata uudestaan ja pystytellä merkkejä moneen kertaan.......vai onko taito jo loppunut kun pitää vaan kilpailuttaa hommia, että saisi tehtyä mahdollisimman hyvää "tulosta", lopputuloksesta viis.
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  9. #9
    Lainaa (Akiva @ Huhti. 18 2008,19:22) kirjoitti
    Lainaa (ttuttu @ Huhti. 18 2008,15:53) kirjoitti
    JUST ajoin Tampereelta Tsadiin (autolla) tuota tietä ja ei siellä enää ole karhennuksia havaittavissa. Mitähän niille pitäisi ehdottaa?
    Nopeusrajoituksen lasku yhdistettynä nollatoleranssiin ja kameravalvontaan tekee onnettomuuksista mahdottomia.
    Kielletään sakon uhalla pikipaikkoihin kaatuminen. Problem solved
    =)
  10. #10
    Imatran motarilla pisti silmään noin 20 cm leveä pikipaikkaus melkein koko matkalla koilliseen päin mentäessä. Sitten kun oikea kaista on vielä tukittu rekkajonolla, käytännössä on pakko jossain vaiheessa ajaa paikan päältä.
    R1 -05
  11. #11
    Inhottavia pikipaikkauksia myös Tampereen läheisyydessä, Ylöjärvi-Viljakkala tiellä sekä Kyröskoski-Viljakkala tiellä.
    Meinasin ottaa lipat pariinkin otteeseen mutkaan tultaessa kun en tajunnut tuon railo kohdan liukkautta.
    Muuten tuo reitistö on tosi hienoa seutua ja mutka tietä ajella. Siuro-Mahnala-Hämeenkyrö tie sen sijaan on aikas roudan raiskaamaa mutta silti niin upeata maisemaa ettei sitäkään kannata missata jos täällä päin aikoo ajella.



    Alla Suzuki Intruder 1500 -98
  12.  
  13. #12
    Ei taida edelleenkää olla Tiehallinnon leivissä A-kulkuneuvon omaavia sällejä. Jos ois, niin tällasta ei tehtäis.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson