Näin alkuun pahoittelen topicin laittoa tänne, koska ei varsinaisesti liity moottoripyöriin, vaan tapauksessani on kyseessä vielä mopo. Käsittääkseni madallus kuitenkin tapahtuu pääsääntöisesti samalla kaavalla. Muista foorumeista en ole asiasta tarpeeksi tietoa saanut, joten täältäkin ajattelin kokeilla. Täällä myös keskustelu näyttänyt asiantuntevalta, joskin moottoripyöristähän lukisi mitä vain *
Mutta asiaan: Pyörä on Derbi Senda Sm Xtreme 05 ja kuskin huiman miehekäs mitta siinä 160.9 cm. Kuulemani mukaan koiranluita ko. pyörä ei omista, mutta muita keinojakin on käsittääkseni olemassa. Penkistäkäään ei kummemmin siivua olla irrottamassa. Mutta miten takajousen ja iskarin laita? Pitäisikö madaltaessa olla kyseessä lyhyemmät jouset ja iskari, vaiko pidemmät? Jos vielä jotain muita madalluskonsteja on, mielelläni vastaanottaisin. Onko iskarin ja jousen hinta kuinka suuri? Mitä merkkiä tulisi suosia? Olisiko mahdollista saada linkkejä? Onko Teillä kokemusta madaltamisesta?
Kiittäen,
Toyokuchi
Yamaha YZF-R1 -03
Suzuki GSX-R -93
Kawasaki ZX-6R Ninja
Suzuki GSX-R 1000 K9
Tämäpä olikin järkevä vastaus kun kaveri ilmoittaa viestissänsä "Muista foorumeista en ole asiasta tarpeeksi tietoa saanut, joten täältäkin ajattelin kokeilla." Ehkä hän ei ole juuri noita linkittämiäsi vinkkejä katsastanut.(Rooroo @ Huhti. 15 2008,18:59) kirjoitti
Kaverilla on kuitenkin fiksusti esitetty asia. Jos osaisin vastata, tekisin sen...nyt tyydyn vain kommentoimaan jonkun suvaitsemattomuutta.
Toivottavasti alkuperäinen kysymys saa vastauksensa.![]()
R1 - D.E.A.D
Joo, molemmissa paikoissa olen toki käynyt, mutta tuloksetta. Muutenkin tällänen suht harvinainen homma. Ajattelin vaan et kun mahd. monesta paikkaa ettii tietoa niin joskus kolahtaa ja hommat saa kuosiin.(Rooroo @ Huhti. 15 2008,18:59) kirjoitti
Jos takaiskarin toinen pää on kiinni rungossa ja takahaarukassa eli ei ole mitään linkkuja niin lyhyempi iskari madaltaa istumakorkeutta. Sitä en osaa sanoa paljon lyhyempi iskarin pitäisi olla.
Siitä mitä lyhyempi iskari maksaa ei minulla ole mitään tietoa mutta ehkä jossain 200-600 euroa on aika lähellä totuutta.
Taivas saa odottaa
Riippuen takaiskarista sen iskupituutta voidaan lyhentää !
Katso iskarin tyyppi ja sitten eikun soittelemaan !
Esim. Gustafssonin Petterille Karkkilaan !!!
Sorry, sorruin vähän juosten kusten tuon viestin lukemiseen.(HenCCa @ Huhti. 15 2008,19:09) kirjoitti
Toyokuchi:
Muuta vastausta ei tällä kertaa ole...![]()
Yamaha YZF-R1 -03
Suzuki GSX-R -93
Kawasaki ZX-6R Ninja
Suzuki GSX-R 1000 K9
Pikkuveljellä on ymmärtääkseni samanlainen päristin, ja pituuttakin aikalailla saman verran ja ajaminen onnistuu ihan kivasti. Tietenkin jälkojen pituus vaikuttaa aikalailla. Kun istut mopon päällä niin yltääkö varpaat molemmin puolin maahan? Jos yltää niin ei mitään hätää, varovaisesti vain harjoittelemaan, kyllä se varmuus siitä kasvaa. Vauhdissahan lyhyydestä ei ole ongelmaa, eli ainut mitä joutuu opettelemaan on pysähtymispaikan valinta. Eli ettei pysäytä mopoa esim. renkaan urien väliin, kummun päälle.(Toyokuchi @ Huhti. 15 2008,18:18) kirjoitti
Mutta jos tosiaan tuntee tarvetta madaltaa, niin liikkeisiin yhteyttä. Rahaahan siinä palaa jonkun verran, mut saa sit sellasen kun haluaa.
Superbike #7
Tää on 164 senttinen kääpiö ja onnistuin madaltamaan Pasoa öbaut 10cm... siivu satulasta, takaiskarin säätö löysimmälle, etupumput yläkruunusta läpi 20mm... Ny yltää päkiät maahan kahen puolen
e. typot
maxiskootteri
-Punainen on edelleen väreistä nopein -
Kiitos kaikesta mitä ootte vastannut, olin jostain lukevinani notta originaali iskari on 295 mm ja tollanen 280 mm ja 290 mm maksaa molemmat 29 euroa. Täytynee lampsia Riku Motoriin ja kysyä millanen kannattaisi ostaa ja millanen teho sillä asiaan on. Jos yli satasen alkaa homma näyttää niin ajan vaikka puujaloilla *. Pitää sitten ostaa alkuperäisesti pienempi piikki ja moottoripyörä jahka siihen ikään kerkiää.
Ainiin, iskarit tohon hintaan Mopomesta:ssa, tiedä sitten laadusta:
Eikös nuo 29 euron iskarit ole skootterin iskareita ja niissä on kiinnitys aivan eri paikassa kuin Derbissä. Ja skoottereissa taitaa yleensä olal tuplaiskarit takana ja Derbissä monoiskari.(Toyokuchi @ Huhti. 15 2008,21:57) kirjoitti
Derbin iskarit näytti tuolla olevan 140-160 euroa.
Taivas saa odottaa
Sanoisin että jos vain varpaat millään ilveellä saat maahan yltämään niin ei maksa vaivaa alkaa tunaamaan.
Eilen viimeksi katselin kun joku nappula kyytsäsi toista Derbillä tms.
Oli niin pieni poika, että piti kanttarista ottaa liiikennevaloissa tukea, kun ei jalat yltänyt kunnolla maahan =)
Toinen hyvä keino valoissa on ajaa pyörä uraan, jolloin keskipatti ja tien reuna ovat hieman korkeammalla.
Et kuitenkaan sillä mopolla kovin kauaa varmaankaan aja,
joten kannattaa miettiä että saatko ihan takaiskaria säätämällä
ja etupumppuja nostamalla säädettyä sen korkeuden suurinpiirtein kohdilleen.
Vielä muutama kannustuksen sana:
Kyllä sitä pituutta vielä tulee!
Tuossa iässä kasvoin itse varmaan yli 10cm vuodessa.
Itse olin luokan lyhyimpiä tyyppejä vielä ysiluokalla, mutta lukiossa alkoi kasvupyrähdys ja nyt on mittaa lähes 190cm =P
Tällähetkellä ei omaa pyörää
Aiemmin Kawasaki Z750 '08
Aijaijai! Taitaa pianon virittäjällä olla toi luetun ymmärtäminen vähän huonolla tasolla...(Rooroo @ Huhti. 15 2008,20:32) kirjoitti
![]()
Näillä mennää!