Tervehdys motoristit!
Täällä kolmekymppinen motoristi"täti", joka nyt ajellut kaksi kesää kuussatasella cebarilla ja nyt olisi vaihto VF:ään edessä.
Millainen on ajella?
Tottunut näppärään cebariin ja nyt mielessä pyörii ajatus, osaanko ajaa/totunko VF:ään?
Kokemuksia kyseisestä pyörästä, millanen ajaa yms.?
Laittakaas nyt vastauksia, vkl:na olis tarkoitus mennä jo koeajamaan kyseistä vekotinta. Olis sitten vähän "luettua mututuntumaa" alla![]()
Niitä kun on kolmea sortia, minkäs ikäistä ajattelit kokeilla ? Koneen puolesta pitäisi vääntöä ja tarvittaessa puhtiakin löytyä varmaan kaikista versioista.
Honda VF1000F2 -85
Honda VF1100S -85
Aprilia RST Futura -01
Sitten en osaa oikein auttaa. Konehan on VFR:n peruja, joten siltä puolelta pitäisi asioiden olla kunnossa.
Honda VF1000F2 -85
Honda VF1100S -85
Aprilia RST Futura -01
Itse ajoin pari kesää -96:lla joka on siis sama kuin tuo -94.
Pitäis olla aika luotettava peli, tuo moottori on VFR:n peruja, jakoketjullinen versio.
Tehoa on riittävästi ajo-ominaisuuksiin nähden... konehan ei ole normaali kustomin V2 eli alhaalta vääntävä, vaan enemmänkin sporttimainen kierroskone.
Ja vakiona ketjut pitää isompaa ääntä kuin pakoputket
On pehmeän mukava ajettava, kallistusvarat voi sporttipyörän jäljeen tuntua pieneltä, mutta kyllä silä aika vauhdikkaasti voi ajella vrt. peruskustomeihin.
Huonot puolet mitä tulee mieleen:
Tuuli ottaa ikävästi ainakin pidempään (185cm) kuskiin yli 100km/h nopeuksissa, esim moottoritiellä pidempään ajaminen on aika ikävää.
V4-kone aiheuttaa pientä värinää joillain kierrosalueilla ohjaustankooon. Kuskista riippuen tuo voi ärsyttää tai sitten sitä ei huomaa.
Kiitoksia vastauksista.
Tarvinnee miettiä josko sittenkin kallistun sporttipyörään, vaikkakin vaihto customiin on kiehtonut koko ajan.
Toisaalta esim. cebarissa kiehtoo juuri tuo käsiteltävyys.
Vaikeeta vaikeeta, hm...