Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Ehdottakaapa hyvä reitti ke-aamusta -> la-aamuun Saksasta Kroatiaan. Kertokaa myös majoitusvaihtoehtoja reitillä. Meitä on 3 lähdössä ja Kroatiasta varattu majoitus viikoksi.

    Joten aikaa matkustamiseen on ruhtinaalliset kolme kokonaista päivää.

    Motoristiystävällisiä, edullisia ja mopoillekin turvallisia paikkoja haussa.

    Odotellaan ...
    Koskaan en sano enää "en koskaan" ;-)

    Saunan takana on muuten vielä tilaa ;-)
  2. #2
    Eka päivänä rauhallisesti Trave-Lauenförde, majoitus Villa Lövenherz bikerpaikka viimeisen päälle. Toka päivänä vähän pidempi siivu Kassel-Fulda-Wurzburg-Munchen-Bad Peterstal-Lofer-Maria Alm-Hinterthal, majoitus Bikerhotel Simonhof, tosi kiva ja viihtyisä bikerhotelli. Kolmantena päivänä Simonhofista Grossglocknerin yli-Lienz-Gailberg Sattel-Plöckenpassin yli Italiaan-Tolmezzo-motaria ohi Udinen ja Triesten Sloveniaan ja Kroatiaan.

    Simonhofista myös nopeampi väylä alas on: Simonhof-Dienten Sattel-Bischofshofen-motari A10 alaspäin Villachiin ja rajan yli Sloveniaan josta Kroatiaan.
  3. #3
    Lainaa (Gari @ Huhti. 15 2008,09:15) kirjoitti
    Eka päivänä rauhallisesti Trave-Lauenförde, majoitus Villa Lövenherz bikerpaikka viimeisen päälle. Toka päivänä vähän pidempi siivu Kassel-Fulda-Wurzburg-Munchen-Bad Peterstal-Lofer-Maria Alm-Hinterthal, majoitus Bikerhotel Simonhof, tosi kiva ja viihtyisä bikerhotelli. Kolmantena päivänä Simonhofista Grossglocknerin yli-Lienz-Gailberg Sattel-Plöckenpassin yli Italiaan-Tolmezzo-motaria ohi Udinen ja Triesten Sloveniaan ja Kroatiaan.

    Simonhofista myös nopeampi väylä alas on: Simonhof-Dienten Sattel-Bischofshofen-motari A10 alaspäin Villachiin ja rajan yli Sloveniaan josta Kroatiaan.
    Ollaan varmaan ajeltu samoja teitä, kun olisin samoja reittejä ehdottanut. Lisäisin vielä, että jos on yhtään joutilasta aikaa, niin on muuten aika mielekästä reissata pitkin pikkuteitä(kin).

    Navigaattori on kyllä Saksan maaseututeillä matkattaessa oivallinen apu. Sanoisinpa, että lähes välttämätön - ainakin minulle.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  4. #4
    Ihanaa että tuli valmis reittiehdotus samalla minullekkin.
    Meillä sama suunnitelma ja ihan samaan paikkaankin ollaan matkalla. Viimeisen kuukauden tuijotellut karttaa ja tutkinut eri reittejä ja motohotelleja. Ainoa erotus että me olemme Travessa to iltana joten eka yöpaikka täytyy varata jostakin Lubecin läheltä. Kertokaapas kokeneemmat kuinka pimeää on 8-9 aikaan illalla kun laiva saapuu satamaan. Ei mitään ehdotuksia jotta ei kun yötä myöten ajamaan se ei onnistu, jokunen 20-80 km voi onnistua mut ei enempää
    Kuinkas pitkä matka on esim Lybec-Villa Lövenherz kilsoissa.
    Milloinkas Suitsatar starttaatte matkaan. Me 12.6
    Kawa ER5, Honda CBF 600 S, Suzuki SFV650 Gladius, Kawa Vulcan 650
  5. #5
    Simonhof ilmoitti, että ovet aukeaa 10.5.2008 ja
    että joku sinne johtavista teistä on lisäksi poikki.
    Tällaisen viestin sain sähköpostilla.
  6. #6
    Keskiaikainen kaupunki Rothenburg oder tauber on näkemisen arvoinen yöpaikka joka osuu reitille. Kilometrejä Lubeckistä reilu 600. Yöpaikkoja on moneen lähtöön myös muurien sisällä.
  7. #7
    Itävallassa tiet ovat tähän aikaan vuodesta yleensä poikki runsaan lumen tulon vuoksi, kyllä ne siitä aukeavat aikanaan.

    Saksassa kesäiltaisin on hyvällä säällä siinä klo 20-21 hyvin valoisaa vielä, klo 21.30 jälkeen alkaa Pohjois-Sakuissa hämärtää aika nopeastikin. Tietty jos on umpipilvessä (sää) on jo valmiiksi hämärää ja siihen päälle sitten kellonaika...missä vaiheessa kesää te olette menossa?
  8. #8
    Itsellä odottamaton ilmiö Magdeburgin ja Rostockin välillä viime heinäkuussa olivat pienet hyönteiset, jotka lyhyessä ajassa muurasivat visiirin näkymättömäksi, "sammuttivat" ajovalot ja tekivät muutenkin sotkua pyörälle, kypärälle ja ajokamppeille. Piti aikas monta kertaa pysähtyä putsaamaan visiiriä ihan vedellä että pystyi ajamaan. Tämä ongelma ilmeni vasta auringon laskun jälkeen joskus 21 ... 22 tienoilla.

    Luulen, että avokypärällä olisi matkanteko ollut liki mahdotonta.

    Niin että kun on kiire (vaikka laivalle ...) niin eteen voi sattua ongelmia, joita ei etukäteen voi kuvitellakaan!
    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
  9. #9
    Lainaa (Halti @ Huhti. 15 2008,17:16) kirjoitti
    Itsellä odottamaton ilmiö Magdeburgin ja Rostockin välillä viime heinäkuussa olivat pienet hyönteiset, jotka lyhyessä ajassa muurasivat visiirin näkymättömäksi, "sammuttivat" ajovalot ja tekivät muutenkin sotkua pyörälle, kypärälle ja ajokamppeille. Piti aikas monta kertaa pysähtyä putsaamaan visiiriä ihan vedellä että pystyi ajamaan. Tämä ongelma ilmeni vasta auringon laskun jälkeen joskus 21 ... 22 tienoilla.
    Hyönteiset ovat vaivana varsinkin A24:llä, Berliinin pohjoispuolella, pian A10.n liittymän jälkeen.
    Siinä taitaa olla jotain suoaluetta tai muuta joka kerää itikoita moottoritien ääreen. Tienvarren puut suojaavat tuulelta, joten itikat tykkäävät lennellä asfaltin lämmössä.

    Kuvatunlaista visiirin umpeutumista on koettu jopa päiväsaikaan, helteisenä päivänä.
  10. #10
    Villa Lövenherziin kannattaa sitten tehdä etukäteisvaraus joko meilillä tai soittamalla. Martha (omistaja) kertoi että kesässä on kaikki viikonloput lähes jo talo täynnä ja viikoillekin on runsaasti varauksia. Englanti toimii kielenä hyvin saksan lisäksi.

    Jos Villa on täynnä, muistakaa saman perheen toinen bikerpaikka Tönenburg. Pidimme siellä kesällä 2007 Touring Finlandian kerhokokoontumisen, mahtava mesta. Bikerhotel Tonenburg

    Välimatkaa Villaan on reilu 25 kilometriä, mukavien mutkateiden päässä molemmat.
  11. #11
    Viime syksynä ajoimme moottoriteitä pitkin Slovenian Portoroz'sta Lyypekkiin niin että eka yön olimme Ingolstadt'in lähellä ja toisen yön Hannoverissa. Viimeiseksi päiväksi jäi landstrasseja pitkin ajeltavaksi vajaa 300 km:a ja ehdimme juuri ennen iltapäivän sadetta Citti -markettiin ja illaksi rantaan.
    Tunturista se alkoi, sitten CB 125, CB 350, T 500, XJ 650, GSX 750, GSX 750, XJ 900, ST 1100, 2007 ST 1300 ja nyt Triumph Trophy 1200 SE Launch pack
  12.  
  13. #12
    Lainaa (Minja @ Huhti. 15 2008,14:24) kirjoitti
    Ainoa erotus että me olemme Travessa to iltana joten eka yöpaikka täytyy varata jostakin Lubecin läheltä. Kertokaapas kokeneemmat kuinka pimeää on 8-9 aikaan illalla kun laiva saapuu satamaan.
    Eipä siellä ainakaan kesäkuun loppupuolella pimeää ollut tuohon aikaan. Me ajettiin Trawesta Lübekiin ja majoituttiin sinne ja valoisaa oli vielä kun tultiin perille. Majapaikan nimi ei tule nyt mieleen, kävelymatkan päässä keskustasta kuitenkin.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.