Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Saako K 1200 ässään mistään minkään näköistä perälaukkua? Tai siis paremminkin telinettä laukulle, laukkujahan on toki joka lähtöön..

    Tuo Bemun oma pehmeä kassi onkin S-mallissa tarkoitettu takapenkin päälle asennettavaksi, eikä sille ole saatavilla erillistä telinettä. Kaiken lisäksi ainakaan tämä isompi malli ei mahdu edes takapenkille, kun sivulaukut on paikoillaan.

    Tuli näköjään tilattua tavaraa täyttä ymmärrystä vailla, mutta eipä ollut myyjäkään aivan tilanteen tasalla kun minulle moiset myi (siis sivulaukut + pehmeän takalaukun) Onni onnettomuudessa, että otin tavarat kuitenkin kotimaasta, käy palauttaminen ainakin helpommin.

    Tässä yritin juuri netistä katsella, mutta huonolla menestyksellä.. Jonkinmoinen perälaukku tuohon on kyllä pakko kehittää, ei muuten mahdu kahden ihmisen tavarat lomareissulle mukaan..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  2. #2
    Ainakin Hepco&Beckerillä on siihen takateline, niiden telineet on tyypillisesti olleet varsin tukevia. Sopii H&B:n omat takalaukut. Suomessa noita taitaa myydä Tokimoto.

    H&B K 1200 S takatelineen ohje
  3. #3
    Yksi vaihtoehto on tämä http://www.rmheino.fi/imports/sw-motech/
    Asiallisen näköinen laukkuteline ja hyvä se on ollu käytössäkin.
  4. #4
    SW-motech:n laukkuteline on vähän siistimpi, muttei sekään kyllä kauhean nätti ole.

    edit: ehtikin jo RJR vastata, kun etsin linkkiä...



    Dixi et animam levavi
  5. #5
    Mutta eikös niin ole, että joku härpäke siihen on pakko laittaa, että saa laukun kiinni? On tuo sw-motech kuitenkin kohtuu siisti, siitä voi helposti irroittaa sen laukkuadapterin, ellei laukkua tarvitse kuljettaa.
  6. #6
    Lainaa (hidas57 @ Huhti. 15 2008,09:01) kirjoitti
    Mutta eikös niin ole, että joku härpäke siihen on pakko laittaa, että saa laukun kiinni? On tuo sw-motech kuitenkin kohtuu siisti, siitä voi helposti irroittaa sen laukkuadapterin, ellei laukkua tarvitse kuljettaa.
    Näinhän se on, että härpäke tarvitaan.. Ja oli tosiaan yllätys, ettei Bemulla ole tähän malliin telinettä, vaikka laukkuja kauppaavatkin. Vois olla esitteissä hieman selkokielisemmin kerrottu koko ajatus, tulee vaan turhia sekaannuksia ja varmaan näin on käynyt / käy muillekin kuin minulle.

    Tuo SW-Motech vaikuttaa asialliselta ja laitoinkin jo Heinolle siitä kyselyä. Aika outoa muuten, ettet esim. Giviltä ja Kapalta löydy telinettä ässään..

    Kiitoksia vinkeistä.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  7. #7
    Myivät kyllä minullekin K12R Sporttiin jonkin Bemarin oman telineen, johon ei oikeasti saa mitään kiinni, se on vain kallis muovinpala. Myyjän mukaan siihen olisi saanut vaikkapa Givin adapterin ruuveja poraamalla, mutta samalta myyjältä erilaisia adaptereita sovittamalla mikään ei istunut järkevästi. Sw-motechin telineen (metallilevy+adapteri Giville) sai suoraan ruuveilla kauhukahvoihin. Mitään rautoja tai poraamista ei tarvinnut ja siisti tuli.

    Epäilen jonkinlaisen turvallisuusnäkökohdan olevan syynä, ettei Bemari itse tarjoa kunnollista takatelinettä.
  8. #8
    Itse mietin omaan R Sporttiin samaa. Tilasin sitten Hepco&Beckerin hiukan karunnäköisen takatelineen ja paiskasin jo edellisessä mopossa olleen Givin v46:sen siihen takakansi sävytettynä pyörän väriin.



    Ex-955i
  9. #9
    Näin kerran kadulla Liisankadulla Ässässä erittäin siistin metallisen telineen. Se oli siinäkin mielessä hyvä että sinällään tyylikkäät sivukahvat saivat olla paikallaan. Mistään en ole kuitenkaan löytänyt, enkä huomannut ottaa pyörän rekkaria että olisi voinut kysäistä mistä hankkinut. Itse käytän takapenkin päälle tulevaa SW Motecin pehmeää laukkua. Toimiva juttu pitemmillä matkoilla (jos ei ole kyytiläistä).
    Jorez
  10. #10
    Oletko ajanut aiemmin takalaukun kanssa? Se ei todellakaan paranna ajo-ominaisuuksia moottoritievauhdissa. Mieti tarkkaan, tarvitsetko todella takalaukkua. Tavaraa mahtuu myös tankkilaukkuun ja se ei huononna ajo-ominaisuuksia.
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  11. #11
    Tuolta takalaukku jos ei ole kytiläistä.
    Tapeilta paitsi kaffe paussit.
  12. #12
    Lainaa (ttuttu @ Huhti. 16 2008,16:59) kirjoitti
    Oletko ajanut aiemmin takalaukun kanssa? Se ei todellakaan paranna ajo-ominaisuuksia moottoritievauhdissa. Mieti tarkkaan, tarvitsetko todella takalaukkua. Tavaraa mahtuu myös tankkilaukkuun ja se ei huononna ajo-ominaisuuksia.
    - aina se pitemmillä reissuilla on ollut kiinni, muuten ei oikeastaan koskaan
    - tiedän, mutta ei se vielä kotimaan nopeuksissa haittaa. Ja ainakin aiempi ajokki meni 2 päällä ja kaikki laukut kiinni täysin vakaasti vielä >180 nopeuksissa.
    - tiedän että tarvitaan.. Kahden tavarat ei mahdu muuten mukaan. Epäilyttää muuten myös noiden BMW-sivulaukkujen koko, näyttävät aika onnettomilta.
    - tankkilaukku on myös. Siihen tulee yleensä kasattua sellaista nopeasti ja usein tarvittavaa tavaraa.

    Kyllä noi kaikki pakaasit on aina olleet ääriään myöten täynnä. Ja jos eivät ole olleet sitä matkaan lähtiessä, niin täynnä ne on viimeistään kotimatkalla.



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  13. #13
    Me isännän kanssa korvattiin takalaukku rinkalla. Eli toimin siis takalaukun "tuuraajana" takapenkkiläisen roolissa kun olin. Reilu 2tkm:n reissu tehtiin ja hyvin meni. Kahden ihmisen kamat kulki hienosti mukana kun lisänä oli myös tankkilaukku. *
    Kawasaki GPZ 500S -> Kawasaki ER-5 -> Ducati Monster 620D -> Ducati ST4 -> Ducati Multistrada 1000ds -> Ducati Monster 1100evo
  14. #14
    Lainaa (ttuttu @ Huhti. 16 2008,16:59) kirjoitti
    Oletko ajanut aiemmin takalaukun kanssa? Se ei todellakaan paranna ajo-ominaisuuksia moottoritievauhdissa. Mieti tarkkaan, tarvitsetko todella takalaukkua. Tavaraa mahtuu myös tankkilaukkuun ja se ei huononna ajo-ominaisuuksia.
    Jaa-a, en ole huomannut mitään merkittävää vaikutusta 46L Givi-laukulla (V46). Olen nähnyt kuvia kolmella suurella pakaasilla varustetusta pyörästäkin (SW-Motech teline), saksanmaalta. Sakemannit eivät ole valittaneet vakausongelmista, vaikka niiden moottoritienopeus on vähän suurempi. K12S lienee yksi vakaimmista pyöristä laukkujen kanssa. Voihan laukuissa erojakin olla?
  15.  
  16. #15
    Lainaa (hidas57 @ Huhti. 17 2008,15:36) kirjoitti
    Lainaa (ttuttu @ Huhti. 16 2008,16:59) kirjoitti
    Oletko ajanut aiemmin takalaukun kanssa? Se ei todellakaan paranna ajo-ominaisuuksia moottoritievauhdissa. Mieti tarkkaan, tarvitsetko todella takalaukkua. Tavaraa mahtuu myös tankkilaukkuun ja se ei huononna ajo-ominaisuuksia.
    Jaa-a, en ole huomannut mitään merkittävää vaikutusta 46L Givi-laukulla (V46). Olen nähnyt kuvia kolmella suurella pakaasilla varustetusta pyörästäkin (SW-Motech teline), saksanmaalta. Sakemannit eivät ole valittaneet vakausongelmista, vaikka niiden moottoritienopeus on vähän suurempi. K12S lienee yksi vakaimmista pyöristä laukkujen kanssa. Voihan laukuissa erojakin olla?
    Jos kyydissä on toinenkin, niin takalaukku ei haittaa, mutta yksin ajaessa syntyy pyörteitä, jotka "tempovat" mopoa. Minä pärjään taka- ja tankkilaukuilla joka reissun.
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen