Kyllä se mun läppäri on kulkenut useemman kerran sateessa ihan kastumatta. Vesi tuli siis läpi kun pesin sitä reppua, vastanneisi varmaan jonkin sortin todella rankkaa monsuunia, veikkaisin. Eikä se vesi silloinkaan päässyt sinne sisälle asti. Niin, ja sy miksi ostin juuri tuon laukun on se kova kuori. Toi suojaa selkää ja suojelee kaikkia mun tavaroita mitä mulla on tapana kolhia ja pudotella ja vast.
En nyt tarkkaan tiedä minkälainen se Aeron lukitus on mutta ei mulla ainakaan ikänä oo missään vaiheessa päässy toi aukeamaan. Mut hidashan tuo on. Pakko mennä käpistelemään sitä Aeroa...
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Seuraavaa reppua olen itse katsellut. Suunniteltu nimenomaan moottoripyöräilijälle:
Halti Diam Moto bag sh. 99€
KLIKS
-Seppä-
tollaseen oon itte ollu tyytyväinen. Mahtuu helkkaristi tavaraa (24kaljatölkkiä menee heittämällä) ja sit tos on viel laajennus vetoketju. Pitäs ton vettäkii kestää ku tullu sellases kurapaskassa ajeltua reppu on ollu yltäpäältä kurassa mut paperit kyllä hyväkuntosia. Kypäräkin mahtuu reppuun hyvin jos vaikka kaupunkii menee asioimaa
![]()
600rr
www.axio.fi
Mulla on itselläni tuo Axio Tekno Hardpack. Laatu on julmetun hyvä, ainoa miinus on siinä se, että siihen tulee pieniä naarmuja kun kolhii sopivasti. Toisaalta parempi, että naarmut tulevat reppuun kuin läppäriin... * Se tuossa on hauska puoli, että sitä on jo 5 kertaa luultu pölynimuriksi *
Luultavasti tuo Swift Hardpack sopii paremmin moottoripyöräkäyttöön. Tekno on mahtunut myös takaboksiin sopivasti ängettynä.
Lisäys: Toi reppu oli joskus mulla mukana Kanarialla; eräs laukkukauppias lähestyi kiinnostuneena kun ei ollut moista ennen nähnyt ja havaitsi kertoa yhden edun mikä ei tosiaan ollut tullut mieleen: polykarbonaattireppua ei noin leikatakaan auki väkijoukossa...
Twice the pride, double the fall
Suzuki DL 650 V-Strom 2005
ex-Yamaha FZS 600 2003
Itse hommasin tommosen Logitechin Kinetik repun päivittäiseen käyttöön. Mahtuu läppäri yms kamaa ja omat taskut kameralle, kännykälle ja olkaimessa tasku mp-3 soittimelle. Vahvistettu, kova pinta suojaamaan läppäriä. Säänkesto tosin ei ehkä aivan goretexia.... silti mielestäni helmi. linkki
![]()
Let the good times roll
ZZR600 -92
Saat täysin säänkestävän repun, kun tähtäät ostaessasi muuhun kuin motskarikauppaan. Siis käy tutkimassa metsästyskäyttöön tarkoitetut reput, yms. *Ja tää pätee yleensäkin ko. asiaan. Siis kyseessä vettä pitävät ja vähintäänkin hylkivät reput, yms. *![]()
* * * * * * * * * * *
mutta jos haluu semmotteen repun millä saa rispektejä enemmä kun vaikka tollasella erä-jorma repulla. Meinaan aika härön näköstä jos on kyykkypyörä, ajoasu ja sit just joku eräreppu(Snoopy @ Huhti. 22 2008,19:26) kirjoitti
![]()
600rr
Kiipeilyhilppeistä löytyy kelinkestäviä reppuja.
Arc'teryx, Osprey jne.
On vesitiiviit vetskarit yms. mutta hinta voi sitten saada ne Ortliebin ja kumppaneiden vesitiiviit suojapussit tuntumaan aika haluttavilta sittenkin![]()
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
vielä tosta kinetikistä että hintaa on 99 ja löytyy Anttilasta
mainos...
Let the good times roll
ZZR600 -92
Kriegan R25 saapui vihdoinkin ja ensitestit tuli eilen tehtyä. Reppu on todella tukeva ja mukava selässä ainakin itsellä, repun paino todellakin jää rinnan päälle, eikä hartiat rasitu lainkaan.
Reppu on aika pitkän mallinen ja kun itselle on pituutta kertynyt ruhtinaalliset 170 cm, niin ihan makaavassa ajoasennossa reppu tuntuu kypärän takaosassa, täytyy yrittää saada säädöt vielä vähän paremmin kohdalleen...
Kriega R25:n sisämitat ovat valmistajan mukaan 520x300x160 mm ja sisällä mahtui yllättäen myös oma Fujitsun 17-tuumainen läppäri.
BMW R nineT
Tarinoita: Alppihullun päiväkirja
Videoita: http://www.youtube.com/user/Alppihullu/videos
AT-BA-BE-CH-CZ-DE-DK-EE-ES-FI-FR-GR-HR-HU-IT-LI-LT-LU-LV-MC-ME-NO-PL-RO-RS-SE-SK-SLO-TH
Noniin, nyt ollut Boblbeen Megalopolis Aero käytössä viikonpäivät. Täytyy sanoa, että on kyllä hyvä reppu. Istuvuus on todella hyvä ja huomattiin, että siitä on kyytiläisen hyvä pitää kiinni, koska reppu on kuskin selässä niin napakasti kiinni. Kamaa mahtuu valikoivasti sisään, mutta minun tarpeisiin riittävästi (eikä voi olla mukava kantaa paljon enempää prätkällä).
Suosittelen siis lämpimästi ja kuivasti (ei ole vesikään tullut parissa sateessa sisään)!
R
Mopoileva yrittäjä
Kauanko meni toimituksessa? Itse pistin Kriegalle tilauksen tänään menemään samaisesta R25-repusta.(JT79 @ Huhti. 27 2008,11:44) kirjoitti
- '11 BMW R 1200 GS
- IBA SS1600K
---
ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
Moi, laitoin tilauksen menemään 10.4, mutta reppu lähti Englannista vasta 15.4, luultavasti välissä olevan viikonlopun ja Visan varmistuksien hitauden takia. Reppu saapui postiin noudettavaksi 19.4 ja on ollut siitä saakka tiiviissä käytössä...(strider @ Touko. 12 2008,12:51) kirjoitti
BMW R nineT
Tarinoita: Alppihullun päiväkirja
Videoita: http://www.youtube.com/user/Alppihullu/videos
AT-BA-BE-CH-CZ-DE-DK-EE-ES-FI-FR-GR-HR-HU-IT-LI-LT-LU-LV-MC-ME-NO-PL-RO-RS-SE-SK-SLO-TH
mites noi reput vaikuttaa ajo ominaisuuksiin voiskos joku valaista itellä joku mp asun reppu kun sen heittää selkään tulee nakupyörästä ajokoira![]()
Sillä välin kun te mietititte, minä olen ehtinyt tehä jo viis virhettä !
Jees. Minä komppasin myös. Eli tuli hommattua tuo 30-litrainen Halti Diam motobag. Erittäin pätevän oloinen kapistus - isompi kuin odotin. Nyt mahtuu tavaraa mukaan tarpeen niin vaatiessa ja tuota irrallaan olevaa läppärilaukkua voi käyttää muidenkin reppujen kanssa. Tilasin tuon repun minulle aiemmin tuntemattomasta putiikista eli sesonki.fi:n verkkokaupasta. Reppua ei heti ollut saatavilla, mutta toimitus onnistui todella mainiosti. Lähes välittömästi vastailtiin ja kertoiltiin, ettei sitä juuri nyt ole varastossa ja mailin välityksellä minut pidettiin koko ajan ajantasalla. Vajaa viikko meni toimituksessa ja ei voi olla kuin tyytyväinen koko hommaan - kunnollista asiakaspalvelua saa aika harvoin nykyään. 99 eurolla reppu saapui kotiovelle saakka tänään(Blacksmith @ Huhti. 15 2008,17:11) kirjoitti
![]()
Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
No niin POIJAAT...
Kesälomarahat palamaan
Ja BublBe-e:n reppu tuli tänään haettua, eli ostin ton
Varuste.net/Boblbe-E
Olihan sillä hintaan aika reilusti ja viel Cargo-net päälle 30 € till,
mut rahaahan se vain on
Vielä en ole pahemmin päässy ajeleen reppu seläs, mut
koepakkailin sitä vähän ja olin aika tyytyväinen.
Löin sisään :
Läppärin (Fujitsu-siemens Amilo D 1840) + virtajohto
44 kokoa olevat salomonin kengät (kävely, matalavarsi)
Shortsit
Haglöfs:n softshell takin
Eikä reppu edes tullu viel täyteen
Repun kapasiteetti on 25L, mut yllätyin kyl iteki miten hyvin se veti tavaraa sisään. Ja nyt vain vähän viikkailin vaatteita, en
sen enempää niitä laitellu järkevästi.
Aikaisemmin olen käyttänyt Ruotsin Armeijan:
Stridssäck 2000
Ja ollu TOSI hyvä reppu, sain sen tuossa muutama vuosi sitten yhteistoimintaharjoituksesta ruotsalaiselta ja toiminu kyl tosi hyvin.
Hyvää repussa on erityisesti se, kun olen tälläinen jääkaappi-pakastin yhdistelmän kokoinen jässikkä 188/105 niin reppu jää kivasti selän taakse piiloon eikä vaikuta laisinkaan ajossa viimat yms yms yms...
Siihen pakkaa vaikka koko viikon vehkeet JA läppärin ja kun lyö vain tavaraa pusseihi ei tarvitse panikoida et kastuu.
Mut siinä on muutama oma koettu reppu joka on ollu toimiva ratkaisu.
Lisää kun olen ajellut boblbe-e:n kanssa enemmän.
Onko noi boblbe-e:t muuten kuinka VEDEN kestäviä ihan oikeasti?
Ei uskaltais vain lyödä läppäriä reppuun ja toivoa parasta...
Face Your Fears And Live Your Dreams
Kyllä se pitää vettä ihan oikeastikkin. Pesin oman reppuni ja kokeilin siinä samalla: se kansiläppä, missä on se vesitiiviin näköinen vetoketju, on aikalailla vesitiivis. Unohdin sen repun "kuivumaan" ja siihen läpän kohdalle jäi vesitasku. N puolen tunnin päästä muistin sen repun ja kävin katsomassa: se tasku siinä läpän alla oli hieman kostea mutta ei märkä, eikä repun sisälläkään ollut vettä, hieman kosteutta kyllä.(Sakkeus @ Kesä. 14 2008,20:44) kirjoitti
Ja tää reppu ei oo enään parhaassa terässä, on kokenut suht kovia ja osa siitä läpän, ilmaisesti galvanoidusta (vast.) muovista on lähtenyt jo pois. Repulla siis ikää kolme vuotta ja on ollut päivittäisessä käytössä.
Voi laittaa läppärin ihan noin vaan sisään, sateellakin, huoletta.
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Itsellä oli Juhannuksen aikaan Kriegan R35 käytössä ja kehua täytyy. Paino jakaantuu hyvin koko yläkropan alueelle eikä hartioille, kuten aiemmissa "perusrepuissa". Hyvin jaksoi vetää sellaiset 4-5 tuntia yhtä soittoa, vaikka reppu oli täynnä kamaa.
Ajoa reppu ei juurikaan häirinnyt. Tuli hyvin selän takana tuulensuojassa eivätkä mitkään remmit alkaneet hakata tuulessa häiritsevästi.
Pahaan vesisateeseen en joutunut, mutta pientä tihkua tai roiskeita se tuntuu kestävän. Kovempaan sateeseen laittaisin kamat joko muovipussiin tai hommaisin erilliset sisäpussit Kriegalta.
Minulla on tuollainen Deuterin lähinnä polkupyöräilyyn tarkoitettu malli läppäriosastolla, Cross City lukee näemmä kyljessä. Partiohaitan alesta sen nappasin.
Norjan reissulla oli 4000km selässä, sisällä mm. läppäri ja muuta lievää sälää.
Lisänä oli Haglöfsin irtosadesuoja joka paitsi piti moitteetta vettä jopa juhannuspäivän hillittömissä ukkosmonsuuneissa, myös pysyi ongelmitta repun päällä kun saattoi käydä yhdellä lentokoneiden varalaskeutumispaikalla nopeus vähän väärillä sataluvuilla![]()
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Tuollaisen Haltin Diam Riden kävin eilen ostamassa. Etsin aika monesta kaupasta tuota isompaa Diam Motoa tuloksetta, kunnes Jumbon Topsportissa oli tuo Ride ja sopivasti 30% alennuksella. Jotain 62e tuli siis maksamaan ja laadukkaan tuntuinen reppu tuntuu olevan. Eilen testailin ajossa, niin kovemmissa nopeuksissakaan (suljetulla alueella) ei tuntunut edes huomaavan reppua selässä, ei siis riepotellut. Kannattaa Topsporteista kysellä tuota, Jumboon ei ainakaan esille jäänyt tuon jälkeen yhtään, mutta tiedä sitten onko varastossa.
Haltin Diam Moto Bag oli käytössäni 2 viikkoa. Muuten hyvä ja tukeva reppu, mutta sadekelillä repun sisältö kastui vaikka Halti lupaa repun olevan vedenpitävä (ilmeisesti vain läppäritasku on vedenpitävä). Lisäksi yksi repun hankalista vetoketjuista hajosi, joten palautin repun (ja myyjäliike teki reklamaation Haltille). 50€ tuonlaatuisesta voisin maksaa, mutten satasta.(Blacksmith @ Huhti. 15 2008,17:11) kirjoitti
Oman kokemuksen mukaan Haltin retkeilykamat on valitettavan heikkolaatuisia, joten en ihmettele yhtään tuota vedenpitämättömyyttä.
Vedenpitäviä (siis oikeasti) reppuja saa esmes Ortliebiltä.
Itse kun katselin prätkäilykäyttöön reppua, niin noiden Ortliebin tuotosten lisäksi mietin yhtenä vaihtoehtona laskettilijoille ja lumilautailijoille suunniteltuja selkäpanssarilla varustettuja malleja. Deuterilla on muutamaa eri kokoa, samoin Ortovoxilla. Ortovoxin Free Rider 24 olisi ehkä hiukan virtaviivaisempi (ja matalampi) kuin Deuterin Razor 18. Nuo kaksi oli siis siinä kokoluokassa jota itse olin vailla, ed. linkit kuviin josta selvinnee rakenne/muotoilu pääpiirteittäin. Hintaluokka molemmilla karvan yli sata euroa.
Diam Moto Bagistä meni vetoketju eka reissulla rikki.
Kuittia ei tietysti tallella mutta pitää soittaa ja kysyy voisko tehdä jotain..Kyllä oli kledjut osin märkiä sateen jäljiltä.
Kuitti löytyi ja reklamaationa Haltille takas.
Mulla meni kans Haltin Diam Ride -repusta yksi vetoketjun sulkija heti alkuun rikki, lopulta yksikään niistä ei toiminut kunnolla. Reklamaationa Haltille, hyvitys ja nyt tod.näk. tilaan Kriegan R25 tai Bagsterin Whoppan.
Olen käyttänyt Halti Zero 4 reppua kahdesti kaatosateessa ja kuivana pysynyt, hinta jotain 40€.
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Mulla on Kriegan R25 ja tyytyväinen olen ollut. Tosin kunnon vesisadetta se pidä. Kesällä testattu Oulun reissulla ja vettä tuli koko matka ihan kunnolla. Reppu pissi sisään, joten tavarat pussiin jos tulee kunnolla vettä. Vaan mahtaako mikään pitää muuta kuin säkit.(ForzaDesmo @ Kesä. 24 2008,12:55) kirjoitti
![]()
BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
ER-6f 2006
Wolfskinin mud slide on pitänyt veden ulkona vuodesta -05.
Reppuna mikään mailman hienoin tai paras, mutta toimii jossei mitään suunnattomia kuormia aio kantaa.
Sulku rullaamalla ja selkää vasten tasku 3L juomapussille.
Seuraavaksi vesitiiviksi täytynee kokeilla ortliebin vastaavaa.