Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 78:sta
    Moi,otsikon pyörä alkanut kiinnostamaan kovasti ja nyt kaipais edes hieman tietoa ennenkuin menee uuden tilaamaan
    Eli onko pärrä millanen ajaa,tuleeko ärsyttäviä tärinöitä(pilaa monta pyörää) ja mahtuuko hieman pitempi kuski mukavasti ajamaan..Ja tottakai muutakin kokemuksia olis kiva kuulla.

Kiitos.

-Teemu-
    No mulla oli tuo toisena vaihtoehtona, päädyin kuitenkin Yamaha FZ1-N:ään. Näistä kahdesta olen ajanut vain Yamahalla joten osa plussista ja miinuksista tulee ihan mutu-tuntumalla:

Triumph:
    -Parempi moottori rähinäpyörään, vääntää alempaa
    -Matkustaja istuu mukavammin penkillä mutta polvikulma on niin jyrkkä että tekee pidemmästä matkasta varmasti tuskaista
    -Hyvännäköinen pyörä lukuunottamatta keulaa ja erityisesti valoja (tämä todellakin vain oma mielipide, monet ovat eri mieltä). Paremman näköinen perä kuin Yamahassa. Alkuperäiset putket sekä Trumpan omat tehovaimentajat todella hienon ja omaperäisen näköiset.

Yamaha:
    -Pidempi huoltoväli, venojensäätöväli 40tkm
    -Matkustaja istuu hieman kauempana kuskista mutta polvikulma huomattavasti inhimillisempi
    -Moottori+runko+alusta -yhdistelmä sopii paremmin rata-ajoon kuin Trumpan vastaava

Mun ihannepyörä olisi ulkonäöllisesti Yamahan keulalla ja Triumphin perällä + Yamahan matkustajanjalkatapeilla varustettu. Moottorina siinä olisi Triumphin alaväännön omaava kone jossa kuitenkin Yamahan huolto- ja venojensäätövälit.
    No mulla ollut aivan sama mielessä eli FZ1-N ollut vaihtoehtona,mutta Jammusta ei oikeen löydy samaa asennetta kuin trumpasta tai jotain..
    Tosin Jammuakaan en ole päässyt ajamaan,kuinkas usein trumpassa huollot sitten on?Toi Jammun 40tkm kuullostaa aika pitkältä varsinkin k.o merkille ;)

Niin joo tosiaan aikasemmat pyörät olleet aina Japseja ja kyykyillä ajeltu nyt jo liikaa mut radalle tekis kyllä välillä mieli eli eikö trumpan alusta riitä radalle vai mikä siinä on että kuvittelet Jammun sinne paremmin sopivan?
    Tää nyt pitäis ehkä mennä jo tuonne FZ1 vs S3 topicciin mutta jatkan nyt kuitenkin vielä vähän tännekin.

Eli tuossa S3 moottorissa varmasti onkin enemmän luonnetta ja se tekee koko pyörän erilaiseksi mitä FZ1 on. Luulen että pärjään tuolla FZ1:n väännölläkin jonkin aikaa kun kolme edellistä pyörää ovat olleet 600cc kyykkyjä. Joku muu, joka on ajanut S3:lla, voisi kommentoida tuohon rungon ja alustan radalle sopivuuteen enemmän. Kuten sanoin, itse olen ajanut vain FZ1:llä. Trumpan venojensäätöväli on 20tkm. Muuten huollot taitavat olla samoin välein kuin Yamahassakin.

Suurimmat syyt miksi valitsin FZ1:n S3:n sijaan olivat seuraavat:
    -Kyytiläinen istuu mukavammin
    -Pari tonnia edullisempi käytettynä
    -Minulle edullisempi ylläpitää (teen muut huollot itse paitsi venojen säädön)

Lainaa (random hero @ Huhti. 14 2008,08:29) kirjoitti
    kuinkas usein trumpassa huollot sitten on?
    Öljynvaihtohuolto 10tkm välein ja isompi sitten 20tkm. Omassa (2005) ei ainakaan tarvinnut venttiileille tehdä mitään. 19tkm ajettuna kaikki olivat ylärajalla, joten tuskin antaa aihetta toimenpiteisiin vielä 40tkm kohdallakaan.
    BMW R-NineT -23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
    Molemmilla malleilla olen tehnyt koeajot. Yamaha oli jotenkin hieman tavallisen oloinen . Se vaan ei sytyttänyt millään tavalla. Speed Triple taas oli jotenkin niin helppo ja kiva ajettava kaikella tapaa. Ei ehkä paras pyörä kyytiläiselle, mutta... Radalla Triple on ainakin aivan ykkönen
    Jo on aikoohin eletty. Raavahat miähet syä salaattia ja nuaret naiset juo viinaa.
    Tärinöitä? Ei todella. Triple on suorastaan hämmentävän tärinätön, tasainen ja vääntävä koko kierrosalueella.
    premier

emeritus
    nelipyttinen tärisee joillain ominaustaajuuksilla, kun se on tasajakoinen, triple ei ole jaollinen millään, niin ei ole mitään ominaistaajuustärinöitä? ihan mutua heittelin, mutta siltä se tuntuu.

maantielllä pyörä ei tärrää missään. mitä matkaakin olen ajanut, niin ei tule kyllä mieleen missään vaiheessa, että tärinää olisi enemmän jossain kohtaa kuin toisessa.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    No mulla ollut aivan sama mielessä eli FZ1-N ollut vaihtoehtona,mutta Jammusta ei oikeen löydy samaa asennetta kuin trumpasta tai jotain..
    Tosin Jammuakaan en ole päässyt ajamaan,kuinkas usein trumpassa huollot sitten on?Toi Jammun 40tkm kuullostaa aika pitkältä varsinkin k.o merkille ;)

Niin joo tosiaan aikasemmat pyörät olleet aina Japseja ja kyykyillä ajeltu nyt jo liikaa mut radalle tekis kyllä välillä mieli eli eikö trumpan alusta riitä radalle vai mikä siinä on että kuvittelet Jammun sinne paremmin sopivan?
    Osta suosiolla trumppa, yammun pata muistuttaa liikaa z1000:sta.......
    leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
    No triple ehdottomasti! Tälläinen 190cm "kääpiökin" mahtuu helposti puikkoihin.
    Lainaa (Pahkasika @ Huhti. 14 2008,12:50) kirjoitti

Osta suosiolla trumppa, yammun pata muistuttaa liikaa z1000:sta.......
    Siis täh uudessa Z1000:ssa on alavääntöä mutta tehot loppuu yläpäässä ja taas FZ1:ssä juurikin toisinpäin!
    ZH2 2020
    No niin Trumppa ajettu ja onhan se mukava peli,jospa se tohon pihaan ilmestyis vielä *

Niin tohon edelliseen viestiin vastausta että 03-06 Z1000 ei oikeen alhaalta tosiaan vedä,uudesta ei kokemusta
    Eilen sain tyypittää kaverin 08 Triplea Arrowin 3-1 putkella varustettuna. Non street leagal putki pitää erittäin sexyä ääntä jo tyhjäkäynnillä . Vauhdissa äänen basso möreys vain korostuu. Triplen moottorin luonne on kertakaikkiaa nautittava. Eikä ruiskussa esiinny on-off ilmiötä joka ainakin vaivasi Jammun fz:taa.
    Todella ketterä pyöritellä mutkateillä ja laillisia nopeuksia ajellessa tuulikaan ei pahemmin kiusaa. Katu ja lyhyeen ajoon erinomainen härveli mutta ehkä en keski eurooppaan lähtisi 2 päällä. Eipä se ole siihen tarkoitettukaan. Onkohan kukaan päässyt vertaamaan sitä uuteen Tuonoon? Se pitää päästä tänä kesänä kokeilemaan.
    L-twin rules

Ducati Multistrada 1200 dvt 2015

Mp historia
    Ducati Multistrada 1200 abs
    Kawasaki gtr 1400 abs
    Kawasaki zzr 1400 ABS
    Ducati Multistrada ds 1000
    Aprilia Futura rst 1000
    Yamaha Bulldog 1100
    Suzuki rg 125 e
    On kyseinen pyörä alkanut kiinnostaa, joten missäs pääsisi tuollaista tyypittämään?

Taitaisi olla parempi jättää ajamatta... *
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
    Eiköhän noita koeajorasseja löydy vähän jämyltä kun jämyltä:
    http://www.triumph.co.uk/sweden....oint.EU
    M olen miettinyt samaa pyörää. Harmi vaan kun ei oikein ole myynnissä. Motopalstalta löytyy yksi koeajopyörä.. Mihis hintaan tuommoisen pyörän uutena saapi?

Yammu fz1n on kans ollut mielessä, mut ei oikein sytytä samalla tavalla kuin triple..
    Tampereelta on turha kysellä. Jostain seinäjoelta vois löytyä. täällä kehuivat joskus, että myyvät kiintiönsä ilman koeajopyörääkin.

Lainaa (JaniR @ Touko. 19 2008,17:29) kirjoitti
    Mihis hintaan tuommoisen pyörän uutena saapi?
    Tuossa vähän osviittaa... Naps*
    Lainaa (jaket @ Touko. 19 2008,18:42) kirjoitti
    Tampereelta on turha kysellä. Jostain seinäjoelta vois löytyä. täällä kehuivat joskus, että myyvät kiintiönsä ilman koeajopyörääkin.
    Sieltä ei kai turhaan kannata edes tarjousta lähteä kysymään...
    Lainaa (TPM @ Touko. 19 2008,19:34) kirjoitti
    On se kyllä halpa nykyään. Minä ostin pyörän silloin 2005, kun se nykyisen kaltaisessa olomuodossaan tuli markkinoille ja maksoin listahinnan 17500. Onneksi sain vanhasta pyörästä ihan kohtuullisesti vaihdossa, mutta aika härskisti on silti hinta tippunut.
    Lainaa (Epimetheus @ Touko. 23 2008,15:23) kirjoitti
    On se kyllä halpa nykyään. Minä ostin pyörän silloin 2005, kun se nykyisen kaltaisessa olomuodossaan tuli markkinoille ja maksoin listahinnan 17500. Onneksi sain vanhasta pyörästä ihan kohtuullisesti vaihdossa, mutta aika härskisti on silti hinta tippunut.
    Suoralla käteiskaupalla lähti kyllä alle 15000 jo vuonna 2005. Siis merkkiliikkeestä. eespeed jne. harmaatuojilla oli varmaan halvempi jo tuolloin.

Voi olla toi sun vaihtopyöräkuvio ollut vaikuttamassa tinkaamisen hankaluuteen.
    Lainaa (Epimetheus @ Touko. 23 2008,15:23) kirjoitti
    Lainaa (TPM @ Touko. 19 2008,19:34) kirjoitti
    Nyt pyörän "listahinta" näyttää olevan 15,790€. Ja siihen sitten toimituskuluja 500€...

Mikäs tuo Motoboxin hinnastossa oleva Spped Triple 1050 2 oikein on? Hintaakin on 200€ enemmän kuin toisella mallilla... !HINNASTO!

Kävin tänään eräässä merkkiä myyvässä liikkeessä kyselemässä tarjousta, mutta ei ollut myyjän antamat "tarjoukset" oman näkemykseni kanssa samalla viivalla...

Mistä liikkeestä kannattaa kysellä tarjousta?
    Lainaa (TPM @ Touko. 23 2008,19:06) kirjoitti
    Mikäs tuo Motoboxin hinnastossa oleva Spped Triple 1050 2 oikein on? Hintaakin on 200€ enemmän kuin toisella mallilla...
    Eiköhän toi "2" oo 2008 ja perusvanilja on sitten jotain 2007 vehkeitä jotka on rekisteröity 2008?
    Lainaa (Talttapää @ Touko. 23 2008,21:13) kirjoitti
    Lainaa (TPM @ Touko. 23 2008,19:06) kirjoitti
    Mikäs tuo Motoboxin hinnastossa oleva Spped Triple 1050 2 oikein on? Hintaakin on 200€ enemmän kuin toisella mallilla...
    Eiköhän toi "2" oo 2008 ja perusvanilja on sitten jotain 2007 vehkeitä jotka on rekisteröity 2008?
    Jep juuri näin.
    KTM 300 EXC -06 Yamaha T-Max 500 -01
    Ex. Yamaha Wild Star 1600 -02 Ex.Triumph Speed Triple II -08 Ex. pyörä XJR 1200 SP -98 Ex. XT 600 Z Tenere *Ex *IT 250
    Ostin tuollaisen 2008 oranssin vehkeen suoralla kaupalla 14900,- ja voin sanoa, ettei ole kaduttanut. Mittarissa on nyt jonkin matkaa päälle 2000km ja, vaikka oon sellaiset 194cm pitkä, sopii pärrä hyvin käteen pidemmilläkin lenkeillä. Pituudesta on tosin se haitta, et vehje pyrkii nostamaan keulaa jopa kolmosella, mut tankin pintaa hivelemällä sekin ongelma poistuu...

Moottori on aivan s...nan upea jopa vakioputkilla. Missään ja koskaan en ois uskonut, et toi vehje kerää noin paljon katseita ja, et joku sanoo sulle "Voi Hitsi, oli ku McLaren ois ohittanut!". Paras speksi on kuiteski se, et pyörä on aivan saamarin hauska ajaa ja tietää, et putkia yms. vaihtamalla homma senkun vaan paranoo.

Negatiivisena puolena on se, et kyytiin ei ole tunkua (heh heh) ja et työkaverit on lyönny vetoa kortin säilymisestä. Et, jos näät noita käytettyinä myynnissä, on syynä todennäköisesti jompikumpi näistä, viimeinen vaihtoehto todenäköisimpänä.

FZ1N:stä en osaa sanoa muuta kuin, et se oli toinen mun kandidaateista ja sopivalla värityksellä + putkistolla varustettuna kans melkoinen katseenkerääjä (ajelin yhden sellaisen perässä kartsalla). Et ei mee pahasti pieleen, ostat kumman tahansa, mut Trumpan koeajon jälkeen valinta oli mun osalta jo tehty.
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

- Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
    no kyllä se kortti speed triplellä paremmin säilyy kuin sporttitykillä. nakulla ei tule kokok ajettua 120+ nopeuksia, kuten kyykyillä meinaa käydä. On mukavampi ajaa maantiellä melko rajoituksen mukaisesti. varsinkin satasen tiellä ei juuri ylinopeusvaaraa ole muuta kuin lähdössä

torssit tai mivin putki, niin johan on hymy herkässä. MIVV ehkä halvin putki ja parhaita painonsäästöjä. pudottaa aika reippaasti painoa ja poistaa korkean peräpainon.

Vaarallisia nuo koeajot - pakko oli lyödä kaupat lukkoon kun on tuo kone vaan aika maukas käskettävä. -08 musta voi jopa ehtiä vielä tässä kuussa ajoon! Odottavan aika on liian pitkä.

Itellä kanssa FZ1-N vaihtoehtona, mutta ei vaan sytyttänyt samalla tapaa kuin Trumppa. Osaltaan johtui kanssa kuskin pituudesta kun ei oikein hyvää ajoasentoa tahtonut löytyä. No enää ei tartte miettiä, valinta on hyvä ellei paras.

Mistä putki -08:lle kun kaikki on noille -07:aan asti ainakin netin mukaan tehty?
    speed triple on kyl makee peli mitä oon tässä helsingissä noita muutamia ihastellu. Varmaa seuraava pyörä ku oppi rahat omalla kawa z750 on maksettu. Hieno peli ostakee
    jumakauta kun on mukava ajella tuliterällä trumpalla!
    eilen sain pyörän alle, kaatosateesta huolimatta 60km pohjilla.. kevyttä sisäänajoo tosin.
    pitkään haaveilin tuosta pyörästä, ja nyt se on toudellista...
    taitaa tulla kovin noita kilsoja lähipäivinä...
    satoi tai paistoi...

30.  
    Lainaa (jaket @ Touko. 29 2008,15:47) kirjoitti
    torssit tai mivin putki, niin johan on hymy herkässä. MIVV ehkä halvin putki ja parhaita painonsäästöjä. pudottaa aika reippaasti painoa ja poistaa korkean peräpainon.
    Mivillä lienee useita sopivia malleja tohon vehkeeseen? Et mitä noista tarkoitat ja etenkin se, et sopiiko TORSien kartta myös tuollaisille perus Slip-on (Mivvin) putkelle?

Toinen mitä rankasti harkitsen, on säästää hieman rahaa ja laittaa Arrows 3-1 putki ensi kesänä ja säädättää peli vaikkapa kunnolla dynossa. Sais vähän lisää paukkuja...

Sitä en sit tiiä, et mitä kylillä ajatellaan, kun laittaa tuollaisilla Arrowsin putkilla vehkeen aamulla 07:00 tulille ja kuinka kauan kestää, kunnes pojat makaa heinikossa fööni kourassaan? Jo tällä hetkellä on nimittäin sellainen fiilisi, et joku aamu sieltä heinikosta tosiaan pöllähtää koppalakkinen äijä ja kuten broidi tuossa kerran tuumas "Se oli kait sun Trumppa, joka lähti rannasta niin per...eesti ykköseltä neloselle?" Et hyvin toi vakiputkella raikaa tuollaisen about kilsan vastarannalle, kun vääntää ruutan levälleen ja antaa vaihtovalojen välkkyä.

Onkohan muuten kukaan asentanut Triplaan puhallinta ja miten toi mahtais sellaisen kestää? Ei toki nyt, mut jossain vaiheessa tää tulee kuitenkin ajankohtaiseksi...
    - Ylläoleva kirjoitus on suojattu tekijänoikeuslainsäädännön mukaisesti ja sen muuttaminen, kopiointi tai muu jäljentäminen, myyminen tai muu luovuttaminen tai muunlainen käyttö on ankarasti kielletty.

- Länsimaalaisen miehen seurustelu musliminaisen kanssa on tabu eikä siitä saa edes keskustella. Kyseessä on pipari, johon länsimaalaisella nysväkullilla ei ole oikeutta kajota.
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen