Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
    Haulla en löytänyt mitään,eikä minkäännäköistä manuskaakaan ole vielä käteen jäänyt,joten kysytäänpä tyhmiä..

http://www.paskanmyivat.com/Salaa/etusaato.jpg
    http://www.paskanmyivat.com/Salaa/takasaato.jpg

Tällä hetkellä ovat noissa säädöissä,takapää on suht hyvä,vaikka sekin voisi olla hieman jämäkämpi.

Mutta etupää on aivan apinakiikku.
    Ed.omistaja on kuulemma hiljattain vaihtanut stefat&öljyt,mutta enpä tiedä minkä viskositeetin.

Onko noissa jonkinlainen portaallinen säätö,ja tuleeko "stoppari" vastaan,vai pystyykö noita kiristämään/löysäämän rajattoman määrän,jolloinka jossain vaiheessa pultti jää käteen..

Ja kumminpäin noissa tuo säätö menee,vastapäivään tiukemmalle,vai löysemmälle?

Ja vielä viimeiseksi,onko takaiskarikin KSI-mallia,eli pelkkä neste?
    -92 GSX-R 750W
    Itellä -95 750w jossa luultavastikkin samat palikat kiinni joten seuraavaa inffoa:

Näyttäs että sulla on jousien esijännitys nyt maximissa. Siinä putkessahan on niitä merkkiviivoja 7kpl. Ylhäältäpäin eka on nro1. (7=minimum spring perload,1=maximum spring preload)
    Tehtaan vakioasetus on 4.. *Sittenhän siinä päässä on ruuvi josta saa säädettyä paluuvaimennusta. (hitaampi/jäykempi mitä enemmän kiinni..) Putken alapäästä pitäs löytyä vielä yksi ruuvi josta saat säädettyä "puristus"vaimennusta..

Takaiskaria saat jäykemmäksi kun pyörität jousesta hammasmutteria tiukemmalle, eli jousen jännitystä lisää!

On siellä takapampussa kaasut kun tuosta kuvaamastasi mötikästä saat säädettyä sen paluuvaimennusta...
    "Tosimiehellä on aina vähän paskaa housussa"
    Jaahas,kiitoksia avusta!

Eli nuo etupumput olisi jousien osalta sitten 2-jäykkyydessään,kun kerran yksi viiva vielä tuossa yläpuolella.

Pitääpä alkaa sitten savottaan,tosin onhan tämä huomattavasti helpompaa kuin autoissani,jossa säädön voi tehdä vain vaihtamalla öljyt..

Tuon tiedän kyllä että jousivakiota saa säädettyä kierteillä,mutta se onkin mielestäni suht ok,mutta vaimennus vain liian löysä,edessä etenkin.
    -92 GSX-R 750W
    Olikos tää se malli jossa on antidive keula? Jos on se on tosi tarkka öljystä ja jousen pituudesta. banuhäiskä

poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
    Lainaa (poku @ Huhti. 14 2008,21:04) kirjoitti
    Olikos tää se malli jossa on antidive keula?
    Valaisisitko tyhmää.?
    -92 GSX-R 750W
    Jos et ole ennen purkanut keulaa,ni suosittelen että viet sen johonkin liikkeeseen huoltoon. Itse huollatin keulaputket tossa talven aikana, mitkä irroitin itse tietty kotona.. Vaihtoivat liukuputkien holkit 2kpl/putki, pölysuojat, stefat, uudet öljyt ja hintaa tais kertyä kokonaista 130e. Niin ja kuten toi edellinen kaveri tossa sanokin niin keula on TODELLA tarkka öljyn määrästä ja laadusta!
    Useampiakin iskareita olen purkanut,hainkin vain takaa mitä tuolla "antidivella" haettiin,oletan että väärinpäin olevia iskareita.?

Ja näihin on siis juurikin vaihdettu tiivarit&öljyt,mutta yritän ensin säätämällä saada lisää jäykkyyttä,sitten vasta öljyillä.

Motulia olen jo vuosia käyttänyt öljynä,enkä sen laadussa ole huomannnut moittimista.

Ja kantapään kautta olen oppinut tuon määrän tarkkuuden,kerran oli sellaiset iskarit mistä ei ollut tietoa tilavuudesta,ja aika monta kertaa sai jumpata niiden kanssa ennenkuin löytyi oikea öljymäärä..
    -92 GSX-R 750W
    ei tossa mitään antidive:ä enää ole. se oli vanhemmissa suzukeissa
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
    Kertokaapas tuosta takapäästä lisää. Eli, kun iskarihässäkkään on letkulla yhdistetty paisuntasäiliö, joka on oikealla takakupeessa. Voiko tuohon lisätä/poistaa ilmaa ja mitä se vaikuttaa. Vai onko ko säiliössä kaasuna jotain muuta, kuin ilmaa (esim typpi, joka ei liukene öljyyn?)
    Itsellä ei ole ihan varmaa tietoa,mutta tietääkseni siellä säiliön sisässä on typpipatteri. Olen kyllä lukenut että jotkut ovat huoltaneet iskareita,joista on karannu kaasut,ilmalla. Minun näkemys on se että tuo kyseinen kaasu/paine säätelee sitä öljyn takaisinvirtausta välillä iskari-säiliö.
    Tutun asentajan kanssa puhuin,ei voi täyttää ilmalla,lämmetessään poksahtaa..
    Mutta sainpahan tietää että uudestaan täyttöjäkin tehdään,ihan virallisilla aineilla.

Tänään tuli lenkkiä ajettua,ja siedettäväksi sainkin tuon säädettyä,mutta en vieläkään hyväksi.
    Etupää edelleen vaivaa,terävissä töyssyissä tuntuu jotenkin "ilmavalta" ja "tehottomalta" tuo etupää,vaikka kaikkea koitin.
    Kaippa se on sitten jossain kohdin vain uusia öljyjä koitettava..

Takapään jätin hieman löysemmäksi kuin etupään,näin tuntui parhaalta kompromissilta.

Säätövarat ovat kyllä melkein max nyt,mutta älyttömän jäykkä tuosta ei kuitenkaan tullut.
    -92 GSX-R 750W
  12.  
    Käsitystä, millaista painetta typellä tuonne säiliöön haetaan?