Kyseessä vuoden 2004 CBR. Vaihdoin viikonloppuna sytytystulpat ja toimittuaan ensin tovin normaalisti alkoi vilkuttaa FI-valoa käynnistettäessä. Ei vilkuta, jos moottori on lämmin tai seissyt vähemmän kuin vuorokauden. Tuntuu toimivan muuten normaalisti, ehkä aavistuksen laiska. Voi tosin olla vainoharhaisuuttakin. Vilkuttaa valoa kaksi kertaa, mikä tarkoittaa "loose or poor connection of the MAP sensor vacuum tube" tai "faulty MAP sensor". Interwebistä löytyi täysin vastaavia tapauskuvauksia, joissa ilmeisesti mitään vakavampaa ei ollut. Ja mopo menossa venttiilien välysten tarkastukseen ammattilaiselle joka tapauksessa reissun jälkeen, jolloin tuokin selvinnee viimeistään.
Polttava kysymys kuuluu onko sellainen häikkä, että pitää jättää viikonlopun ~1000 km reissu väliin?
Edit: ajon alussa ennen moottorin lämpiämistä pakoputki myös ampunut pari kertaa. Tyhjäkäynnillä kierrokset ajon alussa hiukka matalat 1000 - 1100, myöhemmin 1300.
Viimeksi muokannut: Lancelot; 13.08.2015 klo 23:08.
Usein voi lähtee siitä, että jäljet jophtaa sylttytehtaalle. Ekaks se että tulpanhatut on huonosti kiinni tulpissa. Pitää präpsähtää kunnolla syvälle, jos on tilan ahtautta, niin ei välttämättä pääse painamaan kunnolla. Onko sytytystulpat kunnolliset, voi olla piraatteja myynnissä interwebissä.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Näin on likimain varmasti. Tulpat on NGK:t Motonetistä, samaa mallia kuin edelliset. Puolien kiinnityksen tarkastin eilen ja mielestäni kunnossa. Tuo Maintenancemanin esittämä selitys voisi pitää kutinsa, eri asia on saanko siihen selkoa ennen reissua.
Edit: ainakin MAP-anturissa itsessään on letku kiinni, toisesta päästä en tiedä. Tai kunnosta muutenkaan. No, luotan zetoriin kuin Neuvostoliittoon ja lähden reissuun. Kerron sitten kuinka kävi![]()
Viimeksi muokannut: Lancelot; 14.08.2015 klo 16:19.
Terve! Täällä tullut hetken aikaa lueskeltua mutta en ole kertaakaan kirjottanut.
Tuli viikko sitten ajettua kortti ja ostettua -02 vuoden 600f4i ja haluttais ottaa keskiständi pois, mutten hoksaa miten vaikka ohjeita koittanut lukea. Osaisiko täältä joku neuvoa selkeällä suomenkielellä miten tämä onnistuu?
Kiitos![]()
Moi. Uutena uunona foorumilla ja en oikeen löytämälläkään ehtinyt tietoa tuosta honda cbr600 fsportista ? Onko cbr 600 saatu perus f mallina ikäluokassa 2001-2005 erillisillä penkeillä ajajalle ja matkustajalle? Fsport 2002 ja jotkut suhtuudet cbr:ät on erillisillä penkeil mut suurinosa 600f yhtenäisellä. Sitten kun googlee kirjoittaa honda cbr 600f4i niin tulee kuvia juuri sellaisesta 2osaisesta penkki moposta joka on hakusessa. Vai onko tuo f4i malli juurikin suomessa fsport nimellä tunnettu ?
Ompas vaikea ajatuksia kirjoittaa järkevästi. Eli typistettynä rr ei kiinnosta vaan f tai fsport 2 osaisella penkillä. Onko perus 600f peräosaa helppo\mahdollinen muokata 2osaiseksi vai pitääkö löytää oikeanmallinen pyörä suoraan.. Ulkonäkökysymys ei sen suurempaa.
Ja ilmeisesti peräosan modaus perus äffäläisesta sportiks ei oo mitenkää vanha pois uus tilalle tyyline operaatio ? Siellä varmaan on hitsattu runko joka pitäis vaihtaa jenkkimallin ? Jos se menis rungon palotteluks, niin ei auta ku itkee ja maksaa enempi sporttimallista
Eikös F4:ssä ja F4i:ssä ole pultattava takahäkki? äkkiseltään netistä kun katoin tarvitset:
Fairings = katteet
Subframe = takahäkki
Battery tray = akkuteline/liekö koko sisälokari
Passenger rearsets= takajalkatapit
Tail light = takavalo
Ja tietty ne penkit. Ei oo mikään amerikantemppu. Cbrforum.com ja hakusanaksi split seat conversion ja kattelemaan rakentelupäiväkirjoja. Tosin moni näyttää vaihtaneen "banana seat" perän tilalle suoraan 600 räärään vastaavan.
http://cbrforum.com/forum/members/go...onversion-523/
Siitä mm kuvagalleria asian tiimoilta
http://www.airtech-streamlining.com/...0F4i200104.htm
Jos et raahaa tarakkaharakkaa mukanas niin tuolta lasikuituinen singlepenkkinen "race" peräkate. Nykyisessä ja edellisessä omassa pyörässä heidän tekemä perä.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
No ni, nyt ois kotona uusi cbr siis itselle uusi eli F4 1999 mittarissa 58tkm
Vähän meinasi tulla jo vilu kun kotiin ajelin siina 22 aikoihin ja matkaa oli noin 100km.
cbr 600f4
Buell XB12Ss
Honda 954rr
kawasaki zx-6r
Cbr 600f
Kawasaki Z750 2010
Tere. Nyt veti lyhyet valot pimeäksi, pitkät toimii. Polttimo vaihdettu, sulake tarkistettu.
Onko näissä joku "tyyppivika" tuon suhteen vai pitääkö vaan napata etukatteet pois ja tarkistaa kaikki piuhat ja liitännät?
Niin ja pyörähän on - 02 f4i.
tod näks kahvan valintakytkimessä kontaktihäiriö.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Mulla oli starttipainikkeessa kuonaa tms. ja ongelma ratkesi puhdistuksella ja voitelulla. Kun en ite tajunnut niin ammattilainen hoisi ja minä maksoin... Tässä ketjussa jossain alkupäässä oli vastaavaa pulmaa ja ko. henkilöllä oli samassa paikassa juotos pettänyt. Valothan sammuu startatessa ettei vie virtaa ja sillä selittynee tuo epälooginen yhteys starttinamikkaan. Jos vika on sama, pääsee ainakin helpolla. Toivotaan parasta.
Pitkät ja parkit toimi mullakin. Kannattaa tuo ainakin tsekata varmuudeksi ennen kuin isompia peliliikkeitä tekee![]()
Ihan normaalia cebareissa. Sielä on sitten pieni jousi sisällä jolla on palava halu hypätä sohvan alle/kaapin taa/ lattiakaivoon että pura varovasti ja samalla katso miten rakentuu että osaat kasata. Miel älä hio kontaktipintoja, korkeintaan teräsvillalla kevyt pyyhkäsy ja jotain crc/wd/tms vähän väliin. Koita lyhyet päällä vähän painella sitä namikkaa sinne lyhyiden suuntaan, tod näk syttyy.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Jos vika on siinä starttinapin kontaktissa, sen voi aivan hyvin ohittaa juottamalla sen johdot yhteen. Silloin ei valot sammu startin aikana mutta siitä ei kyllä ole oikeesti mitään haittaa.
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Noin niikun yleensä, en ole just ton mallin kahvaa purkanut mutta normaalisti sielä on kaks ruuvia, yleensä ristipää, alapuolella. Ne kun avaa irtoaa puoliskot toisistaan. Yleensä kaasuvaijereita ei tartte irrottaa mut saattaa saada lisää elintilaa jos tarvii. Ne ruuvit on sitten eri pituiset, muista kumpi on kumpi, ja yleensä ne hapettuu aivan juuttaan tiukkaan, älä muljaa kantoja. Sitten kun laitat puoliskot takaisin paikalleen siinä ohjaustangossa on jossain kohtaa kolo ja toisessa kahvanpuolikkaassa kohdistus/pidiketappi joka täytyy laittaa sinne koloon.
Pienillä variaatioilla on kaiken merkkiset kahvat ollu tähän asti kohtalaisen homogeenisiä.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Jos ei halua purkaa tuota starttinappipakettia niin voi oikaista, seuraa kytkinpaketilta lähtevää johtoa liittimelle, ota liitin irti ja (kunhan tiedät oikeat johdot) vedät pinnit veke pyörän johtosarjan puoleisesta liittimestä ja yhdistät ja suojaat ne.
Näin voi myös testata onko vika siinä starttinapin valokytkennässä.
Älä korjaa ehjää....
Luin uudestaan tuon mun ekan viestin, kirjoitin sen hiukka hätäsesti. Tarkennuksena siis vielä jos ei valojen on/off kytkimestä tai starttinapilta löydy ilmeistä vikaa kannattaa tarkistaa siis myös pitkä/lyhyt kytkin vasemmalta, omassa f2:ssa oli kakkaa lyhyen kontaktissa ja sitä nappulaa lisää ales painelemalla sai lyhyet vilkkumaan. Se oikean puolen valokytkinhän löytyy muutenkin vain euromalleista, jenkkiversiossa sitä ei ole laisinkaan (kuvia googlailemalla en löytänyt tosin yhdestäkään, liekö us malleista kaikki kuvat vai eikö f4i tosiaan sisällä edm kytkintä ollenkaan? Kytkentäkaaviosta näyttäis löytyvän)
Sorry nyt jos sekotan...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Jos sen starttinapin valokytkimen haluaa ohittaa ei sitten kannata aukoa sitä katkaisijaa. Kaapelisarjan suojaputki ja tekee siellä sisällä ohituksen. Johtojen värit kytkentäkaaviosta.
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Jos jollakin olisi ylimääräisenä 600f F4i malliin vakiota jäykemmät jouset niin olen kiinnostunut ostamaan. Myös slipari kiinnostaa.
2009 CBR1000RR
Ex 2006 ZX10R
Ex 2006 CBR600F
Perkele, ei löytyny kummaltakaan puolelta mitään näkyvää. Kai se on pakko niellä tappio ja viedä mopo huoltoon ja köyhtyä lisää.
Ehdotuksia Turussa olevista hyvistä korjaamoista?