Sivu: 54 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 444525354555664 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1591:stä 1620:een 2013:sta
  1. #1591
    Kyseessä vuoden 2004 CBR. Vaihdoin viikonloppuna sytytystulpat ja toimittuaan ensin tovin normaalisti alkoi vilkuttaa FI-valoa käynnistettäessä. Ei vilkuta, jos moottori on lämmin tai seissyt vähemmän kuin vuorokauden. Tuntuu toimivan muuten normaalisti, ehkä aavistuksen laiska. Voi tosin olla vainoharhaisuuttakin. Vilkuttaa valoa kaksi kertaa, mikä tarkoittaa "loose or poor connection of the MAP sensor vacuum tube" tai "faulty MAP sensor". Interwebistä löytyi täysin vastaavia tapauskuvauksia, joissa ilmeisesti mitään vakavampaa ei ollut. Ja mopo menossa venttiilien välysten tarkastukseen ammattilaiselle joka tapauksessa reissun jälkeen, jolloin tuokin selvinnee viimeistään.

    Polttava kysymys kuuluu onko sellainen häikkä, että pitää jättää viikonlopun ~1000 km reissu väliin?

    Edit: ajon alussa ennen moottorin lämpiämistä pakoputki myös ampunut pari kertaa. Tyhjäkäynnillä kierrokset ajon alussa hiukka matalat 1000 - 1100, myöhemmin 1300.
    Viimeksi muokannut: Lancelot; 13.08.2015 klo 23:08.
  2. #1592
    Lainaa Lancelot kirjoitti Katso viesti
    Vaihdoin viikonloppuna sytytystulpat
    Liittyisikö tähän, löysä tai irrallinen map anturin liitin ilmansuodatinkotelossa tms mitä olet pidellyt ko toimenpiteen ohessa
    Älä korjaa ehjää....
  3. #1593
    Lainaa Maintenanceman kirjoitti Katso viesti
    Liittyisikö tähän, löysä tai irrallinen map anturin liitin ilmansuodatinkotelossa tms mitä olet pidellyt ko toimenpiteen ohessa
    Interwebistä tällaisia kokemuksia tuli eteen, joten on hyvin mahdollista. Vaihdoin tosin tulpat etukautta, joten ilmansuodatinkoteloa en irroittanut. Voi tietysti olla silti säätäessä irtoillut yhtä ja toista Käsittääkseni tuo ei kuitenkaan estä reissun tekemistä...
  4. #1594
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Lancelot kirjoitti Katso viesti
    Vaihdoin viikonloppuna sytytystulpat
    Usein voi lähtee siitä, että jäljet jophtaa sylttytehtaalle. Ekaks se että tulpanhatut on huonosti kiinni tulpissa. Pitää präpsähtää kunnolla syvälle, jos on tilan ahtautta, niin ei välttämättä pääse painamaan kunnolla. Onko sytytystulpat kunnolliset, voi olla piraatteja myynnissä interwebissä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  5. #1595
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Usein voi lähtee siitä, että jäljet jophtaa sylttytehtaalle.
    Näin on likimain varmasti. Tulpat on NGK:t Motonetistä, samaa mallia kuin edelliset. Puolien kiinnityksen tarkastin eilen ja mielestäni kunnossa. Tuo Maintenancemanin esittämä selitys voisi pitää kutinsa, eri asia on saanko siihen selkoa ennen reissua.

    Edit: ainakin MAP-anturissa itsessään on letku kiinni, toisesta päästä en tiedä. Tai kunnosta muutenkaan. No, luotan zetoriin kuin Neuvostoliittoon ja lähden reissuun. Kerron sitten kuinka kävi
    Viimeksi muokannut: Lancelot; 14.08.2015 klo 16:19.
  6. #1596
    Lainaa Lancelot kirjoitti Katso viesti
    Kerron sitten kuinka kävi
    Ei mitään ongelmia koko n. 1200 km matkan aikana.
  7. #1597
    Terve! Täällä tullut hetken aikaa lueskeltua mutta en ole kertaakaan kirjottanut.

    Tuli viikko sitten ajettua kortti ja ostettua -02 vuoden 600f4i ja haluttais ottaa keskiständi pois, mutten hoksaa miten vaikka ohjeita koittanut lukea. Osaisiko täältä joku neuvoa selkeällä suomenkielellä miten tämä onnistuu?
    Kiitos
  8. #1598
    Moi. Uutena uunona foorumilla ja en oikeen löytämälläkään ehtinyt tietoa tuosta honda cbr600 fsportista ? Onko cbr 600 saatu perus f mallina ikäluokassa 2001-2005 erillisillä penkeillä ajajalle ja matkustajalle? Fsport 2002 ja jotkut suhtuudet cbr:ät on erillisillä penkeil mut suurinosa 600f yhtenäisellä. Sitten kun googlee kirjoittaa honda cbr 600f4i niin tulee kuvia juuri sellaisesta 2osaisesta penkki moposta joka on hakusessa. Vai onko tuo f4i malli juurikin suomessa fsport nimellä tunnettu ?

    Ompas vaikea ajatuksia kirjoittaa järkevästi. Eli typistettynä rr ei kiinnosta vaan f tai fsport 2 osaisella penkillä. Onko perus 600f peräosaa helppo\mahdollinen muokata 2osaiseksi vai pitääkö löytää oikeanmallinen pyörä suoraan.. Ulkonäkökysymys ei sen suurempaa.
  9. #1599
    Lainaa mikero kirjoitti Katso viesti
    Moi. Uutena uunona foorumilla ja en oikeen löytämälläkään ehtinyt tietoa tuosta honda cbr600 fsportista ? Onko cbr 600 saatu perus f mallina ikäluokassa 2001-2005 erillisillä penkeillä ajajalle ja matkustajalle? Fsport 2002 ja jotkut suhtuudet cbr:ät on erillisillä penkeil mut suurinosa 600f yhtenäisellä. Sitten kun googlee kirjoittaa honda cbr 600f4i niin tulee kuvia juuri sellaisesta 2osaisesta penkki moposta joka on hakusessa. Vai onko tuo f4i malli juurikin suomessa fsport nimellä tunnettu ?

    Ompas vaikea ajatuksia kirjoittaa järkevästi. Eli typistettynä rr ei kiinnosta vaan f tai fsport 2 osaisella penkillä. Onko perus 600f peräosaa helppo\mahdollinen muokata 2osaiseksi vai pitääkö löytää oikeanmallinen pyörä suoraan.. Ulkonäkökysymys ei sen suurempaa.
    Tuo 600f4i myydään jenkeissä kaksiosasilla penkeillä, muuten sama kuin euroopan malli. Jos haluaa Suomessa kakspenkkisen mallin niin se on silloin f4i sport. Jotain muuta pientä siinä on esim runko on musta.
  10. #1600
    Ja ilmeisesti peräosan modaus perus äffäläisesta sportiks ei oo mitenkää vanha pois uus tilalle tyyline operaatio ? Siellä varmaan on hitsattu runko joka pitäis vaihtaa jenkkimallin ? Jos se menis rungon palotteluks, niin ei auta ku itkee ja maksaa enempi sporttimallista
  11. #1601
    Eikös F4:ssä ja F4i:ssä ole pultattava takahäkki? äkkiseltään netistä kun katoin tarvitset:

    Fairings = katteet
    Subframe = takahäkki
    Battery tray = akkuteline/liekö koko sisälokari
    Passenger rearsets= takajalkatapit
    Tail light = takavalo

    Ja tietty ne penkit. Ei oo mikään amerikantemppu. Cbrforum.com ja hakusanaksi split seat conversion ja kattelemaan rakentelupäiväkirjoja. Tosin moni näyttää vaihtaneen "banana seat" perän tilalle suoraan 600 räärään vastaavan.

    http://cbrforum.com/forum/members/go...onversion-523/

    Siitä mm kuvagalleria asian tiimoilta

    http://www.airtech-streamlining.com/...0F4i200104.htm

    Jos et raahaa tarakkaharakkaa mukanas niin tuolta lasikuituinen singlepenkkinen "race" peräkate. Nykyisessä ja edellisessä omassa pyörässä heidän tekemä perä.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  12. #1602
    Lainaa Klunssi kirjoitti Katso viesti
    Terve! Täällä tullut hetken aikaa lueskeltua mutta en ole kertaakaan kirjottanut.

    Tuli viikko sitten ajettua kortti ja ostettua -02 vuoden 600f4i ja haluttais ottaa keskiständi pois, mutten hoksaa miten vaikka ohjeita koittanut lukea. Osaisiko täältä joku neuvoa selkeällä suomenkielellä miten tämä onnistuu?
    Kiitos
    Morjens ja onnittelut kortista ja pyörästä! Haluatko ihan varmasti keskiständin pois? Ainakin itellä siitä on ollut paljon hyötyä kun on jotain pientä pyörän kanssa askarrellut. Toki se on ehkä hiukan kömpelön näköinen.
  13. #1603
    Lainaa Lancelot kirjoitti Katso viesti
    Morjens ja onnittelut kortista ja pyörästä! Haluatko ihan varmasti keskiständin pois? Ainakin itellä siitä on ollut paljon hyötyä kun on jotain pientä pyörän kanssa askarrellut. Toki se on ehkä hiukan kömpelön näköinen.
    Kiitoksia! Kyllä oon tullut siihen lopputulokseen että enemmän siitä on hyötyä kuin ulkonäölle haittaa, eli en rupea repimään pois
  14. #1604
    No ni, nyt ois kotona uusi cbr siis itselle uusi eli F4 1999 mittarissa 58tkm
    Vähän meinasi tulla jo vilu kun kotiin ajelin siina 22 aikoihin ja matkaa oli noin 100km.
    cbr 600f4
    Buell XB12Ss
    Honda 954rr
    kawasaki zx-6r
    Cbr 600f
    Kawasaki Z750 2010

  15. #1605
    Tere. Nyt veti lyhyet valot pimeäksi, pitkät toimii. Polttimo vaihdettu, sulake tarkistettu.

    Onko näissä joku "tyyppivika" tuon suhteen vai pitääkö vaan napata etukatteet pois ja tarkistaa kaikki piuhat ja liitännät?

    Niin ja pyörähän on - 02 f4i.
  16. #1606
    tod näks kahvan valintakytkimessä kontaktihäiriö.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  17. #1607
    Mulla oli starttipainikkeessa kuonaa tms. ja ongelma ratkesi puhdistuksella ja voitelulla. Kun en ite tajunnut niin ammattilainen hoisi ja minä maksoin... Tässä ketjussa jossain alkupäässä oli vastaavaa pulmaa ja ko. henkilöllä oli samassa paikassa juotos pettänyt. Valothan sammuu startatessa ettei vie virtaa ja sillä selittynee tuo epälooginen yhteys starttinamikkaan. Jos vika on sama, pääsee ainakin helpolla. Toivotaan parasta.
  18. #1608
    Lainaa Lancelot kirjoitti Katso viesti
    Mulla oli starttipainikkeessa kuonaa tms. ja ongelma ratkesi puhdistuksella ja voitelulla. Kun en ite tajunnut niin ammattilainen hoisi ja minä maksoin... Tässä ketjussa jossain alkupäässä oli vastaavaa pulmaa ja ko. henkilöllä oli samassa paikassa juotos pettänyt. Valothan sammuu startatessa ettei vie virtaa ja sillä selittynee tuo epälooginen yhteys starttinamikkaan. Jos vika on sama, pääsee ainakin helpolla. Toivotaan parasta.
    Hmmm, aika hassulta kieltämättä kuulostaa. Täytyykin kokeilla sitä ensiksi, vaikka epäilen että vika on siinä kun pitkät ja parkit kuitenkin toimii.
    Kiitoksia vastauksesta!
  19. #1609
    Pitkät ja parkit toimi mullakin. Kannattaa tuo ainakin tsekata varmuudeksi ennen kuin isompia peliliikkeitä tekee
  20. #1610
    Ihan normaalia cebareissa. Sielä on sitten pieni jousi sisällä jolla on palava halu hypätä sohvan alle/kaapin taa/ lattiakaivoon että pura varovasti ja samalla katso miten rakentuu että osaat kasata. Miel älä hio kontaktipintoja, korkeintaan teräsvillalla kevyt pyyhkäsy ja jotain crc/wd/tms vähän väliin. Koita lyhyet päällä vähän painella sitä namikkaa sinne lyhyiden suuntaan, tod näk syttyy.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  21. #1611
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Ihan normaalia cebareissa. Sielä on sitten pieni jousi sisällä jolla on palava halu hypätä sohvan alle/kaapin taa/ lattiakaivoon että pura varovasti ja samalla katso miten rakentuu että osaat kasata. Miel älä hio kontaktipintoja, korkeintaan teräsvillalla kevyt pyyhkäsy ja jotain crc/wd/tms vähän väliin.
    Kiitoksia varoituksesta täytyykin viikonloppuna paremmalla ajalla touhuilla, täytyy siihen asti ajella pitkät päällä :S
  22. #1612
    Jos vika on siinä starttinapin kontaktissa, sen voi aivan hyvin ohittaa juottamalla sen johdot yhteen. Silloin ei valot sammu startin aikana mutta siitä ei kyllä ole oikeesti mitään haittaa.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  23. #1613
    Lainaa sefo kirjoitti Katso viesti
    Jos vika on siinä starttinapin kontaktissa, sen voi aivan hyvin ohittaa juottamalla sen johdot yhteen. Silloin ei valot sammu startin aikana mutta siitä ei kyllä ole oikeesti mitään haittaa.
    Löytyykö tähän fiksiin jotain ohjetta? Koitin googletella mut en ite löytäny.
    Siis tuohon kaasukahvan avaukseen?
    Viimeksi muokannut: Klunssi; 23.09.2015 klo 08:23.
  24. #1614
    Noin niikun yleensä, en ole just ton mallin kahvaa purkanut mutta normaalisti sielä on kaks ruuvia, yleensä ristipää, alapuolella. Ne kun avaa irtoaa puoliskot toisistaan. Yleensä kaasuvaijereita ei tartte irrottaa mut saattaa saada lisää elintilaa jos tarvii. Ne ruuvit on sitten eri pituiset, muista kumpi on kumpi, ja yleensä ne hapettuu aivan juuttaan tiukkaan, älä muljaa kantoja. Sitten kun laitat puoliskot takaisin paikalleen siinä ohjaustangossa on jossain kohtaa kolo ja toisessa kahvanpuolikkaassa kohdistus/pidiketappi joka täytyy laittaa sinne koloon.

    Pienillä variaatioilla on kaiken merkkiset kahvat ollu tähän asti kohtalaisen homogeenisiä.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  25. #1615
    Jos ei halua purkaa tuota starttinappipakettia niin voi oikaista, seuraa kytkinpaketilta lähtevää johtoa liittimelle, ota liitin irti ja (kunhan tiedät oikeat johdot) vedät pinnit veke pyörän johtosarjan puoleisesta liittimestä ja yhdistät ja suojaat ne.
    Näin voi myös testata onko vika siinä starttinapin valokytkennässä.
    Älä korjaa ehjää....
  26. #1616
    Kiitos taas vasta vastauksista, eiköhän näillä ohjeilla onnistu!
  27. #1617
    Luin uudestaan tuon mun ekan viestin, kirjoitin sen hiukka hätäsesti. Tarkennuksena siis vielä jos ei valojen on/off kytkimestä tai starttinapilta löydy ilmeistä vikaa kannattaa tarkistaa siis myös pitkä/lyhyt kytkin vasemmalta, omassa f2:ssa oli kakkaa lyhyen kontaktissa ja sitä nappulaa lisää ales painelemalla sai lyhyet vilkkumaan. Se oikean puolen valokytkinhän löytyy muutenkin vain euromalleista, jenkkiversiossa sitä ei ole laisinkaan (kuvia googlailemalla en löytänyt tosin yhdestäkään, liekö us malleista kaikki kuvat vai eikö f4i tosiaan sisällä edm kytkintä ollenkaan? Kytkentäkaaviosta näyttäis löytyvän)

    Sorry nyt jos sekotan...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  28. #1618
    Jos sen starttinapin valokytkimen haluaa ohittaa ei sitten kannata aukoa sitä katkaisijaa. Kaapelisarjan suojaputki ja tekee siellä sisällä ohituksen. Johtojen värit kytkentäkaaviosta.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  29. #1619
    Jos jollakin olisi ylimääräisenä 600f F4i malliin vakiota jäykemmät jouset niin olen kiinnostunut ostamaan. Myös slipari kiinnostaa.
    2009 CBR1000RR
    Ex 2006 ZX10R
    Ex 2006 CBR600F
  30.  
  31. #1620
    Perkele, ei löytyny kummaltakaan puolelta mitään näkyvää. Kai se on pakko niellä tappio ja viedä mopo huoltoon ja köyhtyä lisää.

    Ehdotuksia Turussa olevista hyvistä korjaamoista?
Sivu: 54 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 444525354555664 ... ViimeinenViimeinen