Ääni tälle, itsekkin katsoin ensin huoltokirjasta että sieltä katteiden välistä pitäs muka vaihtaa wtf. Suosiolla tankki ylä-asentoon ja putsari tieltä pois.
Onko joku vaihtanut mittariston valoja (ledit) eri värisiin? Kiekkamittarin valo oli palanut niin ajattelin vaihtaa kerralla vaikka siniset tilalle.
Lähinnä sitä että miten tehokkaat sinne pitää/uskaltaa laittaa että niistä mittareista vielä näkeekin jotakin?
Niin ja potilaana on -99 F4 PC35
Viimeksi muokannut: aksu_j; 20.04.2012 klo 05:01.
Oli muuten suhteellisen vittumainen homma sen rungossa olevan tukiraudan vuoksi. Se on jsut sopivast tiellä ettei väliin saa kunnolla räikkää jne, eikä tulppa-avainta ja jatkovarttakaan saa yhdessä pois tai sinne sisälle. Varmaan 3h meni ja vitutti helvetisti, edes edelliseen 450cc crossimönkijään nokkaketjun vaihto ei ollut yhtä kova urakka.
Signature
Onko ns. normaalia toimintaa, että elektroninen vilkkurele pitää aina noin sekunnin tauon ennen ensimmäistä vilkutusta katkaisijan kääntämisen jälkeen? Ei kuulosta pitkältä ajalta paperilla, mutta ohitustilanteisiin lähtiessä tuppaa ärsyttämään...
Laitetaan toinenkin kyssäri samalla vaivalla, eli missäpäin runkoa sijaitsee tyyppikilpi vuoden 2005 mallissa? Ei vaikuttaisi ainakaan ilman katteen irroitusta missään näkyvän.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Ota suosiolla tankki irti, itse ähräsin ensin etukautta -> sitten otin tankin irti ja että sain tulpat kunnolla momenttiin. Syylärin hieromisessa taittuu vaan kaikki ne lamellit perseelleen eikä tilaa ole kunnolla.
Suosittelen myös tätä tapaa ja kannattaa hankkia hondan oma ( tai kiinalainen kopio ) tulppaavain maksaa 6€ on hintansa arvoinen.
Olen asentamassa Gipron vaihdenäyttöä vm.03 600F CBR:rään. Otin tankin pois mutta en löydä nopeusmittarin anturin liitintä. Missä ko. liitin sijaitsee? Kiirekkin olisi kun pitäis päästä vapun viettoon...
Honda CBR1000rr fireblade -06
Ex.Honda CBR600f -03
Onnistuuko tuo operaatio pelkällä tankin kallistuksella (edestä irti), vai pitääkö tankki / muita osia irroittaa kokonaan?
Onko kellään tietoa voiko kylmän ruiskukoneen tyhjäkäyntikierroksiin vaikuttaa jotenkin esim. huollossa ohjelmistomuutoksella tms? Aamusella parkkihallissa käynnistellessä 3000+ rpm on aika rasittavaa kuunneltavaa.
Minä puijautin viimekesänä GIpron piuhan ihan takaiskarin välistä sokkona paikalleen... Muistin tarkalleen liittimen paikan ku edellisenä kesänä laitoin samaan tösseliin SpeedoHealerin. Nyt siellon 2 jatkos liitintä peräkkäin...
Taitaa se kylmäkäyntikartta olla tekemätön paikka muokata. PowerCommanderillakaan ei pääse käsiksi siihen...
Honda Fireblade HRC 2012
Liityin myös cebaritistien joukkoon,vaikkakin ihan motoristien joukkoonkin on tullut vasta liityttyä..
Itsellä alla vuoden 1994 cbr ajettuna jo 70tkm,hyvässä kunnossa ollut aikaisemmin käytössä ammatikseen vehkeitä roplaavalla serkkupojalla ja kauppasi hyvin pidetyn ja huolletun pyörän sopivasti.
Nyt vaan odotellaan liikenteeseen pääsyä,työkiireiden takia saa inssi odottaa vielä jonkun viikon..
Kiitos ja anteexi
Kiitoksia vastauksista. Ceebra kotiutuu viikon päästä ja uusi pleksi odottaa. Aloittelija kysyy tyhmiä, eli irtoaako sisäpuolelta joku mutteri tms. jota pitäisi pitää paikallaan kun ulkopuolelta ruuvaa ruuvia irti?Vai riittääkö vaan ulkomuttereiden irtiotto ristipäällä ja sitten uusi pleksi samoin tein paikalleen?
Koska itse ainakin katselin kauppoja tehdessä että pirun hankala on uittaa kättä tuonne sisäpuolelle jos sieltä pitää jotain kääntää / pitää paikallaan / irroittaa...
Sieltä takaiskarin välistä minäkin työnsin käteni, ainakaan omat kädet ei meinannu millään mahtua mistään välistä.
Olisi pitäny samalla vaivalla laittaa jo SpeedoHealerikin...
Tuo kylmäkäynnistyksen kierrosten nosto on todella ärsyttävä ominaisuus...
Btw. Onko power commanderista mitään hyötyä? Oma mopo muuten vakio paitsi Akrapovicin Slipari ja väliputki.
Viimeksi muokannut: Sportive; 05.05.2012 klo 23:39.
Honda CBR1000rr fireblade -06
Ex.Honda CBR600f -03
Öjlypohja käytetty irti, suosiolla helicoil nyt tuntus pitävän..
mistähän sais nopeusmittarille uuden taustan kun aurinko sulattanu sitä..
No olipa varsin veemäinen operaatio tuo Gipro + SpeedoHealer -kiinnitys. Käsi ei iskarin suunnalta mahtunut niin pitkälle, että olisin saanut liittimen takaisin paikoilleen. Irtihän se lähti helposti, mutta takaisin laittaessa pitäisi jotenkin pystyä pitelemään naarasta paikoillaan. Onnistuihan se sitten, kun sattui löytymään sopivat pitkäkärkiset pihdit, millä sai yläkautta pideltyä naarasta aloillaan.
Eli vinkkinä vastaavaa operaatiota harkitseville: Pienikätinen apuri tai mahdollisimman pitkäkärkiset pihdit mukaan. Niin ja jäähdytinnesteen paisuntasäiliötä on turha irrotella, kun ei se siellä mahdu tarpeeksi liikkumaan kuitenkaan![]()
Nykyiset: 2017 BMW S1000RR + 2006/2008 R6R kilvetön
Ex: 2005 CBR 600F, 2006 Daytona 955i, 2009 Speed Triple, 2012 Tuono V4
Melkein sama pyörä, joten kysyn täällä. Onko tarvetta vaihtaa vm 99 hornet 600 jakoketjua ja kiristintä jotka rallattelee hieman, 40tkm mittarissa? Ja paljonkohan mokoma operaatio maksaisi, kun itse ei tee?
Ei tarvitse muuta kun pyöritellä ristipäällä ne muoviset ruuvit, mitkä näkyy ulkopuolella. Ne kumimutterit ovat kiinni itse pleksissä ja ne kumimutikat pitää pleksin irrotuksen jälkeen siirtää uuteen pleksiin jos siinä ei tullut mukana moisia. Kaikenkaikkiaan helppo homma katot vaan vielä että se pleksin alaosa sattuu sinne etukatteen hahloon.
R1 crossplane
Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
Suzuki GT125R -76
Mulla on Commanderilla melkoisesti rukattu kartta ja sillä on saatu tasoitettua se monttu vääntökäyrästä mikä melkeinpä kaikissa kuussatkuissa on. Eli pyörä on ny laiskemman tuntuinen ku alunperin koska siinä 8000-9000 kierroksen välillä ei oo enää sitä "kuollutta"kohtaa ja sen jälkeen "tehopiikkiä".
Kaiken kaikkiaan tuo Commanderin laitto ja kartan teko enempi helpotti ajamista kuin toi tehoja. Sillon säätöpäivänä toissakesänä sattui olemaan yli 30 astetta lämmintä ja siinä jarrupenkki kopissa vielä kuumempi. Tehoja saatiin 107.9hp @ 12481 RPM ja vääntöä 67Nm @ 10049 RPM. Tarkoitus oli käydä ens viikonloppuna vielä mittauttamassa Raahen MP-näyttelyssä hieman viileämmissä olosuhteissa nuo tehot ennenku pyörä lähtee vaihton muutaman viikon päästä.
Honda Fireblade HRC 2012
Morjensta kaikille!
Täällä uusi cebari-kuski ilmottautuu mukaan ketjuun. Vuosimalli -05, ajettu 49tkm. Hyvin on ehditty rullaamaan, kun pyörä käyttöönotettu -06 ja -09 vuoden jälkeen tullut reilusti alle 10tkm mittariin. Nyt on katteet irti ja pitäs venat säädellä tässä viikonlopun aikana. Saas nähä miten onnistuuSiitä yllätyin, että nokkaketjusta ei vielä kuulu (ainakaan omaan korvaan) mitään hirvittävää rallatusta. Täytyy ens talvena kattoo, jos senkin sitten vaihtelis (tai ainakin sen kiristimen). Nyt puoltoista tuhatta kilsaa ajellu tänä keväänä, niin hyvältä on pyörä tuntunut. Vähän ajattelin laitella jonkunlaisen hälyttimen pyörään. Stormin verkkokaupasta kattelin, niin ei kovin pahan hintanen ollu toi niiden hälytin, liekö minkälainen todellisuudessa? Ja pieni idea kävi, jos jaksais xenonin laittaa ainakin pitkälle valolle, ehkä myös lyhyelle, jos valokuvio vaan ollenkaan on toimiva ja ei häikäse vastaantulevia.
Moro!
Miten -98 600-sen cebarin jäähdytysjärjestelmän ilmaus toimii? Ilmaako se itsensä vai pitääkö erikseen ilmata?
Pyörällä ajettu 60 000 kilsaa, ja itellä alkaa nyt toinen kausi mopon parissa. Nesteet olisi siis tarkoitus vaihtaa. Kiitti neuvoista!
929 blade, cr 125 -98
Minkä verran muuten F4:n tankissa on vielä ainetta, kun bensavalo syttyy palamaan? En ole uskaltanut ikinä päästää valolle asti, kun ei mitään hajua paljonko silloin vielä pääsee![]()
Signature
Joo, bensapumppu ei nakuttele kokoaikaa vana silloin kun on tarvis..
Mut joku ei tunnu nyt täsmäävän, eli -00 CBR ja bensahana.. itsellä samanlainen, ja ei kyl oo bensahanaa viel tähänpäivään mennessä tullu vastaan..
Itsellä meni just bensapumppu uusiks, vanha vika, joka temppuili säännöölisen epäsäännöllisesti, ajattelin päivittää vanhaan aiheeseen asiasta tarkemmin, sano sopparin viimein irti. Eli ei pumpannut vaikka "nakuttelikin"..