Sivu: 34 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24323334353644 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 991:stä 1020:een 2013:sta
  1. #991
    Lainaa veikke kirjoitti Katso viesti
    mulla ainakaan mitään ennen vinkunu ja tuli laitettua manuaalinen kiristin, hetken hyvä, sitte rupes rallattaan tyhjäkäynnillä ja kierroksilla vinkuun ja sitten oliki vähän isompi remontti edessä... pc-25sesta kylläkin kyse
    http://www.youtube.com/watch?v=QcaIZGUM0rU

    Tuossa lähes identtinen käyntiääni kuin meikällä, eikä youtuben muidenkaan videoiden perusteella ole tuo vinkuva käyntiääni cebareissa harvinainen. Eli tuskin tuolla vinkumisella oli mitään tekemistä sen tulevan koneremontin kanssa? Itsellä vasta 38tkm mittarissa ja 31tkm kohdalla säädetty venat ja vaihdettu tuo manuaalinen kiristin.
    Signature
  2. #992
    Omassa seeprassa ketjunkiristäjä on vaihdettu viimeksi 50tkm ja noin 6 vuotta sitten. Koko tämän 50tkm ajan moottori on vinkunut samalla tavalla kuin linkitetyissä videoissa. Kone ei kuitenkaan rallata yhtään. Uskoisin että pystyn kyllä erottamaan tuon tyypillisen vinkunan ja nokkaketjun rallatuksen helpostikin.

    Ja oma seeprani ei todellakaan ole ainoa seepra, jonka olen havainnut vinkuvan.
  3. #993
    Rallatusta ei minultakaan kuulu vaikka kuinka tarkasti yritän kuunnella, pienen pientä naputusta kuuluu kylmänä mutta se kuuluu asiaan. Olen aikaisemmin omistanut moottorivehkeitä mopoista minicrossiin ja tieliikennemönkijään, joita on saanut rempata jatkuvasti. Olen siis hieman vainoharhainen kaikkien "erilaisten" äänten suhteen joita koneesta kuuluu, mutta tuo vinkuminen näissä koneissa ilmeisesti on täysin normaalia.
    Signature
  4. #994
    Onkos kukaan tarkistanu/säätäny itse venttiileiden välyksiä tälläisessä F4i mallissa? Onko kuinkapaljon aikaa vievä homma?
  5. #995
    F3 malliin juuri tarkistin ja säädin venat. Hieman kului aikaa opetteluun, joten
    sain kokonaisen päivän uppoamaan puuhastelussa. Venat tarkistaa ehkä pariin tuntiin, mutta
    pari säätökierrosta niin kyllä se päivä on äkkiä taputeltu.

    -tuomas
    <p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
  6. #996
    Lainaa cartmann kirjoitti Katso viesti
    http://www.youtube.com/watch?v=QcaIZGUM0rU

    Tuossa lähes identtinen käyntiääni kuin meikällä, eikä youtuben muidenkaan videoiden perusteella ole tuo vinkuva käyntiääni cebareissa harvinainen. Eli tuskin tuolla vinkumisella oli mitään tekemistä sen tulevan koneremontin kanssa? Itsellä vasta 38tkm mittarissa ja 31tkm kohdalla säädetty venat ja vaihdettu tuo manuaalinen kiristin.
    joo tuo ääni ihan normaalia

    omasta oli tosiaan nokkaketju jo niin kireellä että ääni tuli siitä ja se kuului selvästi aina kiihdytettäessä ja muutenkin, vois verrata tasaiseen korvien soimiseen
    CBR pc25 91/96
  7. #997
    Löytyykö keneltäkään ylimääräisenä oikeanpuoleista peiliä F4i:lle?
    Nopeet liikkeet on näyttäviä...
  8. #998
    Löytyykö pc35:een sivulaukkuja? Vieläpä sellaisia joiden kanssa kyytiläinenkin mahtuu istumaan? Oon yrittänyt etsiä erilaisia malleja ja jotain remmeillä kiinniteltäviä olen netistä löytänyt mutta mietin mahtuuko enää takapenkillä jalat kyytiin. Kokemuksia? Telineen ja laukun saa kyllä ainakin taakse. Nyt kyse siis sivulaukuista.
    -----------------------------------------
    Älä huolehdi tästä päivästä, Australiassa on jo huominen.

    CBR 600 F vm.2005
  9. #999
    Lainaa Hyyry89 kirjoitti Katso viesti
    Löytyykö pc35:een sivulaukkuja? Vieläpä sellaisia joiden kanssa kyytiläinenkin mahtuu istumaan? Oon yrittänyt etsiä erilaisia malleja ja jotain remmeillä kiinniteltäviä olen netistä löytänyt mutta mietin mahtuuko enää takapenkillä jalat kyytiin. Kokemuksia? Telineen ja laukun saa kyllä ainakin taakse. Nyt kyse siis sivulaukuista.
    Ongelmahan ei ole ne sivulaukut itsessään vaan niiden sijoittelu, ja noin vanhaan pyörään ei enää löydy sivulaukkutelineitä mistään. Kunhan vain laukut ovat kunnolla tappien takapuolella ja tarpeeksi matalalla niin eivät ne siinä kyytiläistä haittaa.
    Yksi vaihtoehto voisi olla hankkia jonkun muun pyörän telineet ja väsätä itse kiinnitykset niille.
    Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
    Suzuki GT125R -76
  10. #1000
    Lainaa Hyyry89 kirjoitti Katso viesti
    Löytyykö pc35:een sivulaukkuja? Vieläpä sellaisia joiden kanssa kyytiläinenkin mahtuu istumaan?
    Löytyy hyväkuntoiset Givin kangassivulaukut, jotka lähtee sopuhintaan. Käytetty SV650:ssä, uskon että nuo seeppariinkin saa istumaan.
    pexa(miukumauku)mbnet(piste)fi
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  11. #1001
    Kävin tänään heittämässä kanisterilla 10L ainetta tankkiin, mutten saanut pärrää käyntiin. Ryyppy päällä tasaisesti lupailee, muttei mitään tapahdu. Jätin akun lataukseen ja seuraavalla kerralla täytynee kokeilla uudestaan. Viimeksi käytin ryyppy päällä pyörää lämpöiseksi, sammutin eikä sen jälkeen lähtenyt käyntiin. Tankissa ei kyllä ollut enää ainetta, joten täytyy toivoa että tuo starttaisi kunhan saa akun täyteen virtaa.
    Signature
  12. #1002
    Ei lähtenyt CBR vieläkään käyntiin kun tallilla kävin kokeilemassa. Vähän välillä lupailee, välillä taas jysäyttää kunnolla putkessa. Toissakerralla kun kävin, ryypyllä käytin mopoa lämpöiseksi ja vähän muistaakseni tyhjäkäyntiruuvia käänsin johonkin suuntaan. Sitten sammutin, eikä lähtenyt enää käyntiin kun akku oli aikalailla lopussa. Nyt sitten latasin akun, ja kyseiset oireet. Mistähän kannattaisi lähteä etsimään vikaa, tankki on täynnä, tulpat vaihdettu 7tkm sitten. Toimi tosiaan täydellisesti ennen tuota edelliskertaista sammumista, sen jälkeen ei ole käyntiin lähtenyt. Osaako kukaan sanoa, kuinka monta kierrosta tuo tyhjäkäyntiruuvi pitäisi vakiona olla auki?
    Signature
  13. #1003
    Kevät huolto olisi edessä, syksyllä jäi mittariin 35tkm joten ajattelin vaihtaa öljyt+suodattimen, ilmanputsarin ja tulpat.
    Ilmeisesti tankki pitää irroittaa että ilmansuodattimeen pääsee käsiksi? Onkohan tankissa minkäänlaista hanaa että ei tarvtse tyhjentää tankkia? Missään nettikaupassa ei näyttänyt olevan muita kun ns.vapaavirtaus suodattimia, onkohan tuollaisesta mitään hyötyä? Viimeksi laitoin motorexin öljyä onko muita hyviä vaihtoehtoja ko.laitteen öljyiksi? Ja pyörä on vm.03 CBR600F.
    Honda CBR1000rr fireblade -06
    Ex.Honda CBR600f -03
  14. #1004
    Lainaa Sportive kirjoitti Katso viesti
    Kevät huolto olisi edessä, syksyllä jäi mittariin 35tkm joten ajattelin vaihtaa öljyt+suodattimen, ilmanputsarin ja tulpat.
    Ilmeisesti tankki pitää irroittaa että ilmansuodattimeen pääsee käsiksi? Onkohan tankissa minkäänlaista hanaa että ei tarvtse tyhjentää tankkia? Missään nettikaupassa ei näyttänyt olevan muita kun ns.vapaavirtaus suodattimia, onkohan tuollaisesta mitään hyötyä? Viimeksi laitoin motorexin öljyä onko muita hyviä vaihtoehtoja ko.laitteen öljyiksi? Ja pyörä on vm.03 CBR600F.
    Tankin saa taitettua pois siitä päältä irroittamatta bensaletkuja.
  15. #1005
    Lainaa Jantteri kirjoitti Katso viesti
    Tankin saa taitettua pois siitä päältä irroittamatta bensaletkuja.
    Kiitos vinkistä.
    Kävin tänään tilailemassa osia hondaan samalla katselin mitä öljyjä oli tarjolla.
    Onko kokemusta Hondan omista öljyistä, tarjolla oli 10w-30 ja 15w40.
    Kun sitä tutttua ja turvallista gn-4 ei enää saa.
    Honda CBR1000rr fireblade -06
    Ex.Honda CBR600f -03
  16. #1006
    Lainaa Sportive kirjoitti Katso viesti
    Kiitos vinkistä.
    Kävin tänään tilailemassa osia hondaan samalla katselin mitä öljyjä oli tarjolla.
    Onko kokemusta Hondan omista öljyistä, tarjolla oli 10w-30 ja 15w40.
    Kun sitä tutttua ja turvallista gn-4 ei enää saa.
    Tolla hondan 10w-30 liemellä menty nyt 2 kautta, eikä pahaa sanottavaa. Hyvin menee vaihteet silmään ja etc..
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10


  17. #1007
    Morjesta! Pyörä: F2 pc-25 vm.-94! Nyt heräs kaasuvaijereiden rasvailun ja säätämisen aikana kysymys että mikä "säätöruuvi" mahtaa olla sielä vaijereiden "rullassa" siis koneen päässä.. ilmeisesti joku säätöruuvi sen täytyy olla koska siinä ruuvin alla on joku pieni jousi? menin tietysti ruuvaamaan sitä testatakseni joskos sillä saisi kaasun palautumaan räväkämmin, mutta apua siitä ei kyllä tuntunut olevan.. sen jälkeen laitoin kaikki taas käynnistystä varten läjään ja laitoin pyörän käyntiin.. tuntui kyllä jotenkin siltä kuin kävisi paljon huonommin ja laisemmin kuin ennen kyseistä ruuvaamista.. (toki kiersin ruuvin suurinpiirtein samaankohtaan takaisin koska ei ollut mielestäni apua) mielenkiinnon vuoksi kuitenkin ajattelin täältä kysäistä mikä sen säädön tarkoitus sitten on.. esimerkiksi kaasuläppien tms. asennon säätö? ja ruuvi siis pyörii sen rullan mukana eli pystyy säätämään ainoastaan kun kaasu on täysin auki. anteeksi tekstin epäselvyys
    Stunt53 // http://www.youtube.com/watch?v=AdDBdGbUYUk
  18. #1008
    En jaksanut alkaa koko triidiä selaamaan, joten, minkäs kokoinen tankki on -99 vuoden äffä cebarissa? Ts. minkälainen toimintasäde on kyseisessä kulkineessa maantiekulutuksella?
  19. #1009
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa huide kirjoitti Katso viesti
    Morjesta! Pyörä: F2 pc-25 vm.-94! Nyt heräs kaasuvaijereiden rasvailun ja säätämisen aikana kysymys että mikä "säätöruuvi" mahtaa olla sielä vaijereiden "rullassa" siis koneen päässä.. ilmeisesti joku säätöruuvi sen täytyy olla koska siinä ruuvin alla on joku pieni jousi? menin tietysti ruuvaamaan sitä testatakseni joskos sillä saisi kaasun palautumaan räväkämmin, mutta apua siitä ei kyllä tuntunut olevan.. sen jälkeen laitoin kaikki taas käynnistystä varten läjään ja laitoin pyörän käyntiin.. tuntui kyllä jotenkin siltä kuin kävisi paljon huonommin ja laisemmin kuin ennen kyseistä ruuvaamista.. (toki kiersin ruuvin suurinpiirtein samaankohtaan takaisin koska ei ollut mielestäni apua) mielenkiinnon vuoksi kuitenkin ajattelin täältä kysäistä mikä sen säädön tarkoitus sitten on.. esimerkiksi kaasuläppien tms. asennon säätö? ja ruuvi siis pyörii sen rullan mukana eli pystyy säätämään ainoastaan kun kaasu on täysin auki. anteeksi tekstin epäselvyys
    Oisko tyhjäkäynnin säätö?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  20. #1010
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Oisko tyhjäkäynnin säätö?
    käsittääkseni tyhjäkäynnille on oma säätönuppi vasemman katteen reiässä, bensahanan takapuolella? muita ehdotuksia?
    Stunt53 // http://www.youtube.com/watch?v=AdDBdGbUYUk
  21. #1011
    Lainaa pusherman kirjoitti Katso viesti
    En jaksanut alkaa koko triidiä selaamaan, joten, minkäs kokoinen tankki on -99 vuoden äffä cebarissa? Ts. minkälainen toimintasäde on kyseisessä kulkineessa maantiekulutuksella?
    18 Litraa.
  22. #1012
    Olis tarkoitus vaihtaa ens viikolla jokupäivä tuohon omaan kikottimeen tulpat, öljyt ja öljynsuodatin. Onko jotain tärkeitä juttuja, joita pitää ottaa huomioon noissa hommissa?

    -Tarvitsenko suodatinta varten jonkinlaisen avaimen?
    -Onnistuuko öljynvaihto samalla kaavalla kuin kurapyörissä (kone lämpöiseksi, öljyt pois, uusi suodatin vanhan tilalle, uudet öljyt sisään ja koneen käyttö lämpöiseksi) ?
    Signature
  23. #1013
    Lainaa cartmann kirjoitti Katso viesti
    -Tarvitsenko suodatinta varten jonkinlaisen avaimen?
    -Onnistuuko öljynvaihto samalla kaavalla kuin kurapyörissä (kone lämpöiseksi, öljyt pois, uusi suodatin vanhan tilalle, uudet öljyt sisään ja koneen käyttö lämpöiseksi) ?
    Öljynsuodattimen päätyyn sopiva hylsy auttaa jos ei käsin lähde aukeamaan, autojen remmi/ketju avaimellallakin olen joskus yrittänyt mutta tilaa noille aika niukasti.

    Vaihto kuten mainitset, lämmin öljy tulee nopeammin pois mutta muuten en koe lämmittämistä pakolliseksi.
    --
    Kende
    GSX-R 1K7
  24. #1014
    APUVA, nyt äkkiä varma vastaus ennenkuin tilaan bensapumpun hintaan 199 euroa...
    CBR 600 F4 -00, muuten toiminut hyvin, mutta pari päivää sitten kun lähdin ajeleen, täydet kamppeet päällä ja onnellisena, niin eipä mennyt kuin muutama satametriä niin hyytyi ja sammui, häpeällistä ja vittumaista! hetken päästä lähti taas ja toimi parinkympin lenkin ok.
    Arvelin että bensapumpus vikaa, ja kun noita sähköosia sitten hiukan tökki mensselillä niin tuli varma vika, peltiläpyskä sujahti johonkin ja se jousi lensi pois..., no nyt sain tuon hapettuneen paskaläjän kasaan ja vedin johdot varmuuden välttämiseksi uudestaan, siihen akun viereen mistä tulevatkin.

    Kysymys; pitäiskö tuon pumpun nakuttaa jatkuvasti noin tyhjäkäynnillä, omassani napsuu noin viiden sekunnin välein, välissä useampiakin napsuja... ja miten hemmetissä tuo mopo sitten toimii noinkin hyvin jos pumppu sökö?
    Ajelin tuossa edestakas hiljaa välillä kiihdytellen eikä mitään ongelmaa, mutta lämpinäkään tuo pumppu ei jatkuvasti napsu.
    Käykääpä joku tunnusteleen omaanne, siis pumppua...
    Ja aina kun lyö virran päälle se napsahtaa sen yhden kerran kuten asiaan kuuluukin? Eli voisko tuo olla silleen suunniteltu että rauhallisessa ajossa tai tyhjänä käytettäessä ei pumppaile koko aikaa koska bensaa mene läpi niin vähäsen, toiveajattelua ehkä.?

    En muuten tuon kans tappelis hetkeäkään mutta yllättävän kallis osa, stormilla hinta tuon 199€
  25. #1015
    Vastaus; ei kuuluu nakuttaa koko aikaa, toiminta on helppo havainnollistaa laittamalla bensahana OFF asentoon ja mopo käyntiin, ehyt pumppu, kuten tässäkin tapauksessa, alkaa HETI naputtamaan kiihtyvällä tahdilla, ja sammuu kun bensahana aukaistaan.
    Hyvä ettet vielä ostanut uutta pumppua, senkin pallinaama
    Tulipa kuitenkin uudet kärjet tilattua niin tulee toimivasta vielä parempi.

    Lainaa Suzuintruder kirjoitti Katso viesti
    APUVA, nyt äkkiä varma vastaus ennenkuin tilaan bensapumpun hintaan 199 euroa...
    CBR 600 F4 -00, muuten toiminut hyvin, mutta pari päivää sitten kun lähdin ajeleen, täydet kamppeet päällä ja onnellisena, niin eipä mennyt kuin muutama satametriä niin hyytyi ja sammui, häpeällistä ja vittumaista! hetken päästä lähti taas ja toimi parinkympin lenkin ok.
    Arvelin että bensapumpus vikaa, ja kun noita sähköosia sitten hiukan tökki mensselillä niin tuli varma vika, peltiläpyskä sujahti johonkin ja se jousi lensi pois..., no nyt sain tuon hapettuneen paskaläjän kasaan ja vedin johdot varmuuden välttämiseksi uudestaan, siihen akun viereen mistä tulevatkin.

    Kysymys; pitäiskö tuon pumpun nakuttaa jatkuvasti noin tyhjäkäynnillä, omassani napsuu noin viiden sekunnin välein, välissä useampiakin napsuja... ja miten hemmetissä tuo mopo sitten toimii noinkin hyvin jos pumppu sökö?
    Ajelin tuossa edestakas hiljaa välillä kiihdytellen eikä mitään ongelmaa, mutta lämpinäkään tuo pumppu ei jatkuvasti napsu.
    Käykääpä joku tunnusteleen omaanne, siis pumppua...
    Ja aina kun lyö virran päälle se napsahtaa sen yhden kerran kuten asiaan kuuluukin? Eli voisko tuo olla silleen suunniteltu että rauhallisessa ajossa tai tyhjänä käytettäessä ei pumppaile koko aikaa koska bensaa mene läpi niin vähäsen, toiveajattelua ehkä.?

    En muuten tuon kans tappelis hetkeäkään mutta yllättävän kallis osa, stormilla hinta tuon 199€
  26. #1016
    Minkälainen homma muuten tulppien vaihto tässä vehkeessä on? Pitäisi se ensi viikolla tehdä ja olisi mukava etukäteen tietää, miten paljon joutuu kamaa pyörästä kyseistä hommaa varten. Kaikki vinkitkin on tervetulleita, ei viitsisi mennä perse edellä puuhun ja purkaa koko pyörää atomeiksi, jos homman voi hoitaa jollain helpommallakin tavalla.
    Signature
  27. #1017
    Lainaa cartmann kirjoitti Katso viesti
    Minkälainen homma muuten tulppien vaihto tässä vehkeessä on? Pitäisi se ensi viikolla tehdä ja olisi mukava etukäteen tietää, miten paljon joutuu kamaa pyörästä kyseistä hommaa varten. Kaikki vinkitkin on tervetulleita, ei viitsisi mennä perse edellä puuhun ja purkaa koko pyörää atomeiksi, jos homman voi hoitaa jollain helpommallakin tavalla.
    Tankki ja ilmanputsarikotelo kokonaan irti, sekä siitä kahvojen alta ne pienet katepalaset pois. Melko v.....mainen homma, koska sielä on vähintään miljoona letkua mitkä pitää repiä irti.
  28. #1018
    Lainaa Jantteri kirjoitti Katso viesti
    Tankki ja ilmanputsarikotelo kokonaan irti, sekä siitä kahvojen alta ne pienet katepalaset pois. Melko v.....mainen homma, koska sielä on vähintään miljoona letkua mitkä pitää repiä irti.
    Latasin tuossa käsikirjan PDF:nä ja siinä ilmeisesti neuvotaan vaihtamaan tulpat etukautta? Eli sivukatteet ja etukate irti, sitten syyläriä sivuun ja sitäkautta vaihto. Kumpi noista tavoista on nyt sitten vähemmän vittumainen?
    Signature
  29. #1019
    Kuinkas iso projekti tuo pleksin vaihtaminen on, ts, vaatiiko katteiden purkua edestä?
  30.  
  31. #1020
    Lainaa cartmann kirjoitti Katso viesti
    Latasin tuossa käsikirjan PDF:nä ja siinä ilmeisesti neuvotaan vaihtamaan tulpat etukautta? Eli sivukatteet ja etukate irti, sitten syyläriä sivuun ja sitäkautta vaihto. Kumpi noista tavoista on nyt sitten vähemmän vittumainen?

    Ota suosiolla tankki irti, itse ähräsin ensin etukautta -> sitten otin tankin irti ja että sain tulpat kunnolla momenttiin. Syylärin hieromisessa taittuu vaan kaikki ne lamellit perseelleen eikä tilaa ole kunnolla.
Sivu: 34 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24323334353644 ... ViimeinenViimeinen