Edullista CBR 600F:ää olen ostamassa nyt toiseksi pyöräksi, ja askarruttaa muutama asia. Lueskelin topiccia läpi ties kuinka monta sivua, mutta en suoraa vastausta kaikkeen löytänyt.
1. Kuinka paljon ajettua uskaltaa vielä ostaa? Lueskelin että täällä oli jollain 148k ajettu joka pelas vielä OK. Onko tämä yleistäkin, vai hyvin pidetty valioyksilö? Loppuuko noista yleensä milloin kone kesken? Ja mitä osia yleensä loppua kohden voi joutua vaihtamaan? Onko kukaan esim. kuullut että cebarin kone olisi alkanut oikeasti olemaan kulunut jo ennen 100k?
Esim yksi PC31 ~80k ajettuna olisi kiikarissa tässä lähistöltä, meneekö jo riskipeliksi?
2. Nokkaketjun/kiristimen vaihdosta oli myös useita mielipiteitä. Riittääkö pelkkä kiristimen vaihto? Millä kilometreillä yleensä ketju katkeaa tai oireilee muuten pahasti? Vai oliko kyseessä vain lähinnä kosmeettinen äänihaitta? Ketjun vaihtohan ei normaalissa Hondan huolto-ohjelmassa tainnut olla.
Saanko tarvittaessa yritteliäänä DIY-hemmona itse vaihdettua ketjun ja kiristimen turvallisesti? En mikään mekaanikko ole, mutta hylsyt ja avain pysyy kädessä ja saatan jopa osata avainta pyöritellä.
Saako ketjun vaihdettua katkaisemalla vanhan, vetämällä uuden koneen läpi (vanhaan kiinnitettynä) ja yhdistämällä uuden ketjun? Vai pitikö purkaa koko motti (siihen en taida alkaa...). Vaatiko ketjun yhdistäminen erikoistyökaluja?
Tästäkin oli jotain juttua ja eri mielipiteitä, mutta en täydellistä vastausta vielä bongannut.
3. Mitä asioita kannattaa erityisesti tarkistaa cebaria ostaessa? Rattaat, ketjut, öljyvuodot, jäähdytinnesteet, jarrupalat+levyt, ym yleisjutut kyllä toki osaan katsoa, mutta onko cebarissa jotain cebarijuttuja mitä tulevan entisen Suzuki-miehenkin olisi syytä osata tarkistaa?
3.1. Jännitteensäädinhän oli yksi tyyppivika, oliko sen tarkistamiseen keinoja olemassa? Yleismittari löytyy, ja elektroniikkasta tiedän. Vai hajoaako se vaan ihan varoittamatta?
3.2. Nokkaketjun rallatus, oliko varmaa keinoa saada tätä ilmiötä aikaiseksi jos on tullakseen? Ja mistä tietää rallattaako se liikaa?
4. Kuluuko kakkosvaihde (tai jokin muu vaihde) kuinka helposti? Onko vaihdettavissa kohtuudella?
P.S. Jos jollain on tarjota luotettavaa ja edullista (ei ainakaan yli 3000e) CBR:ää Oulun likeltä, pistä viestiä :-)
Huh, tulipa pitkä viesti.
Suzuki GSX1300R Hayabusa -05
Suzuki RF900R -94
Jos nyt tuohon nokkaketju dilemmaan otan kantaa.
Kaverin reilu 100tkm ajettuun vaihdoin ketjun ja voin sanoa, että ei kannata edes haaveilla kertjun katkaisua ja liittämistä. Kokonaisen ketjun vaihto ja samalla kiristäjän uusiminen on kuitenkin niin simppeli toimenpide, että ei kannata mennä perä edellä puuhun. Samallahan sinä vilkaisee venttiilivälykset ajan tasalle. Tosin ei ollut säädölle tuossa yksilössä vielä tarvetta.
Lataa service manuaali ja tutki etukäteen homman kulku. Mitään salatiedettä ei nokkaketjun vaihto vaadi. Tuo huoltamani ceebra on muuten ollut muutaman kesän stunttikäytössä ja takuulla saanut maistaa yletöntä väärinkäyttöä. Kone käy ja kuukkuu kuin sveitsiläinen käkikello, eikä laitteeseen ole tarvinnut normaali huoltoja kummempaa tehdä.
Pitpro Prolite
VTR kilo F
Mistähän kannattaisi lähteä etsimään vikaa, kun vaimon -93 vuosimallin cebarista on lopettanut ajovalo toimimasta. Lyhyet ei toimi, mutta pitkät toimii. Lampun kokeilin vaihtaa ensimmäisenä, mutta ei se vika nyt ollutkaan siinä. Missähän päin tuossa mahtaisi valojen rele olla, jos vaikka katsoisi, että onko siinä jotain häikkää? Onko noiden valokytkimien testaamiselle mitään järkevää keinoa?
2017 SuperDuke GT 2018-
1996 Kawasaki ZZR-1100 2008-2018
1993 Honda CBR 600 F 2000-2008
Päivää kaikille tasapuolisesti.
Elikkäs olen ensinmäistä pyörää katellut ja nyt olis kiikarissa 600f cbr vm.2000 ajokilometrejä en viel tiedä mutta kuulema vähän. Toisena pyöränä olen miettinyt kawasaki zx-9r(vai mikä se oli) sekin vm.01 aj. noin 27000km..
Mutta kerta hondan saitilla ollaan niin minkälainen olis tämä cbr? kulutus noin? Luotettava jos vaikka lähtis hesaan ajelemaan? miten kulkupuoli?
Tässä nyt muutama kysymys eiköhän sitä lisää keksi ajan kuluessa.
Kulutus(Petri85 @ Kesä. 01 2010,09:50) kirjoitti
Luotettavimmasta päästä.
Kulkee ok.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Onko vm.2003 ja vm.2004 muuta eroa kun väritys? Jos löytyy eroavaisuuksia niin mitä ne on?
Honda CBR1000rr fireblade -06
Ex.Honda CBR600f -03
Mulla on reilut 110tkm ajettu -92, eikä koneelle ole tehty muuta kun normaalit huollot ja nokkaketjua ja kiristintä vaihdettu ja kulki vielä viimesyksynä varttimailin amatöörin käsissä aikaan 12,150.(keitsi @ Touko. 31 2010,04:35) kirjoitti
Joten 80 tonnia ei ole vielä mitään, kun ei tuo reilu satkukaan tunnu vaikuttavan.
R1 crossplane
Mulla on -05 kuristettuna. Ruuvipatentilla rajoitettu ruiskurungosta (pajalla teetätin työn). Tehoahan on se 25kw millä ei kuuhun pääse ja kiihtyvyyteen tylsistyy ekan vedon jälkeen, mutta kun on asennoitunut 25kw:in niin on mopoilu vaan mukavaa(Matkalahna @ Touko. 30 2010,17:48) kirjoitti
Ainakin itse olen 100% tyytyväinen.
ja tuohan on ihan väliaikaista, tehorajoitukset kestää niin vähän aikaa suhteessa ihmisen elinikään (jos ei ole vetomies ja vedä mehtään)(Jortsi @ Kesä. 06 2010,20:50) kirjoitti
Suzuki PV50 x2 -88&-89 :P -> Yamaha TZR 125 -89 -> Honda CB 350 Twin -72 -> Yamaha FZR 600 -90 -> Honda CBR 600F -99
- Ruuvaamista rakastan lähes enemmän kuin ajamista
Tänään tuli käytyä vm.03 cbr. Ihan hyvältä peliltä vaikuttaa, reilu pari sataa kilsaa oli kotimatka. *
Takajarru vinkuu ja laahaa vähän, varmaan palat huonosti tai välissä jotain skeidaa. Edellinen omistaja oli juuri vaihtanut uudet palat, pitää huomenna katsoa tarkemmin.
Mistähän kannattais kysellä vakuutuksia? Pohjola oli nettilaskurin mukaan ainakin halvempi kuin tapiola.
Honda CBR1000rr fireblade -06
Ex.Honda CBR600f -03
Moro vaan kaikille.
Itsellä F4, kyselisin onko kukaan suorittanut kilpitelineen muokkausta kyseiseen malliin? Ostanut/muokannut..
Vaikuttaa hieman hankalalta operaatiolta kun vilkut ja penkinlukitus siinä samassa vai onko? kokemuksia?
Kiitos.
Honda CR1000R -10
ex.Honda CBR1000RR -05
ex.Honda CBR600F -00
Löytyikö vikaa?(jhelande @ Huhti. 10 2010,14:03) kirjoitti
Itsellä -04 mallinen f4i ja täysin sama vika. Tänä kesänä ajettu n. 6000 km ja satunnaisesti (6 kertaa) polttanut sulakkeen. Välillä kestänyt viikkoja, välillä mennyt päivässä. Sulake palanut niin auringon paisteessa kuin sateellakin, ei mitään yhteistä selittäjää löytynyt.
Tähän mennessä katsottu/testattu:
- jännitteensäätäjän toiminta -> huoltomanuaalin mukaisissa arvoissa
- vilkut -> ei hapettumia, huonoja liitoksia, rikkinäisiä johdon kuoria
- vilkkukatkaisija -> purettu, putsattu, toiminta tarkastettu.
- rele -> vilkkuu täysin normaalisti, mutta ei pidä mitään ääntä?
- johtoniput olen tarkastanut niin pitkälle kuin pystyy ilman nippusuojien purkamista ja kaikki ovat täysin kunnossa.
- sulakerasian olen myös katsonut ja ei silmämääräisesti hapettumia/huonoja liitoksia
Lähinnä ihmetyttää tuo satunnaisuus, voi tosiaan toimia viikkoja ja toista tuhatta kilometriä, toisinaan palaa sulake päivittäin.
Kuuluuko muilla vastaavan pyörän omistajilla releestä minkäänlaista naksuntaa (en ole ennen törmännyt täysin hiljaiseen releeseen).
Tai vielä tärkeämpää onko jollain ideaa mitä seuraavaksi tehdä?
Mulla samaan pyörään vakuutukset Turvassa. En nyt muista mistä kaikista kyselin (taisi ainakin Pohjola, Tapiola, Nordea ja IF olla mukana) ja Turvasta sain edullisimmin/parhailla ehdoilla. Mukana oli tosin myös auton vakuutus.(Sportive @ Kesä. 06 2010,23:15) kirjoitti
Ex CBR 600F
Ducati Monster 620
Pohjolasta sain parhaan tarjouksen. Esim. turvassa ja ifissä pelkkä liikennevakuutus olisi ollut melkein 300e kalliimpi. *(Tepis @ Kesä. 10 2010,09:31) kirjoitti
Mitä akkuja käytätte? Pikkasen laiskasta starttaa jos ajelee pätkä ajoa. Akkuna tällä hetkellä bilteman 7ah. Orkkis akku taitaa olla 8.6ah? Pirun kalliita tuntuvat olemaan vartan akku n.130e... Mikähän noissa oikein maksaa, toisaalta ennemmin kunnon akku että ei jää minnekkään keskelle ei mitään akun takia.
Lähteekö cbr työntämällä käyntiin jos pääsee akku loppumaan?
Honda CBR1000rr fireblade -06
Ex.Honda CBR600f -03
Käsitelty tässä ketjussa varmaan kymmeniä kertoja. Viimeisin linkkaus oman tunkkauksen kuviin tällä samalla sivulla n. 10 viestiä ylempänä. Saahan siihen päivän menemään, kun ensimmäistä kertaa tekee. Lokari on yhtä palasta koko takahäkin pohjan kanssa. Poikki vaan sopivasta kohtaa, uusi pohja jostain sopivasti muotoon taipuvasta lujasta materiaalista ja sitten vain kilpitelinettä kiinni.(fragile984 @ Kesä. 10 2010,01:01) kirjoitti
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Mistähän löytyis ns. tuplakupla vm.03 cbr:rään? Mielellään tumma mutta muutkin käy.
Honda CBR1000rr fireblade -06
Ex.Honda CBR600f -03
http://www.takarengas.com/?p=productsMore&iProduct=167&sName=race-pleksi-puig(Sportive @ Kesä. 13 2010,22:36) kirjoitti
Moro kaikille.Oon uusi tällä palstalla,rupes toi mopedi kuume nousee taas noin 20v:n jälkeen aika pahasti.Joten heinäkuun vaihteessa tommonen cbr600f vm-89 löytyy pihasta.
Sen takia tommonen vanhempi jos ei sit kerkiä,kinnostkakaan,ei ole niin paljon rahaa mopossa kiinni.Ja tolla on hyvä saada tuntumaa takas.Ostaa myöhemmin uudemman/isomman jos siltä tuntuu.
Kiitos vinkistä, tuolta lähti pleksi tilaukseen. Seuraavaksi pitäis alkaa laittamaan vilkkuja/kilpitelinettä.(tynkel @ Kesä. 15 2010,14:46) kirjoitti
Stormilta löytyis tälläiset sovitteet: http://www.storm-motor.fi/mp-tarv....ta-pari Käypikö nuo -03 cbr:rään...? Eli nuo katteeseen ja noihin tarvike vilkut kiinni?
Honda CBR1000rr fireblade -06
Ex.Honda CBR600f -03
Tervehdys!
Kiikarissa olisi tuollainen -89 vuoden CBR, siitä kaipailisin vähän kokemuksia. Tuntuu että täällä on vain enemmän tuosta uudemmasta(-91->?).
Onko tuossa vanhassa millaisia tyyppivikoja? Pitääkö varautua isoonkin rahanmenoon 75tkm ajetun kanssa? Työkalut kyllä pysyy kädessä, että ei siinä mitään ongelmaa...
Mutta lähinnä kiinnostaisi mitä katsoa sitä kun käyn koeajamassa, ja onko näissä jotain ajoon tai tekniikkaan vaikuttavia asioita jotka vanhemmiten rupeaa väljähtymään?
Esim. sinulta muutama viesti ylöspäin kiinnostaisi kuulla miltä peli on vaikuttanut?
Kawasaki ZZR 600 -92
Kattoo renkaat,ketjut,rattaat,etupää ettei märkyyttä ilmene,jarrupalat.Nokkaketju melko varmasti rallattaa vähän mut ei meinaa mitään aika tyypillistä.Jos huollettu säntillisesti kone kestää isältä pojalle.Ite hain eilen -89 mallisen ja tuntuu olevan ihan kohtuu kunnossa.(L18 @ Kesä. 29 2010,21:53) kirjoitti
![]()
Onko kukaan asentanut wp-ohjausiskaria -06 malliin? Hieman ihmetyttää, kun pitäisi olla oikeat osat, eikä tunnu sopivan. On tankki kiinnitys ja asentuu poikittain. Kuvakin olis kiva.
WP:n soveltuvuuslistalla ei muuten ole lainkaan CBR600F mallia ;) kuussatasista vain CB600 Hornet ja 600RR(Kawika @ Heinä. 08 2010,01:58) kirjoitti
Honda Fireblade HRC 2012
Väittävät, että -02 mallinenkin kävis. Pitää vielä illasta tutkia ja koittaa jotenkin soveltaa paikalleen.kirjoitti
Nonnii nyt tuo oma rallattelee siihen malliin et tarvii ruveta vaihtelemaan, 2000-3000 kierroksen kohdalla aikaa kovaa rallatusta pitää. Kuinkas riittääkö pelkästään kiristimen vaihto esim. manuaali/alkuperäisen malliseen vai tarviiko myös ketju vaihtaa ajettu vasta 36tkm ?
Antakaas nyt hyvät neuvot kysesien operaation onnistumiseen. Searchia olen käytellyt ja tarinoita löytänyt, mutta ihan selvillä en vieläkään ole. Tarviiko jotain purkaa enemmänkin vai onko se kiristin vaan ihan moottorin kyljessä kiinni niinkuin tästä esim: ilmenee http://www.ixxra.com/camchaintensioner.htm
Kiitoksia.
Tere vaan kaikille
Mulla on PC31 ja nyt oon huomannut että välillä kierroslukumittari putoo pois pelistä kesken kaiken ja joskus on pitkäänkin toimimatta ja joskus vaan hetken kunnes taas muistaa näytellä kierroksia.
Onko jollain muulla ollut samaa juttua, että tietäis mistä etsiä vikaa ettei tarvis vaan hakuammunnalla purkaa ja tutkia?
CBR 600F -96
Morjens!
Nyt olis kaverilla tommonen otsikon mukainen pyörä, jolla on kaaduttu ja joka pitäisi laittaa kuntoon mahdollisimman pian.
Ensiksi pitäisi varmistua vuosimallista osien löytämiseksi. Miten erotan -99 ja 00 vuosimallit toisistaan? Pyörä on mustanharmaa, voiko siitä kenties päätellä valmistusvuoden?
Pyörästä on hajonnut vasemman puolen katteet, tuulilasi, sekä magneetonsuoja. Mistä näitä osia kannattais lähteä etsiin ja käykö muiden vuosimallien osat pyörään? esim. -98vm magneetonsuoja kyseiseen pyörään?
Kiitos ja anteeksi *![]()
Väri siis tämä ? http://www.bikepics.com/pictures/1471630/ Ainakin -99 on mm. tuolla värityksellä, -00 en tiedä.(Laukkanen1 @ Heinä. 11 2010,12:49) kirjoitti
Löytyy muuten orkkis pleksi, samal. kuin kuvassa oleva. Ei kiinn. ruuveja/kumiholkkeja.
vaiko tälläinen?
honda
Mun 2001 pyörä on tuolla värityksellä
br,
-tuomas-
<p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>