Sivu: 22 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12202122232432 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 631:stä 660:een 2013:sta
  1. #631
    Ja kun täällä saa ilmeisesti kysellä tarvikkeita myyvistä liikkeistä niin avaampa itsekin suuni:
    Osaako joku kertoa mistä kannattaa kysellä vm-95 pc31:een sliparia, käytettynä kun noita ei ole kovinkaan runsaasti tarjolla. Samaten kiinnostaisi tietää tuleeko suuttimet vaihtaa samassa yhteydessä vai meneekö ihan vakiosuuttimillakin
  2. #632
    Lainaa (Player @ Syys. 02 2009,22:57) kirjoitti
    Ja kun täällä saa ilmeisesti kysellä tarvikkeita myyvistä liikkeistä niin avaampa itsekin suuni:
    Osaako joku kertoa mistä kannattaa kysellä vm-95 pc31:een sliparia, käytettynä kun noita ei ole kovinkaan runsaasti tarjolla. Samaten kiinnostaisi tietää tuleeko suuttimet vaihtaa samassa yhteydessä vai meneekö ihan vakiosuuttimillakin
    No eiköhän noita slipareita ihan kaupasta saa. Riippuu mimmosen haluut. No joo, mutta tohon suutin asiaan. Brandtiltäkin sanottiin kun omaani 00 vm kutos sebariin laitatin siellä muun homman yhteydessä yoshimuran race titan oval putken, ettei tartte säätää. Mutta melkein väitän, että tarttee, koska semmosta epämäärästä käytöstä tuli pers dynon perusteella lisää ja se kuudentonnin tehokuoppa korostu entisestään. Saattaa tietysti olla tapauskohtaistakin.
    CBR 1000F -89
  3. #633
    Lainaa (Korppari- @ Syys. 01 2009,14:25) kirjoitti
    Mistä sattuis saamaa katteita -00 600f cepariin? etukate meni vilkun kohdalta paskaks kun paikallaan kaatui *
    Netistä löytyy kyllä "romiksia" ja toivon että sulla tuuri käy. Etukatteita joskus yritin halvalla löytää, ikäväkseni totesin että takakatteita kyllä löytyy, etukate tuntuu olevan se mikä saa aina "kipeää". Toivon että löydät, sillä muuten on muovilla kilohinta kohdallaan. *



  4. #634
    Lainaa (jri66 @ Syys. 03 2009,19:47) kirjoitti
    Lainaa (Korppari- @ Syys. 01 2009,14:25) kirjoitti
    Mistä sattuis saamaa katteita -00 600f cepariin? etukate meni vilkun kohdalta paskaks kun paikallaan kaatui *
    Netistä löytyy kyllä "romiksia" ja toivon että sulla tuuri käy. Etukatteita joskus yritin halvalla löytää, ikäväkseni totesin että takakatteita kyllä löytyy, etukate tuntuu olevan se mikä saa aina "kipeää". Toivon että löydät, sillä muuten on muovilla kilohinta kohdallaan. *
    hinnalla ei nyt ole merkitystä, kun vakuutus tuon korvaa. pitäisi vain löytää paikka mistä sais vaikka uuden hommattua? Oon ettiny jo vaikka mistä mutta ei vaan löydy.
  5. #635
    Lainaa (Korppari- @ Syys. 04 2009,08:21) kirjoitti
    Lainaa (jri66 @ Syys. 03 2009,19:47) kirjoitti
    Lainaa (Korppari- @ Syys. 01 2009,14:25) kirjoitti
    Mistä sattuis saamaa katteita -00 600f cepariin? etukate meni vilkun kohdalta paskaks kun paikallaan kaatui *
    Netistä löytyy kyllä "romiksia" ja toivon että sulla tuuri käy. Etukatteita joskus yritin halvalla löytää, ikäväkseni totesin että takakatteita kyllä löytyy, etukate tuntuu olevan se mikä saa aina "kipeää". Toivon että löydät, sillä muuten on muovilla kilohinta kohdallaan. *
    hinnalla ei nyt ole merkitystä, kun vakuutus tuon korvaa. pitäisi vain löytää paikka mistä sais vaikka uuden hommattua? Oon ettiny jo vaikka mistä mutta ei vaan löydy.
    Vakuutus korvaa ? Merkkiliike/huolto ja sinne tilaus tai viet remonttiin.
  6. #636
    Lainaa (Player @ Syys. 02 2009,22:57) kirjoitti
    Osaako joku kertoa mistä kannattaa kysellä vm-95 pc31:een sliparia, käytettynä kun noita ei ole kovinkaan runsaasti tarjolla. Samaten kiinnostaisi tietää tuleeko suuttimet vaihtaa samassa yhteydessä vai meneekö ihan vakiosuuttimillakin
    motoplaza.org. sieltä oman ostin 299e, ixilin e hyväksytty. siel on laaja mallisto.

    enpä ite ainakaan vaihtanut tai säätänyt suuttimia tai mitään - hyvin toimii.
  7. #637
    Eli kyselisin tälläsiä:
    1.miten kiihtyy 0-100?
    2.huiput?
    3.kuinka paljon tehoa ja vääntöä?
    4.miten taittuu mutkapätkillä?
    5.huoltovälit? ja mitä niihin huoltoihin kuuluu?
    6. Tyyppiviat?
    Honda NSR 125 02' --> CBR 600F
    Olen fiktiivinen henkilö. Kirjoitetuillani viestien sisällöllä ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
  8. #638
    -99 f4, onko 5w keulaöljy liian vettä ? Mutulla että olisi, pumppujen purku alkaa kohta ja kaverilla Silkolene 5w-purkki ylim. mutta taitaa jäädä ostamatta...
    10 t. 15w varmaankin haettava, onko hondan oma xxx ss-8 8w vai jotain muuta ?
  9. #639
    Lainaa (T-Doggy @ Syys. 06 2009,12:44) kirjoitti
    Eli kyselisin tälläsiä:
    1.miten kiihtyy 0-100?
    2.huiput?
    3.kuinka paljon tehoa ja vääntöä?
    4.miten taittuu mutkapätkillä?
    5.huoltovälit? ja mitä niihin huoltoihin kuuluu?
    6. Tyyppiviat?
    vastaukset kolmeen ensimmäiseen kysymykseen löydät esim Bikez.com sivuilta.
    4.riippuu kuskista,eihän tää vanha cebari niin ketterä oo kun uudet kusiaiset,mut kyl tällä kovaa pääsee mutkapätkälläkin
    5. http://www.honda.brandt.fi/mp/ohjeki...hp?l=class&a=3
    tuolta etsit huoltovälit ja muut tiedot
    6.latausjännitteen säädin ja nokkaketjunkiristin.
    Nkk menee vaihtoon yleensä 40-50tkm korvilla.
    Se pysyy pitempään kunnossa,kunha käyttelee rauhassa koneen lämpimäks,eikä huudata konetta heti kylmäkäynnistyksen jälkeen.
    R1 07
  10. #640
    terve. Elikkä sellaista että mopo alkanut pitämään aikamoista rahinaa kun isolla vaihteella ajelee . 4-6 pykälät ja kuuluu silloin vain kun on veto päällä. Kun tasakaasulla ajelee niin ei nii kauhiasti kuulu. pienillä pykälillä kulkee hyvin . nokkaketjun kiristäjä vaihdettu vähän aikaa sitten joten se tuskin on äänen syy. jos jollain hyviä vinkkejä niin otetaan vastaan. kiitos
  11. #641
    Lainaa (zzzzzz @ Syys. 08 2009,23:00) kirjoitti
    terve. Elikkä sellaista että mopo alkanut pitämään aikamoista rahinaa kun isolla vaihteella ajelee . 4-6 pykälät ja kuuluu silloin vain kun on veto päällä. Kun tasakaasulla ajelee niin ei nii kauhiasti kuulu. pienillä pykälillä kulkee hyvin . nokkaketjun kiristäjä vaihdettu vähän aikaa sitten joten se tuskin on äänen syy. jos jollain hyviä vinkkejä niin otetaan vastaan. kiitos
    Usein pakoääni on 1-3 vaihteilla vedätettäessä se peittävä elementti, kunnes hukkuu tuulen suhinaan sakkonopeuksissa. Nelosestä ylöspäin kone on maltillisissa nopeuksissa hiljaisempi ja häiriöäänet kuuluvat paremmin. Veikkaisin ihan keski-ikäisiä ketjuja, jotka kaipaavat öljyä.

    Kokeile vedättää kolmosella esim jarrua laahaten, saatko saman äänen kuulumaan sitenkin.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  12. #642
    Lainaa (T-Doggy @ Syys. 06 2009,12:44) kirjoitti
    1.miten kiihtyy 0-100?
    Siinä missä muutkin vakiokorkuiset ja pituiset kyykkymäiset pyörät, joiden ykkönen kantaa yli sataseen eli kahta puolen 3s (pitävällä alustalla). Varttimaili menee esim tuolla -03 mallilla vakiona 11,2-11,7s riippuen siitä kuinka onnistuneesti tai onnettomasti lähettää. Siitä voidaan päätellä, ettei 0-100km/h -ajoissa ole kuitenkaan kuin maksimissaan 0,5s eroja lähdön agressiivisuudesta tai kuskin sijoittumisesta johtuen. Kuskin painon vaikutusta en osaa varmasti arvioida, mutta tuskin vaikuttaa kymmenystä enempää (, jos edes vaikuttaa).

    Oleellista lienee ymmärtää, ettei pyörä kiihdy kahta kertaa identtisesti edes ammattilaisen ajamana - puhumattakaan meistä amatööreistä. Se mihin japanilainen 50 kiloinen 50000 kertaa mp:n paikaltaan lähettänyt testikuski yhdellä vedolla yhdellä pyöräyksilöllä joskus joissain olosuhteissa pääsi, on vain esimerkki eikä siihen todennäköisesti esim toukokuussa kadulla pääse.

    0-100km/h on imho varsin yhdentekevä aika moottoripyöriä arvioitaessa. Eroja syntyy enemmän vasta satasesta ylöspäin. Kahdesta sadasta ylöspäin vielä enemmän jne. Nopea kilokyykky pistää 0-200km/h helposti johonkin alle 9s aikaan, kun vakio cbr:llä siihen menee 11,5-12s. Se, onko tälläkään sitten tieliikenteessä mitään merkitystä, onkin sitten ihan toinen juttu.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  13. #643
    peruskriteerit nuorelle moponostajalle PALJON KULKEE ENTÄS 0-100 ?? ;)

    mjtee kyllähän tonniset menee 7.5s pintaan 0-200km/h.

    Oma -92 CBR 600 14.9s 0-200.. kiihtyminen 160km/h jälkeen on hemmetin hidasta. 8.5s 0-160km/h

    Tosin eipä noilla 160km/h jälkeisillä kiihtyvyyksillä ole niin merkitystä..
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  14. #644
    Moro...


    Tuli ostettua nyt toi Hondan alkuperänen nokkeketjunkiristin kysymys kuuluu miten toi takaisin laitto paikalleen tapahtuu?
  15. #645
    Laitetaas tämmönen homma tänne esille jota joskus sillon tällön kysellään.
    Etu ja takapyörien laakerit + stefat.

    Pyöränä vm. -96 pc-31.

    Edessä: Laakeri 6004.2RS (tarve 2kpl), stefa 28x42x8 (tarve 2kpl, laitoin 28x42x7 ku ei laakerikaupassa ollu muuta hyllyssä.)

    Takana: Laakeri 6204.2RS (tarve 2kpl), stefa 30x47x7,5 (tarve 1kpl, omaan laitoin 7mm paksun stefan)

    Vetopakka: Laakeri 62/22.2RS (tarve 1kpl), stefa 30x50x7,5 (tarve 1kpl)
    Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
    Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
  16. #646
    Tulipahan nuo minivilkut laitettua pyörään kiinni ja nyt olisi releen asentaminen edessä. Eli missä mahtaa sijaita vakio vilkun rele ja pyörä on cbr 600 fs vm.2002?
  17. #647
    Lainaa (Mazze @ Maalis. 18 2010,18:12) kirjoitti
    Tulipahan nuo minivilkut laitettua pyörään kiinni ja nyt olisi releen asentaminen edessä. Eli missä mahtaa sijaita vakio vilkun rele ja pyörä on cbr 600 fs vm.2002?
    Todennäköisesti sportissa samassa paikassa kuin -03 f:ssä eli
    etuvalojen välissä sisäpuolella. Näet sinne ilman katteiden
    irrotusta peili&valo yhdistelmällä etulokasuojan ja etukatteen välisen raon kautta.

    Musta neliömäinen mötikkä (niitä on ainakin tuossa -03 mallissa
    kaksi, vilkkurele on se isompi ja edestä katsoen vasemmalla oleva)
    mihin menee liitin ja johdot. Itse rele lähtee irti ihan vain alaspäin
    vetämällä, koska on kumilenkillä kiinni, joka liukuu irti kunhan
    pääsee pykälän yli (katso peilillä).

    Kun saat releen irti, voit vaihtaa elektronisen
    suoraan sen paikalle, mikäli ostit alkuperäiseen
    liittimeen käyvän mallin. Muuten menee
    kolvailuksi. Takaisin asennus päinvastaisessa järjestyksessä
    (Se paikallaan pysyvä kumilenkkipidike ei kuitenkaan todennäköisesti sovi,
    voit joutua hieman veistämään
    klipsiä, että kumi sopii sen ympärille).
    GSX-R1000 L0
    GSX1300R Hayabusa K9
    CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
    GSX1300R Hayabusa K8
    CBR600F4i 2003

    "It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
  18. #648
    Sagittalle kiitokset ohjeista .

    Mahtaako olla ihan ihan yleinen "ominaisuus" että ainoastaan virrat päällä vilkut toimii n. puolet hitaammin ku yleensä ja kone käynnissä toimii normaalisti?
  19. #649
    Eipä mitään, hyvä jos oli apua.

    Tuo kuvailemasi tilanne onkin sitten kokonaan toinen juttu..
    Ei ainakaan omalle kohdalle ole vastaavaa sattunut, joten en
    voi kuin arvailla mistä voisi johtua. Joku paremmin tietävä
    voisi tätä asiaa valaista *

    Elektronisen releen idea kun on olla periaatteessa riippumaton vilkkujen vastuksesta
    ja siitä säännöllinen päälle pois tahti eri vilkkuyhdistelmillä..

    Nyt tässä mainitsemassasi tilanteessa jos moottori käy, käy myös laturi,
    joka nyt jostain syystä laittaa releen toimimaan nopeammin.
    Eli jotain tekemistä olisi virran saannin kanssa. Tämä taas voisi viitata akun
    heikkouteen tai jopa maakosketukseen jossakin esim. kolvaamissasi
    johdoissa tms. Kuten sanoin,
    itse lähtisin ko. asioita mittailemaan, mutta muuten ei kyllä
    ihan tästä yhtäkkiä ja tällä hetkellä lamppu syty * *
    GSX-R1000 L0
    GSX1300R Hayabusa K9
    CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
    GSX1300R Hayabusa K8
    CBR600F4i 2003

    "It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
  20. #650
    1)Mites tuolle Pc-35 (HONDA CBR 600 -99 F4) pyörän vanteelle (5tuumanko se nyt oli), menee 190 rengas? (vakiona 180)

    Onko kukaan kokeillu? Mutuakin saa heittää, mutta aika vähän arvostusta tulee "ajo-ominaisuudet huononee" -kommenteille jos ei oikeasti ole omakohtaista kokemusta.

    Ja ihan rehellisesti kysyn sen takia kun onhan se nyt mukavasti komeempi ku 180:nen, ja kun ois tarkoitus tuota perää vielä siistiä, niin jonkun verran enemmän tulee rengaskin esille samalla. Ja toiseksi halvemmalla saisin 190:n joten eiköhän tässä perusteluja


    2)Mikäs osa flektistä yleensä heittää toimimasta sulakkeen jälkeen, kun ei ole pitkään aikaan pelittänyt? Mistä saa tilattua?
  21. #651
    Noihin vilkkuvirityksiin liittyen... Minkälaista relettä ootte käyttäny led-vilkkujen kans(-05 F4i)? Joku oli onnistunu motonetin elektronisen releen kans, mutta eipä mulla onnistunu Toimiikohan se Kellermanin kalliimpi kötöstys..
  22. #652
    APUA!!!

    ostin vasta -98 600 f3 ja vilkut ei toimi.

    Onkohan vika releessä, kun vasemmalla puolella vilkut toimii jos katkaisijaa pitää koko ajan vasemmalla. Oikealla vilkut ei toimi ollenkaan.

    Missähän tossa olis se vilkun rele, ku silloin ku vilkut välkkyy vasemmalla niin mittariston sisällä napsuu joku, mutta en tiedä onko se vaan vilkun merkkivalo.
  23. #653
    Lisää kysymyksiä teille viisaammille...
    Pyörä -04 ja akku sippasi talven aikana (oli irti pyörästä ja lämpöisessä, mutta ei enää lataa yms.) joten kuinka paljon eri valmistajien akuissa on OIKEASTI eroja, muuta kuin hinta? mikä olisi hyvä akku?
    ja mitäköhän kuuluu 30 000km huoltoon? öljyt kun on jo vaihdettu ja se nyt vaan on se "pikku-huolto"?
    Kiitoksia teille viisammille!
  24. #654
    Omasta CBR 600 F Sportista palaa tasaisin väliajoin vilkun sulake. Viittaakohan tämä nyt sitten siihen, että paljon puhuttu jännitteensäätäjä alkaisi olla tiensä päässä?

    edit. Mittailin vielä latausjännitettä pyörästä ja kylmänä oli kierroksista riipumatta noin 14,5 V. Lämpimänä tyhjäkäynnillä ainoastaan 12,5 ja kierroksia nostamalla nousi taas tuonne 14,5:een.



  25. #655
    Terve. Jatketaas vilkku ongelmien parissa elikkä vilkut toimii normaalisti kun on peli seis mutta kun laittaa pyörän käyntiin nii vilkkuttaa tosi nopeesti ja kierroksista riippuen nopeemmin. Jännitteen säädintä koitin kaverin toimivasta pelistä ja sama juttu akun - napa katottu vilkku rele on vaihdettu ja viime kesänä toimi normaalisti. Hajooko noi releet miten että voiko johtua esim releestä? tai sitten vaan joku maa häikkä kun tuntuu tunkevan aika reilusti virtaa vilkkuihin. Jos jollain jotain ideaa niin otetaan ehdotuksia vastaan.
  26. #656
    Kahteen ylläolevaan vilkkuongelmaan kysymys, onko teillä vakiovilkut vai jotkut jälkiasennnustuningviritelmät?

    Ja akkukysymykseen, bilteman akku on omien kokemuksien mukaan halpa ja toimiva.. akkuthreadeja löytyy searchilla.

    30tkm taitaa olla cebareissa vaan pienempi huolto, ei ainaskaan venojen säätöä (se on 24tkm välein)



    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  27. #657
    Seuraa satunnaisia vastauksia/mietintöjä
    yllä oleviin kysymyksiin.. *

    Releongelmiin vastaus hommaamalla tämmöinen rele Testattu ja toimii. Asennus käy suoraan
    alkuperäiseen johtoon.
    (ainakin 01+ mallit eli tämä "uusin" mallisarja)

    Hmm. Eli jos laturilta tulee lisää virtaa kierrosten myötä
    ja jännitteensäädin toimii, niin saattaahan tuo olla releestäkin kiinni.
    Noissa kun on joissakin ainakin kannessa merkinnät 12.8v ja max 10w.
    Tämä tietysti täysin relekohtaista, mutta varmasti suuntaa
    antavaa. Itsellä ei mitään gurutietoa sähköpuolesta ole,
    joten yllä oleva on lähinnä arvaus.

    Akkutietoa löytyy haulla, mp-akku nyt ainakin vaatimuksena.

    Vilkun katkaisija (se peukalolla/jollakin sormella tökittävä) kannattaa katsoa läpi
    jos tuolla tavalla tekee, rele on myös
    mahdollinen ongelmakohde.

    Flektin toiminnan voi testata antamalla piuhan päästä
    12v. Jos pyörii, niin vika muualla, jos ei, niin uutta tilaamaan.
    (siis mikäli sulake ok)
    Eli pyörittävä moottori sökö. Tietysti voi olla jumissa, kokeile
    pyöritellä kun annat virtaa (ja niitä sormia ei sit väliin..)
    Hyvällä tuurilla ebay tärppää, muuten varaosatiskille.

    Jännitteen säätäjässä on ollut ongelmia joillakin
    (näin muistelin lukeneeni cbrforum sivustolta), ainakin
    jotain lämpöä pois johtavia rivotuksia on jotkut viritellyt.
    Eli on temppuillut kuumana. Jos ongelmia ei "kylmänä", niin
    lämpö todennäköisesti silloin se ongelmapesäke.

    Huolto-ohjelmat eri malleihin
    löytyy täältä
    GSX-R1000 L0
    GSX1300R Hayabusa K9
    CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
    GSX1300R Hayabusa K8
    CBR600F4i 2003

    "It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
  28. #658
    Joo elikkä on jälkiasennetut tuning vilkut mutta samoilla vilkuilla toimi kyllä viime kesänä ihan normaalisti. Täytyypä käydä uus rele hakee ja koklaa sillä jos alkais potkii kyseessä siis kellermanin elektroninen rele. Tosin tuli mieleen että toi rele vähän kolhas tossa pakosarjaan ja sai vähän kipeetä joten tietty siitä voi johtua mutta luulis et jos toi rele menee rikki ni sit ei vilkutkaan toimis.
  29. #659
    huh huh, tulipahan luettua koko viestiketju läpi.
    onko kukaan tehnyt pc25:seen kilpitelinettä. jos jollain olisi kuvia niin vois itekkin suunnitella sen tekemistä.
    cbr600f2
  30.  
  31. #660
    Jotkut kyselly huoltovälejä yms yleistä tietoa...Huoltokortin ja käsikirjan voi ladata tuolta: http://www.honda.brandt.fi/mp/ohjekirjat.php * *


    Jos joillain tarvetta täydelliselle huoltomanuaalille(kieli englanti),niin vois kertoo mihin sellasen voisin ladata,löytyy nimittäin koneelta(+140Mb kooltaan) *
    R1 07
Sivu: 22 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12202122232432 ... ViimeinenViimeinen