Sivu: 6 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456781656 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 2013:sta
  1. #151
    Kiristäjän vaihto onkin simppeli homma, siihen ei meni noviisiltakaan kuin parikymmentä minuuttia. Kiristäjä itsessään on vain kahdella pultilla kiinni koneen oikeassa lohkossa. Pelkästä kiristäjän vaihdosta n.200e kuulostaa kovalta pyynniltä, sillä alkuperäinen Hondan kiristäjä maksaa 63e.

    Nokkaketjun vaihto onkin sitten isompi työmaa.

    Kysymykseen miksi nokkaketju pitää ylipäätään vaihtaa, kaikki mekaaniset osat kuluu ja jos ymmärsin atte-kunin viestin oikein, alkaa 52000km kohdalla ketju olemaan melko loppuun nautittu. Nokkaketju venyy käytössä siinä missä muutkin ketjut ja venymisen myötä venttiilien ajoitus ei pelaa enää niin kuin pitää. Sen voi sitten kukanenkin kohdallaan kuvitella millaista jälkeä tulee kun nokkaketju napsahtaa kokonaan esim 6000> kierroksen paremmalla puolella, siinä männät ja venttiilit etsivät toisistaan seuraa.

    edit : make200 kerkesinkin vastaamaan jo melkein samoilla sanoilla



  2. #152
    Ok, voi olla tyhmä kysymys mutta kysytään nyt kuitenkin, se lienee täällä sallittua Elikkäs kun tietoa ei ole, että onko ketjuja vaihdeltu ja eh, budjetti on lievästi sanottuna "tiukka", niin olisiko siinä mitään järkeä, että kokeilen eka pelkän kiristäjän vaihtoa, koska uskon sen pystyväni vaihtamaan itsekin. Jos rallatus alkaa uudelleen niin sitten ketju vaihtoon. Tietysti turvallisin ja paras ratkaisu olisi se koko ketjun vaihto. Omassa pyörässäni ketju rallattaa alle 4000rpm ja aina välillä, kylmänä ei ollenkaan, eli rallatus on satunnaista. En sattunut kauppaa tehdessä ja koeajoa suorittaessa tuota ketjun rallatusta havaitsemaan ja kotireissussa huomasin, että onpas mukavat jurinat. Jos ketju on ihan lopussa niin pitääkö sen rallattaa koko ajan vai osaako tuosta satunnaisesta alakierrosrallatuksesta sanoa jotain? Enolla oli cbr1000f:ssä rallatus loppunut kun vaihtoi öljyt...tiedä sit.

    Voisiko joku tarkentaa tuota, että kuinka usein sitten pelkkä ketjun kiristäjä vaihdetaan ja mistä nyt tiedän, että se on nimenomaan ketju, joka pitää ääntä eikä ääntely johdu huonosta kiristäjästä? Pahoittelen kysymyssarjaa
  3. #153
    Lainaa (make200 @ Touko. 22 2008,14:37) kirjoitti
    eikä se vaihto ole niin kova homma koska liike ei sitä konetta pura
    uus ketju vanhaan kiinni ja pyöräytetään koneen läpi
    Voiko se sitten olla 450e arvoinen homma jos noin tehdään?
  4. #154
    Lainaa (Atte-kun @ Touko. 22 2008,16:57) kirjoitti
    Ok, voi olla tyhmä kysymys mutta kysytään nyt kuitenkin, se lienee täällä sallittua Elikkäs kun tietoa ei ole, että onko ketjuja vaihdeltu ja eh, budjetti on lievästi sanottuna "tiukka", niin olisiko siinä mitään järkeä, että kokeilen eka pelkän kiristäjän vaihtoa, koska uskon sen pystyväni vaihtamaan itsekin. Jos rallatus alkaa uudelleen niin sitten ketju vaihtoon. Tietysti turvallisin ja paras ratkaisu olisi se koko ketjun vaihto. Omassa pyörässäni ketju rallattaa alle 4000rpm ja aina välillä, kylmänä ei ollenkaan, eli rallatus on satunnaista. En sattunut kauppaa tehdessä ja koeajoa suorittaessa tuota ketjun rallatusta havaitsemaan ja kotireissussa huomasin, että onpas mukavat jurinat. Jos ketju on ihan lopussa niin pitääkö sen rallattaa koko ajan vai osaako tuosta satunnaisesta alakierrosrallatuksesta sanoa jotain? Enolla oli cbr1000f:ssä rallatus loppunut kun vaihtoi öljyt...tiedä sit.

    Voisiko joku tarkentaa tuota, että kuinka usein sitten pelkkä ketjun kiristäjä vaihdetaan ja mistä nyt tiedän, että se on nimenomaan ketju, joka pitää ääntä eikä ääntely johdu huonosta kiristäjästä? Pahoittelen kysymyssarjaa *
    Ehkä kannattaisi lukea alusta asti ja noita muitakin topikkeja.
    Se rallatus on ja kuuluu cbr:n ominaisuuksiin! Vaihtamalla käsin kiristettävä kiristin se loppuu, mutta tottakai pitää tarkastaa tuo ketju ettei kovin huono ole !
    Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän *Eiku Pappa tunturin
  5. #155
    Lainaa (Mopoko @ Touko. 22 2008,17:19) kirjoitti
    Ehkä kannattaisi lukea alusta asti ja noita muitakin topikkeja.
    Se rallatus on ja kuuluu cbr:n ominaisuuksiin! Vaihtamalla käsin kiristettävä kiristin se loppuu, mutta tottakai pitää tarkastaa tuo ketju ettei kovin huono ole !
    Kyllähän minä luinkin ja sillä tätä asiaa ihmettelinkin koska täältä saadun informaation perusteella olin tietoinen tästä rallatusominaisuudesta Eli kiristintä hankkimaan ja samalla kun asentelee, tsekkaa ketjun kunnon?
  6. #156
    Juuri näin !
    Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän *Eiku Pappa tunturin
  7. #157
    joo ketjuista taas kysymys... eli tuli istuttua pyörän päällä ja koitin samalla ketjua kun pyörää eteenpäin työnsin,toisessa kohtaa ketju ok,eli hieman antaa löysää(olisko jotain 2-3cm) kun taas toisessa kohtaa ihan tiukka(veikkaisin n. 1cm jos sitäkään). onko ketjun lenkit niin jämähtänyt paikalleen vai mistä tuollainen johtuu?varmaan kannattaa vaihtaa ketjut ja rattaat uusiin?
    CBR pc25 91/96
  8. #158
    Jep jäykkiä lenkkejä. Jos ei hyvällä rasvauksella (eikä mitään kuivaa vahaa) ala notkistua niin ketjut vaihtoon
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  9. #159
    Näkeeks siitä nokkaketjusta et missä kunnossa se on?
    Sen verrran sieppaa ku oma ketju rallattaa lämpösenä ~3000rpm:n kohilla et hommaan sen manuaalikiristimen, ni samalla vissiin pitää sit katella ketjun kuntoa, mut jos vähän apuja sais et näkeeks sitä mistään missä kunnossa se on, ku muuten käy niin, et totean "joo siinähän se on ja paikollaankin"
  10. #160
    Laitetaan oma kysymys tähän ketjun jatkoksi. Pyörä 2005 mallia ja kilsoja 19000. Koneesta kuluu kummallista sirinää/kilinää yli 9000r/min pyörä on ollut minulla uudesta eikä kyseistä ääntä ole aiemmin kuulunut. Nyt se tulee aina kun antaa koneen laulaa kiihdytyksessä.
    Voisiko ääni tulla venttiileistä joiden säätöaika lähenee?
    Vauhti korjaa virheet ja Sjöberg hakee jarrutteluun sortuneet pakkohoitoon
  11. #161
    Ittellä on tollane -99 malline 600 CBR F. Siihe kovasti tekis miel löytää sellaset alumiiniset, kiiltävät peilit tai vastaavat. Stormilla näyttäs olevan mutta ne on hiilarisia tai mustia. Mut ku pitäs tollane katepeili-tyyppine olla kahdel kuusiokoloruuvilla ja väliä 40mm. Jos jollai tietova ni hyvähyvä
  12. #162
    Lainaa (Tumbes @ Touko. 26 2008,19:51) kirjoitti
    Ittellä on tollane -99 malline 600 CBR F. Siihe kovasti tekis miel löytää sellaset alumiiniset, kiiltävät peilit tai vastaavat. Stormilla näyttäs olevan mutta ne on hiilarisia tai mustia. Mut ku pitäs tollane katepeili-tyyppine olla kahdel kuusiokoloruuvilla ja väliä 40mm. Jos jollai tietova ni hyvähyvä
    <a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Honda-CBR600-CBR-600-F4-F4i-VFR-800-CHROME-MIRRORS_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ35587QQihZ01
    1QQitemZ320256356680QQtcZphoto" target="_blank">Tuollasetko ?</a>
    Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän *Eiku Pappa tunturin
  13. #163
    Lainaa (Tumbes @ Touko. 26 2008,19:51) kirjoitti
    Ittellä on tollane -99 malline 600 CBR F. Siihe kovasti tekis miel löytää sellaset alumiiniset, kiiltävät peilit tai vastaavat. Stormilla näyttäs olevan mutta ne on hiilarisia tai mustia. Mut ku pitäs tollane katepeili-tyyppine olla kahdel kuusiokoloruuvilla ja väliä 40mm. Jos jollai tietova ni hyvähyvä
    Mites tälläset?
    CBR 600F '99 --> Triumph Daytona 675 '06
  14. #164
    Lainaa (Tape- @ Touko. 26 2008,21:20) kirjoitti
    Lainaa (Tumbes @ Touko. 26 2008,19:51) kirjoitti
    Ittellä on tollane -99 malline 600 CBR F. Siihe kovasti tekis miel löytää sellaset alumiiniset, kiiltävät peilit tai vastaavat. Stormilla näyttäs olevan mutta ne on hiilarisia tai mustia. Mut ku pitäs tollane katepeili-tyyppine olla kahdel kuusiokoloruuvilla ja väliä 40mm. Jos jollai tietova ni hyvähyvä
    Mites tälläset?
    Tape perskele, Tume täsä juu noi voiskin olla aika styget. Ku naapuri vähän kaateli mun pyörää ni joutuu uusimaan vähä sitä sun tätä
  15. #165
    Lainaa (Tumbes @ Touko. 26 2008,21:27) kirjoitti
    Lainaa (Tape- @ Touko. 26 2008,21:20) kirjoitti
    Lainaa (Tumbes @ Touko. 26 2008,19:51) kirjoitti
    Ittellä on tollane -99 malline 600 CBR F. Siihe kovasti tekis miel löytää sellaset alumiiniset, kiiltävät peilit tai vastaavat. Stormilla näyttäs olevan mutta ne on hiilarisia tai mustia. Mut ku pitäs tollane katepeili-tyyppine olla kahdel kuusiokoloruuvilla ja väliä 40mm. Jos jollai tietova ni hyvähyvä
    Mites tälläset?
    Tape perskele, Tume täsä juu noi voiskin olla aika styget. Ku naapuri vähän kaateli mun pyörää ni joutuu uusimaan vähä sitä sun tätä
    Kah, Tume

    Joo, O-P tuossa perjantaina kertoi suru-uutiset. Kai siulla kasko korvaa nuo? Mieki just teen omasta yksilöstä nätimpää..

    Mm. tälläne tuli tilattua, pitäisi tällä viikolla tulla.

    Sitten omaa huoltani voisin purkaa. Tässä reilun viikon kun olen aamulla seitsemän aikoihin käynnistänyt pyörän, on kuulunut nakutusta. Pyörää pidän kyllä autotallissa (10-15c lämpöä). Joten täysin kylmänä konetta en starttaa.. Nakutus kuuluu vain aamuisin parin ensimmäisen minuutin ajan. Esim. töistä lähtiessä sitä ei kuulu. Muilla vastaavia oireita?



    CBR 600F '99 --> Triumph Daytona 675 '06
  16. #166
    Sitten ku joku vaihdattaa liikkeessä kiristimen SEKÄ ketjun, ni voisko ystävällisesti kertoo täällä mitä kustansi.

    Ja sit toista asiaa. Saisko esim topicin alottajan orgboxiin lähettää toteutuneita huoltohintoja (operaatio / pyörän vm. / osien + työn hinta / huoltopaikka) ja Hän ystävällisesti sitten lisäisi topicin ensimmäiseen laatikkoon näitä hintoja. Vois sit sieltä immeeset katella vähä suuntia huoltohinnoille eikä tarttis aina kaikkia viestejä lueskella / esittää jo esitettyä kysymystä uudelleen. Mitä mieltä on herra ^b3ra^ tällaisesta?



    Tärkeintä on lähteminen, jäitten lähteminen.

    Honda CBR 600RR -03 (gone)
    Honda CBR 600F -03 (gone)
    Honda CBR 600F -00 (gone)
  17. #167
    Topicin alottajalla 20 postausta, kuinkahan aktiivinen päivittelijä olisi... En tiedä voisko noi modet mahollisesti lisäillä, tosin niillä on varmaan tähdellisempääkin tekemistä.
    Hyvä ideahan tuo olisi, sen verta yleinen pyörä, jotta ei hukkaan menis tiedot ja vaikka stickyks sais....
  18. #168
    ^^ Voiskohan tosta alottaa kokonaan oman topicin tänne Hondanisteille... jos joku enemmän kirjotteleva aloittais ja päivittäis... vähän sellanen olo ettei kukaan halua moista nakkia kohdalleen napsahtavan?
    ***En tienny pienenä kuin hauskaa on isona***
  19. #169
    Lainaa (Jagge @ Touko. 27 2008,13:08) kirjoitti
    ^^ Voiskohan tosta alottaa kokonaan oman topicin tänne Hondanisteille... jos joku enemmän kirjotteleva aloittais ja päivittäis... vähän sellanen olo ettei kukaan halua moista nakkia kohdalleen napsahtavan?
    Nyt se on tehty. Eli Honda CBR 600F - Huoltojen hintoja sitä mukaa kun niitä saan ja ehdin päivittää. Eli sadepäivinä koskapa aurinkoisella säällä ollaan



    Tärkeintä on lähteminen, jäitten lähteminen.

    Honda CBR 600RR -03 (gone)
    Honda CBR 600F -03 (gone)
    Honda CBR 600F -00 (gone)
  20. #170
    Lainaa (KapteeniValpas @ Touko. 27 2008,13:18) kirjoitti
    Ite olisin kyl valmis ottamaan moisen nakin koskapa tuskin noita mainittuja päivityksiä niin kauheesti tulis. Otsikon pyörähän on lähestulkoon huoltovapaa kehdosta hautaan *
    Ai niin, tämänhän mä jo melkein unohdin Ei taida voida noita viestien järjestyksiä kovin vaihdella, joten alota oma topicci vaan... tähän ketjuun voi lätistä sitten vilkkaammin noista äffän "ominaisuuksista" - ei siis vioista.
    ***En tienny pienenä kuin hauskaa on isona***
  21. #171
    Laita sit joku fiksu topic!!!
  22. #172
    Niin sellasta lähdin arvutteleen kun tuo -01 ja uudempi cbr, eli siis kahdella umpiolla varustettu malli. Lyhkänen on vasemmassa ja pitkä oikeassa umpiossa, onks kukaan confinu nii uusiks elikkä sillai että lyhkänen olis molemmassa umpiossa kun näyttää dorkalta silmäpuolena. Kunhan kukaan ei vaan tuu sanoon että mulla on polttimo palanu....
    CBR600f -04
  23. #173
    Jotenkin ymmärsin et jos palaa molemmat lyhyillä, ni polliisit tulee sanomaan et soo soo... taitaa olla laiton. enemmän tietävä korjatkoon, jos oon väärässä.
  24. #174
    Lainaa (Hansk| @ Touko. 27 2008,22:04) kirjoitti
    Kunhan kukaan ei vaan tuu sanoon että mulla on polttimo palanu.... *
    OT: ajelin Kuninkaantietä itään ja about Ruotsinpyhtään kohdalla oli nuorempi ja vanhempi mies tiensivussa röökillä. Lähestyn ja heillä alkaa hirveä huitominen ja osoittelu. Tulpat korvissa, niin ei kuule huutoa eikä mulla mitään vessapaperiakaan housuista roikkunut. Tajusin vasta parin kilometrin päästä, että tarkoittivat toispuoleisia valoja...
    Honda CBR 600 F -05
  25. #175
    Koitin tuota hakukonetta ja itseselausta käyttäen löytää juttua liittyen pyörän "viritykseen", mutta en onnistunut. Pahoittelen jos tästä on jo aihe.

    Kovasti tekisi mieli saada pienellä vaivalla vehkeeseen lisää mölyä, mutta slipariin, suutinsarjaan ja säädätyksiin ei tälle kesälle talous riitä. Eräs tuttavani tuli kaupittelemaan toista 600cbr:n vakiopönttöä ja ehdotteli, jotta ottais pöntön auki, hilut pois sisältä ja vähä toisenlaiset villat tms tilalle, niin äänistä tulisi kuulemma hyvät eikä tarvitsisi seoksiakaan säätää. Kuulostaa vähän epäilyttävälle, varsinkin kun kaverilla olisi kaupantekijäisissä oma lehmänsä ojassa ;) Miltä kuulostaa? tarvitseeko tuollaisella tuunauksella seoksia säätää? Ja pyörä on siis 93vm cbr600F.

    Tälle putkivirityshässäkälle voisi kyllä perustaa omankin ketjunsa jollei sitä jo ole. Linkkejä otetaan vastaan =)
  26. #176
    Mistä löytys kirkaslasinen leditakavalo, pyörä on vm.03 600F.
  27. #177
    Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän *Eiku Pappa tunturin
  28. #178
    Lainaa (Hansk| @ Touko. 27 2008,22:04) kirjoitti
    Niin sellasta lähdin arvutteleen kun tuo -01 ja uudempi cbr, eli siis kahdella umpiolla varustettu malli. Lyhkänen on vasemmassa ja pitkä oikeassa umpiossa, onks kukaan confinu nii uusiks elikkä sillai että lyhkänen olis molemmassa umpiossa kun näyttää dorkalta silmäpuolena. Kunhan kukaan ei vaan tuu sanoon että mulla on polttimo palanu....
    Onhan noita jotkut modailleet.. varsinkin jenkkilässä.
    Tuolta katselemaan

    En sitten tiedä onko vaivan arvoista..
    GSX-R1000 L0
    GSX1300R Hayabusa K9
    CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
    GSX1300R Hayabusa K8
    CBR600F4i 2003

    "It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
  29. #179
    Lainaa (kiivi3 @ Touko. 27 2008,23:15) kirjoitti
    Jotenkin ymmärsin et jos palaa molemmat lyhyillä, ni polliisit tulee sanomaan et soo soo... taitaa olla laiton. enemmän tietävä korjatkoon, jos oon väärässä.
    Eipä taida tulla ongelmia. Tuolta tukiaineistoa.
    GSX-R1000 L0
    GSX1300R Hayabusa K9
    CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
    GSX1300R Hayabusa K8
    CBR600F4i 2003

    "It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
  30.  
  31. #180
    Lainaa (jandp @ Kesä. 01 2008,09:22) kirjoitti
    Mistä löytys kirkaslasinen leditakavalo, pyörä on vm.03 600F.
    Lainaa (Mopoko @ Kesä. 01 2008,10:19) kirjoitti
    Kysessähän ei ole kysytty LED-takavalo, vain kirkas linssi.
    "It works with existing wiring and bulbs"

    Tuommoinen on itsellä.. (tosin asennusta yritin kiireessä ja ei heti osunut liittimet paremman tiedon puutteessa kohdilleen.. Parin viikon päästä ehkä löytyy aikaa kokeilla orgin ohjeilla..eli liitin kiinni lampun kantaan.)

    Edit: ylempi lainaus



    GSX-R1000 L0
    GSX1300R Hayabusa K9
    CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
    GSX1300R Hayabusa K8
    CBR600F4i 2003

    "It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
Sivu: 6 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456781656 ... ViimeinenViimeinen