Sivu: 8 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6789101858 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 211:stä 240:een 2013:sta
  1. #211
    Kannattaa ottaa se koppa pois missä ketju on, niin näet ettet vedä liian kireelle sitä. Älä myöskään jätä liian löysälle. Sitte koppa paikoilleen liimalla ja kone käyntiin ja jos ääntää, niin pikkuhiljaa kiristelet jä käytät uudestaan. Tuosta -99 mallista en ole varma tuleeko öljyä ulos kun kopan käyttää irti. Ei mikään mahdoton homma.
    Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän *Eiku Pappa tunturin
  2. #212
    Heittäkääs nyt linkki jonnekin keskusteluun tai sivustolle jossa opastettais ihan kädestä pitäen ja rautalangasta vääntäen ohjeita alustan säätämiselle. Jotain juttua löysin haulla mutta ulkopuoliset linkit oli aika pitkälle kuolleita.

    Probleemi on että enemmän kantatessa meno tuntuu hieman epävakaalta, uskoisin että takapään säädöistä on kysymys. Jousen esijännityksen katsoin että se on ruuvattuna 2:lle, mutta vaimennuksien säätöön en ole vielä perehtynyt. Ja kyseessä ei voi olla sekään että kanttaisin liikaa, sen verran tuore motoristi vielä olen...

    BajaHillin sivuilta löysin Excel taulukon jossa on listattuna asioita, mutta mielelläni lukisin aiheesta enemmänkin. Täytyy kai yrittää nyt ainakin ensi hätään mittoa noita uppoumia yms...
    <span style='color:Sea Blue'><span style='font-size:7pt;line-height:100%'></span></span>
  3. #213
    Heittipä oma pyöräni nurin pihassa sateiden aikana. Jalka painui sateen pehmentämään hiekkaan ja ympäri se oli mennyt kun aamulla katsomaan tulin. Ulkoiset vauriot: oik vilkun alla ollut 2cm pitkä halkeama isoni ehkä 0,5cm, ei muuta kuitenkaan. Pyörässä oli peitto päällä ja se jäi hiekan ja pyörän väliin. Uskon, että se hiukan esti isompien naarmujen ja muiden syntymistä. Mutta olipa onni onnettomuudessa.

    Lähinnä nyt mietin sitä, että mitäs se tekee koneelle ja onko jotain mitä kannattaisi tarkistaa ennen kuin alkaa käynnistelemään, koska pyörä tosiaan vietti yön hieman "luonnottomassa" asennossa Esim, että pääseekö se työntään öljyä jonnekin minne sitä luonnollisessa asenossa ei mene tms?
  4. #214
    Eipä ole tämä CBR mutta nyt käsiylös ja kertokaas minkä vuosimallin CBR:ssä on vastaava pata

    Moottori

    Hommaisin sen APEn kiristimen kun tietäs että HT600 vai HT900 kiristin..


    Edit: veikkaan HT900, pahasti näyttää F3 cebarin(95-98) padalle/kiristäjälle, eikö totta?



    KTM 690SM
  5. #215
    Pikakysymys: Missä on '99 (pc35) 600F:n vilkkurele? Onko se katteen alla penkin oikealla puolella?

    Huvittaisi saada vilkut vaihdettua juhannukseen mennessä, mutta aika on kortilla. Helpottaisi vaihtamista, jos joku voisi antaa varmaa tietoa tuosta sijainnista.
    CBR 600F '99 --> Triumph Daytona 675 '06
  6. #216
    sielähän se keskimmäinen musta klöntti
    laita vilkku päälle ja kosketa sitä mustaa lootaa niin tunnet kun naksuttaa niin voit varmistua että vedät oikean lootan irti
    tallissa nyt
    yamaha rd125 -80
    Pitbro 125 -07 4t crossi
    hondacbr 1100xx -05
    yamaha fz1 -10
    ex
    cbr600 -99
  7. #217
    Kiitos make. Nyt vain toivotaan aikaa ja osaamista asennukseen tänä iltana.
    CBR 600F '99 --> Triumph Daytona 675 '06
  8. #218
    Mitäpä olette mieltä tälläisesta pyörästä:

    http://www.automobile.fi/CBR600F%2094.html

    Onko pommi vai hyvä peli kesiksi eteenpäin? Mikäli on ehdottaa jotain yhtä edullista niin infoa tänne, opiskelijabudjetin ensipyörää tässä haetaan.
  9. #219
    Lainaa (panjabi @ Kesä. 17 2008,13:46) kirjoitti
    Mitäpä olette mieltä tälläisesta pyörästä:

    http://www.automobile.fi/CBR600F%2094.html

    Onko pommi vai hyvä peli kesiksi eteenpäin? Mikäli on ehdottaa jotain yhtä edullista niin infoa tänne, opiskelijabudjetin ensipyörää tässä haetaan.
    eipä tuos on mittää enempää mainittu huolloista, kulutusosista jne...
    48tkm olis ollu iso huolto, nyt 49tkm mittaris, onkohan se ISOhuolto tehty vai ei, toi mitä tos kerrottiin huollossa tehdyks ei oo isoo huoltoo nähnykkään...
    Etukumis näyttäolevan pintaa, mut miten on takanakin laita.. entäs ketjut ja rattaat jarrut jne?
    Se on helposti 500-1000e minkä saa uppoomaan lisää huoltoihin ja kulutusosiin, jos ei oo "just vaihdettu".
  10. #220
    Lainaa (panjabi @ Kesä. 17 2008,13:46) kirjoitti
    Mitäpä olette mieltä tälläisesta pyörästä:

    http://www.automobile.fi/CBR600F%2094.html

    Onko pommi vai hyvä peli kesiksi eteenpäin? Mikäli on ehdottaa jotain yhtä edullista niin infoa tänne, opiskelijabudjetin ensipyörää tässä haetaan. *
    Jos ei pitkämatka katsomaan ole, niin käy katsoon, niin sillähän se selviää !
    Hyvän näköinenhän tuo pyörä on !



    Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän *Eiku Pappa tunturin
  11. #221
    Laitetaanpa tietoa nyt tännekin, jos joku vaikka suunnittelee cebarin madaltamista. Eli itse tuli madallettua vaimolle -93 vuosimallin cebaria uudella koiranluu systeemillä. Vanhan cebarin madaltaminen ei ole ihan yhtä helppo homma kuin uudemmissä pyörissä, koska koiranluu on paksu yhtenäinen kappale, jonka molemmissa päissä on neulalaakerit. Sorvailtiin kuitenkin uusi koiranluu alumiinista ja tehtiin siitä sentin pidempi kuin alkuperäisestä. Tällä muutoksella pyörän perä laskeutui alaspäin n.3cm ja samalla kun etupäätä pudotettiin kolmioiden läpi saatiin juuri sellainen lopputulos kuin haluttiinkin. Tuolla suhteella voikin sitten laskella itse, jos haluaa korottaa tai laskea cebarin perää, että minkä mittanen uuden osan pitää olla.
    2017 SuperDuke GT 2018-
    1996 Kawasaki ZZR-1100 2008-2018
    1993 Honda CBR 600 F 2000-2008
  12. #222
    Onko muilla ongelmia nähdä moottoriöljyn taso siitä onnettoman pienestä tarkistusikkunasta joka sijaitsee siellä oikean kyljen puolella? 2004 vuoden CBR:ssä kun ei perinteistä mittatikkua olekaan (ainakaan omassani). Itse en kyllä siitä reiästä mitään näe, vai onkohan sitten liian vähän öljyjä koneessa

    Huomenissa pitäisi öljyt vaihtaa, mutta vaikea tietää minkä verran laittaa, jos ei näe öljynpintaa
    Honda CBR 600 F -04, 26 000 km
  13. #223
    Lainaa (Tommi_1984 @ Kesä. 18 2008,12:53) kirjoitti
    Onko muilla ongelmia nähdä moottoriöljyn taso siitä onnettoman pienestä tarkistusikkunasta joka sijaitsee siellä oikean kyljen puolella? 2004 vuoden CBR:ssä kun ei perinteistä mittatikkua olekaan (ainakaan omassani). Itse en kyllä siitä reiästä mitään näe, vai onkohan sitten liian vähän öljyjä koneessa

    Huomenissa pitäisi öljyt vaihtaa, mutta vaikea tietää minkä verran laittaa, jos ei näe öljynpintaa
    Kyllä itsellä ainakin sen pinnan näkee selvästi. Huomaa toki, että pyörän pitää olla suoraan pystyssä, pelkkä sivutuki ei riitä, että öljyn määrä näkyisi.

    Sitä voi itse tasapainotella, tai pyytää kaveria avuksi, silloin öljyn määrän näkee helpommin.
    CBR 600F '99 --> Triumph Daytona 675 '06
  14. #224
    Joo, kyllä se nyt näkyy, kun toinen pitää pyörää pystyssä tai vähän keikuttelee, jolloin pinnan liikkeen huomaan. Mutta kyllä taskulamppua melkein tarvitsee
    Honda CBR 600 F -04, 26 000 km
  15. #225
    Mitähän materiaalia noi jarrulevyt on vielä ~98 ikäluokan vehkeissä? Pitäisi taakse vaihtaa palat mutta meni sormi suuhun välittömästi kun katsoi vaihtoehtoisten palojen määrää...
    <span style='color:Sea Blue'><span style='font-size:7pt;line-height:100%'></span></span>
  16. #226
    Lainaa (PPi @ Kesä. 19 2008,22:13) kirjoitti
    Mitähän materiaalia noi jarrulevyt on vielä ~98 ikäluokan vehkeissä? Pitäisi taakse vaihtaa palat mutta meni sormi suuhun välittömästi kun katsoi vaihtoehtoisten palojen määrää...
    materialista en tiedä mutta mulla on ebc:n normi palat takana ja sintterit edessä ja hyvin pysähtyy.
    Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
    Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
  17. #227
    Sain kortin vajaa viikko sitten. Olisiko ensipyöräksi hyvä ja huoleton vaihtoehto cbr 600 f - 91 jolla ajettu noin 35tkm?

    Rahaa kun on rajoitetun vähän.
  18. #228
    Jos kunnossa, niin mikä ettei !
    Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän *Eiku Pappa tunturin
  19. #229
    Lainaa (pma @ Kesä. 20 2008,02:20) kirjoitti
    Lainaa (PPi @ Kesä. 19 2008,22:13) kirjoitti
    Mitähän materiaalia noi jarrulevyt on vielä ~98 ikäluokan vehkeissä? Pitäisi taakse vaihtaa palat mutta meni sormi suuhun välittömästi kun katsoi vaihtoehtoisten palojen määrää...
    materialista en tiedä mutta mulla on ebc:n normi palat takana ja sintterit edessä ja hyvin pysähtyy.
    Hyvä tietää. Epäilinkin vahvasti ettei pyörässä olisi valurautalevyjä. Voisihan sitä kokeilla paiskata sintteripalat taakse ja katsoa mitä tapahtuu. Kunhan ei pilaa levyjä niin muuten ei hätää.

    Lainaa (Timppa78 @ Kesä. 20 2008,12:05) kirjoitti
    Sain kortin vajaa viikko sitten. Olisiko ensipyöräksi hyvä ja huoleton vaihtoehto cbr 600 f - 91 jolla ajettu noin 35tkm?
    Itse kun ensipyörää etsin niin vähintään joka toinen suositteli CBR:ää... Ei näitä vissiin saa ajamalla rikki! Mielestäni ikään nähden kilometrejä on epäilyttävän vähän, mutta jos koeajossa ei mitään kovin kummallista paljastu ja hinta kohdallaan niin mikä ettei. Huomaa että kulutusosiin saa kyllä uppoamaan rahaa ihan kivasti myös, varsinkin jos työtä joutuu tekemään liikkeessä.
    <span style='color:Sea Blue'><span style='font-size:7pt;line-height:100%'></span></span>
  20. #230
    Lainaa (PPi @ Kesä. 21 2008,11:51) kirjoitti
    Hyvä tietää. Epäilinkin vahvasti ettei pyörässä olisi valurautalevyjä. Voisihan sitä kokeilla paiskata sintteripalat taakse ja katsoa mitä tapahtuu. Kunhan ei pilaa levyjä niin muuten ei hätää.
    Juu, no ei mulla ainakaan etulevyt menny miksikään 140 ratakilometrin jälkeen. Ja sintterit siellä oli ennen ku vaihdoin noi etupalat.

    edit: mä en viittiny laittaa sinttereitä taakse kun niin vähän tulee käytettyä tota takajarrua. Kuitenkin 75% jarruvoimasta tulee edestä.



    Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
    Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
  21. #231
    Ajeltiin juhannusviikonloppuna tyttöystävän kanssa cebarilla joka valitteli, että takamatkustajan jalkatapit täristävät kuulemma ärsyttävästi. Onko muilla vastaavia kokemuksia ja onko neuvoja kys. ongelmaan? Itse en ole päässyt asiaa itse toteamaan, kun en ole kyytiläisenä koskaan ollut.
    Honda CBR 600 F -04, 26 000 km
  22. #232
    Lainaa (Tommi_1984 @ Kesä. 23 2008,08:14) kirjoitti
    Ajeltiin juhannusviikonloppuna tyttöystävän kanssa cebarilla joka valitteli, että takamatkustajan jalkatapit täristävät kuulemma ärsyttävästi. Onko muilla vastaavia kokemuksia ja onko neuvoja kys. ongelmaan? Itse en ole päässyt asiaa itse toteamaan, kun en ole kyytiläisenä koskaan ollut.
    Varmasti tärisee jonkun verran koska niissähän ei ole mitään kumia vaimentamassa sitä tärinää.
    Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
    Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
  23. #233
    Lainaa kirjoitti
    Varmasti tärisee jonkun verran koska niissähän ei ole mitään kumia vaimentamassa sitä tärinää.
    Näin vähän ajattelinkin. Onkohan noita takamatkustajan jalkatappeja sitten kumipäällystein varaosina? Jos semmoset ostas...hmm...Tai sitten ostaa uuden pyörän!
    Honda CBR 600 F -04, 26 000 km
  24. #234
    Lainaa (Tommi_1984 @ Kesä. 23 2008,10:22) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Varmasti tärisee jonkun verran koska niissähän ei ole mitään kumia vaimentamassa sitä tärinää.
    Näin vähän ajattelinkin. Onkohan noita takamatkustajan jalkatappeja sitten kumipäällystein varaosina? Jos semmoset ostas...hmm...Tai sitten ostaa uuden pyörän!
    Eiköhän noita kumipäällysteisiä löydy tai tee itse !
    Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän *Eiku Pappa tunturin
  25. #235
    Emäntä vaihtoon, jos ei kyyti kelpaa.

    Nojoo..kai oot kattonu, ettei tappien kiinnitys ole jotenkin päässyt löystymään? Tietenkään ei kannata olla kovapohjaiset kengät kun on kyydissä.
    CBR 600F '99 --> Triumph Daytona 675 '06
  26. #236
    Lainaa (Tommi_1984 @ Kesä. 23 2008,10:22) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Varmasti tärisee jonkun verran koska niissähän ei ole mitään kumia vaimentamassa sitä tärinää.
    Näin vähän ajattelinkin. Onkohan noita takamatkustajan jalkatappeja sitten kumipäällystein varaosina? Jos semmoset ostas...hmm...Tai sitten ostaa uuden pyörän!
    Tuolta
    Oiskohan tuolla sopivat
    Sitten kun kasvan isoksi hankin elämän *Eiku Pappa tunturin
  27. #237
    Lainaa kirjoitti
    Emäntä vaihtoon, jos ei kyyti kelpaa.

    Nojoo..kai oot kattonu, ettei tappien kiinnitys ole jotenkin päässyt löystymään? Tietenkään ei kannata olla kovapohjaiset kengät kun on kyydissä.
    Heh heh Se voiskin olla kätevä vaihtoehto, mutta ehkei nyt sentään. Taitaa vaan harmittaa, kun ei pääse itse kuskin pukille. Ja ajovarusteet on kyllä vimpan päälle, et ei se varmaan niistä ole kiinni.

    Voisi tosiaan jotain patenttiviritelmiä kehitellä noihin jalkatappeihin.
    Honda CBR 600 F -04, 26 000 km
  28. #238
    onko jossain myynnissä yläkolmioon jonkinlaista suojaa?esim joku hiilikuituinen tarra tai jotain?kovin yritin itekin etsiä mut ei vaan osu silmiin...
    CBR pc25 91/96
  29. #239
    Lainaa (veikke @ Kesä. 23 2008,19:24) kirjoitti
    onko jossain myynnissä yläkolmioon jonkinlaista suojaa?esim joku hiilikuituinen tarra tai jotain?kovin yritin itekin etsiä mut ei vaan osu silmiin... *
    Käviskö tuo?
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  30.  
  31. #240
    Lainaa (Tommi_1984 @ Kesä. 23 2008,11:48) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Tietenkään ei kannata olla kovapohjaiset kengät kun on kyydissä.
    Voisi tosiaan jotain patenttiviritelmiä kehitellä noihin jalkatappeihin.
    Todennäköisesti moottorin värinät tulee läpi. Tuntuuhan tuo kuskinkin tapeissa. Sopikaa joku merkkikieli sen tuhteen milloin tärisee. Väittäisin, että tärinä lakkaa, jos muutat ajonopeutta 5km/h tai vaihdat pykälää.

    Tai sitten jurraat tarkasti sitä nopeutta, jossa tärisee eniten ja "voi voi ei voi mitään" -> ajat yksin *

    Win & Win? *


    Edit: Eipä sillä. Meillä meinaa rouva viihtyä vähän heikosti +80km/h vauhdissa. Ei totu oikein millään tuulen ravisteluun eikä tuo seepra mikään aerodynamiikan huipentuma 185cm kuski ja 168cm vänkäri päällä ole. Jos on ideoita, miten asiaa voisi auttaa, niin otan ilolla vastaan.

    -lusikkana rajoittaa omaa liikkumista vähä liikaa
    -takalenkistä roikkuessa tuuli jää väliin repimään ja ravistamaan



    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Sivu: 8 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6789101858 ... ViimeinenViimeinen