Kaksi piikkiä eteen lisää on jo tosi tourinkimeininkiä, mutta yksi piikki lisää eteen toimii ainakin tonniäffässä ihan jees. Samalla mittari alkaa näyttää täysin oikein, kun siinä se ottaa mitan eturattaalta. Ainoa haittapuoli jos asuu kaupungissa niin isompi eturatas ei ole kiva keskustassa pyöriessä, kytkinlevyt hioutuu valoissa. Maantiellä se on jees ja tiputtaa kulutusta hieman. Kyllähän pidemmilläkin väleillä sportisti voi ajaa, sitten vaan potkitaan alaspäinKetjun kestävyyskin vähän paranee isommalla eturattaalla, ja säätövara riittää pidempään
Tuo klipsillä liitetty ketju on vähän huima. Itseä vähän pelottaisi ajaa kaht...hiukan ripeämmin ilman niitattua ketjua.
Voi se varmaan kestääkin, mutta kyllä niittaus on varmempi suurilla tehoilla ja nopeuksilla.
Exät: Honda ST70,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB250N, CB400N,FT500,CB750K,VF750F,VFR750F(2),CB900F,VF100 0F2,CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.
Vääksyssä itte asustelen mut eiköhän vaik jostain pajalta saa lainaan/niittaavat sen sulle. En halua lietsoa paniikkia mut aikoinaan cbrforumia modeillessani en jaksanu edes laskea kuinka monta kertaa sai lukea saman tarinan että porukka yritti säästää laittamalla 520 ketjun ja rattaat (vai olikose 515) kusiaiseen sit parin viikon päästä hirvee poru kun ei se kestänykkään, linkuttunut ketjun pää ei mahdu eturattaan ympäri ja poks lohko halki... Että suosittelen niittaamaan, kunnon niittaustyökalu vähän maksaa mut se on kertasijoitus. Itellä on se bilteman iso, kerran oon vaihtanu siihen kärjet mut muuten toimii. Halpaa ei kantti ostaa kun ne taipuu ja murtuu.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Ex. Honda CBR 600 F3
Hyvä tietää että voi konekin hajota! Tuolta kantilta ei ole edes tullut ajateltua. Kiireesti sitten ketjun ja rattaiden ostoon.. meneekö muuten pahasti pieleen jos ostaa RK tai DID ketjun? Rattaat lienee selvää että on JT.
Sitten vielä tyhmä kysymys.. mistä tietää ostaessa että tulee uuteen ketjuun oikea liitos eli niittausliitos?
Ex. Honda CBR 600 F3
On ollut lukko niitti 600f ja 900bleidis,molemmissa kyllä kesti sutia ja keulia mutta vaihdoin niittiin myös varmuuden vuoksi.
Eikö se kuitenkin ole samaa matskua,oli niitti tai lukko.
600f oli mun mielestä -1 eturatas just passeli,kuinkahan kamala mahtais olla +2 ,en viittis edes harkita moista.
Horo Elää !
Se niitti pitäs lukea siin paketis, rivet type masterlink tjsp. On se sokkalukkokin samaa materiaalia mut worst case scenario se jousisokka saattaa irrota, sen jälkeen lähtee sivulevy ja sit kolisee. Niinkun sanottua jotkut on ajanu ketjun koko iän sillä jousisokalla mut se vaara on olemassa... Did ja rk on ihan hyviä merkkejä molemmat. Kunhan ei tilaa ebaystä mitää volaria niin pitäs kestää.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Siis pidempi välitys kusiaiseen??!!
Se paras ja halvin "viritys" on laittaa piikkiä pienempi eturatas. Saa vähän heräämään tuonkin vehkeen.
T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex
Ehkä tässä vaiheessa turha arpoa tuota eturattaan kokoa kun ei tiedä kokoa. Voi aivan hyvin olla tällä hetkellä pienempi vakiota. Ja se vaikuttaa sitten asiaan. Jos niin on niin vakio sitten. Hammasrattaiden koot näyttää vaihtelevan eri malleissa tuon edellä laittaman linkin takana olevan laskurin mukaan. Ja siitä ajatus rattaan suurentamisesta kun taulukon mukaan F3 ykkösellä 90 km/h ja F4 102 km/h. Tehoero kuitenkin vain 5 hv. Jos olisin laittanut +2 niin sama max nopeus ykkösellä.
Tuo sinun kokemus jousiliittimestä vähän helpottaa tuskaa. Olisi nimittäin renkaatkin vaihdettava ensikaudella.. jos lisäksi ketjutkin niin euroja menee turhan paljon kerralla. Ajatus oli uusia ensin renkaat ja sitten toisena kautena ketju/rataspaketti.
Ex. Honda CBR 600 F3
Kyllä, saisi omaan makuun olla nykyistä hieman pidempi välitys. Kiihtyvyys riittää minulle silti mainiosti. Toki ohitustilanteessa saa kiihtyvyyttä olla mutta sitähän voi pykältää pienempää. Kuten mainitsin niin epäilen että nykyään vakiota pienempi välitys.
Sitten kun kiihtyvyys ei enää riitä niin nostetaan kuutioita. Mutta sitten taitaakin käydä niin että kun kiihtyvyyttä nostaa lisää kuutioita lisäämällä niin alkaa keula nousta.. ainakin tässä vaiheessa tuntuu että on turvallisempaa kiihdytellä etunen maassa.
Viimeksi muokannut: JSSM; 18.09.2018 klo 16:36. Syy: Kirjoitusvirhe
Ex. Honda CBR 600 F3
Noista välityksistä vielä.. jos lisään eteen pari pykälää suuremman hampaan niin ei varmaan persdynolla vaikutusta pyörän käytökseen? Olenko väärässä? Kun ykkösellä menee melkein samantien rajoittimelle niin arvelin että olisi "varaa" vähän pidempäänkin ykköseen. Matka-ajossakin kierrokset vähän laskisi. Ja ohituskiihtyvyys kyllä minulle riittää, ei tarvi olla raketti.. Onko muuten kierroksenrajoitin asetettu vakioon kun n. 12 000 kierroksessa ottaa kiinni?
-JSSM-[/QUOTE]
Pitäs ottaa enempi kierrosta. Omassa rajoitin otti vastaan 14000 kierroksen paikkeilla.
Honda cbr 600f 02
Laitoin just tuollaisen releen https://www.motonet.fi/fi/tuote/3830...KawasakiYamaha
Liitin on kolminapainen ja juurikin samanlainen kuin orggis. Siinä vain kaksi johtoa kytketty.
Menee heittämällä paikalle.
Pyörä cbr600f -05
Ei se aivan noin mene kuitenkaan. Uusi ykkönen olisi 102 km/h (= F4 vakio) ja vanha kakkonen 128 km/h. Uusi kakkonen nouseekin jo sitten liikaa eli 145 km/h. Eli tarkemmin kun tutkii niin suuremmilla vaihteilla välitys kasvaa liian pitkäksi. Näin ollen voisin harkita max +1 eteen. Mutta kuten sanottu niin pitää vielä tarkistaa mitkä on tällä hetkellä paikoillaan.
Kiitos mielipiteistä tästä välitysasiasta.
Ex. Honda CBR 600 F3
www.gearingcommander.com
Käykää tuola laskemassa välitykset.
Ei tarvi mittarista arpoa.
jr66, Kiitos rakentavasta ja kehittävästä vastauksesta.. Lasken ne siinä vaiheessa kun rattaiden ja ketjun vaihto on ajankohtainen.
Ex. Honda CBR 600 F3
Mistä ja millaisia minivilkkuja olette cebareihinne tilailleet?
Toinen kyssäri, kun en ohjekirjasa bongannut, mitkä mahtavat olla Honda cbr 600f 2007 vakiovälitykset? (EDIT, onko 16-45) Ajaako porukka näillä? Olisiko 15-45 paremmat
Nämä oon jokaiseen eteen laittanut.
https://www.ebay.com/itm/12V-Turn-Signal-Indicator-Light-For-Honda-CBR600F3-1997-1998-CBR600F4i-2004-2006/142798123373?fits=Model%3ACBR1000RR&hash=item213f6 e716d:gGoAAOSwwTla-9RO
Ja nykyisessä myös takana undertailiin kiinnitettynä.
Honda cbr 600f 02
Honda cbr 600f 02
Alkaisi olla jakoketjun vaihto ajankohtainen. Oletteko mihin hintaan saaneet ketjun vaihdettua? Yhden arvion kysyin ja hinta operaatiolle olisi 500-700e väliin?![]()
Honda CBR600F4