Nyt on mopedissa niinkin huikea ongelma että pitäisi vaihtaa vilkkurele.
Ledivilkut tuli vaihdettua ja vilkkuhan hakkaa tietenkin hullunlailla.
Löytyyköhän tuohon 99 vuotiseen edes mitään suoraan käypää mallia.
Kolmella johdolla nykyinen ja ihan omanlaisensa liitin.
Taitaa mennä askarteluksi, mutta mikä nyt sitten olisi hyvä ja kohtuu hintainenkin saisi olla.
tekeekö noilla motonetin releillä jotain.
KAWASAKI Z1000
Ex:HONDA CBR 600F/ SUZUKI GSX 750F/ KAWASAKI ZZR500
tartteis tangonvaihdoksen takia vähän pidempi kytkinvaijeri, kääntäessä ahdistaa vähän turhan paljon. mistä porukka on tilaillut? cbr 600f 2004
Minkäslaisia kokemuksia foorumilaisilla on katelaseista? Nyt kiinni (tuplakupla?,ainakin Mra:n osanumeron perusteella) ja sietämätön määrä ötököitä aina kypärän visiirissä. Stormilla ainakin myynnissä vakio, spoiler ja touring versioita, mikä näistä "paras"? Vai olisiko jollakin myydä tai vaihtaa? Mallina -00 F4
Honda CBR600F4
Morjens!
Löytyisikö keneltäkään CBR 600f vm -97 laukkutelinettä, kyseessä siis runkoon kiinnitettävä teline, oon sitä nyt joka paikasta metsästänyt ja mistään ei tunnu löytyvän...![]()
Moro. Tuo oman 06:n laukkuteline ei varmaan sovi, mutta jos löydät jostain faktaa että menisi myös sinulle, niin voin kyllä myydä omani...
https://media.givi.it/XN-Prodotti/istruzioni/252F.pdf
x
Kuinka monta virta-avainta f4i:ssa on ollut alunperin? Onnistuuko uuden teettäminen suutarilla sirun kopioiminen mukaanluettuna?
Eipä taida suutarilta onnistua sirun kopiointi. Järkevin tapa taitaa olla avain aihion tilaaminen tyhjällä sirulla. Tämän jälkeen suutari kyllä pystyy leikkaamaan oikean näköisen avaimen. Jotkut suutarit saattaa kyllä vastuukysymysten takia kieltäytyä tai luopua vastuusta, koska aihio ei ole heiltä. Tämän jälkeen avaimen käyttöönotto onnistuu kyllä kotimekaanikolta helpohkosti, jos ainakin yksi toimiva avain on tallessa. Tarvitaan vain hieman johtoa ja yksi vastus. Ohjeita löytyy esim. Youtubesta runsaasti.
Valtuutetussa huollossa velottavat melkoisia summia uudesta avaimesta, joten suosittelen kyllä asian opettelua.
Huomasin eilen että oma pyörä -03 haisee käydessä bensalle. Pakokaasu haisee bensalle ja sammutuksen jälkeen huomaa myös putken päästä haistaessa. Ja ajossa takana tuleva huomaa käryn. Toimii moitteetta ja tehot tallella perstuntumalla. Tulpat tarkastan lähipäivinä. Olen aikanaan lukenut koko ketjun läpi mutta en muista onko tästä "viasta" aiemmin kirjoitettu. Vai onko ominaisuus? Äkkiseltään itse vaikea sanoa missä vika voisi olla kun käy rikkaalla. Onko vaan säädön tarve korjaamolla?
Prätkäkuume kova ja 600f ajatellut hakea ensi kesäksi talliin. Käykö miten nopeasti pieneksi? Tehot taitaa riittää normaaliin hurvitteluun, matkustaja välillä kyydissä.
Liki kymmenen vuotta ajoin kusiaisella (CBR600F) vaihtaen pyörän pariin kertaan tuorempaan versioon. Kyllä siinä riittää tehoa aivan hyvin kahdestaankin matkatessa. Eli pyörä kiihtyy oikein kelvollisesti haluttuun nopeuteen ja koskaan ei taida tulla tilannetta, että tuntuisi jäävänsä jalkoihin. Lisäksi se on hieman notkeampi esim. kaupungissa verrattuna joihinkin möhköihin. Eli järjellä ajateltuna pieneksi se ei taida jäädä kuin tilanteessa, jossa kuski on fyysisesti erityisen suuri. Toisaalta joillekin mikään ei koskaan riitä!
Varmasti olisin voinut päivittää kusiaisen ainakin vielä kertaalleen hieman uudempaan, mutta jotenkin aina toivoin hieman enemmän alavääntöä, ja päädyin sitten VTR1000F:ään.
Lauantaina katsomaan pyörää!![]()
Moi foorumilaiset, uusi henkilö ilmoittautuu.. ja hyvä foorumi. Olen lukenut kaikki tähän liittyvät läpi, jopa kahteenkin kertaan osin.
Ostin vasta ensimmäisen isomman pyörän Honda CBR 600 F vm. 1998. En tiedä mitkä välitykset pyörässä on ja tähän liittyen kysymys. Jostain toiselta foorumilta luin että ykkösvaihteella menisi jopa yli satasen. Oma jää johonkin 80-90 seutuville. Paljonko F3 pitäisi ykkösvaihteella mennä vakiovälityksillä? Epäilen että omassa on tiheämmät välitykset koskapa edellinen omistaja oli kokeillut huippuja ja oli kulkenut 240 km/h. Pyöränhän ilmoitetaan kulkevan 250 km/h. Hitaammat välitykset vai todellinen nopeus kuitenkin?
Pyörässä on tehoputki ja suutinsarja joka on ammattilaisen toimesta säädetty. Paljonkohan mahtaa tulla tuolla yhdistelmällä lisää hepoja? Onko joku penkittänyt vastaavaa yhdistelmää? Tehot kyllä riittää mainiosti minulle, ihan vaan mielenkiinnosta kysyn..
Toisioketjusta kysymys. Ketju on liitetty jousiliittimellä yhteen. Onko tuollainen liitos vaarallinen tämän kokoluokan pyörässä? Ketju ja rattaat ovat vielä hyväkuntoiset joten sen puoleen en viitsisi vaihtaa niitä ellei ole turvallisuuden vuoksi välttämätön (liitoksen pettäminen).
-JSSM-
Ex. Honda CBR 600 F3
Tervepä tuloa foorumille
Vakkarivälit taitaa olla 15/43 jos en väärin muista, sitä en tiedä paljonko pitäis jollain ykkösellä kulkea, liekö sillä juuri merkitystäkään, vaihtaa isommalle kun loppuu meno
Noilla "tehoputkilla" ei juuri kauheesti yleensä saa muuta kun lisää mekkalaa, kait siitä voi pari ponia saada ekstraa muttei mitään mahdottomuuksia. Onko minkä merkkinen ja onko kyseessä pelkkä slipari vai koko putkisto?
Niittaamallahan nuo suositeltais liittää, olen kuullu joidenkin ajaneen ketjun loppuun tuollasella klipsiliittimelläkin mut valmistajan suositus olis kyllä niittilukko. Voihan sen pelkän lukonkin vaihtaa myöhemminkin, oletko mistäpäin? Täällä on aika monella niittaustyökalu jos et itse omista/tiedä mistä löytyisi.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Honda cbr 600f 02
Työkaverit kun himoittee noita 300+ heppaisia autoja niin tuli vähän kokeiltua tänä kesänä kuinka parin tuhannen euron hintainen F4i kiihtyy. Valtatiellä satasen rajoituksella piti lopettaa kiihdytys ekaan vaihteen vaihtoon, kyllä ruutuun kolmenumeroinen luku ehti vilahtaa ennen kuin oltiin rajoittajalla.
Todellinen gps- nopeus on varmasti sen kympin vähemmän. Välityksistä ei mitään tietoa, edellisten omistajien laittamat.
CBR600F4i -06
Olen mietiskellyt onko edellinen omistaja teettänyt 24tkm huollon niin kuin kuuluisi, sisältäen venttiilien tarkastuksen. Sain nipun papereita pyörän mukana, myös tuon 24tkm huollon kuitin.
Kuitissa ei mainita venttiilien tarkastusta mutta näen siitä laskutetut työtunnit.
Osaako joku sanoa paljonko minimissään pitää tunteja olla laskussa, että huolto vakavissaan voi väittää tarkastaneensa myös venttiilit?
Kyseessä allekirjoituksen pyörä, vm 2006 600F4i
CBR600F4i -06
Noniin nyt on Honda alla! Tyytyväinen ainakin ensimmäisten 300 km perusteella.
onko minivilkuilla ihan normaalia, että vilkutusnopeus on suuri?
On jos ne on ledit tai pienempiwattisella polttimolla kuin alkuperäiset. Korjaantuu releen vaihdolla, haet esim motonetistä kantaan sopivan LED releen.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Lakipykälistä en osaa varmaks sanoa mut relettä vaihtaa parisen minuuttia. Maksaa varmaan kympin tai jtn.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Voi siihen vilkun johdon väliin laittaa myös vastuksen (saa motonetista valmiina) niin ei tarvitse koskea releisiin.
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
[QUOTE
Niittaamallahan nuo suositeltais liittää, olen kuullu joidenkin ajaneen ketjun loppuun tuollasella klipsiliittimelläkin mut valmistajan suositus olis kyllä niittilukko. Voihan sen pelkän lukonkin vaihtaa myöhemminkin, oletko mistäpäin? Täällä on aika monella niittaustyökalu jos et itse omista/tiedä mistä löytyisi.
[/QUOTE]
Kiitos vastauksista rekkamasa. Olet aktiivisesti antanut kommentteja täällä, kuten monet muutkin. Mukava että jaat kokemusta muille. Oulussa asustelen. Ja muistankohan oikein että olit vaasan seudulla?
Noista välityksistä vielä.. jos lisään eteen pari pykälää suuremman hampaan niin ei varmaan persdynolla vaikutusta pyörän käytökseen? Olenko väärässä? Kun ykkösellä menee melkein samantien rajoittimelle niin arvelin että olisi "varaa" vähän pidempäänkin ykköseen. Matka-ajossakin kierrokset vähän laskisi. Ja ohituskiihtyvyys kyllä minulle riittää, ei tarvi olla raketti.. Onko muuten kierroksenrajoitin asetettu vakioon kun n. 12 000 kierroksessa ottaa kiinni?
Täältä katselin ja vertailin noita välityksiä: https://www.gearingcommander.com/
Jos mittarivirheen ottaa huomioon (gepsillä tarkastin n. 10 km/h näyttää liikaa) niin oma arvio on että omassa on vakiota pienemmät välitykset. Tai sitten tuo linkki ei anna oikeaa nopeutta ykkösellä. Tuolta linkin paikasta vertailin eri mallien F2, F3, F4 välityksiä. F4 pitäisi kulkea hieman yli sata ykkösellä. Onhan siinä F4 viitisen heppaa enemmän mutta varmaan omaan kestäisi laittaa se pari pykälää isompi niin olisi suunnilleen samat välitykset F4 kanssa.
Pyöriä ei ole tullut raplattua. Kymmeniä vuosia sitten nuorena oli piikki hetken. Ja sitä ennen mopoja kyllä riitti. Ja niitä viriteltiin ja värkkäiltiin. Sieltäkö sitten juontaa tuo mopokuume että piti hankkia vielä motari. Mönkijöiden parissa on tullut enempi värkkäiltyä. No, tämä ei välttämättä ollut tarpeen mutta kerroinpa vähän taustoja. Joten saatanpa joutua kyselemään täältä vielä monia juttuja..
Pakoputkistosta.. en tiedä onko kokoputkisto vai pelkkä vaimennin. Mistä sen muuten tietää? Yoshimura on vaimennin ja dynojetin suutinsarja.
-JSSM-
Viimeksi muokannut: JSSM; 18.09.2018 klo 13:44.
Ex. Honda CBR 600 F3