Sivu: 32 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 22303132333442 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 931:stä 960:een 2013:sta
  1. #931
    Lainaa (k23811 @ Heinä. 29 2011,00:00) kirjoitti
    Eikös näissä idea olekin, että tappi antaa periksi kovemmassa kaatumisessa eikä mene runko, johon tappi on kiinnitettynä? Varmaan kohtuullisen akateemista, itsellä ei antanut tappi periksi pätkääkään pienessä kaatumisessa, mutta eipä myöskään estänyt naarmuja katteisiin. Itseähän se ei haittaa, mutta kovasti tuntuu haittaavan vaihtopyörää arvioivia myyjiä...
    Mistä vauhdista kaaduit? Hyvä kuulla, että noistakin on apua, ei haittaisi yhtään asentaa kaatumatappeja, jotka saa ilman jälkiä pois. Toivottavasti ei tullut pahoja naarmuja ja saat vielä pyörän vaihtoon.

    Varmasti juuri noin, että tappi ottaa iskun vastaan ja estää vahingot katteille ja rungolle. Ongelma voi olla, jos katuu sellaisesta vauhdista, että tappi irtoaa ennen kuin pyörä pysähtyy liu'usta. Silloin voi tuo katteen kiinnike, ehkä rungosta asti, ja myös kate mennä rikki kaatumatapin kanssa. Tämä on tosin aivan omaa spekulaatiotani, enkä usko että mitkään noista kaatumatapeista ovat turhia. Mietin vain miten ne toimivat mahdollisissa kaadoissa korkeammista vauhdeista.
    Ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muut asiat osoitteseen: ratavastaavat@moottoripyora.org
  2. #932
    Lainaa (hlin @ Heinä. 28 2011,23:51) kirjoitti
    Irroitin tänään katteen ja katsoin samalla miten ilman katteenmuokkausta asennettava kaatumarauta kiinnittyisi pyörään. Jos vastakappaletta ei vaihda, niin kaatumarauta tulee kiinni erittäin ohueen rautaan, joka näyttäisi olevan tarkoitettu vain pitämään kate kiinni. Noinkin kiinnitetty kaatumarauta on varmasti parempi kuin olla ilman, mutta luulen sen olevan melko herkkä katkeamaan, mikäli kaato ei tapahdu pyörän ollessa paikallaan.

    Olisikohan missään myynnissä sarjaa, jolla tuon alkuperäisen katekiinnikkeen saisi vaihdettua tukevampaan?
    Mihinkäs ohueen rautaan ja millainen kaatumasuoja? Mietin vaan kun ne mun Puigin tapit on ihan tukevasti kiinni ilman eri modauksia ja ainakin kyljelleen kestää mennä ilman katenaarmuja.
    BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
    ER-6f 2006
  3. #933
    Lainaa (Nasu @ Heinä. 29 2011,03:21) kirjoitti
    Mihinkäs ohueen rautaan ja millainen kaatumasuoja? Mietin vaan kun ne mun Puigin tapit on ihan tukevasti kiinni ilman eri modauksia ja ainakin kyljelleen kestää mennä ilman katenaarmuja.
    Ne kaatumaraudat jotka olen tuohon F4-malliin löytänyt, joita varten ei ole tarvinut muokata katteita, ovat menneet kiinni kateruuviin, joka on pyörän päällä ollessa lähinnä polvea. Se kateruuvi on kiinni melko ohuessa runkoon menevässä kiinnikkeessä.

    Onko sinulla siis tämä malli?

    http://www.puig.tv/tuning-....49-m374

    Ohjeen mukaan sitä ei kiinnitetty kateruuviin, eikä sitä varten tarvisi edes muokata katetta, joten tuo on erilainen kuin aiemmin löytämäni. Tuo kaatumarauta näyttäisi juuri sellaiselta mitä kaipasin.
    Ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muut asiat osoitteseen: ratavastaavat@moottoripyora.org
  4. #934
    No kyllä nyt on ongelmia pyörässä. Eli erittäin todennäköisesti ei mitään pientä öljyvuotoa olekkaan (koska bensaa kun vuotaa kaasarista, se valuu moottoria pitkin ja irroittaa likaa, jolloin se näyttää kun tippoja on moottorin pohjassa, että olisi öljyä kun on paljon tummempaa) koska ihmettelin kun bensa haisee niin vahvasti, niin aloin tsekkaamaan että mistä se oikein valuu. Otin huoltoluukuun auki ja havaitsin että jalkatapin puoleisen, ihan reunimmaisen kaasarin pohjasta, jossa on kaksi jotain ylivuoto reikää, vai mitäneoli, niin tulee bensaa.

    Ei solkenaan, vaan aina tippa kerääntyy ja siitä sitten tipahtaa. Tämä reikä josta bensa valuu, ei ole se alimmainen kaasarin pohjassa oleva, jonka vieressä on se kaasarin tyhjennysruuvi, vaan tämä josta bensaa tulee tipoittain, on se imukurkkua lähempänä oleva.

    Pyörä on juuri ollut huollossa ja mm. kaasarit on puhdistettu ja tarkastettu. Mitä mahdollisesti voi olla vikana kun se noin bensaa tiputtaa?

    Toinen juttu, kun starttasin, niin kuului mielestäni startista aikamoinen pamaus, sellainen naksaus. Nyt on välillä tehnyt niin että kun yrittää starttaa, niin kuuluu vain, naks, naks. Useammin kun tekee, niin jossain vaiheessa startti pyörähtää kunnolla ja hörähtää käyntiin. Eli ilmeisesti lataa akkua ja akku ei ole tyhjä kun useamman yrityksen jälkeen pyörähtää startti. Onko tässä nyt starttikin menossa?

    Aikoinaan Mazda teki samaa, sitten kun kopautti jollakin starttimoottoriin niin pyörähti kunnolla. Jossain vaiheessa lopetti Mazda tuon naks äänen ja sitten ei auttanut edes startin kopautus tai putsaus, vaan muistaakseni meni koko startti uusiksi.
  5. #935
    Lainaa (hlin @ Heinä. 30 2011,00:26) kirjoitti
    Lainaa (Nasu @ Heinä. 29 2011,03:21) kirjoitti
    Mihinkäs ohueen rautaan ja millainen kaatumasuoja? Mietin vaan kun ne mun Puigin tapit on ihan tukevasti kiinni ilman eri modauksia ja ainakin kyljelleen kestää mennä ilman katenaarmuja.
    Ne kaatumaraudat jotka olen tuohon F4-malliin löytänyt, joita varten ei ole tarvinut muokata katteita, ovat menneet kiinni kateruuviin, joka on pyörän päällä ollessa lähinnä polvea. Se kateruuvi on kiinni melko ohuessa runkoon menevässä kiinnikkeessä.

    Onko sinulla siis tämä malli?

    http://www.puig.tv/tuning-....49-m374

    Ohjeen mukaan sitä ei kiinnitetty kateruuviin, eikä sitä varten tarvisi edes muokata katetta, joten tuo on erilainen kuin aiemmin löytämäni. Tuo kaatumarauta näyttäisi juuri sellaiselta mitä kaipasin.
    Juurikin tuollainen, eikä tarvi tehdä mitään modauksia. Tukevasti on kiinni. Melkein jopa saa asennettua ilman katteiden irroittamista. Itse kyllä irroitin ne kun en jaksanut tuheltaa siitä kolosta kiinnitystä kohdilleen.
    BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
    ER-6f 2006
  6. #936
    Lainaa (Ronttu @ Elo. 10 2011,10:17) kirjoitti
    No kyllä nyt on ongelmia pyörässä. Eli erittäin todennäköisesti ei mitään pientä öljyvuotoa olekkaan (koska bensaa kun vuotaa kaasarista, se valuu moottoria pitkin ja irroittaa likaa, jolloin se näyttää kun tippoja on moottorin pohjassa, että olisi öljyä kun on paljon tummempaa) koska ihmettelin kun bensa haisee niin vahvasti, niin aloin tsekkaamaan että mistä se oikein valuu. Otin huoltoluukuun auki ja havaitsin että jalkatapin puoleisen, ihan reunimmaisen kaasarin pohjasta, jossa on kaksi jotain ylivuoto reikää, vai mitäneoli, niin tulee bensaa.

    Ei solkenaan, vaan aina tippa kerääntyy ja siitä sitten tipahtaa. Tämä reikä josta bensa valuu, ei ole se alimmainen kaasarin pohjassa oleva, jonka vieressä on se kaasarin tyhjennysruuvi, vaan tämä josta bensaa tulee tipoittain, on se imukurkkua lähempänä oleva.

    Pyörä on juuri ollut huollossa ja mm. kaasarit on puhdistettu ja tarkastettu. Mitä mahdollisesti voi olla vikana kun se noin bensaa tiputtaa?

    Toinen juttu, kun starttasin, niin kuului mielestäni startista aikamoinen pamaus, sellainen naksaus. Nyt on välillä tehnyt niin että kun yrittää starttaa, niin kuuluu vain, naks, naks. Useammin kun tekee, niin jossain vaiheessa startti pyörähtää kunnolla ja hörähtää käyntiin. Eli ilmeisesti lataa akkua ja akku ei ole tyhjä kun useamman yrityksen jälkeen pyörähtää startti. Onko tässä nyt starttikin menossa?

    Aikoinaan Mazda teki samaa, sitten kun kopautti jollakin starttimoottoriin niin pyörähti kunnolla. Jossain vaiheessa lopetti Mazda tuon naks äänen ja sitten ei auttanut edes startin kopautus tai putsaus, vaan muistaakseni meni koko startti uusiksi.
    Bensaongelmaan en sano mitään kun ei näe.

    Starttirele vaihtoon, se siellä naksuu. Lataa akkua ? Kyllä jos kone käy ja laturisysteemi on ehjä.
  7. #937
    Mites -99 cebarissa etulyhty toimii? Eilen pitkästä aikaa, sitten kevään, tuli ajeltua täysin pimeässä. Ja huomasin harmikseni, ettei kytkimesä lähde lyhyet eikä pitkät päälle. Ainoastaan parkit syttyy virran ollessa päällä.

    Etusormella sain kuitenkin pitkät päälle. Eli estääkö lyhyiden vastuksen palaminen polttimosta myös pitkien toiminnan kytkimestä. Vai onko mahdollisesti valojen kytkin hajonnut?

    ps. Nippuside pelasti taas reissun, kun sai hirtettyä pitkät passingistä päälle
  8. #938
    Lainaa (Nasu @ Elo. 10 2011,12:30) kirjoitti
    Juurikin tuollainen, eikä tarvi tehdä mitään modauksia. Tukevasti on kiinni. Melkein jopa saa asennettua ilman katteiden irroittamista. Itse kyllä irroitin ne kun en jaksanut tuheltaa siitä kolosta kiinnitystä kohdilleen.
    Tilasin itselleni samanlaiset, vielä tarvitsee asentaa ne. Kiitos vaan vinkistä! En olisi muuten noita löytänyt.

    Lainaa (petke @ Elo. 13 2011,14:55) kirjoitti
    Mites -99 cebarissa etulyhty toimii? Eilen pitkästä aikaa, sitten kevään, tuli ajeltua täysin pimeässä. Ja huomasin harmikseni, ettei kytkimesä lähde lyhyet eikä pitkät päälle. Ainoastaan parkit syttyy virran ollessa päällä.
    Mulla toimii samalla tavalla, ajovalon pitää olla päällä, että pitkät saa päälle kytkimestä. Liipasimesta pitkät menee päälle katkaisijan asennosta riippumatta.

    Millaisia huoltopukkeja olette käyttäneet? Taakse varmaan käy mikä vain, mutta minulla on ollut ongelmia löytää etupukki. Bilteman etupukissa on liian paksut tapit, eivätkä ne sovi etuhaarukkaan. Motonetin kolmiosta nostavaa pukkia en saanut mahtumaan, kun äänimerkki oli tiellä. Äänimerkin pidikkeessä oli väkänen, joka lukitsee sen tiettyyn asentoon, enkä haluaisi turmella sitä, joten äänimerkin siirtäminen ei oikein tule kysymykseen. Mieluummin käyttäisin vain jotain muuta pukkia. Bilteman kolmiosta nostavaa pukkia en ole kokeillut. En ole kokeillut myöskään Motonetin etuhaarukasta nostavaa pukkia, koska sitä ei ollut Tampereella. Onko teillä kokemusta noista kahdesta tai jostain muusta pukista, jonka löytäisi Tampereelta? Rakenteeltaan tuo 20 euron paikeilla oleva Bilteman pukkikin vaikutti riittävän jämerältä, joten aivan hirvittävästi ei tekisi mieli maksaa. Bilteman pukkiin saisi sovittimet, mutta tuon -99 F:n etujarrut ovat väärässä paikassa, jotta nuo sovittimet olisivat tukevat.
    Ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muut asiat osoitteseen: ratavastaavat@moottoripyora.org
  9. #939
    Lainaa (hlin @ Elo. 14 2011,01:17) kirjoitti
    Lainaa (Nasu @ Elo. 10 2011,12:30) kirjoitti
    Juurikin tuollainen, eikä tarvi tehdä mitään modauksia. Tukevasti on kiinni. Melkein jopa saa asennettua ilman katteiden irroittamista. Itse kyllä irroitin ne kun en jaksanut tuheltaa siitä kolosta kiinnitystä kohdilleen.
    Tilasin itselleni samanlaiset, vielä tarvitsee asentaa ne. Kiitos vaan vinkistä! En olisi muuten noita löytänyt.
    Puigin tapit sopii melkein mihin vain. Mulla on samat tapit bemarissa kun niitten omat viritelmät oli niin kauheen näköset.
    BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
    ER-6f 2006
  10. #940
    Morjesta vaan taas kaikille!

    Kirjoittelin aikaisemmin tuosta CBR600F -04 -flektin heräämisen lämpötilasta..

    Nooh nyt olen semmoisen havainnon tehnyt, että kun kaasua pumppailee niin flekti herää jo 110 'C... =)

    Eli, voisiko akku olla huono, että flekti ei saa tarvitsemaansa virtaa kun tyhjäkäynnillä valoissa seisoskelee ja kaasukahvaa kääntelemättä on, niin se heräilee vasta 116 'C ....

    Kiitokset, jos joku jaksaa tähän vielä kantaa ottaa.

    -Mkou
    Honda CBR600F4i -04
  11. #941
    Lainaa (Mkou90000 @ Elo. 15 2011,16:25) kirjoitti
    Nooh nyt olen semmoisen havainnon tehnyt, että kun kaasua pumppailee niin flekti herää jo 110 'C... =)

    Eli, voisiko akku olla huono, että flekti ei saa tarvitsemaansa virtaa kun tyhjäkäynnillä valoissa seisoskelee ja kaasukahvaa kääntelemättä on, niin se heräilee vasta 116 'C ....
    Vai olisiko toi flektin katkaisija jossain pidemmällä kuin tuo lämpötila-anturi? Kierroksilla vesi kiertää vikkelämmin, ja saa flektin pyörimään aiemmin, tyhjäkäynnillä vain kansi lämpiää.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  12. #942
    Lainaa (petke @ Elo. 13 2011,14:55) kirjoitti
    Mites -99 cebarissa etulyhty toimii? Eilen pitkästä aikaa, sitten kevään, tuli ajeltua täysin pimeässä. Ja huomasin harmikseni, ettei kytkimesä lähde lyhyet eikä pitkät päälle. Ainoastaan parkit syttyy virran ollessa päällä.

    Etusormella sain kuitenkin pitkät päälle. Eli estääkö lyhyiden vastuksen palaminen polttimosta myös pitkien toiminnan kytkimestä. Vai onko mahdollisesti valojen kytkin hajonnut?

    ps. Nippuside pelasti taas reissun, kun sai hirtettyä pitkät passingistä päälle
    Kaikille muille valojen kanssa pähkäilijöille neuvoksi, älkää aparoiko kuten minä. Polttimon vaihto ei auttanu, mutta kun kytki kaasukäden kytkimestä muutakin kuin parkit päälle, niin johan pelittää.

    Aina välillä luulee ettei enempää voi typerehtiä, kunnes taas ylittää itsensä *
  13. #943
    Lainaa (ts18056 @ Elo. 15 2011,17:55) kirjoitti
    Lainaa (Mkou90000 @ Elo. 15 2011,16:25) kirjoitti
    Nooh nyt olen semmoisen havainnon tehnyt, että kun kaasua pumppailee niin flekti herää jo 110 'C... =)

    Eli, voisiko akku olla huono, että flekti ei saa tarvitsemaansa virtaa kun tyhjäkäynnillä valoissa seisoskelee ja kaasukahvaa kääntelemättä on, niin se heräilee vasta 116 'C ....
    Vai olisiko toi flektin katkaisija jossain pidemmällä kuin tuo lämpötila-anturi? Kierroksilla vesi kiertää vikkelämmin, ja saa flektin pyörimään aiemmin, tyhjäkäynnillä vain kansi lämpiää.
    Okei. Nice2know

    Nooh nyt ei ole ollut ongelmia enään tuon lämmönnousun kanssa. Johtunee osaltaan varmasti siitä, että kelit ovat jo jonkun verran viilenneet.

    Mutta kyllä tuo pieni kaasuttelu auttaa, flekti herää aikaisemmin ja pysyy "mukana"= lämmöt eivät ole nouseet ruuhkassa +112'C enään.

    ----------------------------

    Mutta nyt olen toisen jutun huomannut:

    Oikea etuiskari falskaa öljyä.
    Kuinka AC-HOC korjaus tähän on tarpeen vai uskaltaako tuolla ajella ajokauden loppuun?

    Kun ei se järkyttävän paljon sitä falskaa, mutta kyllä tuo koko iskarin putki on aika "tahmainen" -öljystä.

    Entä kokemuksia paljon kustantaa stefojen vaihto? / Koko iskarin vaihto?

    -Mkou
    Honda CBR600F4i -04
  14. #944
    Moro kaikki.

    Mistä löytäs -99 vuoden 600f cepariin perätelineen joka kiinnitettäs takakahvan paikalle?

    Tiiän et joku myy niitä mut ennoo saanu viel selville mikä firma.

    Jos jollain on sellane ylimääräsenä ni voi tarjotakki.

    Kiitos jo etukäteen jos tiedätte!
  15. #945
    Lainaa (Mkou90000 @ Elo. 19 2011,13:21) kirjoitti
    Oikea etuiskari falskaa öljyä.
    Kuinka AC-HOC korjaus tähän on tarpeen vai uskaltaako tuolla ajella ajokauden loppuun?

    Kun ei se järkyttävän paljon sitä falskaa, mutta kyllä tuo koko iskarin putki on aika "tahmainen" -öljystä.

    Entä kokemuksia paljon kustantaa stefojen vaihto?
    Sitä sotkivaa tihkuahan se yleensä on, kun stefa vuotaa. Minä ajelin joitain satoja kilsoja. Kun eri öljymäärä lopulta menee sille asteelle, että pumppujen vaimennustehoissa on puolittain eroa, alkaa rengas kampeutua vinoon montuissa. Valmistajan etuakselin kiinnitysratkaisuista sitten kiinni, että onko tästä vääntävästä voimasta vaaraa.

    Pyörän vieminen kokonaisena huoltoon vs pumppujen vienti irrallaan tarkoittaa noin tunnin lisätyötä huollossa. Siis 50-80e yleensä. Itse pumppujen stefojen ja öljyjen vaihto on sitten 110-150e riippuen paikasta sisältäen tarpeet. Noin niinku yleensä. Siispä 160-230e ei ole varmaankaan huono arvio haitarista, jonka kuitillinen pumppuhuolto ajamalla vietynä kustantaa.



    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  16. #946
    Kertokaas viisaat mihin on valokatkaisin viety ? Kaasuhanskan puolellahan sille olis paikka mutta ei ole kytkintä ? Onko tämä joku CBR mallien Suomi ominaisuus vai mikä ? Joskus kauan sitten teininä ajellessa NSR 125 R 1989 pyörällä oli vielä katkaisija, tosin paljon on vantaassa vettä virrannut tuon jälkeen.
    ZZR 1400 2008
  17. #947
    Lainaa (mjtee @ Elo. 20 2011,16:27) kirjoitti
    Lainaa (Mkou90000 @ Elo. 19 2011,13:21) kirjoitti
    Oikea etuiskari falskaa öljyä.
    Kuinka AC-HOC korjaus tähän on tarpeen vai uskaltaako tuolla ajella ajokauden loppuun?

    Kun ei se järkyttävän paljon sitä falskaa, mutta kyllä tuo koko iskarin putki on aika "tahmainen" -öljystä.

    Entä kokemuksia paljon kustantaa stefojen vaihto?
    Sitä sotkivaa tihkuahan se yleensä on, kun stefa vuotaa. Minä ajelin joitain satoja kilsoja. Kun eri öljymäärä lopulta menee sille asteelle, että pumppujen vaimennustehoissa on puolittain eroa, alkaa rengas kampeutua vinoon montuissa. Valmistajan etuakselin kiinnitysratkaisuista sitten kiinni, että onko tästä vääntävästä voimasta vaaraa.

    Pyörän vieminen kokonaisena huoltoon vs pumppujen vienti irrallaan tarkoittaa noin tunnin lisätyötä huollossa. Siis 50-80e yleensä. Itse pumppujen stefojen ja öljyjen vaihto on sitten 110-150e riippuen paikasta sisältäen tarpeet. Noin niinku yleensä. Siispä 160-230e ei ole varmaankaan huono arvio haitarista, jonka kuitillinen pumppuhuolto ajamalla vietynä kustantaa.
    Okei. Kiitoksia
    Honda CBR600F4i -04
  18. #948
    Ratavastaava vertzu:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2010
    Oulu
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Mkou90000 @ Elo. 19 2011,13:21) kirjoitti
    Lainaa (ts18056 @ Elo. 15 2011,17:55) kirjoitti
    Lainaa (Mkou90000 @ Elo. 15 2011,16:25) kirjoitti
    Nooh nyt olen semmoisen havainnon tehnyt, että kun kaasua pumppailee niin flekti herää jo 110 'C... =)

    Eli, voisiko akku olla huono, että flekti ei saa tarvitsemaansa virtaa kun tyhjäkäynnillä valoissa seisoskelee ja kaasukahvaa kääntelemättä on, niin se heräilee vasta 116 'C ....
    Vai olisiko toi flektin katkaisija jossain pidemmällä kuin tuo lämpötila-anturi? Kierroksilla vesi kiertää vikkelämmin, ja saa flektin pyörimään aiemmin, tyhjäkäynnillä vain kansi lämpiää.
    Okei. Nice2know

    Nooh nyt ei ole ollut ongelmia enään tuon lämmönnousun kanssa. Johtunee osaltaan varmasti siitä, että kelit ovat jo jonkun verran viilenneet.

    Mutta kyllä tuo pieni kaasuttelu auttaa, flekti herää aikaisemmin ja pysyy "mukana"= lämmöt eivät ole nouseet ruuhkassa +112'C enään.

    ----------------------------

    Mutta nyt olen toisen jutun huomannut:

    Oikea etuiskari falskaa öljyä.
    Kuinka AC-HOC korjaus tähän on tarpeen vai uskaltaako tuolla ajella ajokauden loppuun?

    Kun ei se järkyttävän paljon sitä falskaa, mutta kyllä tuo koko iskarin putki on aika "tahmainen" -öljystä.

    Entä kokemuksia paljon kustantaa stefojen vaihto? / Koko iskarin vaihto?

    -Mkou
    Käytin Oulun emc:ssä etupumppujen stefojen vaihdossa pyöräni, sillä toinen pumppu vuoti öljyä. Koko helahoito maksoi 225 euroa. Stefoja oli kahdenlaisia tarjolla, otin kalliimmat. Yksi pumppu maksoi muistaakseni alkuperäisosana noin 500 euroa. Eipä sitä kannata vaihtaa, mikäli ei oikeasti ole rikki.
    Kaikki ajoharjoittelutapahtumia koskevat kysymykset sähköpostilla osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  19. #949
    Eli siis sellane ongelma ilmennyt cbr:ni kanssa että kun käynnistin tänä aamuna moponi niin aluksi kävi ryypyn kanssa aivan normaalisti annoin käydä hetken ja otin ryypyn pois päältä ja tuntu ettei meinannut pysyä käynnissä mopo ja ajattelin antaa vähän kierroksia että pysyisi käynnissä mutta ei nousi aluksi aivan normaalisti kierrokset 4-6tuhanteen kierrokset ja sitten kun päästi kaasun pois ja yritin antaa uudestaan hieman kierroksia niin ei noussut kuin 3-5tuhanteen kierrokset ja sitten ei enää ollenkaan ja mopo sammui sitten yritin uudestaan käynnistellä mopoa ryypyllä ja ilman mutta ei mitään tapahdu muuta kuin vähän yrittää starttailla mutta ei pysy käynnissä. tehnyt kerran aikaseimmin samallalailla ja mutta teki tämän kesken ajon eli hyytyi kesken ajon ja ei meinannut millään käynnistyä loppujen lopuksi sain mopon käyntiin ja ei käynyt silloin kunnolla aluksi mutta kun hetken aikaa lämmitteli mopoa niin alkoi pysymään käynnissä sekä käymään normaalisti ja ajoin kaverin talliin eikä löydetty mitään vikaa kävi normaalisti kone yms ja lähdin siitä uudestaan ajamaan ja teki 1-2km päästä saman homman ja uudelleen hetken käynnistelyn jälkeen saatiin mopo taas käyntiin ja annoin seistä yhden yön mopon kaverini tallissa ja seuraavana päivänä ei ollut mitään ongelmia. nyt mopo toiminut moitteetta 1-2kk ja teki saman homman nyt jotenka aattelin kysäistä et jospa joku sattuisi tietämään mikähän voisi olla vikana. ei ole nimittäin kivaa jos se rupee useamminkin tekemään tälläistä..cbr 600f -00 52tkm taitaa olla nyt mittarissa. ja tosiaan ekalla kerralla oli ollut päivittäisessä ajossa mopo ja nyt oli vajaan viikon seissyt katoksessa.



    Menneen talven lumia
    Honda CBR 600F "00, Honda CBR 1000RR "06

    Seuraava?
  20. #950
    Yritä seuraavalla kerralla käyttää Isoja alkukirjaimia, ja jonkunlaista kappalejakoa. Meinaan aika tuskallista luettavaa tollanen teksti.

    Veikkaisin bensapumppua syylliseksi, jos tuo kaasaripeli on vielä. Pumpusta palanu kärjet, tai sitten jossain liittimissä vettä / muuta paskaa ja hapettunu. Pumpusta saa kärjet näkyville, kun irrottaa siitä perästä sen muovikorkin. Samalla voi seurata siitä pumpulta lähtevää johtoa ja aukasta liittimen ja vähän putsailla ym ja katsoa miltä se näyttää.
    CBR 600f3 -95
  21. #951
    No nyt lähti mopo käyntiin ongelmitta mutta melkoisesti haisi bensa aluksi mutta ainakin eilisen illan ja tänä aamuna toiminut moitteetta taas.

    Pitääpi varmaan kulutusta katsoa tarkemmin nyt lähipäivinä kun muutaman päivän vapaa nyt niin tulee varmaan ajeltua jonkun verta.

    Jos kulutus noussut niin ongelma varmaan bensapumpussa tai tulpissa vai? Vaikka en kyllä usko että ongelma tulpissa olisi kun en ole kerennyt kuin n.5tkm ajaa noilla tulpilla.
    Menneen talven lumia
    Honda CBR 600F "00, Honda CBR 1000RR "06

    Seuraava?
  22. #952
    Jos kulutus on noussu ja mopo haisee bensalle, niin vaikuttaisi että saa vähän liikaa soppaa. Tällöin ei vika bensapumpussa ole, vaan alottaisin etsinnän kaasareiden neulaventtiileiden tiiveyden tarkastuksesta.
    CBR 600f3 -95
  23. #953
    Lainaa (Arsi @ Elo. 27 2011,12:30) kirjoitti
    Jos kulutus on noussu ja mopo haisee bensalle, niin vaikuttaisi että saa vähän liikaa soppaa. Tällöin ei vika bensapumpussa ole, vaan alottaisin etsinnän kaasareiden neulaventtiileiden tiiveyden tarkastuksesta.
    Terve!

    Mites tämä tiiveys tarkastetaan kaasareiden neulaventtiileistä?

    Mun paskassa sellanen, että kuumana ei tyyliin joka toisella käynnistyksellä meinaa käynnistyä kunnolla, pyörittää starttia, mut en tiädä saako soppaa liikaa vai liian vähän. Tuntus et löpö haisee aika lailla startatessa. Kyseessä siis CBR -92 ja kaasari tietty.

    Voiko tälläseen laittaa bensapumppua, kun ymmärtääkseni toimintaperiaate on alipaineella toimiva.
  24. #954
    Millaisia käyntilämpöjä F4i veikeillä on raadilla ? Lähinnä kyselen siksi kun vaihdoin tänään jäähdysnesteet ja vaikutti moottoritievaudissa toimivan ihan ok eli lämmöt siinä 77-78 astetta. 40-60 alueella liikennevalostoppien jälkeen lämmöt pyöri siinä 84-90, normaalia ?

    Mistä voi päätellä jos täytön yhteydessä on jäänyt ilmaa putkiin ? Ilmailin muutamaan otteeseen kaasuttelemalla täyttökorkki auki, ei vaan ilkee rivarin pihassa hulluna kaasutella, nyt mietityttää että tulikohan kaikki ilma pois.

    Sitten joku viisas voisi selittää miten paisunta-astia toimii, tarkoitan siis sitä että miten neste päätyy sieltä kiertoo kun molemmat letkuthan lähtevät ylämäkeen jäähdyttimelle, jotenkin paineellako ?
    ZZR 1400 2008
  25. #955
    Lainaa (djoh @ Elo. 27 2011,23:12) kirjoitti
    Millaisia käyntilämpöjä F4i veikeillä on raadilla ? Lähinnä kyselen siksi kun vaihdoin tänään jäähdysnesteet ja vaikutti moottoritievaudissa toimivan ihan ok eli lämmöt siinä 77-78 astetta. 40-60 alueella liikennevalostoppien jälkeen lämmöt pyöri siinä 84-90, normaalia ?

    Mistä voi päätellä jos täytön yhteydessä on jäänyt ilmaa putkiin ? Ilmailin muutamaan otteeseen kaasuttelemalla täyttökorkki auki, ei vaan ilkee rivarin pihassa hulluna kaasutella, nyt mietityttää että tulikohan kaikki ilma pois.

    Sitten joku viisas voisi selittää miten paisunta-astia toimii, tarkoitan siis sitä että miten neste päätyy sieltä kiertoo kun molemmat letkuthan lähtevät ylämäkeen jäähdyttimelle, jotenkin paineellako ?


    Lämpötilat on ihan tontilla. mulla maantieajossa samat 77-80, kaupungissa pyörii jossain 85-90 riippuen ruuhkasta ja jos joutuu valoissa paljon seisoo niin sitten äkkiä 108 ja flekti huutaa.

    ei se kaasuttaminen juurikaan vaikuta ilmaamiseen, kun mopo on käynyt lämpöisenä (termari on auennut) niin syylärissä neste vajoaa jos oli ilmaa systeemissä. Eli mopo lämpimäksi ja sitten tarkastetaan nesteen määrä.
    <p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
  26. #956
    Missä sijaitsee CBR -92 mallin bensansuodatin?
  27. #957
    Lainaa (djoh @ Elo. 27 2011,23:12) kirjoitti
    Sitten joku viisas voisi selittää miten paisunta-astia toimii, tarkoitan siis sitä että miten neste päätyy sieltä kiertoo kun molemmat letkuthan lähtevät ylämäkeen jäähdyttimelle, jotenkin paineellako ?
    Viisaudesta en tiedä, mutta ylämäkeen mennään yleensä alipaineella, jos pumppua ei ole. Siis oletettavasti paineistettu vesikierto toimii siten, että laajetessaan liika jäähdytysneste menee paisuntasäiliöön ja jäähtyessään supistuessa imu tapahtuu siihen suuntaan, että neste päätyy paisuntasäiliöstä takaisin syyläriin. Joku oikeasti viisas varmaan korjaa, jos näin ei ole.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  28. #958
    Lainaa (mjtee @ Elo. 31 2011,19:34) kirjoitti
    Lainaa (djoh @ Elo. 27 2011,23:12) kirjoitti
    Sitten joku viisas voisi selittää miten paisunta-astia toimii, tarkoitan siis sitä että miten neste päätyy sieltä kiertoo kun molemmat letkuthan lähtevät ylämäkeen jäähdyttimelle, jotenkin paineellako ?
    Viisaudesta en tiedä, mutta ylämäkeen mennään yleensä alipaineella, jos pumppua ei ole. Siis oletettavasti paineistettu vesikierto toimii siten, että laajetessaan liika jäähdytysneste menee paisuntasäiliöön ja jäähtyessään supistuessa imu tapahtuu siihen suuntaan, että neste päätyy paisuntasäiliöstä takaisin syyläriin. Joku oikeasti viisas varmaan korjaa, jos näin ei ole.
    Näin on asia.
  29. #959
    On se vaan niin hieno peli että

    En sitten tiedä onko tervettä kun pyörän rassaaminenkin on ihan yhtä terapeuttista kuin ajaminenkin. Mietiskelin tässä että olisikohan F4i ropausartikkeleille kysyntää jos niitä jaksaisi alkaa kirjoittelemaan ropatessa ? Seuraavaksi olisi menossa vaihtoon tulpat, nokkaketjun kiristin sekä ketjuratassetti. Tulpat ajattelin vaihtaa yläkautta eli siinä tulisi tankin sekä ilmanputsarinkin irrotus dokumentoitua.
    ZZR 1400 2008
  30.  
  31. #960
    Lainaa (djoh @ Syys. 13 2011,21:03) kirjoitti
    Mietiskelin tässä että olisikohan F4i ropausartikkeleille kysyntää jos niitä jaksaisi alkaa kirjoittelemaan ropatessa ?
    Hyvien kuvien kera tuommonen vastais jollain tasolla Haynesin manuaaleja... Bisnesideaksi tuosta tuskin enää on Mutta kysyntää harrastelijapiireissä varmaan ois. Esim. johonki ilmaiseen blogiin kuvilla ja hyvällä suomenkielellä ohjeet, ni on jonku pelle pelottoman päivä pelastettu. Kaikilta ei taivu lontoo, eikä kaikki viitsi ostaa niitä korjausoppaita.
Sivu: 32 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 22303132333442 ... ViimeinenViimeinen