Sivu: 29 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19272829303139 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 841:stä 870:een 2015:sta
  1. #841
    Olen vailla pakosarjaa vanhaan mutta tunnearvokkaaseen Cebariini, malli siis -95 600F, PC31. Onko teillä viisaammilla tietoa, minkä vuosimallin pakosarjat tuohon käy? -99 olisi tiedossa, onko liian uusi? Saa tarjotakkin suoraan sähköpostiin, sekä tietoa että ite pakosarjaa jos keltä löytyy
    roadrunnerhoney@hotmail.com
  2. #842
    Lainaa (Jantteri @ Touko. 17 2011,20:25) kirjoitti
    Mitenkäs jos tälläsee -05 F4i (missä on katit ja kaikki) vaihtaa vaimentimen, niin tarviiko käyttää penkissä säädettävänä vai osaako mopo säätää itse itsensä?
    Itse aikoinani ko. pyörään vaihdoin Yoshimuran putken ja siinä kun ei ollut lambdalle paikkaa, niin kävin metallipajassa sellaisen teettämässä. Joissain Yoshinkin putkissa paikka on valmiina. Eli lambdan pitäisin ainakin itse paikallaan.

    Mutta itse asiaan; silloin ei ainakaan mitään säätötarvetta ollut. Pyörä tuntui jopa pirteämmältä uuden putken kanssa.
    CBR600F 2004
    Z750 2009
    MT-09 2014
    1290 Super Adventure S 2017
  3. #843
    Itse ajelen vanhalla CBR 600F:llä, vuosimallia 90. Mittaristo näyttää reilut 78t kilometriä, itse olen ajellut n. 20 000km vajaassa neljässä kaudessa.

    Ongelmana on ollut kuumana päivänä lämpötilan nouseminen esim. ruuhkassa seisomisen aikana kun tuuletin ei jaksa pörrötä tarpeeksi kovaa. Tämän jälkeen pyörää voisi kuvailla ruohonleikkuriksi, sellasta meteliä pitää kun lähtee liikkeelle.

    Tulppia olen joutunut vaihtamaan joka kausi useamman.

    Muuten pyörä toimii kuin junan vessa (sellaisen vanhan junan *). Lähtee ilmasta riippumatta käyntiin kuin palmun alta. Mallia en vaihda, uudempi vuosikerta kyllä tulee ensi kaudeksi.
    "Elämä on" ;)
  4. #844
    Lainaa (hennuli @ Touko. 20 2011,10:26) kirjoitti
    Olen vailla pakosarjaa vanhaan mutta tunnearvokkaaseen Cebariini, malli siis -95 600F, PC31. Onko teillä viisaammilla tietoa, minkä vuosimallin pakosarjat tuohon käy? -99 olisi tiedossa, onko liian uusi? Saa tarjotakkin suoraan sähköpostiin, sekä tietoa että ite pakosarjaa jos keltä löytyy
    roadrunnerhoney@hotmail.com
    Tein vähän vertailevaa tutkimusta osoitteessa http://www.bikebandit.com/honda-moto...oem-parts/s/m6 ja ainakin osanumeroiden valossa ainoastaan F3 mallin, eli -95 -> -98 pakosarja on täsmälleen samanlainen.

    Tuolta löytyy myös piirretyt kuvat putkista. Ainoa ero F2 ja F3 pakosarjojen välillä kuvan perusteella näyttäisi olevan, että F3 mallissa putki nousee loppupäästä aavistuksen verran enemmän ylöspäin. F2:n pakosarja siis vaatii ainakin pientä muokkaamista, enkä uskalla varmaksi sanoa että sopisi sittenkään.

    -99 taas on F4 mallia, joka on jo täysin eri pyörä. Pieni mahdollisuus on, että -98 mallinen pyörä olisi myyty ns. ylivuotisena, eli rekisteröity vasta vuonna -99, jolloin se olisi vielä F3 mallia. Kannattaa siis varalta selvittää vielä tarkemmin kyseinen tapaus, jos vaikka tärppäisi.
    Suzuki GSX1100G & BMW G650 X-Challenge
  5. #845
    Vaihdoin aikanaan omaan Cebariin tehosliparin, paremmin höökivän ilmansuodattimen ja päälle asensin vielä commanderin (+heitin lambdan mäkeen). Kävin tämän jälkeen säädättämässä pyörän dyno-penkissä ja se toimi kuin unelma. Suosittelen! *
    Huuuaaah......! CBR it is.

    "If you know what you have done - you know what can be changed." -Keith Code
  6. #846
    CBR 600 F oli ensimmäinen iso pyöräni ja nyt olisin vaihtamassa omaa 1996 vuoden cebaria asteen verran touring-mallisempaan pyörään. Tarkoitus olisi lähteä heittämään hieman pidempää reissua. Menee ehkä OT:si, mutta laitan tänne koska ainakin tässä ketjussa ihmisillä on kokemusta CBR:stä.

    Vähän heikosti vain löytyy netistä tietoa eri mallien touring-ominaisuuksista ja niiden vertailusta. Ilmeisesti VFR saattaisi olla askel oikeaan suuntaan, mutta harmillisesti yhtään yksilöä ei ole lähialueilla että pääsisi testaamaan. Muita vaihtoehtoja/merkkejä otan mielelläni myös vastaan.
  7. #847
    Morjesta kaikille!

    Tuli ostettua ensimmäiseksi pyöräksi Honda CBR600F4i. Kiitokset kaikille täällä aktiivisesti höpöttäville, tarvittavat infot tuli täältä luettua etukäteen ennenkuin pyörä tuli ostettua!

    ps. korttia odotellessa (2vk) ...........
    Honda CBR600F4i -04
  8. #848
    Tossa olen nyt 10 sivua lueskkellut nokkaketjun kiristäjästä tarinaa mutta onko siitä olemassa jotakin rautalangasta väännettyä "How to do" ohjetta. Mitä kaikkea siinä pitää ottaa koneesta auki yms. Auttakaa tyhmää
  9. #849
    Lainaa (Jantteri @ Touko. 17 2011,20:43) kirjoitti
    Lainaa (Jantteri @ Touko. 17 2011,20:25) kirjoitti
    Kai noissa ECU:issa jotain eroa on ku tässä katillisessa on lambda?
    Nojoo onhan siinä lambda ja sääteleehän se itte itteään, mutta vain ja ainoastaan alle 4000rpm kierrosluvuilla ja sielläkin siten että aina ku ajetaan tasaista nopeutta tasakaasulla, ruiskupoksi vetää seoksen niin laihalle ku mahdollista. Tää on sitä hienoa vähäpäästöisyyttä...

    Omasta cebarista tuli paaaljon mukavampi ajettava kun laitoin commanderin ja heitin sillä lambdalla veslintua (piti laittaa lambdan pistokkeeseen joku vastusverkko [tässä tapauksessa Dynojetin O2 eliminaattori]) Ja tulihan tuohon sitten hienommat ääänetkin Akrapovicin sliparin myötä.
    Honda Fireblade HRC 2012
  10. #850
    Moi! Ite ostin n kk sitten pc31 hondan -95 ja 800km sillä ajoin ilman vikoja kunnes sunnuntaina alko kaasarit tulvimaa bensasta ja vuotamaan lorinalla solenoidi venttiilin kautta pihalle. Vikaa yritetty paikantaa mutta ei oo löytyny, kaasarit putsattu ja tsekattu läpi ettei mitään ole rikki. Osaisko joku neuvoa?
  11. #851
    Lainaa (Fella @ Touko. 25 2011,17:09) kirjoitti
    Tossa olen nyt 10 sivua lueskkellut nokkaketjun kiristäjästä tarinaa mutta onko siitä olemassa jotakin rautalangasta väännettyä "How to do" ohjetta. Mitä kaikkea siinä pitää ottaa koneesta auki yms. Auttakaa tyhmää
    aiheesta käyty vuosien saatossa vilkasta keskustelua. tässä esmes yks thread,

    juttua

    huoltomanuaalia kannattaa myös selata. niissä on hyvät
    "My final offer is this: nothing"
    -Il Bastardo-
  12. #852
    Kertokaapa mitä eroa on -97 600f ja f sport pyörässä.

    e: siis keskenään

    Ensimmäistä pyörää tässä katellu ja kiinnostunu näistä ja -01 -> gixereistä.

    olis 30K ajettu 600f pc-31 ja 50K ajettu f sport suurinpiirtein samanhintasia tuolla nettimopossa.



  13. #853
    Tuo "sport" ei varmastikkaan tuossa yhteydessä tarkoita mitään, eli normaali F3- malli (pc31) kysessä. "Sport" mallitarkennusta on käytetty uudemman F4:n yhteydessä, ilmeisesti -01 ja -02 malleissa ja silloinkin kaikki pyörät ovat olleet näitä "sportteja".



    Suzuki GSX1100G & BMW G650 X-Challenge
  14. #854
    Ok, nettimopossa vaan hassusti ilmoitettu kun eri välilehden alla samanikäiset. Kiitokset, otan varmaan vähempi ajetun jos kunnossa tai sitten sen gixxerin. Ku osais vaan päättää.



  15. #855
    Lainaa (Atte-kun @ Kesä. 10 2008,21:45) kirjoitti
    Lainaa (veikke @ Kesä. 10 2008,21:30) kirjoitti
    mitäs öljyä olet käyttänyt??
    Itte laitoin sitä Hondan GN-4 10w40 tai 10w30, en muista enää kumpaa * Mutta rallatus hävisi lähes kokonaan. Eli on sillä öljylläkin väliä näemmä.
    Tähän nokkaketjun kiristimen vaihtoon liittyen löytyi tuo että vaihtaisi öljyt paksumpaan ja rallatus saatiin häviämään koska nostaa painetta paremmin. Mites toi viskositeetin vaihto teidän mielestä kannattaa/ei kannata jos kyseessä on 10w-40 tai 10w-30. Tässä aion joko vaihtaa kiristäjän mutta toisaalta jos pelkällä öljyjen vaihdolla selviää niin voihan sitäkin kokeilla. Mielipiteitä?
  16. #856
    Mistäköhän -99 cbr:stä löytyy nopeusanturinliitin? GIPro X-type vaihdenäyttö pitäisi saada GPX-H01 plugin sarjalla asennettua, mutten pysty paikallistamaan koko liitintä

    Ja pääseekö siihen käsiksi ilman sivukatteiden irrotusta. Yksi ruuvi tuolla etupäässäniin ruostunut pyöreäksi, ettei avaudu ilman väkivaltaa.
  17. #857
    Morjensta kaikille!

    Uusi cebari-kuski liittyy joukkoon. Viime viikonloppuna tuli haettua Porista -03 äffä. Ensimmäisenä päivänä reilu 400 km ajaneena en voi sanoa muuta kuin että olen erittäin tyytyväinen hankintaani.

    -J
  18. #858
    Kuinkahohan todennäköistä on että renkaassa olisi jonkinlainen valmistusvirhe? Perä meinaan pomppii ja sen huomaa erityisesti hiljaa ajaessa.. Rengas on melkein uusi.
  19. #859
    Lainaa (Konaaa @ Kesä. 02 2011,17:02) kirjoitti
    Kuinkahohan todennäköistä on että renkaassa olisi jonkinlainen valmistusvirhe? Perä meinaan pomppii ja sen huomaa erityisesti hiljaa ajaessa.. Rengas on melkein uusi.
    Täysin mahdollista.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  20. #860
    Taidampa puhtaaksikirjoittaa ennen julkaisua...



  21. #861
    Lainaa (Fella @ Touko. 25 2011,17:09) kirjoitti
    Tossa olen nyt 10 sivua lueskkellut nokkaketjun kiristäjästä tarinaa mutta onko siitä olemassa jotakin rautalangasta väännettyä "How to do" ohjetta. Mitä kaikkea siinä pitää ottaa koneesta auki yms. Auttakaa tyhmää
    tossa ny ainakin mitä tulee äkkiä mieleen:
    jos pc25 niin oikelta puolelta muovit pois, kiristäjä on kahdella pultilla kiinni, ne auki, vanha pois ja uus kiristäjä sekä uus tiiviste takas kiinni. ennen vaihtoa käytä uutta kiristinä öljylkipossa tms. ja pumppaat sen täyteen öljyä jolloin ei rallata niin pahasti.

    ei saa liikuttaa tai käynnistää pyörää kun kiristäjä ei paikallaan.
    CBR pc25 91/96
  22. #862
    Lainaa (Fella @ Touko. 29 2011,18:38) kirjoitti
    Lainaa (Atte-kun @ Kesä. 10 2008,21:45) kirjoitti
    Lainaa (veikke @ Kesä. 10 2008,21:30) kirjoitti
    mitäs öljyä olet käyttänyt??
    Itte laitoin sitä Hondan GN-4 10w40 tai 10w30, en muista enää kumpaa * Mutta rallatus hävisi lähes kokonaan. Eli on sillä öljylläkin väliä näemmä.
    Tähän nokkaketjun kiristimen vaihtoon liittyen löytyi tuo että vaihtaisi öljyt paksumpaan ja rallatus saatiin häviämään koska nostaa painetta paremmin. Mites toi viskositeetin vaihto teidän mielestä kannattaa/ei kannata jos kyseessä on 10w-40 tai 10w-30. Tässä aion joko vaihtaa kiristäjän mutta toisaalta jos pelkällä öljyjen vaihdolla selviää niin voihan sitäkin kokeilla. Mielipiteitä?
    jos vaihdat kiristäjän vaihda mekaaninen, ei enää rallata. itse tein ton tänään muutama tunti takaperin, ja ai kun on mukava ajella ku on ylimääräiset rallatukset poissa.

    vaihdoin aikanaan uuden vakion kiristimen ja ei sillä kovin kauaa rallatukset käynnistyksen yms. jälkeen pysyneet poissa. eli oli turhaa työtä.

    E: mekaanisen *sääsin ekaks hieman kireälle,aluksi tosiaan kuulu vinkunaa ajaessa ja lopuksi vielä n. 3800kierroksen kohdalla pelkästään... siitä vielä pikkasen löysäsi kiristintä niin loppui vinkuna kokonaan.

    ja nyt ei muuta kuin kovaa ajoa




    CBR pc25 91/96
  23. #863
    Neuvokaas tällaista joka ei tiedä pyörän tekniikasta juuri mitään. Vasen takavilkku on kai rikki, kun vasen etuvilkku vilkuttaa tuplanopeutta eikä takana pala ollenkaan. Mitä tehdä?
    Pyörä on -06.
    Honda CBR 600F4 -06
  24. #864
    Lainaa (clutter @ Kesä. 09 2011,00:09) kirjoitti
    Neuvokaas tällaista joka ei tiedä pyörän tekniikasta juuri mitään. Vasen takavilkku on kai rikki, kun vasen etuvilkku vilkuttaa tuplanopeutta eikä takana pala ollenkaan. Mitä tehdä?
    Pyörä on -06.
    Polttimon vaihdolla/tarkistuksella sinne vasempaan takavilkkuun on hyvä lähteä liikkeelle.
  25. #865
    Ratavastaava vertzu:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2010
    Oulu
    MotOrg ry jäsen
    Onko kellään kuussatasen äffän omistajalla (tai muunkin pyörän) ollut ongelmia tankopainojen kanssa. Minulta toinen on "tippunut" ja jouduin uuden hommaamaan. Melkein 30e maksoi, josta pultti maksoi 5e . Olis varmaan pultin saanut halvemmallakin, mutta laiska kun on. Aluksi epäilen, että joku 13v kovajätkä on sen kiusallaan ottanu, koska sellaisia täälläkin alueella pyörii. Kiusa se on pienikin kiusa.

    Tänään kun lähdin pihasta ajelemaan, huomasin, että tällä kertaa toisen puolen tankopaino on todella löysällä. Löystyykö teillä tankopainot ajossa? Sen verran tiukkaan ne ruuvasin, ettei pitäisi olla siitä kiinni. Järjellä kun ajattelee, niin ei pyörästä kyllä pelkän ajamisen vuoksi pitäisi irrota minkäänlaisia osia, varsinkaan kun pyöräkään ei mikään ikäloppu vielä ole.
    Kaikki ajoharjoittelutapahtumia koskevat kysymykset sähköpostilla osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  26. #866
    Kyllä kaverilla tipahti PC31:stä jonnekkin eurotourin matkalle kahvapaino.
    Laita ruuvilukitetta kierteisiin niin ei tipahtele
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  27. #867
    Apua!!!! Tarttis saada 2005 mallin hopeisesta 600F4i cebarista esim katteenpala maalarille malliksi värin skannaukseen. Oisko jollain jäänyt esim kaadetusta pyörästä katteenpalaa hyllyyn roikkumaan. Itse olen pääkaupunkiseudulla. Tai jos jollain ois aikaa pyörähtää Tattarisuolla maalarin luona värin skannauksessa
    Kahvit ja pullan tarjoon tai jotain.
    YV tai puh nollaneljäviis1366763



  28. #868
    Lainaa (petke @ Kesä. 09 2011,12:10) kirjoitti
    Lainaa (clutter @ Kesä. 09 2011,00:09) kirjoitti
    Neuvokaas tällaista joka ei tiedä pyörän tekniikasta juuri mitään. Vasen takavilkku on kai rikki, kun vasen etuvilkku vilkuttaa tuplanopeutta eikä takana pala ollenkaan. Mitä tehdä?
    Pyörä on -06.
    Polttimon vaihdolla/tarkistuksella sinne vasempaan takavilkkuun on hyvä lähteä liikkeelle.
    Kävin hakemassa uuden polttimon ja vaihdin sen vanhan tilalle eikä vika kadonnut. Mitäs sitten?
    Honda CBR 600F4 -06
  29. #869
    Lainaa (clutter @ Kesä. 13 2011,18:51) kirjoitti
    Lainaa (petke @ Kesä. 09 2011,12:10) kirjoitti
    Lainaa (clutter @ Kesä. 09 2011,00:09) kirjoitti
    Neuvokaas tällaista joka ei tiedä pyörän tekniikasta juuri mitään. Vasen takavilkku on kai rikki, kun vasen etuvilkku vilkuttaa tuplanopeutta eikä takana pala ollenkaan. Mitä tehdä?
    Pyörä on -06.
    Polttimon vaihdolla/tarkistuksella sinne vasempaan takavilkkuun on hyvä lähteä liikkeelle.
    Kävin hakemassa uuden polttimon ja vaihdin sen vanhan tilalle eikä vika kadonnut. Mitäs sitten?
    Sitte katsot tavaratilan perältä, että vilkkujen liittimet eivät ole hapettuneet ja ovat yleensäkin kiinni. Siis nuo värilliset: "auki".

    En muista olivatko liittimet symmetriset. Voisi olla helppoa vaihtaa ristiin ja kokeilla siten tuleeko edes piuhoja pitkin signaalia.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  30.  
  31. #870
    Lainaa (mjtee @ Kesä. 13 2011,19:12) kirjoitti
    Lainaa (clutter @ Kesä. 13 2011,18:51) kirjoitti
    Lainaa (petke @ Kesä. 09 2011,12:10) kirjoitti
    Lainaa (clutter @ Kesä. 09 2011,00:09) kirjoitti
    Neuvokaas tällaista joka ei tiedä pyörän tekniikasta juuri mitään. Vasen takavilkku on kai rikki, kun vasen etuvilkku vilkuttaa tuplanopeutta eikä takana pala ollenkaan. Mitä tehdä?
    Pyörä on -06.
    Polttimon vaihdolla/tarkistuksella sinne vasempaan takavilkkuun on hyvä lähteä liikkeelle.
    Kävin hakemassa uuden polttimon ja vaihdin sen vanhan tilalle eikä vika kadonnut. Mitäs sitten?
    Sitte katsot tavaratilan perältä, että vilkkujen liittimet eivät ole hapettuneet ja ovat yleensäkin kiinni. Siis nuo värilliset: "auki".

    En muista olivatko liittimet symmetriset. Voisi olla helppoa vaihtaa ristiin ja kokeilla siten tuleeko edes piuhoja pitkin signaalia.
    No aamulla se taas vilkkui normaalisti ja iltapäivällä. Jotain hapettumaa siinä vanhassa polttimossa oli ja mihin se koski siinä vilkussa. Ehkä se johtuikin siitä.
    Mutta kiitokset auttaneille.
    Honda CBR 600F4 -06
Sivu: 29 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19272829303139 ... ViimeinenViimeinen