Tänään tein kaupat toivottavasti kesä menee hyvin!![]()
Eteenpäin mennään ja lujaa!
Vaihdettu polttimolliset minivilkut pyörään tänään. Vilkkuu turha tiheästi niin ku vissiin on tehny muillakin. Kysymys kuuluu, että onko kukaan laittanut F4 malliin motonetin relettä vai mitä suosittelisitte? Ja pitääkö yllä olevat ohjeet releen sijannista paikkaansa myös ks. mallin kanssa?
Kiitos vinkeistä jo etukäteen
Kellään sliparia myynnissä? mielellään semmoinen mikä sopisi -00 vuoden pyörään =)
F4i:ssä katteenpuolikkaat alareunasta toisiinsa kiinnittävien muovisten ruuviklipsen kanta tuntuu menevän helposti rikki, ainakin jos yrittää leathermanilla avata kunnon työkalujen sijaan. Pitäisi jostain saada pari kappaletta vanhojen tilalle, onko ideoita mistä noita voisi saada edullisesti?
CBR600RR -07
If you're not confused, then you don't know what's going on.
Mulla ois yks joutilas alkuperänen CBR 600 F -03:n Owners Manual (eng, fra, ger -kielinen). Toimituskuluja vastaan saa joka tarvii. Pk-seudulle järjestyy vaikka toimituskin.
Tärkeintä on lähteminen, jäitten lähteminen.
Honda CBR 600RR -03 (gone)
Honda CBR 600F -03 (gone)
Honda CBR 600F -00 (gone)
Terve!
Eli itsellä allekirjoituksen mukainen pyörä. Onko muiden mielestä 600f yllättävän raskas nostaa keskituelle? Omasta mielestä yllättävän vaikea, esim. blackbird nousee ihan kevyesti pelkällä jalalla painamalla, eli tekniikka pitäis kyllä olla ihan hallussa. Helpostihan se nyt sinällään nousee, mutta pyörän kokoon ja painoon nähden raskas verrattuna isompiin pyöriin. Olihan sekava selitys![]()
Honda CBR 600F -07 -> KTM 690 SM-R -08
Moro! Ostin just tossa cbr pc31 98. eli viimisimmän mallin tosta. Todella hyvässä kunnossa oleva peli, 5 tkm välein huollettu, joltain matkamotoristiltä kun tuli laukkusettikin mukaan. Sellasta aattelin kysellä että mistä löytys uudet peilit noitten soppakauhojen tilalle? vähän sellaisia sirompia olisin etsimässä.
Minivilkkujen ostossa ei varmaan mitään erikoista ole ellei osta ledivilkkuja,jolloin vissiin tarttee jonku palikan siihen väliin ettei vilku liian nopeesti (?) kunhan vaan on watit kohillaan.
Slipari myös pitäs löytää koska alkuperäinen "halko" on paikallaan. Mitä suht edullista suosittelette ja tartteeko suuttimia vaihtaa jos vaihtaa pelkän sliparin?
Mites öljyistä, nyt on vissiin castrolit sisällä, ootteko todennu jotain muita öljyjä paremmaks vai onko nuo alkuperäset just se oikea? Kutosvaihteessa vähän kovempi ääni kun muilla vaihteilla, mutta ero todella pieni. Eka isompi pyörä alla niin vähän kuuntelee tarkemmin kaikkia ns. vikoja/ominaisuuksia
Kytkimen painelaakeri vaihettu syksyllä, kun pyörän pistää vapaalle niin ääni on ns. "kahisevampi" kuin kytkin pohjassa. tää vissiin ominaisuus näissä, (?) eli siis laatikko pyörii täysin vapaana?
vai onko pyöräni vaan kaunis ulkonäöltään ja muuten täysi paskaläjä joka täytyyy fighteroida heti?Kaikennäköset remontit onnistuu multa koska on tullut ropattua seka autoja että pyöriä.
danke schön jos vastaatte.
Itse taasen metsästän vakiovaimenninta -99 malliseen.. tuossa on nyt joku ihan ihme ämyri joka mölisee aivan liikaa mun makuun... *(Korppari- @ Huhti. 18 2010,19:11) kirjoitti
Haluaisitko vaihtaa oikeanpuoleisen sarven vähän vääntyneeseen yksilöön?
Joo.. *avatar-kuvan jammua ei enää ole, pitäisi se varmaan vaihtaa kun ehtii.
Viimeviikolla ostin -99 44tkm ajetun värkin ja tämä viestiketju on lueskeltu läpi.
Yksi kummallinen asia tuossa tuli ajolenkillä vastaan, mielestäni aina kovemman kiihdytyksen jälkeen (saattoi olla kiihdytyksestä riippumatonkin asia) *alkoi n. 100km/h vauhdissa kuulumaan korkeaääninen humina, vaihteen vaihto ei tuntunut huminan taajuuteen vaikuttavan kovinkaan paljoa, humina ehkä katosi hetken kuluttua tai sitten ääneen vain tottui, mutta myöhemmin se alkoi taas.... *voihan olla, että omassa päässä humisee ja tuota ääntä täytyy tarkkailla vähän paremmin, että voi siitä antaa paremman kuvauksen..
Arvaan, että kellään ei tule tästä mitään mieleen?
Pukille nostettuna ei pyöränlaakereissa tuntunut väljää ja pyörät pyörivät moitteetta (tai no, takapyörästähän nyt ei voi sanoa mitään, jos ei nosta ketjua pois)
Jos pyörään on viime vuodet kutakuinkin vain vaihdeltu öljyjä ja suodattimia, niin minkälaisen huollon siihen tekisin?
Kaikki nesteet varmaankin kannattaa vaihtaa, mutta olisiko jotain muuta tärkeää kellään mielessä?
Sytytystulppien vaihto varmaan alkaa olla ajankohtainen, eikä venttiilivälysten tarkastus/säätö sekä kaasarien synkkauskaan ole mitenkään turha.. eli olisiko hyvä tehdä siis 24tkm välein suoritettava huolto nyt, eikä vasta 4tkm päästä, kun se olisi ajankohtainen.
Viime kesänä ajoin n. 3tkm uskoisin, että tänävuonna tulee huomattavasti enemmän paremman pyörän johdosta, mutta voi olla, että 48tkm tulee kuitenkin täyteen vasta loppukesästä ja olisi mukava tietysti ajella toimintavarmalla pyörällä..
njoo.. aikalailla pelkkää höpötystä mun kirjoitus, mutta josko sitä keksisi oikein asiaakin joskus kirjoitettavaksi
NGK CR9EHVX-9 lienee soveltuva tulppa tuohon? Sellaiset sain pyörän myyjältä mukaan kun ei ollut itse ehtinyt vaihtaa.
Suzuki PV50 x2 -88&-89 :P -> Yamaha TZR 125 -89 -> Honda CB 350 Twin -72 -> Yamaha FZR 600 -90 -> Honda CBR 600F -99
- Ruuvaamista rakastan lähes enemmän kuin ajamista
Kypärän sisäpuolen äänimaailma on satasessa niin monimuotoinen, että näitä on usein aika mahdoton jäljittää. Merkittävä osa äänistä tulee siis ajoviimasta, joka osuu pyörään ja kuskiin aiheuttaen joko suoraan ääntä tahi liikuttamalla katteita. Muistan kyllä itsekin tutkineeni CBR:n huminaa, mutta minulla se pisti korvaan jo aiemmin 50-60km/h vauhdissa. Sellainen kireä kumina tai humina. Kovemmassa vauhdissa ääni hukkui kypärän meluun. Humina pieneni vaihtamalla edessä laineille kulunut ja kovettunut Bridgestonen BT020 uuteen Pirelliin, mutta ei sitä ajamista äänettömäksi saanut siltikään. Eikä saa Yamahassakaan.(Mi_Kaheli @ Touko. 10 2010,23:53) kirjoitti
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Joo, voi toki olla jokin tuollainen äänilähteenä, etusessa on kyllä aavistuksen omainen rapulle kuluminen huomattavissa, mutta siitä johtuvan äänen uskoisin kuuluvan ennemmin jatkuvana... toki tienpintakin vaikuttaa tuohon..(mjtee @ Touko. 11 2010,07:05) kirjoitti
Mielessä toki kävi että voisi tuon eturenkaan vaihtaa se tuntui jopa vaarallisen liukkaalta kun tuossa yhtenä päivänä ajoin märällä asfaltilla.
No, tuohon vanhaan jammuuni verraten tämä honda on "täysin" äänetön. (Jos ei lasketa mukaan pakoputkesta tulevaa mökää)
Suzuki PV50 x2 -88&-89 :P -> Yamaha TZR 125 -89 -> Honda CB 350 Twin -72 -> Yamaha FZR 600 -90 -> Honda CBR 600F -99
- Ruuvaamista rakastan lähes enemmän kuin ajamista
Onko jollakulla ylimääräistä oikean puolen orkkis peiliä F -04 malliin ?
Tai kertokaa toki minkälaiset peilit te olette laittaneet kiinni ?
Aika multaa puistot
Silmiini osui vm.-04 CBR600f ajettu vähän päälle 10tkm. Hintaa n.6000e.
Luin ketjua useamman sivun mutta en tullu viisaammaksi. Onko 600f miten huono kompromissi sporttipyörän ja matkapyörän väliltä? Kerrotaan nyt että suzukin gsx600f oli melkoinen pettymys gsx-r:rään verrattuna. Viisaintahan olisi tietysti käydä kokeilemassa mutta välimatkaa on n.400km, ei viitsisi tehdä turhaa reissua.
Mitään suurempia vikoja noilla kilsoilla ei pitäis varmaan vielä olla?
Honda CBR1000rr fireblade -06
Ex.Honda CBR600f -03
APUVA !!!
Kertokaa mikä tällä maailmalla on minua vastaan !
Ekana tuli vikaa startin kanssa:
Startatessa startista kuului vaan "naks" ääni ja sammalla katos virratpyörästä, eli startti ei edes naksahtanut ja mittarista katos valot. No työntämällä käyntiin ja virratkin palas takas mopediin.
Sitten uudestaan kokeilin starttaamista. No ei prkl, sehän teki saman. Sitten kun sain sen työntämällä käyntiin niin kaikki toimii niin kuin pitää ja sillee. Ajelin jokusen kilometrin niin sitten starttikin alko toimimaan ja kyllä ihmettelin. Kerkesin käyttää kaikkia sulakkeita irti ja silleen. Kaikki OK.
No seuraava onkelma, Yhtäkkiä kesken ajon pyörä sammu-> bensa loppu:
Eli kun startti oli alkanut toimimaan niin yhtäkkiä pyörä sammu ja rullailtiin jalka käytävälle. Käynnisty mutta aina sammu ja loppujen lopuksi ei enää edes hörähtänyt käyntiin. Siinä yritin varatankille laitella ja sillee että jos olisi bensa lopussa, mutta ei vaikutusta (tankissa vielä puolet bensaa jäljellä). Kerkesin sitten soittaa jo isännälle että tuu hakemaan niin yhtäkkiä se sitten käynnistykin ja eikun hanat tiskissä kotia päin. Se sitten kerkestaas sammua ennen koti ovea mutta kun 100km/h tultiin niin justiinsa rullailtiin kotiin ettei tarvinut työntää.
Kysymykset:
1) Mikäs tuo startin tarina on. Voiko joku olla menossa rikki toi jotain. (ja eihän se voi haitata, että startatessa kaverilla oli taka- ja etujarru pohjassa sekä kytkin)
2)No ite lähtisin ettimään tuota bensa saannin vikaa kaasareista ja sitten alipainehommasta. Mitäs vinkkejä teilä olis ?
Jee Jee
Kuvauksen perusteella pistäisin sähköpuolen syyksi, tarkasta ihan ensimmäisenä akun navat hapettumien ja löysän liitoksen varalta. Akku voi olla myös loppu.(samba2 @ Touko. 14 2010,21:18) kirjoitti
Kaikki liittimet mitä bongaat, kannattaa avata ja tarkastaa hapettumien ja löysien liitosten varalta.
Minkä ikäinen pärrä sulla on?
Suzuki PV50 x2 -88&-89 :P -> Yamaha TZR 125 -89 -> Honda CB 350 Twin -72 -> Yamaha FZR 600 -90 -> Honda CBR 600F -99
- Ruuvaamista rakastan lähes enemmän kuin ajamista
Taitaa olla samat peilit kuin -99 ? Löytyy virheetön oikean puoleinen.(jazin @ Touko. 14 2010,12:16) kirjoitti
Itelläni on 600F -03 18tkm ajettu. ostin pari viikkoo sitten. ajoasento ei oo liian kyykky eikä liian pysty. Tykkään ja suosittelen. käy koeajamassa niin tiedät onko sun pyörä.(Sportive @ Touko. 14 2010,20:25) kirjoitti
Honda CBR 600F -03
Itselläni oli myös viimekeväänä samankaltaisia sammumisongelmia ja johtuivat jännitteensäätimen rikkoutumisesta ja tyhjästä akusta. Pyörä kulki hienosti niin kauan, kun akussa riitti virtaa. Kun akusta virta rupesi hiipumaan, niin analoginen mittaristo rupesi temppuilemaan, näytti ihan mitäsattuu nopeuksia, esim. ~50km/h ajettaessa neula pomppi 30km/h ja 100km/h välillä ja pyörä sammui heti, kun kytkimen laittoi pohjaan ja välillä kesken ajonkin. Tosin pyörä ei enää sammumisen jälkeen startannut, vaan ainoastaan startin rele napsui ja tuskin olisi työntämälläkään käyntiin lähtenyt.(samba2 @ Touko. 14 2010,21:18) kirjoitti
-Honda CBR 600F -98
Unohdin kertoa että pyörä on cbr 600 f2 (-91). Eli vähän vanhempaa mallia. Itse kyllä saisin vian selville aika varmasti, mutta kun armeija painaa päälle niin ei meinaa keretä kovin viikonloppuna mopon kanssa värkätä.(ujo @ Touko. 15 2010,00:23) kirjoitti
Että jos jollakin olisi hyviä ideoita missä on vika, miten korjata niin olisi aina iteäpäin =).
Kiitän ja kumarran *![]()
Jee Jee
Mikäs mökäpönttö on kyseessä, ja saisko vähän tarkempaa kuvaa?(Mi_Kaheli @ Touko. 10 2010,23:53) kirjoitti
Joku ei e-hyväksytty mölisijä, joten ehkä et ole kiinnostunut(Korppari- @ Touko. 15 2010,12:44) kirjoitti
Sain äänet itseä enemmän mielyttäväksi, kun rakentelin siihen noisekillerin
En tuosta bongannut mitään merkkiä tai mallia, mutta jos kuvan haluat, niin voin sellaisen napata![]()
Suzuki PV50 x2 -88&-89 :P -> Yamaha TZR 125 -89 -> Honda CB 350 Twin -72 -> Yamaha FZR 600 -90 -> Honda CBR 600F -99
- Ruuvaamista rakastan lähes enemmän kuin ajamista
nappaa ihmeessä, ei nyt kauheesti kiinnosta nuo hyväksynnät.(Mi_Kaheli @ Touko. 15 2010,21:10) kirjoitti
Tässäpä kuva siitä.(Korppari- @ Touko. 15 2010,22:32) kirjoitti
Vähän tuli ajolenkillä kuraa päälle, kun oli tie märkä, mutta eikö tuosta kuvasta nyt selvää saa, vaikka on otettu hämärässä ja kännykkäkameralla *
http://mikael.fsck.fi/honda/vaimennin.jpg
Saako tällä foorumilla määritettyä IMG tagiin leveyttä ja korkeutta kuvalle?
Suzuki PV50 x2 -88&-89 :P -> Yamaha TZR 125 -89 -> Honda CB 350 Twin -72 -> Yamaha FZR 600 -90 -> Honda CBR 600F -99
- Ruuvaamista rakastan lähes enemmän kuin ajamista
No kylläpäs oli yksinkertainen vastaus siihen virran häviämis ongelmaan. Katoin akkua niin + napaan oli kerääntyny semmosta kellertävää tököttiä. Sen kun rapsutti poijes niin sai tas kunnolla kosketusta. Ja kun laittaa vaseliinia siihen niin se suojaa sitä ettei sitä kerääntyis enään siihen.(samba2 @ Touko. 15 2010,12:00) kirjoitti
Nytten ongelmana että pienellä kierroksella se meinaa vähän röpöttää ja täten sammuia. Mutta jos ajelee yli 80 km/h niin ihan hyvin toimii. Uskoisin, että tämä alipainekalvo on rikki tai sitten kaasareissa on paskaa. Kattoo miten aika riittää niin eiköhän tuo vanhus saaha pelittämään.
Kiitän vastauksista *![]()
Jee Jee
Soronoo. Ajattelin tuossa jos laittaisi vähän tumman puhuvaa persvaloa tuohon mustaan cebariini.
http://cgi.ebay.co.uk/Smoked-....3ad7c51
Tuon tapaista, onko jollakulla moisia käytössä ? Näkyvätkö hyvinkin ?
Miten tuo vaihto onnistunee ?
Aika multaa puistot
Miten Cbr:n mittarista lähtee viisarit irti ?
Lähteekö ne varovasti vääntämällä ?
Honda cbr pc35 vm.1999
Honda cbr 600f -99
Ihan hieno ledivalo, jos on superledeillä niin luulisi näkyvän paremmin kuin orkkis. Samalla suosittelen lämpimästi uuden kilpitelineen tekoa, vakio on susiruma kurakaari. Aikas helppo tehdä kun itsekin onnistuin siinä, googletuksella löydät ohjeita. "Tavaratilan" pohjalevyn tein alumiinista, mutta kilven telineen ruostumattomasta teräslevystä, kilpiteline kun heiluu yli 200km/h vauhdissa.(jazin @ Touko. 16 2010,23:22) kirjoitti
*** Triumph Speed Triple ***
* Ex. Honda CBR 600 *
Värkkäyskuvia(lemonade @ Touko. 22 2010,04:35) kirjoitti
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Laitappa linkkiä jos kerran löytynee. KVG ei tuottanut itselle tuloksia kovinkaan. Tyylikäs siitä kyllä tulisi, eikun värkkäämään siis.(lemonade @ Touko. 22 2010,04:35) kirjoitti
![]()
Aika multaa puistot
Onko kenelläkään kokemuksia kys. pyörän kuristamisesta 25kw:hen? ei ehkä optimaalinen pyörä välikorttiluokkaan mutta ehdottomasti paras mitä kokeilemaan olen päässyt... : P
Kuristaminen ei ole sen kummallisempi juttu, kuin vaihdat kurkut sinne. Niissä ei ole sitten kuin sellainen sormenmentävä reikä. Sen jälkeen se on edelleen hauska 25 kW cebari.(Sake @ Touko. 30 2010,16:59) kirjoitti
Shadow 750 C2 --> Pan 1100 ST --> *Pan ST 1300 --> Pan ST 1300 ABS, 15.000 km/v
Tallissa 1300 Pan European, R1 ja CB 750 Four vm 1973, sekä pari polkupyörää vm. 1980 ja 2010
Kuivakukkahattu. Pyrkii välttämään tilanteita, joista vain vetomies luul