Ja kun täällä saa ilmeisesti kysellä tarvikkeita myyvistä liikkeistä niin avaampa itsekin suuni:
Osaako joku kertoa mistä kannattaa kysellä vm-95 pc31:een sliparia, käytettynä kun noita ei ole kovinkaan runsaasti tarjolla. Samaten kiinnostaisi tietää tuleeko suuttimet vaihtaa samassa yhteydessä vai meneekö ihan vakiosuuttimillakin
No eiköhän noita slipareita ihan kaupasta saa. Riippuu mimmosen haluut. No joo, mutta tohon suutin asiaan. Brandtiltäkin sanottiin kun omaani 00 vm kutos sebariin laitatin siellä muun homman yhteydessä yoshimuran race titan oval putken, ettei tartte säätää. Mutta melkein väitän, että tarttee, koska semmosta epämäärästä käytöstä tuli pers dynon perusteella lisää ja se kuudentonnin tehokuoppa korostu entisestään. Saattaa tietysti olla tapauskohtaistakin.(Player @ Syys. 02 2009,22:57) kirjoitti
CBR 1000F -89
Netistä löytyy kyllä "romiksia" ja toivon että sulla tuuri käy. Etukatteita joskus yritin halvalla löytää, ikäväkseni totesin että takakatteita kyllä löytyy, etukate tuntuu olevan se mikä saa aina "kipeää". Toivon että löydät, sillä muuten on muovilla kilohinta kohdallaan. *(Korppari- @ Syys. 01 2009,14:25) kirjoitti
hinnalla ei nyt ole merkitystä, kun vakuutus tuon korvaa. pitäisi vain löytää paikka mistä sais vaikka uuden hommattua? Oon ettiny jo vaikka mistä mutta ei vaan löydy.(jri66 @ Syys. 03 2009,19:47) kirjoitti
Vakuutus korvaa ? Merkkiliike/huolto ja sinne tilaus tai viet remonttiin.(Korppari- @ Syys. 04 2009,08:21) kirjoitti
motoplaza.org. sieltä oman ostin 299e, ixilin e hyväksytty. siel on laaja mallisto.(Player @ Syys. 02 2009,22:57) kirjoitti
enpä ite ainakaan vaihtanut tai säätänyt suuttimia tai mitään - hyvin toimii.
Eli kyselisin tälläsiä:
1.miten kiihtyy 0-100?
2.huiput?
3.kuinka paljon tehoa ja vääntöä?
4.miten taittuu mutkapätkillä?
5.huoltovälit? ja mitä niihin huoltoihin kuuluu?
6. Tyyppiviat?
Honda NSR 125 02' --> CBR 600F
Olen fiktiivinen henkilö. Kirjoitetuillani viestien sisällöllä ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
-99 f4, onko 5w keulaöljy liian vettä ? Mutulla että olisi, pumppujen purku alkaa kohta ja kaverilla Silkolene 5w-purkki ylim. mutta taitaa jäädä ostamatta...
10 t. 15w varmaankin haettava, onko hondan oma xxx ss-8 8w vai jotain muuta ?
vastaukset kolmeen ensimmäiseen kysymykseen löydät esim Bikez.com sivuilta.(T-Doggy @ Syys. 06 2009,12:44) kirjoitti
4.riippuu kuskista,eihän tää vanha cebari niin ketterä oo kun uudet kusiaiset,mut kyl tällä kovaa pääsee mutkapätkälläkin
5. http://www.honda.brandt.fi/mp/ohjeki...hp?l=class&a=3
tuolta etsit huoltovälit ja muut tiedot
6.latausjännitteen säädin ja nokkaketjunkiristin.
Nkk menee vaihtoon yleensä 40-50tkm korvilla.
Se pysyy pitempään kunnossa,kunha käyttelee rauhassa koneen lämpimäks,eikä huudata konetta heti kylmäkäynnistyksen jälkeen.
R1 07
terve. Elikkä sellaista että mopo alkanut pitämään aikamoista rahinaa kun isolla vaihteella ajelee . 4-6 pykälät ja kuuluu silloin vain kun on veto päällä. Kun tasakaasulla ajelee niin ei nii kauhiasti kuulu. pienillä pykälillä kulkee hyvin . nokkaketjun kiristäjä vaihdettu vähän aikaa sitten joten se tuskin on äänen syy. jos jollain hyviä vinkkejä niin otetaan vastaan. kiitos
Usein pakoääni on 1-3 vaihteilla vedätettäessä se peittävä elementti, kunnes hukkuu tuulen suhinaan sakkonopeuksissa. Nelosestä ylöspäin kone on maltillisissa nopeuksissa hiljaisempi ja häiriöäänet kuuluvat paremmin. Veikkaisin ihan keski-ikäisiä ketjuja, jotka kaipaavat öljyä.(zzzzzz @ Syys. 08 2009,23:00) kirjoitti
Kokeile vedättää kolmosella esim jarrua laahaten, saatko saman äänen kuulumaan sitenkin.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Siinä missä muutkin vakiokorkuiset ja pituiset kyykkymäiset pyörät, joiden ykkönen kantaa yli sataseen eli kahta puolen 3s (pitävällä alustalla). Varttimaili menee esim tuolla -03 mallilla vakiona 11,2-11,7s riippuen siitä kuinka onnistuneesti tai onnettomasti lähettää. Siitä voidaan päätellä, ettei 0-100km/h -ajoissa ole kuitenkaan kuin maksimissaan 0,5s eroja lähdön agressiivisuudesta tai kuskin sijoittumisesta johtuen. Kuskin painon vaikutusta en osaa varmasti arvioida, mutta tuskin vaikuttaa kymmenystä enempää (, jos edes vaikuttaa).(T-Doggy @ Syys. 06 2009,12:44) kirjoitti
Oleellista lienee ymmärtää, ettei pyörä kiihdy kahta kertaa identtisesti edes ammattilaisen ajamana - puhumattakaan meistä amatööreistä. Se mihin japanilainen 50 kiloinen 50000 kertaa mp:n paikaltaan lähettänyt testikuski yhdellä vedolla yhdellä pyöräyksilöllä joskus joissain olosuhteissa pääsi, on vain esimerkki eikä siihen todennäköisesti esim toukokuussa kadulla pääse.
0-100km/h on imho varsin yhdentekevä aika moottoripyöriä arvioitaessa. Eroja syntyy enemmän vasta satasesta ylöspäin. Kahdesta sadasta ylöspäin vielä enemmän jne. Nopea kilokyykky pistää 0-200km/h helposti johonkin alle 9s aikaan, kun vakio cbr:llä siihen menee 11,5-12s. Se, onko tälläkään sitten tieliikenteessä mitään merkitystä, onkin sitten ihan toinen juttu.![]()
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
peruskriteerit nuorelle moponostajalle PALJON KULKEE ENTÄS 0-100 ?? ;)
mjtee kyllähän tonniset menee 7.5s pintaan 0-200km/h.
Oma -92 CBR 600 14.9s 0-200.. kiihtyminen 160km/h jälkeen on hemmetin hidasta. 8.5s 0-160km/h
Tosin eipä noilla 160km/h jälkeisillä kiihtyvyyksillä ole niin merkitystä..
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Moro...
Tuli ostettua nyt toi Hondan alkuperänen nokkeketjunkiristin kysymys kuuluu miten toi takaisin laitto paikalleen tapahtuu?
Laitetaas tämmönen homma tänne esille jota joskus sillon tällön kysellään.
Etu ja takapyörien laakerit + stefat.
Pyöränä vm. -96 pc-31.
Edessä: Laakeri 6004.2RS (tarve 2kpl), stefa 28x42x8 (tarve 2kpl, laitoin 28x42x7 ku ei laakerikaupassa ollu muuta hyllyssä.)
Takana: Laakeri 6204.2RS (tarve 2kpl), stefa 30x47x7,5 (tarve 1kpl, omaan laitoin 7mm paksun stefan)
Vetopakka: Laakeri 62/22.2RS (tarve 1kpl), stefa 30x50x7,5 (tarve 1kpl)
Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
Tulipahan nuo minivilkut laitettua pyörään kiinni ja nyt olisi releen asentaminen edessä. Eli missä mahtaa sijaita vakio vilkun rele ja pyörä on cbr 600 fs vm.2002?
Todennäköisesti sportissa samassa paikassa kuin -03 f:ssä eli(Mazze @ Maalis. 18 2010,18:12) kirjoitti
etuvalojen välissä sisäpuolella. Näet sinne ilman katteiden
irrotusta peili&valo yhdistelmällä etulokasuojan ja etukatteen välisen raon kautta.
Musta neliömäinen mötikkä (niitä on ainakin tuossa -03 mallissa
kaksi, vilkkurele on se isompi ja edestä katsoen vasemmalla oleva)
mihin menee liitin ja johdot. Itse rele lähtee irti ihan vain alaspäin
vetämällä, koska on kumilenkillä kiinni, joka liukuu irti kunhan
pääsee pykälän yli (katso peilillä).
Kun saat releen irti, voit vaihtaa elektronisen
suoraan sen paikalle, mikäli ostit alkuperäiseen
liittimeen käyvän mallin. Muuten menee
kolvailuksi. Takaisin asennus päinvastaisessa järjestyksessä
(Se paikallaan pysyvä kumilenkkipidike ei kuitenkaan todennäköisesti sovi,
voit joutua hieman veistämään
klipsiä, että kumi sopii sen ympärille).
GSX-R1000 L0
GSX1300R Hayabusa K9
CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
GSX1300R Hayabusa K8
CBR600F4i 2003
"It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
Sagittalle kiitokset ohjeista.
Mahtaako olla ihan ihan yleinen "ominaisuus" että ainoastaan virrat päällä vilkut toimii n. puolet hitaammin ku yleensä ja kone käynnissä toimii normaalisti?
Eipä mitään, hyvä jos oli apua.
Tuo kuvailemasi tilanne onkin sitten kokonaan toinen juttu..
Ei ainakaan omalle kohdalle ole vastaavaa sattunut, joten en
voi kuin arvailla mistä voisi johtua. Joku paremmin tietävä
voisi tätä asiaa valaista *
Elektronisen releen idea kun on olla periaatteessa riippumaton vilkkujen vastuksesta
ja siitä säännöllinen päälle pois tahti eri vilkkuyhdistelmillä..
Nyt tässä mainitsemassasi tilanteessa jos moottori käy, käy myös laturi,
joka nyt jostain syystä laittaa releen toimimaan nopeammin.
Eli jotain tekemistä olisi virran saannin kanssa. Tämä taas voisi viitata akun
heikkouteen tai jopa maakosketukseen jossakin esim. kolvaamissasi
johdoissa tms. Kuten sanoin,
itse lähtisin ko. asioita mittailemaan, mutta muuten ei kyllä
ihan tästä yhtäkkiä ja tällä hetkellä lamppu syty **
![]()
GSX-R1000 L0
GSX1300R Hayabusa K9
CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
GSX1300R Hayabusa K8
CBR600F4i 2003
"It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
1)Mites tuolle Pc-35 (HONDA CBR 600 -99 F4) pyörän vanteelle (5tuumanko se nyt oli), menee 190 rengas? (vakiona 180)
Onko kukaan kokeillu? Mutuakin saa heittää, mutta aika vähän arvostusta tulee "ajo-ominaisuudet huononee" -kommenteille jos ei oikeasti ole omakohtaista kokemusta.
Ja ihan rehellisesti kysyn sen takia kun onhan se nyt mukavasti komeempi ku 180:nen, ja kun ois tarkoitus tuota perää vielä siistiä, niin jonkun verran enemmän tulee rengaskin esille samalla. Ja toiseksi halvemmalla saisin 190:n joten eiköhän tässä perusteluja
2)Mikäs osa flektistä yleensä heittää toimimasta sulakkeen jälkeen, kun ei ole pitkään aikaan pelittänyt? Mistä saa tilattua?
Noihin vilkkuvirityksiin liittyen... Minkälaista relettä ootte käyttäny led-vilkkujen kans(-05 F4i)? Joku oli onnistunu motonetin elektronisen releen kans, mutta eipä mulla onnistunuToimiikohan se Kellermanin kalliimpi kötöstys..
APUA!!!
ostin vasta -98 600 f3 ja vilkut ei toimi.
Onkohan vika releessä, kun vasemmalla puolella vilkut toimii jos katkaisijaa pitää koko ajan vasemmalla. Oikealla vilkut ei toimi ollenkaan.
Missähän tossa olis se vilkun rele, ku silloin ku vilkut välkkyy vasemmalla niin mittariston sisällä napsuu joku, mutta en tiedä onko se vaan vilkun merkkivalo.
Lisää kysymyksiä teille viisaammille...
Pyörä -04 ja akku sippasi talven aikana (oli irti pyörästä ja lämpöisessä, mutta ei enää lataa yms.) joten kuinka paljon eri valmistajien akuissa on OIKEASTI eroja, muuta kuin hinta? mikä olisi hyvä akku?
ja mitäköhän kuuluu 30 000km huoltoon? öljyt kun on jo vaihdettu ja se nyt vaan on se "pikku-huolto"?
Kiitoksia teille viisammille!
Omasta CBR 600 F Sportista palaa tasaisin väliajoin vilkun sulake. Viittaakohan tämä nyt sitten siihen, että paljon puhuttu jännitteensäätäjä alkaisi olla tiensä päässä?
edit. Mittailin vielä latausjännitettä pyörästä ja kylmänä oli kierroksista riipumatta noin 14,5 V. Lämpimänä tyhjäkäynnillä ainoastaan 12,5 ja kierroksia nostamalla nousi taas tuonne 14,5:een.
Terve. Jatketaas vilkku ongelmien parissa elikkä vilkut toimii normaalisti kun on peli seis mutta kun laittaa pyörän käyntiin nii vilkkuttaa tosi nopeesti ja kierroksista riippuen nopeemmin. Jännitteen säädintä koitin kaverin toimivasta pelistä ja sama juttu akun - napa katottu vilkku rele on vaihdettu ja viime kesänä toimi normaalisti. Hajooko noi releet miten että voiko johtua esim releestä? tai sitten vaan joku maa häikkä kun tuntuu tunkevan aika reilusti virtaa vilkkuihin. Jos jollain jotain ideaa niin otetaan ehdotuksia vastaan.
Kahteen ylläolevaan vilkkuongelmaan kysymys, onko teillä vakiovilkut vai jotkut jälkiasennnustuningviritelmät?
Ja akkukysymykseen, bilteman akku on omien kokemuksien mukaan halpa ja toimiva.. akkuthreadeja löytyy searchilla.
30tkm taitaa olla cebareissa vaan pienempi huolto, ei ainaskaan venojen säätöä (se on 24tkm välein)
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Seuraa satunnaisia vastauksia/mietintöjä
yllä oleviin kysymyksiin.. *
Releongelmiin vastaus hommaamalla tämmöinen rele Testattu ja toimii. Asennus käy suoraan
alkuperäiseen johtoon.
(ainakin 01+ mallit eli tämä "uusin" mallisarja)
Hmm. Eli jos laturilta tulee lisää virtaa kierrosten myötä
ja jännitteensäädin toimii, niin saattaahan tuo olla releestäkin kiinni.
Noissa kun on joissakin ainakin kannessa merkinnät 12.8v ja max 10w.
Tämä tietysti täysin relekohtaista, mutta varmasti suuntaa
antavaa. Itsellä ei mitään gurutietoa sähköpuolesta ole,
joten yllä oleva on lähinnä arvaus.
Akkutietoa löytyy haulla, mp-akku nyt ainakin vaatimuksena.
Vilkun katkaisija (se peukalolla/jollakin sormella tökittävä) kannattaa katsoa läpi
jos tuolla tavalla tekee, rele on myös
mahdollinen ongelmakohde.
Flektin toiminnan voi testata antamalla piuhan päästä
12v. Jos pyörii, niin vika muualla, jos ei, niin uutta tilaamaan.
(siis mikäli sulake ok)
Eli pyörittävä moottori sökö. Tietysti voi olla jumissa, kokeile
pyöritellä kun annat virtaa (ja niitä sormia ei sit väliin..)
Hyvällä tuurilla ebay tärppää, muuten varaosatiskille.
Jännitteen säätäjässä on ollut ongelmia joillakin
(näin muistelin lukeneeni cbrforum sivustolta), ainakin
jotain lämpöä pois johtavia rivotuksia on jotkut viritellyt.
Eli on temppuillut kuumana. Jos ongelmia ei "kylmänä", niin
lämpö todennäköisesti silloin se ongelmapesäke.
Huolto-ohjelmat eri malleihin
löytyy täältä
GSX-R1000 L0
GSX1300R Hayabusa K9
CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
GSX1300R Hayabusa K8
CBR600F4i 2003
"It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
Joo elikkä on jälkiasennetut tuning vilkutmutta samoilla vilkuilla toimi kyllä viime kesänä ihan normaalisti. Täytyypä käydä uus rele hakee ja koklaa sillä jos alkais potkii kyseessä siis kellermanin elektroninen rele. Tosin tuli mieleen että toi rele vähän kolhas tossa pakosarjaan ja sai vähän kipeetä joten tietty siitä voi johtua mutta luulis et jos toi rele menee rikki ni sit ei vilkutkaan toimis.
huh huh, tulipahan luettua koko viestiketju läpi.
onko kukaan tehnyt pc25:seen kilpitelinettä. jos jollain olisi kuvia niin vois itekkin suunnitella sen tekemistä.
cbr600f2
Jotkut kyselly huoltovälejä yms yleistä tietoa...Huoltokortin ja käsikirjan voi ladata tuolta: http://www.honda.brandt.fi/mp/ohjekirjat.php * *
Jos joillain tarvetta täydelliselle huoltomanuaalille(kieli englanti),niin vois kertoo mihin sellasen voisin ladata,löytyy nimittäin koneelta(+140Mb kooltaan) *![]()
R1 07