Sivu: 19 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9171819202129 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 541:stä 570:een 2015:sta
  1. #541
    Moro, osaisiko joku vinkata mistäpäin löytyy halvin Puigin tuplakupla -03:n äffään ?

    Kolme viikkoa pyörä ollut omistuksessa, itte tykänny kovasti ja kaveritkin kehuu mopoa nätiksi
    *
  2. #542
    Pyörän mukana ei tullut takajousen säätötyökalua, pystyykö tuota millään "normityökaluilla" säätämään? Mitä siinä yleensä pitää kääntää/vääntää? Varovasti koitin pihdeillä sitä 'renkulaa' pyöritellä, mutta ei tuntunut mihinkään suuntaan liikkuvan. Onko siinä joku lukitussysteemi vai mikä?

    ps. Jos löytyy ylimääräisenä kyseinen avain niin voisin siitä kympin maksaa.

    Edit: Siis esijännitystä nimenomaan..



    CBR 600f3 -95
  3. #543
    Lainaa (Arsi @ Kesä. 11 2009,18:44) kirjoitti
    Pyörän mukana ei tullut takajousen säätötyökalua, pystyykö tuota millään "normityökaluilla" säätämään? Mitä siinä yleensä pitää kääntää/vääntää? Varovasti koitin pihdeillä sitä 'renkulaa' pyöritellä, mutta ei tuntunut mihinkään suuntaan liikkuvan. Onko siinä joku lukitussysteemi vai mikä?
    Ei ole liukupinnan muotoilun lisäksi lukitusta, mutta aikansa paikallaan ollut säätö on kankea. No on se muutenkin kankea kiristyssuuntaan, kun se on tosiaan se esijännitys

    Liikkuva osa on se rei'itetty ulkokehä. Ketjun puolelta kun pyörittää kehää alaspäin, niin jousi kiristyy (kiristin tunti sitten vitoselta kutoselle ja löin käteni ketjusuojaan). Seiska kuvaa kireintä asetusta. Kyllä siitä periaatteessa saattaisi järeillä pihdeillä saada riittävän pitävän otteen pyörittämistä varten, mutta parempi toki olisi, jos leuat tarttuisivat koloihin, eikä oltaisi pelkän puristuksen varassa. Tiedä sitten kuin järeää rautaa tuo rinkula on... ettei vain litistyisi puristamalla liian kovaa. Jälkiä pintaan tulee ainakin.

    Työkalu kuvassa viides vasemmalta.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  4. #544
    tohon työkaluun kandee laittaa jatkovarsi ni ei riko käsiä, eikä oo niin raskas, nimim. omatkin kädet telonut
  5. #545
    Bilteman haka-avain voisi käydä, ehkä joutuu viilaamaan vähän. Nakkien telomistodennäköisyys on vielä suurempi.
    KTM 690SM
  6. #546
    Lainaa (Calypso @ Kesä. 12 2009,16:18) kirjoitti
    Bilteman haka-avain voisi käydä, ehkä joutuu viilaamaan vähän. Nakkien telomistodennäköisyys on vielä suurempi.
    Thanks, täytyypi tuo testaa jossai vaiheessa..

    Lainaa (Arsi @ Touko. 25 2009, 14:00) kirjoitti
    Cbr 600F3 -95. Aivan satunnaisesti (ja melko harvoin) ~3krpm kohdalla veto äkisti hetkeksi katkeaa, mutta jatkuu melkein samantien taas normaalina. Pääsääntöisesti toimii aivan normaalisti, tänään 300km tullut ajeltua ja kaksi kertaa on tuon ykkösellä liikkeelle lähdettäessä tehnyt. Edellinen omistaja oli vajaa kk sitten venttiilit tuon takia säädättänyt, kun oli kuulemma jollain ollut samantyylistä "ominaisuutta" joka venojen säädöllä lähti. Venojen säätö ei kuitenkaan tällä kertaa tuntunut auttavan.

    Ja tosiaan yleensä vetää ja kulkee ihan normaalisti läpi koko kierrosalueen, mutta sitten aivan satunnaisesti kiihdytettäessä nykäisee, ja joka kerta (kuulemma & omat 2 havaintoa) tuossa ~kolmen tuhannen kierroksen kieppeillä. Ensimmäisenä tulisi tuosta satunnaisuudesta johtuen mieleen joku roska kaasarissa tms, mutta sitten taas tuo vian esiintyminen vain tuossa tietyssä kohtaa tuntuisi enemmän joltain sähköpuolen jutulta.
    Tähän löytyi jonkinmoinen ratkaisu. Lueskelin vähän tuosta pyörän ilmanotosta, että siellä on solenoidiventtiili joka muuttaa imuilman kulkureittiä 20km/h kohdalla. Epäilykset heräsi välittömästi, sillä tuo 20km/h sattuu juuri ykkösellä tuohon ~3kRPM korville. Venttiili eilen irti, ja nolla kertaa häröilly sen jälkeen. En tiedä sitten onko siinä solenoidissa joku vika, ja se kytkeytyessään sitten häiritsisi sytytystä sen verran että pari kipunaa jää lyömättä vai mikä. Sellanen naksahdus siitä kyllä kuuluu kun virrat lyö päälle, ettei ihan totaalisökö voi olla. Onko tuosta venttiilistä jotain hyötyä käynnillisesti, vai onko se taas jotain näitä päästömittauskikkailuja? Onko venttiil virrattomana "yli 20km/h" vai "alle 20km/h" asennossa? Helppohan tuohon olisi toki jostain kondensaattorista viritellä vähän suodinta, mikäli tosiaan se vika tuossa piilee..
    CBR 600f3 -95
  7. #547
    Mitä eroja -99 ja -00 pyörissä on?
    Entä miten matka-ajo sujuu kyytiläisen kanssa ja yleensä?
  8. #548
    Lainaa (Korppari- @ Kesä. 12 2009,23:41) kirjoitti
    Mitä eroja -99 ja -00 pyörissä on?
    Entä miten matka-ajo sujuu kyytiläisen kanssa ja yleensä?
    1. Väri(?)
    2. Eikai kyytiläisestä muuta vaivaa ole kuin hiukan takapainoinen tuntuma hitaissa vauhdeissa ja pyörän laiskistuminen. Jousitus riittää helposti eikä kyytiläisellä ole kovin paha olla. Tuulensuojana tuplakupla ei tunnu riittävän yli 180 senttiselle vaan pitäisi melkein olla touring-pleksi (jos sekään riittää). Puhtaat matkapyörät erikseen. 600f on melkoisen hyvä monen asian kompromissi.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  9. #549
    Lainaa (mjtee @ Kesä. 13 2009,00:02) kirjoitti
    Lainaa (Korppari- @ Kesä. 12 2009,23:41) kirjoitti
    Mitä eroja -99 ja -00 pyörissä on?
    Entä miten matka-ajo sujuu kyytiläisen kanssa ja yleensä?
    1. Väri(?)
    2. Eikai kyytiläisestä muuta vaivaa ole kuin hiukan takapainoinen tuntuma hitaissa vauhdeissa ja pyörän laiskistuminen. Jousitus riittää helposti eikä kyytiläisellä ole kovin paha olla. Tuulensuojana tuplakupla ei tunnu riittävän yli 180 senttiselle vaan pitäisi melkein olla touring-pleksi (jos sekään riittää). Puhtaat matkapyörät erikseen. 600f on melkoisen hyvä monen asian kompromissi.
    Itsellä pituutta n.170 cm, joten eiköhän tuo tuplakupla passaa hyvin
    Kai tuo tarpeeksi hyvin jaksaa vetää matkustajan kanssa kuitenkin?

    -99 vuoden ceparia vissiin hommaamassa, 52 tuhatta ajettu



  10. #550
    Joo, väritys taitaa olla ainut ero.. noi on muuten sama pyörä... malli vaihtu just -99 ja sit taas uudelleen -01
  11. #551
    Entä miten pyörän luonne ( huiput, kiihtyvyys) muuttuu jos sen kuristaa 25kw, tai onko pahatkin seuraukset jos ajaa täystehoista mikä on 25kw papereissa?
  12. #552
    Lainaa (Korppari- @ Kesä. 14 2009,20:59) kirjoitti
    Entä miten pyörän *luonne ( huiput, kiihtyvyys) muuttuu jos sen kuristaa 25kw, tai onko pahatkin seuraukset *jos ajaa täystehoista mikä on 25kw papereissa?
    Kyllä se 25kW kuristettunakin joten kuten näyttää liikahtavan:

    Youtube
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  13. #553
    Lainaa (Korppari- @ Kesä. 14 2009,20:59) kirjoitti
    Entä miten pyörän *luonne ( huiput, kiihtyvyys) muuttuu jos sen kuristaa 25kw, tai onko pahatkin seuraukset *jos ajaa täystehoista mikä on 25kw papereissa?
    Mulla on (-05) kaasukahvasta kuristettu 25kw ja kyllä sillä pärjää... Huippuja oon ajanu about 160 km/h mittariin, enkä ees vinguttanu muna-asennossa loppuun asti. Kiihtyvyydestä ei muutaman vedon jälkeen erityisemmin kiksejä saa, mutta ripeähkösti poistuu paikalta.

    Täystuho 25kw papereissa seuraa kortitta-ajo ja "vakuutuspetos", josta ketään ei liene koskaan syytetty... Plus muut mahdolliset rikkomukset
  14. #554
    Minkälainen kiihtyvyys 0-100 sun kuristetulla vehkeellä?
    Jääköhän tuostakaan nyt kuitenkaa kauhean helposti kiinni, jos kuitenkin oikein ajaa.
  15. #555
    Tarviiko mitään erikoisempia vempeitä väliin, kun vaihtaa eteen ja taakse pienemmät vilkut? Lähinnä noi johtojen laitot mietityttää ei aikasempaa kokemusta näistä.
  16. #556
    Lainaa (Korppari- @ Kesä. 14 2009,22:07) kirjoitti
    Minkälainen kiihtyvyys 0-100 sun kuristetulla vehkeellä?
    Jääköhän tuostakaan nyt kuitenkaa kauhean helposti kiinni, jos kuitenkin oikein ajaa.
    Enpä oo sekuntteja miettiny (tai varsinkaan kellottanu) että osais sanoa Pitää käydä kohta koittaan ja laskee samalla Melko epätodennäköisestihän siitä jää kiinni(?). Jos rauhassa ja oikein ajelet, niin poliisit kai harvemmin alkaa syynään noita.
  17. #557
    Lainaa (Rispa @ Kesä. 15 2009,08:57) kirjoitti
    Tarviiko mitään erikoisempia vempeitä väliin, kun vaihtaa eteen ja taakse pienemmät vilkut? Lähinnä noi johtojen laitot mietityttää ei aikasempaa kokemusta näistä.
    Laitoin talvella kans ilman aikasempaa kokemusta minivilkut. Sivuleikkurilla liittimet alkuperäisistä ja kolvasin minivilkkujen johtoihin... MP-Tallissa oli muistaakseni "Yamaha vilkunliittimet" keskustelu, jossa on linkki kauppaan josta voi tilata noita liittimiä about 10e. Liittimen toinen pää siis minivilkun pyöreään liittimeen ja toinen pää sopii alkuperäiseen liittimeen. Omalla kohdalla ainaki minivilkuissa muutaman sentin lyhyemmät johdot, eli just yltää liittimelle. En mitään relettä tms laittanu, vähän nopeemmin vilkkuu...

    E: Honda liittimet http://www.mc-lifestyle.com/Lis%E4va...ikkeet/ICL001/



  18. #558
    Ja jos se tihee vilkutus rupee kyrsii, biltemassa maksaa 5e rele joka wörkkii. Joutuu tosin vähä abikoliittimillä leikkimään..

    esim, laitoin hornaan ton 42-140. Kolmenapainen niinkuin alkuperäinenkin. alkuperäisestä johdot poikki, yleismittarilla katsoo johdot ja abikoliittimet päihin.



    KTM 690SM
  19. #559
    Lainaa (Calypso @ Kesä. 16 2009,13:09) kirjoitti
    Ja jos se tihee vilkutus rupee kyrsii, biltemassa maksaa 5e rele joka wörkkii. Joutuu tosin vähä abikoliittimillä leikkimään..
    Tai laittaa 21W polttimovilkut, niin ei muutu vilkkumistiheys. Voihan tuota myös vilkkujen kanssa sarjaan kytketyillä tehovastuksillakin leikkiä, mutta jos nopeusongelmia tulee, niin releen vaihtaisin minäkin.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  20. #560
    Lainaa (mjtee @ Kesä. 16 2009,13:21) kirjoitti
    Tai laittaa 21W polttimovilkut, niin ei muutu vilkkumistiheys.
    Mulla muistaakseni luki 21/23w siinä vilkkupaketissa, ni siinä lienee 23w polttimot ku vilkkuu tiheemmin mitä orikinaali? Oonkohan ihan hullu jos vielä väitän, että vasen puoli vilkkuu oikeaa nopeemmin
  21. #561
    Kertokaa tietäväiset:
    Olen ymmärtänyt, että seosruuvit säädetään kaikista saman verran auki, paitsi keskimmäisistä hieman rikkaammalle.
    Tarkoittaakos tämä käytännössä 1/4, 1/2 kierrosta keskimmäisiä rikkaammalle. Ja tähän ilmeisesti vaikuttaa onkos keskimmäisistä kaasareista säädetty neulat eri tasolle (rikkaammalle) ?
    Jee Jee
  22. #562
    not nythän se nokkaketju (toivottavasti siis äänen lähde)
    rupes pitämään ääntä kun heittää pyörän käyntiin muuten ei kyllä pidä mitään ääntä...
    onkohan syynä uudet öljyt joilla ajettu n. 500km vai taitaa olla aika vaihtaa taas säädin joka vaihettu n. 10-15tkm sitte viimeks *

    no jotain mukavaakin sentään cebbe sai goodridgen teräspunosjarruletkut sekä etuputket jne. huollettiin (putket täys alumiinipuuroo) ja jäykkyyssäätö jumissa, joka siis nyt pelittää...
    samalla tiputettiin n.1,5cm alemmas etupäätä ja menee mukavammin nyt kurvit...

    parani kyllä ajokäytös huomattavasti *



    CBR pc25 91/96
  23. #563
    kun sen vakio kiristimen avaa ja hetken miettii miten se toimii saa sen korjattua

    eli voisi sanoa että 1 vakio kiristin toimii koko jakoketjun eliniän
    tallissa nyt
    yamaha rd125 -80
    Pitbro 125 -07 4t crossi
    hondacbr 1100xx -05
    yamaha fz1 -10
    ex
    cbr600 -99
  24. #564
    Osaisko joku sanoa, muuttuuko ajoasento olennaisesti / mitenkään 600F:issä vuosimallien 2000 ja 2006 välillä? Tai sitten verrattuna esim. 2001 vuoden 600F Sporttiin verrattuna?

    Ainakin vm 2000 600F sopii ihan OK ittelleni (pituutta 194cm), eikä oo oikeen mahdollisuutta täälläpäin testata muita. Ettei tarttis mennä kauas toteemaan vaan, ettei sovi ollenkaan omille pitkille koiville tms.
  25. #565
    Sikäli kun olen molemmat omistanut, niin sanoisin että ei olennaisesti, mutta ehkä pikkasen kuitenkin. Lähinnä hiuksia halkomalla: tuo nykyinen 2007 mallinen on minusta aivan aavistuksen kyykympi kuin tuo vanhempi 2000 mallinen. Lähinnä tuon huomasin siitä kun vanhalla ajeli maantietä mieluusti 80 km/h vauhteja, niin tällä uudemmalla ajelee mukavimmin tuollaista 100 km/h vauhtia. Uudella myös viihtyy motareillakin vanhempaa paremmin. Mutkatiellä molemmilla toki ajelee ihan samalla tavalla. Radalla ja lastissa tuon 2000 vuosimallin säädettävä alusta oli hyvä.

    Tuossa Hondien välissä ajelin muutaman vuoden tuollaisella pystyllä KLE Kawalla, joten voi olla että ajotottumus ehti tuossa välissä vähän muuttua. Lisäksi Cebarin etukate on vähän muuttunut, joten silläkin voi olla oma vaikutuksensa. Joten edellä mainittu vertailu tietyin varauksin, koska mitään mittatietoja en ole nähnyt.



    <p>Honda NTV650 Revere -90 -&gt; Honda CBR600 F -00 -&gt; Kawasaki KLE500 -05 -&gt; Honda CBR600 F -07 -&gt; KTM 990 Supermoto R -11 -&gt; KTM 690 Enduro R -17</p>
  26. #566
    oli edellinen omistaja tehny pienen patentin pyörään... tuli ilmi kun pyörä oli seissy auringonpaisteessa päivän.

    ihmettelin kun kaasu ei ns. vastaa kunnolla vaikka vääntää... no ajelin kotiin ja revin kaasukahvan tupin pois, täynnä maalarinteippiä joka oli muhinut limaiseksi tarrapinnoitteeksi kahvan ympäri... * oli hieman klappia... ja seuraavaks kirosin että minkä takia on laitettu sitä maalarinteippiä että ei kai vaan ole muoviosa halki tai jotain...

    no ei ollut onneks... puhdistin kahvan ja tuli haettua uudet tupit sekä tuppiliimaa ja laitoin ne kunnolla... *
    CBR pc25 91/96
  27. #567
    Sopineeko kysellä missä liikkeissä olette tehneet hinnan ja toimitusajan suhteen hyvät kaupat hornetista ?

    Uusien pyyntihinnoissa tuntuu noin äkkiseltään katellen olevan hajontaa 8-10.500 € välillä, takuuhan lienee se 5vuotta ostopaikasta riippumatta.
    - Gpz 900 R -

    - CB 600 F Hornet -
  28. #568
    Noniin, tänään haettiin cepari uuteen kotiin. 600f -00, 32tkm ajettu
    Kellään tietoa mitä mahtaa kustantaa tuon kuristaminen 25kw, esim kaasukahvasta? Ja mitä muita keinoja sen kuristamiseen on ja onko järkevämpi kuin tuo kaasukahva kuristus?

    Elokuun syntymäpäiviä odotellessa että pääsee ajamaan !



  29. #569
    No niin, rouva sitten meni ja konttas ceepparilla. Onneks vauhtia oli sen verran vähän, että vauriot on lähinnä kosmeettisia (pyörässä) ja henkisiä (kuskissa). Oikee peili kuitenkin meni rytäkässä poikki ja lauantaina pitäis lähtee lomareissulle.

    Eli:

    Ei kellään sattuis lojumaan 01-06 äffäläisen oikeeta peiliä nurkissa pikaiseen luovutukseen?
    He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man.
  30.  
  31. #570
    Multa meni kanssa peilin varsi poikki ojaan mätkähtäessä. Sen jälkeen olen jättänyt viimeisen kiristyksen tekemättä, jos vaikka antaisi periksi eikä katkeaisi. Sain muuten suoraan tiskiltä seuraavana päivänä uuden peilin, Bikeworldistä ja hintaa taisi olla 70 euroa.
    Honda CBR 600 F -05
Sivu: 19 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9171819202129 ... ViimeinenViimeinen