Nonni, nyt on Delvacit koneessa ja hyvin toimii. Laatikko ja kytkin toimii todella paljon paremmin ku edellisillä öljyillä (Castrol). Koneen käyntiääni hiljeni myös hieman.
Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
sama vika....kylmänä rallattelee ja loppuu kun kone hieman lämpeää...hirvittää vaan sen manuaalikiristimen asennus, kun kuullu juttua jotta menee helposti liian kireelle..löytyykö muuten asennukseen yksityiskohtaisia ohjeita keltään?(pma @ Elo. 28 2008,20:38) kirjoitti
![]()
En pelkää päivää viimeistä, en pelkää kuolemaa, vaan hymysuin tää piruparka lähtee aikanaan....
No tuleehan sen kiristimen mukana ohjeet. Ei se nyt mitään ydinfysiikkaa ole.(Silentti @ Syys. 07 2008,11:07) kirjoitti
Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
NO se!!(pma @ Syys. 10 2008,00:09) kirjoitti
![]()
En pelkää päivää viimeistä, en pelkää kuolemaa, vaan hymysuin tää piruparka lähtee aikanaan....
Tossa pikkasen juttua manuaalikiristäjän säädöstä.
Jutun tynkää
ja edit: oma hiljeni täysin ton kiristäjän vaihdon jälkeen.
Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
ton "ohjeen" mukaan, ei tarttis repii sitä koppaa auki ollenkaan...
Mut täällähän on ollu puhetta, et nipparilla ketju tiukalle, ettei pääse irtoamaan ja tulee uusi kiristäjä samalle tiukkuudelle tms
kun seuraavaks tarvii takarengas vaihtaa niin laitan 160 leveän takanakin tilalle 170 leveän niin voiko toi leveämpi olla myös 60 korkea vai pitääkö olla 55 tai 50 ettei ota mihinkään kiinni...![]()
CBR pc25 91/96
saako noista jotenkin madallettua tuota etupäätä myöskin vai miten se tapahtuu/onnistuuko ollenkaan?(mango @ Huhti. 26 2008,16:21) kirjoitti
aattelin muutaman sentin tipauttaa etupäätä jos se jotenkin siis onnistuu...
CBR pc25 91/96
Muutama sentti on paljon. Tämä jyrkentää keulan kulmaa jokseenkin radikaalisti ja saattaa vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin pahasti. Keulasta tulee siis levottomampi ja nopeampi. Tiputa sentti kerrallaan jo kokeile.(veikke @ Syys. 28 2008,16:16) kirjoitti
Ja keulahan siis tippuu, kun päästät putkia kolmioista läpi. Kiristysruuvit löytyy kyllä.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
laita suoraan 180/55.. itellä pyörii moitteettomasti tosin keskiseisontatuki ei oo paikallaan.(veikke @ Syys. 27 2008,12:02) kirjoitti
Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
siis mahtuuko tohon -91 tosiaan toi 180?(pma @ Syys. 28 2008,21:39) kirjoitti
ei oo mullakaan keskiseisontatukea.mites se ns. lokari siinä renkaan päällä,ei ota kiinni??kun jostain vaan muistaisin lukeneeni ettei menis 170 leveempää,et ottais kiinni...
CBR pc25 91/96
olisiko jossain ohjetta miten viritetään jakoketjunkiristimen jousi uudelleen?
600cbr kiristin kyseessä
tallissa nyt
yamaha rd125 -80
Pitbro 125 -07 4t crossi
hondacbr 1100xx -05
yamaha fz1 -10
ex
cbr600 -99
Käsittääkseni kyllä..Tosin en mene takuuseen siitä koska mulla on 96:nen. Ei mulla ota mihinkään kiinni toi 180 levee.(veikke @ Syys. 28 2008,21:45) kirjoitti
Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
Heh heh!!(make200 @ Syys. 28 2008,22:13) kirjoitti
Menit siis aukaisemaan sen niinkuin minäkin...
Kuului vaan "tsruiiip..."
Pyörittele vaan sitä näpeissä, kyllä keksit.
T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex
joo ikävä ääni kuului
kyllä se meni aika nopeasti kasaan *mutta mikä lie oikea kierros määrä.nyt ainakin on niin että pönkää ulospäin
pitääpä koittaa ääntääkö vielä ketju ja jos ääntää niin auttaako parikierrosta lisää siihen jouseen
tallissa nyt
yamaha rd125 -80
Pitbro 125 -07 4t crossi
hondacbr 1100xx -05
yamaha fz1 -10
ex
cbr600 -99
Aattelin jos laittais talvella pyöään Micronin sliparin, halvalla sais eikä menis koko talvi vaan kiillotellessa... Tarviiko/kannattaako säätää, parhaan mahdollisen toimivuuden kannalta, sliparin asennuksen jälkeen?![]()
mulla on -94 takana 170/60 ....hyvin pyörii ja tilaa jää, joten isompaakin vois luulla menevän(veikke @ Syys. 27 2008,12:02) kirjoitti
![]()
En pelkää päivää viimeistä, en pelkää kuolemaa, vaan hymysuin tää piruparka lähtee aikanaan....
eli taitaapi mennä alle seuraavaks 180/55... pitää nyt vielä selvittää rengaslikkeessä varma sopivuus...![]()
E: onko jossain olemassa moottoripyörän rengaslaskuria?autonrenkaille tarkoitetut kun ei mee ihan samoissa kokoissa
CBR pc25 91/96
Jos uudempia lambdalla varustettua ruiskukoneita niin ei huollon mukaan mitenkään erityisesti vaadi säätöä, ite ajelen ainakin ilman säätöä leovincen sliparilla. Hieman "röpöttää" joskus moottorijarrulla, ei sen kummempia. Tietty jos haluu optimitehot niin voi vaatia säädön. Mutta summasummarum, merkkihuollon mukaan ei vaadi säätöä(Jortsi @ Loka. 02 2008,19:32) kirjoitti
CBR600f -04
-03 tuntuu röpöttävän, jos kaasun jättää vähän kantamaan eli kone ei mene täysin moottorijarrulle. Samaa tuo teki kyllä vakioputkellakin, mutta järkyttävän vaimennuksen takia sitä ei meinaa kuulla.(Hansk| @ Loka. 17 2008,12:11) kirjoitti
"Se on rikki, jos siitä ei kuulu ääntä"
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Aijai, tuli kipattua omaa ceparia paikallaan seistessä vasemmalle kyljelle.
Tuli pikku naarmuja tuohon laturin koppaan, siis siihen pyöreeseen katteesta törröttävään kullankellertävään mokkulaan.
Mistähän saisi samanväristä maalia tai värikoodin tietoonsa?
pyörä on vm. 2005
Pyörän väritarroista ei taida tuota löytyä, merkkiliikkeessä tai maahantuojalla varmaan osaavat sanoa. Tai ole vallankumouksellinen ja maalaa se eri värillä!(TurpoNieminen @ Loka. 24 2008,15:56) kirjoitti
Nyt on tulossa uus takalokari ja sen pohjalle ois talven aikana lasikuidusta tarkotus väsätä (toivottavasti) paremman näkönen undertail. Myös huggeri on suunnitteilla, mutta se ei tuohon lokariin niin liity... Lasikuitu"seinä" tulee alkup. lokarin vastaavaa alemmas, joten niiden väliin jää hukkatilaa. Onko mitään haittaa jos sahaa aukon lokariin? Ideana ois lisätä tavaratilaa, ni sais esim. sadepuvun tai jotain pientä kivaa mukaan![]()
Lokaria ootellessa on armoton suunnittelu, mittailu ja mallailu menossa. Penkin alus tavaratilan lisääminen onnistunee hyvin.
Seuraava arvoitus onki huggerista. Huggeri ja ketjusuoja ois tarkotus tehdä yhdestä osasta, millä tavalla kiinnitykset ja mihin? Ketjusuojan ruuvit tietenki, mutta miten sen kiinnittäis toiselta puolelta rengasta? Ois hyvä jos jollain ois kuvia, tai osais kertoa, tarvike huggerin tai vastaavan kiinnityksestä![]()
Minkäs suuruisia vakuutusmaksuja teillä on näissä cebareissa?
Itse ostin pyörän pari viikkoa sitten ja tein vakuutuspaperit katsastuskonttorissa omistajanvaihdon yhteydessä. Nyt tuli sitten ensimmäinen vakuutusmaksu. Liikennevakuutus: 1702e/vuosi... Tuntuu aika suolaiselta, vai?. Eikö tuohon hintaan pitäisi saada jo täyskaskokin? Pyörä on CBR 600 F '99 ja vakuutusyhtiönä Veritas.
^ 1702 euroa? Saitko merenrantatontit kaupan päälle? Jäätävä hinta, yhtiö vaihtoo ja äkkiä!
Suzuki GSX 1250 FA ABS -11
samanlainen pyörä itsellä ja alkubonukset pelkästään, pohjolasta liikenne ja osakasko vajaa 600e
-99 600 cbr
pohjantähdessä liikenne+täyskasko alotusboonuksilla 800e
sama vakuutus pohjolassa 1040e.
paikkakunta vaikuttaa vakuutuksissa aika paljon. isoissa kaupungeissa voi olla tuplahintaset vakuutukset verrattuna johonkin pieneen maalaiskylään.
Selvä. Eli tuossa on aika paljon ilmaa hinnassa... Täytyy huomenna soitella nuo vakuutusyhtiöt läpi ja vaihtaa vakuutus.
EDIT:
Soittelin tuossa muut vakuutusyhtiöt läpi. Halvimman tarjouksen antoi pohjantähti 550e + osakasko 52e. Tämän jälkeen päätin käydä vielä Veritaksen toimistolla valittamassa laskusta. Antoivat uuden tarjouksen 454e + osakasko 63e. Lähes neljä kertaa halvempi kuin tuo edellinen. Valittelivat ja sanoivat että katsastuskonttorissa oli ilmeisesti tapahtunut jokin virhe... tiedä siitä sitten.
Meikäläisellä on tapiolassa liikennevakuutus + osakasko ja maksettavaa vuodessa kertyy ~600e. Tosin pyörä on pari vuotta vanhempi.
Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
Tulee 10v täyteen tuolle omalle mopolle vuodenvaihteessa (en kyllä muista tarkkaa rekisteröinti päivää), mietityttääkin sellainen seikka, että yli 10v ajoneuvolle ei myönnetä täyskaskoa joissain vakuutusyhtiöissä (kaikissa sama käytäntö?). Olen kuitenkin maksanut täyskaskon ja liikennevakuutuksen pitkälle ensivuotta... joten mitä seuraa jos pyöräni mällään?
A)
Vakuutusyhtiö vetoaa tuohon ehtoon ja korvaukset evätään. (jolloin tunnen tulleeni todella kusetetuksi koska vakuutus on myönnetty ja laskutettu, vaikka ei ole "toimiva")
B)
Kasko korvaa vahingon.
Pitääpä ottaa selvää (ja vinkiksi muillekkin)![]()
CBR 600F -99