Sivu: 12 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 210111213142262 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 331:stä 360:een 2013:sta
  1. #331
    Nonni, nyt on Delvacit koneessa ja hyvin toimii. Laatikko ja kytkin toimii todella paljon paremmin ku edellisillä öljyillä (Castrol). Koneen käyntiääni hiljeni myös hieman.



    Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
    Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
  2. #332
    Lainaa (pma @ Elo. 28 2008,20:38) kirjoitti
    Lainaa (xniko @ Elo. 11 2008,03:30) kirjoitti
    Onkos muuten kukaan koittanut tuohon nokkaketjun pienoiseen rallattamiseen, että olisko jäykemmistä öljyistä mitään apua? Kun itsellä kanssa ääntelee hiukan, kun laittoi uudet öljyt niin jokusen sata kilometriä oli hiljaa.. Siis nää hondan omat gn4. Jos laittais vaikka sitä tällä foorumilla niin paljon mainostettua delvaccia *
    Delvacit menee seuraavaks koneeseen. Mulla rallattaa toi kylmänä mutta lämpimänä ei juur lainkaan. Tosin se on vähän epämääräinen ääni kylmänä, tilasin manuaalikiristimen jo ja täytyy asennella se kunhan se tulee. Katotaan johtuuko se siitä vai jostaan muusta. Venat pitäs kans säädättää tossa jahka kerkeen.
    sama vika....kylmänä rallattelee ja loppuu kun kone hieman lämpeää...hirvittää vaan sen manuaalikiristimen asennus, kun kuullu juttua jotta menee helposti liian kireelle..löytyykö muuten asennukseen yksityiskohtaisia ohjeita keltään?
    En pelkää päivää viimeistä, en pelkää kuolemaa, vaan hymysuin tää piruparka lähtee aikanaan....
  3. #333
    Lainaa (Silentti @ Syys. 07 2008,11:07) kirjoitti
    Lainaa (pma @ Elo. 28 2008,20:38) kirjoitti
    Lainaa (xniko @ Elo. 11 2008,03:30) kirjoitti
    Onkos muuten kukaan koittanut tuohon nokkaketjun pienoiseen rallattamiseen, että olisko jäykemmistä öljyistä mitään apua? Kun itsellä kanssa ääntelee hiukan, kun laittoi uudet öljyt niin jokusen sata kilometriä oli hiljaa.. Siis nää hondan omat gn4. Jos laittais vaikka sitä tällä foorumilla niin paljon mainostettua delvaccia *
    Delvacit menee seuraavaks koneeseen. Mulla rallattaa toi kylmänä mutta lämpimänä ei juur lainkaan. Tosin se on vähän epämääräinen ääni kylmänä, tilasin manuaalikiristimen jo ja täytyy asennella se kunhan se tulee. Katotaan johtuuko se siitä vai jostaan muusta. Venat pitäs kans säädättää tossa jahka kerkeen.
    sama vika....kylmänä rallattelee ja loppuu kun kone hieman lämpeää...hirvittää vaan sen manuaalikiristimen asennus, kun kuullu juttua jotta menee helposti liian kireelle..löytyykö muuten asennukseen yksityiskohtaisia ohjeita keltään?
    No tuleehan sen kiristimen mukana ohjeet. Ei se nyt mitään ydinfysiikkaa ole.
    Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
    Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
  4. #334
    Lainaa (pma @ Syys. 10 2008,00:09) kirjoitti
    Lainaa (Silentti @ Syys. 07 2008,11:07) kirjoitti
    Lainaa (pma @ Elo. 28 2008,20:38) kirjoitti
    Lainaa (xniko @ Elo. 11 2008,03:30) kirjoitti
    Onkos muuten kukaan koittanut tuohon nokkaketjun pienoiseen rallattamiseen, että olisko jäykemmistä öljyistä mitään apua? Kun itsellä kanssa ääntelee hiukan, kun laittoi uudet öljyt niin jokusen sata kilometriä oli hiljaa.. Siis nää hondan omat gn4. Jos laittais vaikka sitä tällä foorumilla niin paljon mainostettua delvaccia *
    Delvacit menee seuraavaks koneeseen. Mulla rallattaa toi kylmänä mutta lämpimänä ei juur lainkaan. Tosin se on vähän epämääräinen ääni kylmänä, tilasin manuaalikiristimen jo ja täytyy asennella se kunhan se tulee. Katotaan johtuuko se siitä vai jostaan muusta. Venat pitäs kans säädättää tossa jahka kerkeen.
    sama vika....kylmänä rallattelee ja loppuu kun kone hieman lämpeää...hirvittää vaan sen manuaalikiristimen asennus, kun kuullu juttua jotta menee helposti liian kireelle..löytyykö muuten asennukseen yksityiskohtaisia ohjeita keltään?
    No tuleehan sen kiristimen mukana ohjeet. Ei se nyt mitään ydinfysiikkaa ole.
    NO se!!
    En pelkää päivää viimeistä, en pelkää kuolemaa, vaan hymysuin tää piruparka lähtee aikanaan....
  5. #335
    Tossa pikkasen juttua manuaalikiristäjän säädöstä.
    Jutun tynkää

    ja edit: oma hiljeni täysin ton kiristäjän vaihdon jälkeen.



    Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
    Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
  6. #336
    ton "ohjeen" mukaan, ei tarttis repii sitä koppaa auki ollenkaan...
    Mut täällähän on ollu puhetta, et nipparilla ketju tiukalle, ettei pääse irtoamaan ja tulee uusi kiristäjä samalle tiukkuudelle tms
  7. #337
    kun seuraavaks tarvii takarengas vaihtaa niin laitan 160 leveän takanakin tilalle 170 leveän niin voiko toi leveämpi olla myös 60 korkea vai pitääkö olla 55 tai 50 ettei ota mihinkään kiinni...
    CBR pc25 91/96
  8. #338
    Lainaa (mango @ Huhti. 26 2008,16:21) kirjoitti
    -04 esijännitys ja paluuvaimennus tapahtuu tuosta stongan yläpäästä ruuveista ja sisäänvaimennus haarukan päästä. Tosiaan ainakaan -07 ei näytä olevan enää samoja ruuveja... hmm
    saako noista jotenkin madallettua tuota etupäätä myöskin vai miten se tapahtuu/onnistuuko ollenkaan?
    aattelin muutaman sentin tipauttaa etupäätä jos se jotenkin siis onnistuu...



    CBR pc25 91/96
  9. #339
    Lainaa (veikke @ Syys. 28 2008,16:16) kirjoitti
    Lainaa (mango @ Huhti. 26 2008,16:21) kirjoitti
    -04 esijännitys ja paluuvaimennus tapahtuu tuosta stongan yläpäästä ruuveista ja sisäänvaimennus haarukan päästä. Tosiaan ainakaan -07 ei näytä olevan enää samoja ruuveja... hmm *
    saako noista jotenkin madallettua tuota etupäätä myöskin vai miten se tapahtuu/onnistuuko ollenkaan?
    aattelin muutaman sentin tipauttaa etupäätä jos se jotenkin siis onnistuu... *
    Muutama sentti on paljon. Tämä jyrkentää keulan kulmaa jokseenkin radikaalisti ja saattaa vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin pahasti. Keulasta tulee siis levottomampi ja nopeampi. Tiputa sentti kerrallaan jo kokeile.

    Ja keulahan siis tippuu, kun päästät putkia kolmioista läpi. Kiristysruuvit löytyy kyllä.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  10. #340
    Lainaa (veikke @ Syys. 27 2008,12:02) kirjoitti
    kun seuraavaks tarvii takarengas vaihtaa niin laitan 160 leveän takanakin tilalle 170 leveän niin voiko toi leveämpi olla myös 60 korkea vai pitääkö olla 55 tai 50 ettei ota mihinkään kiinni...
    laita suoraan 180/55.. itellä pyörii moitteettomasti tosin keskiseisontatuki ei oo paikallaan.
    Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
    Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
  11. #341
    Lainaa (pma @ Syys. 28 2008,21:39) kirjoitti
    Lainaa (veikke @ Syys. 27 2008,12:02) kirjoitti
    kun seuraavaks tarvii takarengas vaihtaa niin laitan 160 leveän takanakin tilalle 170 leveän niin voiko toi leveämpi olla myös 60 korkea vai pitääkö olla 55 tai 50 ettei ota mihinkään kiinni...
    laita suoraan 180/55.. itellä pyörii moitteettomasti tosin keskiseisontatuki ei oo paikallaan.
    siis mahtuuko tohon -91 tosiaan toi 180? ei oo mullakaan keskiseisontatukea.mites se ns. lokari siinä renkaan päällä,ei ota kiinni??kun jostain vaan muistaisin lukeneeni ettei menis 170 leveempää,et ottais kiinni...



    CBR pc25 91/96
  12. #342
    olisiko jossain ohjetta miten viritetään jakoketjunkiristimen jousi uudelleen?
    600cbr kiristin kyseessä
    tallissa nyt
    yamaha rd125 -80
    Pitbro 125 -07 4t crossi
    hondacbr 1100xx -05
    yamaha fz1 -10
    ex
    cbr600 -99
  13. #343
    Lainaa (veikke @ Syys. 28 2008,21:45) kirjoitti
    Lainaa (pma @ Syys. 28 2008,21:39) kirjoitti
    Lainaa (veikke @ Syys. 27 2008,12:02) kirjoitti
    kun seuraavaks tarvii takarengas vaihtaa niin laitan 160 leveän takanakin tilalle 170 leveän niin voiko toi leveämpi olla myös 60 korkea vai pitääkö olla 55 tai 50 ettei ota mihinkään kiinni...
    laita suoraan 180/55.. itellä pyörii moitteettomasti tosin keskiseisontatuki ei oo paikallaan.
    siis mahtuuko tohon -91 tosiaan toi 180? ei oo mullakaan keskiseisontatukea.mites se ns. lokari siinä renkaan päällä,ei ota kiinni??kun jostain vaan muistaisin lukeneeni ettei menis 170 leveempää,et ottais kiinni... *
    Käsittääkseni kyllä..Tosin en mene takuuseen siitä koska mulla on 96:nen. Ei mulla ota mihinkään kiinni toi 180 levee.
    Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
    Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
  14. #344
    Lainaa (make200 @ Syys. 28 2008,22:13) kirjoitti
    olisiko jossain ohjetta miten viritetään jakoketjunkiristimen jousi uudelleen?
    600cbr kiristin kyseessä
    Heh heh!!
    Menit siis aukaisemaan sen niinkuin minäkin...
    Kuului vaan "tsruiiip..."
    Pyörittele vaan sitä näpeissä, kyllä keksit.
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  15. #345
    joo ikävä ääni kuului
    kyllä se meni aika nopeasti kasaan * mutta mikä lie oikea kierros määrä.nyt ainakin on niin että pönkää ulospäin

    pitääpä koittaa ääntääkö vielä ketju ja jos ääntää niin auttaako parikierrosta lisää siihen jouseen



    tallissa nyt
    yamaha rd125 -80
    Pitbro 125 -07 4t crossi
    hondacbr 1100xx -05
    yamaha fz1 -10
    ex
    cbr600 -99
  16. #346
    Aattelin jos laittais talvella pyöään Micronin sliparin, halvalla sais eikä menis koko talvi vaan kiillotellessa... Tarviiko/kannattaako säätää, parhaan mahdollisen toimivuuden kannalta, sliparin asennuksen jälkeen?
  17. #347
    Lainaa (veikke @ Syys. 27 2008,12:02) kirjoitti
    kun seuraavaks tarvii takarengas vaihtaa niin laitan 160 leveän takanakin tilalle 170 leveän niin voiko toi leveämpi olla myös 60 korkea vai pitääkö olla 55 tai 50 ettei ota mihinkään kiinni...
    mulla on -94 takana 170/60 ....hyvin pyörii ja tilaa jää, joten isompaakin vois luulla menevän
    En pelkää päivää viimeistä, en pelkää kuolemaa, vaan hymysuin tää piruparka lähtee aikanaan....
  18. #348
    eli taitaapi mennä alle seuraavaks 180/55... pitää nyt vielä selvittää rengaslikkeessä varma sopivuus...

    E: onko jossain olemassa moottoripyörän rengaslaskuria?autonrenkaille tarkoitetut kun ei mee ihan samoissa kokoissa



    CBR pc25 91/96
  19. #349
    Lainaa (Jortsi @ Loka. 02 2008,19:32) kirjoitti
    Aattelin jos laittais talvella pyöään Micronin sliparin, halvalla sais eikä menis koko talvi vaan kiillotellessa... Tarviiko/kannattaako säätää, parhaan mahdollisen toimivuuden kannalta, sliparin asennuksen jälkeen? *
    Jos uudempia lambdalla varustettua ruiskukoneita niin ei huollon mukaan mitenkään erityisesti vaadi säätöä, ite ajelen ainakin ilman säätöä leovincen sliparilla. Hieman "röpöttää" joskus moottorijarrulla, ei sen kummempia. Tietty jos haluu optimitehot niin voi vaatia säädön. Mutta summasummarum, merkkihuollon mukaan ei vaadi säätöä
    CBR600f -04
  20. #350
    Lainaa (Hansk| @ Loka. 17 2008,12:11) kirjoitti
    Lainaa (Jortsi @ Loka. 02 2008,19:32) kirjoitti
    Aattelin jos laittais talvella pyöään Micronin sliparin, halvalla sais eikä menis koko talvi vaan kiillotellessa... Tarviiko/kannattaako säätää, parhaan mahdollisen toimivuuden kannalta, sliparin asennuksen jälkeen? *
    Jos uudempia lambdalla varustettua ruiskukoneita niin ei huollon mukaan mitenkään erityisesti vaadi säätöä, ite ajelen ainakin ilman säätöä leovincen sliparilla. Hieman "röpöttää" joskus moottorijarrulla, ei sen kummempia. Tietty jos haluu optimitehot niin voi vaatia säädön. Mutta summasummarum, merkkihuollon mukaan ei vaadi säätöä
    -03 tuntuu röpöttävän, jos kaasun jättää vähän kantamaan eli kone ei mene täysin moottorijarrulle. Samaa tuo teki kyllä vakioputkellakin, mutta järkyttävän vaimennuksen takia sitä ei meinaa kuulla.

    "Se on rikki, jos siitä ei kuulu ääntä"
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  21. #351
    Aijai, tuli kipattua omaa ceparia paikallaan seistessä vasemmalle kyljelle.
    Tuli pikku naarmuja tuohon laturin koppaan, siis siihen pyöreeseen katteesta törröttävään kullankellertävään mokkulaan.

    Mistähän saisi samanväristä maalia tai värikoodin tietoonsa?
    pyörä on vm. 2005
  22. #352
    Lainaa (TurpoNieminen @ Loka. 24 2008,15:56) kirjoitti
    Mistähän saisi samanväristä maalia tai värikoodin tietoonsa?
    Pyörän väritarroista ei taida tuota löytyä, merkkiliikkeessä tai maahantuojalla varmaan osaavat sanoa. Tai ole vallankumouksellinen ja maalaa se eri värillä!

    Nyt on tulossa uus takalokari ja sen pohjalle ois talven aikana lasikuidusta tarkotus väsätä (toivottavasti) paremman näkönen undertail. Myös huggeri on suunnitteilla, mutta se ei tuohon lokariin niin liity... Lasikuitu"seinä" tulee alkup. lokarin vastaavaa alemmas, joten niiden väliin jää hukkatilaa. Onko mitään haittaa jos sahaa aukon lokariin? Ideana ois lisätä tavaratilaa, ni sais esim. sadepuvun tai jotain pientä kivaa mukaan
  23. #353
    Lokaria ootellessa on armoton suunnittelu, mittailu ja mallailu menossa. Penkin alus tavaratilan lisääminen onnistunee hyvin.

    Seuraava arvoitus onki huggerista. Huggeri ja ketjusuoja ois tarkotus tehdä yhdestä osasta, millä tavalla kiinnitykset ja mihin? Ketjusuojan ruuvit tietenki, mutta miten sen kiinnittäis toiselta puolelta rengasta? Ois hyvä jos jollain ois kuvia, tai osais kertoa, tarvike huggerin tai vastaavan kiinnityksestä
  24. #354
    Minkäs suuruisia vakuutusmaksuja teillä on näissä cebareissa?

    Itse ostin pyörän pari viikkoa sitten ja tein vakuutuspaperit katsastuskonttorissa omistajanvaihdon yhteydessä. Nyt tuli sitten ensimmäinen vakuutusmaksu. Liikennevakuutus: 1702e/vuosi... Tuntuu aika suolaiselta, vai?. Eikö tuohon hintaan pitäisi saada jo täyskaskokin? Pyörä on CBR 600 F '99 ja vakuutusyhtiönä Veritas.
  25. #355
    ^ 1702 euroa? Saitko merenrantatontit kaupan päälle? Jäätävä hinta, yhtiö vaihtoo ja äkkiä!
    Suzuki GSX 1250 FA ABS -11
  26. #356
    samanlainen pyörä itsellä ja alkubonukset pelkästään, pohjolasta liikenne ja osakasko vajaa 600e
  27. #357
    -99 600 cbr

    pohjantähdessä liikenne+täyskasko alotusboonuksilla 800e
    sama vakuutus pohjolassa 1040e.

    paikkakunta vaikuttaa vakuutuksissa aika paljon. isoissa kaupungeissa voi olla tuplahintaset vakuutukset verrattuna johonkin pieneen maalaiskylään.
  28. #358
    Selvä. Eli tuossa on aika paljon ilmaa hinnassa... Täytyy huomenna soitella nuo vakuutusyhtiöt läpi ja vaihtaa vakuutus.

    EDIT:
    Soittelin tuossa muut vakuutusyhtiöt läpi. Halvimman tarjouksen antoi pohjantähti 550e + osakasko 52e. Tämän jälkeen päätin käydä vielä Veritaksen toimistolla valittamassa laskusta. Antoivat uuden tarjouksen 454e + osakasko 63e. Lähes neljä kertaa halvempi kuin tuo edellinen. Valittelivat ja sanoivat että katsastuskonttorissa oli ilmeisesti tapahtunut jokin virhe... tiedä siitä sitten.



  29. #359
    Meikäläisellä on tapiolassa liikennevakuutus + osakasko ja maksettavaa vuodessa kertyy ~600e. Tosin pyörä on pari vuotta vanhempi.
    Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
    Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
  30.  
  31. #360
    Tulee 10v täyteen tuolle omalle mopolle vuodenvaihteessa (en kyllä muista tarkkaa rekisteröinti päivää), mietityttääkin sellainen seikka, että yli 10v ajoneuvolle ei myönnetä täyskaskoa joissain vakuutusyhtiöissä (kaikissa sama käytäntö?). Olen kuitenkin maksanut täyskaskon ja liikennevakuutuksen pitkälle ensivuotta... joten mitä seuraa jos pyöräni mällään?

    A)
    Vakuutusyhtiö vetoaa tuohon ehtoon ja korvaukset evätään. (jolloin tunnen tulleeni todella kusetetuksi koska vakuutus on myönnetty ja laskutettu, vaikka ei ole "toimiva")

    B)
    Kasko korvaa vahingon.


    Pitääpä ottaa selvää (ja vinkiksi muillekkin)
    CBR 600F -99
Sivu: 12 / 68:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 210111213142262 ... ViimeinenViimeinen