Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Pöräytin 955i Tripleni talviprojektien jälkeen käyntiin ja heitin pienen lenkin (n.10 min.).

    Moottorivaroitusvalo paloi koko ajan ja kun avasin takapään oli laturi tulikuuma. Pyörä toimi muuten loistavasti ja sähköpuolella kaikki pelasi. Takarunko meni vaihtoon talven aikana ja vaihdoin mm.led-takavalon joten rele/sulake/sähköpuolta tuli räplättyä aika lailla.

    Olisiko laturi mennyt jostain syystä rikki talven aikana(??) vai mistä vikaa kannattaisi alkaa etsimään?
    <p>...</p>
  2. #2
    ettet vaan ole mennyt tasasuuntaajaa/latauksen säädintä mennyt asentamaan paikkaan, jossa se ei jäähdy. takarunkomuutoksissa mahdollinen ongelma.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  3. #3
    Latauksen säädin on tosiaan paikassa, jossa ei paljon tuuli käy. Täytynee asentaa se paremmin ilmastoituun tilaan.

    Tämä ei kyllä vielä selitä varoitusvaloa, joka syttyy heti kun virta laitetaan päälle. Onko hyviä arvauksia, mikä tämän saattaisi aiheuttaa esim. sähköpuolella?
    <p>...</p>
  4. #4
    MääMitäänTiedä Trumpetista, mutta onko tuo "Moottorivaroitusvalo" Trumpassa jossain liitoksissa latausjärjestelmään? Normaalistihan latauksella on oma varoitusvalonsa. Moottorin varoitusvalo taas indikoi häiriöitä joissain ilma-, lämpö-, lambda- tai muissa antureissa tai EFI-yksikössä.

    <p>2002-2014</p>
  5. #5
    Lainaa (C-A-D @ Huhti. 13 2008,11:21) kirjoitti
    MääMitäänTiedä Trumpetista, mutta onko tuo "Moottorivaroitusvalo" Trumpassa jossain liitoksissa latausjärjestelmään?
    Ainakin 1050 laitteessa moottorin varoitusvalo on tyyppiä "general error" eli mikä vaan ECUn rekisteröimä ongelmatilanne sytyttää ton valon. Oli vika sitten sähköpuolella tai melkein missä hyvänsä. Varsinainen vikakoodi pitää lukea huollossa tai TuneBoylla (ja vissiin onnistuu myös tavallisella autohuoltojen skannerilla?).

    Öljynpaineelle ainoastaan on uhrattu ihan oma varoitusvalonsa.
  6. #6
    Lainaa (Talttapää @ Huhti. 13 2008,11:58) kirjoitti
    Ainakin 1050 laitteessa moottorin varoitusvalo on tyyppiä "general error" eli mikä vaan ECUn rekisteröimä ongelmatilanne sytyttää ton valon. Oli vika sitten sähköpuolella tai melkein missä hyvänsä. Öljynpaineelle ainoastaan on uhrattu ihan oma varoitusvalonsa.
    Sama juttu 955i:ssä.

    Minne muuten tuo latauksen vahvistin on 1050:ssa kiinnitetty?
    <p>...</p>
  7. #7
    Lainaa (hannu11 @ Huhti. 13 2008,13:24) kirjoitti
    Minne muuten tuo latauksen vahvistin on 1050:ssa kiinnitetty?
    Taitaa olla tankin alla ihan takareunan kohdalla. Siinä main missä satulan ja tankin sauma majailee. Takaiskarin kaasusäiliön edessä.

    Vapaassa ilmavirrassa nyt kuitenkin, eikä satulan alla muovikaukalossa, jos sitä meinasit?



  8. #8
    Lainaa (Talttapää @ Huhti. 13 2008,19:54) kirjoitti
    Vapaassa ilmavirrassa nyt kuitenkin, eikä satulan alla muovikaukalossa, jos sitä meinasit?
    Ajattelin vain, että olisiko se ollut pienempi kuin 955i:n mötikkä ja sijoitettuna sivukatteiden alle. Olisin vaihtanut omani uudempaan versioon ja ruuvannut sen katteiden alle piiloon. Tämä 955i:n latauksen säädin on tosi iso ja vaikea saada mahtumaan 1050:n perään, ainoa paikka tällä hetkellä tuntuisi olevan rekisterikilven takana . Paikkaan ei lennä suoraan vettä tai rapaa, mutta kosteusprosentti on aika paljon suurempi, kuin esim. tankin ympäristössä. Kuinka arka tuo mötikkä on kosteudelle?



    <p>...</p>
  9. #9
    Lainaa (Talttapää @ Huhti. 13 2008,11:58) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Huhti. 13 2008,11:21) kirjoitti
    MääMitäänTiedä Trumpetista, mutta onko tuo "Moottorivaroitusvalo" Trumpassa jossain liitoksissa latausjärjestelmään?
    Ainakin 1050 laitteessa moottorin varoitusvalo on tyyppiä "general error" eli mikä vaan ECUn rekisteröimä ongelmatilanne sytyttää ton valon. Oli vika sitten sähköpuolella tai melkein missä hyvänsä. Varsinainen vikakoodi pitää lukea huollossa tai TuneBoylla (ja vissiin onnistuu myös tavallisella autohuoltojen skannerilla?).

    Öljynpaineelle ainoastaan on uhrattu ihan oma varoitusvalonsa.
    Jep, trumppa taitaa olla ainut pyörämerkki missä on (autohin standardisoitu) obd-diagnostiikka...
    Muistaakseni trumppa käyttää ISO9141-2 tiedonsiirtoprotokollaa.
    ZX-10R + ZX-6RR
  10. #10
    Lainaa (hannu11 @ Huhti. 12 2008,23:20) kirjoitti
    Pöräytin 955i Tripleni talviprojektien jälkeen käyntiin ja heitin pienen lenkin (n.10 min.).

    Moottorivaroitusvalo paloi koko ajan ja kun avasin takapään oli laturi tulikuuma. Pyörä toimi muuten loistavasti ja sähköpuolella kaikki pelasi. Takarunko meni vaihtoon talven aikana ja vaihdoin mm.led-takavalon joten rele/sulake/sähköpuolta tuli räplättyä aika lailla.

    Olisiko laturi mennyt jostain syystä rikki talven aikana(??) vai mistä vikaa kannattaisi alkaa etsimään?
    Ainakin D995i antaa helposti tuon moottori valon jos akku ei oo hyvässä kunnossa tai jos ei starttaa heti hyvin esim kylmän yön jälkeen tai jos juuri sopivalla hetkellä lopettaa startin kun ei ihan vielä käy... vikakoodi on lambdan lämmityspiiri.

    jollain foorumilla oli juttua tuosta latauksesta. en muista missä...
    Oireena oli matala lataus jännite erityisesti tyhjäkäynnillä-
    Mut systeemi oli et: tasasuuntaajan liittimen seudulta kun vetää suoraan tukevat piuhat akulle, sulakkeen kanssa tiety - siis tuplaa tasasuuntaajalta tulevat johdot akulle, se vähentää tasasuuntaajan kuormaa -johtosarjassa olevat johdot on kuulemma turhan ohuet niin pitkiksi. Pointti on et toimii vaikka on ohuet tai pitkät mut ei voi olla molempia yhtäaikaa ilman ongelmia.

    Johtoja tulee 2+2 tasasuntaajalta mut ne yhtyy 1+1ksi sulakkeen jälkeen jos johto kaavio pitää paikkansa ja nehän kiertää oikean kyljen kautta ja vaikka mistä ja maa ainakin koneen maadoituskohdan kautta.

    Tämän pitäis vähentää tasasuuntaajan kuormaa ja sen kuumenemista.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  11.  
  12. #11
    Lainaa (hannu11 @ Huhti. 12 2008,23:20) kirjoitti
    Pöräytin 955i Tripleni talviprojektien jälkeen käyntiin ja heitin pienen lenkin (n.10 min.).

    Moottorivaroitusvalo paloi koko ajan ja kun avasin takapään oli laturi tulikuuma. Pyörä toimi muuten loistavasti ja sähköpuolella kaikki pelasi. Takarunko meni vaihtoon talven aikana ja vaihdoin mm.led-takavalon joten rele/sulake/sähköpuolta tuli räplättyä aika lailla.

    Olisiko laturi mennyt jostain syystä rikki talven aikana(??) vai mistä vikaa kannattaisi alkaa etsimään?
    lataussäätimestä en tiedä mutta sen tiedän että triumphin varoitusvalosta ei kannata ottaa paljon stressiä jos tuntuu muuten toimivan normaalisti. akku irti tai 3 kertaa lämpimäksi niin pitäisi valon hävitä...