Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 40:sta
    Soon taas käyny niin, että pyöränvaihtokiima on ylimmillään, vaikkei mitään järkevää syytä siihen olekaan!

Nyt ois meininki vaihtaa Bläkkäri CB1300 S:ään. Onko kellään kokemusta molemmista pyöristä? Jos on, pieni vertailu olis tervetullut. Hyvä pyörä ois kiikarissa, eikä vielä pääse ottamaan kuin kylmät tyypit...
    Tällä kaverilla tais olla bläkkäri... Joten ... Nyt olikin kyseessä näiden kahden vertailu
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
    Minulla on ollut XX jo ajat sitten. Olen tuota 1300- Hondaa koe-ajanut kaveriltani noin 200km verran, joten suuria kokemuksia ei pelistä ole. Ensitunnelmat olivat kuitenkin oikein hyvät.
    Kone vääntää todella vahvasti jo tyhjäkäynniltä saakka. Koneen mekaaniset äänet ovat mukavan hiljaiset, ainakin kun vertaan omaan CBR1000RRään. Pyörä oli ABS versio. Jarrut toimivat juuri niin kuin pitääkin. Istumakorkeus tuntui itselleni hieman liian matalalta (189cm pituutta). Ajo- asento oli itselleni hieman liian pysty (henkilökohtainen mieltymyskysymys).
    Pyörän viimeistely näytti erittäin hienolta ja se ulkonäkö! Varsinkin puna- valkoisena kultaisin vantein pyörä näytti todella hienolta.
    Klassisen näköinen 70-80- luvun superpyöriä "replikoiva" moottoripyörä. Pyörä on varmasti erilainen kuin XX. Erilainen positiivisella tavalla. Itsellä jäi halu hankkia tuommoinen talliin.
    .
    Terveppäs,

Mulle kävi noin 1,5 vuotta sitten samainen kuumeen poikanen ja senpä vuoksi vaihdoin vuoden 2001 XX:n uuteen CB1300:seen. Kävin kokeilemassa CB:tä ja täytyy sanoa, että olin kutakuinkin samantien myyty mies Asia joka hieman mietitytti aluksi oli tuo matkaaminen 2 päällä pidempiä reissuja, koska onhan tuo mun mopo nakufillari. Viime kesänä vedettiin useampi tuhat kilsaa täydellä kuormalla (kuski, matkustaja + 3 laukkua). Itseasiassa tuo nakulla ajaminen ei ollut olleskaan paha rasti pienen pleksin(givi) avulla ja reissaaminen onnistui mainiosti. Ja meteli kypärän sisällä on pienempi CB:llä kuin XX:llä ajettaessa. Johtunee pyörteistä

Ja vielä muutama ero XX:ään mitä äkkiseltään tulee mieleen.... Ajoasento on rennompi ja ranteet eivät väsy samallalailla. Eli pienet pyöritykset esim taajamissa ovat hauskempia CB:llä(siis mun mielestä). Pyörän käsittely on köykäsempää, vaikka pyörien painot kutakuinkin samanlaiset. Moottori käy nätisti, tosin onhan tää CB uusi. Ja vääntöä koneessa on reippaasti heti matalalta, joten tehopulakaan ei heti vaivaa. Laitoin pyörääni sliparin, jonka myötä siihen sai mukavasti miehisyyttä

Kaikenkaikkiaan olen hyvinkin tyytyväinen ko fillariin, mutta suurin houkutus minulla oli pyörän vaihtoon tämä ajoasento ja ajamisen rennokkuus sekä pyörän ulkoinen olemus Jos XX:si on vanhempi kuin harkitsemasi CB ja väliraha on asiallinen, niin vaihtoon vain En usko, että heti petyt ellet sitten harrasta motareilla reiluja ylinopeuksia.
    Suzuki B-King (white edition)
    exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
    Joo... kiitoksia näistä kommenteista, antaas tulla lisää vaan! Bläkkäri on kyllä hieno pyörä, ajoa tuli viime kesänä 18000 km, suurin osa kaksipäällä mamman kans. Pari naku/puolikatettua pyörää aikaisemmin omistaneena veto siihen suuntaan on edelleen kova. Tässäpä mmutama (teko)syy miksi XX-lähtee vaihtoon:

- pyörää on ajettava aina yli 120 km/h, muuten ei tunnu miltään...
    - ajoasento hieman liian kyykky, paino käsillä
    - ei mitään asiaa sorapätkille
    - huoltaminen vaatii liikaa muovin purkamista

Minkäslaiset tilat CB kyytiläiselle tarjoaa? Kuvien perusteella takajalkatpit ovat paljon XX:ää ylempänä, meneeko asento liian tiukaksi yli 175 cm rouvalle?

Tuo vääntö todellisella käyttöalueella houkuttelee, X:ää saa kurittaa melkolailla, ennenkuin teho on käytössä, ja vauhtia tuppaa siinä kohtaa olemaan helposti +200...
    Kyllä XX menee sorateillä niinkuin muutkin katuprätkät, jos ei niin vika on siellä penkin ja tangon välillä...
    XX:stä ei ole kokemuksia, mutta tyytyväisenä nakuCB:n omistajana voin yrittää olla vastapainoksi väkisinnegatiivinen:

- ns. täydellä kuormalla ajettaessa, CB:n alusta on melko pehmeä. Eli lehmä ui matalalla ja kankeasti.
    - 3:n laukun sarja on kallis ja krauserit ovat muutenkin huonompaa tavaraa kuin valtamerkit (mielestäni). Tukevaa winrackia ei ole saatavilla ollenkaan.
    - Matkustajan olot varmasti paremmat oikeissa matkapyörissä tai jopa gsx:ssä ja xjr:ssä. Takapalli on korkealla ja siitäkin huolimatta penkin ja jalkatappien etäisyys on pieni.
    - välitykset on reissaamiseen persiistä. Vitosen tulisi olla pidempi tai sitten laatikosta pitäisi löytyä myös kutonen. 140/150km/h mittarinopeudella kierrokset käyvät turhaan "korkealla".
    - ABS-versioiden jarrut ovat mielestäni tuntumaltaan varsinaiset kikkareet perusversioon verrattuna. Turvallisuuden vuoksi voisin kyllä nuo hyväksyä.
    - S-versiossa on liikaa muovia, mutta onneksi tätä myydään myös ilman katetta
    - hiekkatiellä ei todellakaan kovin nautinto, mutta tätä vartenhan tehdään reissuenduroita.
    - moottori on tylsä, se vetää alueella kuin alueella.
    - tämän jälkeen moni pyörä tuntuu mopomaisen rimpulalta.
    - 4 vuoden takuu vaatii panostusta huoltokirja ylläpitämiseen
    - ja kaikkea muuta karmeeta

Jos/kun CB vaihtuu, niin se vaihtunee itselläni enduroon.
    Ei ole kokemusta XX:tä muuta kun että on koeistuttu,mutta CB1300 SA mallilla on tullut ajeltua noin 17.000km varustettu Givin takalaukulla+selkänojalla mistä voi kyyditettävä ottaa tukea...vaimoke (1.73m) on myös ollut muutaman kerran kyydissä eikä hirveesti valittanut että olisi ollut epämukavaa siitä huolimatta että jalkatapit ovat aika ylhäällä (kuulemma mukavampi kuin edellinen pyörä XJR 1300,kyyditettävän mielestä)ei tullut selkä kipeäksi...plussaa minun mielestä... alavääntö,ajettavuus isoksi pyöräksi, mukava ajaa,ABS jarrut,hyvän näköinen pyörä puna-valkoisena, *...miinusta...puuttuva 6vaihde,pyörän paino...(xjr:rrä 1300 tuli kerran nosteltua ylös kun pyörä kippasi mutta se on toinen juttu ) sattui pikkasen selkään. Tähän menneessä CB 1300 on paras pyörä mikä mulla on ollut, ja on vielä ainakin muutaman vuoden.

<br />
    Lainaa (Moppi_X @ Tammi. 06 2008,11:47) kirjoitti
    Minkäslaiset tilat CB kyytiläiselle tarjoaa? Kuvien perusteella takajalkatpit ovat paljon XX:ää ylempänä, meneeko asento liian tiukaksi yli 175 cm rouvalle?
    Meillä kyyditettävänä istuu "missimittainen" noin 175cm joka sopii taakse hyvin ja kuulemma tässä pyörässä on parempi matkustella pitempää matkaa kuin XX:ssä Takamus ei puudu samallalailla ja pyörteet kypärässä ovat pienempiä.

Kuormana oli noin 100kg kuskin lisäksi ja takajousia jäykistämällä mopo vei mukavasti moisen kuorman.
    Suzuki B-King (white edition)
    exät: R1200GS Rallye, K1300R, GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..
    Tässäpä mmutama (teko)syy miksi XX-lähtee vaihtoon:

Hyvin sanottu! Ei paljon paremmin voisi XX:ää kuvailla. Se on hyvä pyörä, mutta se on just tuollainen. Ajoasento keskimittaisella 175cm on just kuten kuvailit...paino käsillä.
    (poistettu tili)
    Tässäpä mmutama (teko)syy miksi XX-lähtee vaihtoon:

- Ei tunnu XX vielä 170 km/h:ään pahalta, toisin kuin nakupyörissä. Tietty jos hakee riepotusta.

- Aika pystyhän on, sopiva. riippuu tietty kuskista.

- Millä tavalla CB sopii paremmin sorateille? Mä en huomannu tota ongelmaa omassa XX.ssä.

- XX vaatii vaan ajoa, huoltomiehet huoltaa. Parin vuoden aikana en kertaakaan ottanu katteita pois.

Jokainen pyöränvaihto pitää toki perustella jotenkin.
    Ja kiitosta vaan taas kaikille. Negatiivisetkin arviot CB:stä ovat tervetulleita.

Meikäläisten ajelut koostuvat 200 - 300 km iltalenkeistä, ja parista pidemmästä reissusta laukkujen kanssa. Ajelut enimmäkseen kolmenumeroisilla teillä, joten noita 170 km/h vauhteja ei siellä monestikaan tarvitse. Jos pyörä kulkee +200, se varmaan riittää mulle kaikkiin ajotilanteisiin.

XX lienee suunnattu paremmin motarilla ajettavaksi (ja siinäkin vielä Saksaan), pyörähän pääsee oikeuksiinsa vasta 150 km/h yläpuolella.

Se mitä haen, on XX:ää helpompi käsiteltävyys ja tehoa (vääntöä) käyttöalueelle.

Joo, XX:llä kyllä voi ajaa soratielläkin, mun kokemukset vaan ovat sellaiset, että pyörä vie enemmän miestä kuin mies pyörää. Voi olla kiinni satulan ja "sarvien" välistäkin, veikkaan kuitenkin aika reipasta keulapainoisuutta. Pystympi ajoasento ja leveempi ohjaustanko helpottaa käsittelyä (tosin aikaisemmat nakut oli kevyempiä /pienempiä).

No, erothan ei selviä muuta kuin kokeilemalla (jos nyt joku antaa pariksi päiväksi testiin...).

Millä tasalla kiekat "normaaleissa" 110 - 120 km/h mittarinopeuksissa CB:llä? XX vääntää jotain 4000 paikkeilla.

Liekö CB:hen saatavilla esim. SW-Motech Quick-Lock perä- ja sivutelinettä? Wingrackiä en ottaisi muutenkaan, pyörästä kuin pyörästä tulee lähinnä niittokoneen näköinen... (makuasia tämäkin).
    kierrokset tuolla nopeudella jotain 4500 rpm.
    Mulla on itselläni SW-Motechin Quick-lock perä ja sivutelineet, hyvin istuu ja toimii silloin kun tarvitsee
    BMW K1300S
    Lainaa (VP-CB @ Tammi. 08 2008,13:45) kirjoitti
    kierrokset tuolla nopeudella jotain 4500 rpm.
    Mulla on itselläni SW-Motechin Quick-lock perä ja sivutelineet, hyvin istuu ja toimii silloin kun tarvitsee
    Jotain tuollaista, ehkä piirun verran alle(?) Pikaisesti laskeskelin välityksien perusteella, niin 4000-4500 rpm:n väliin renkaan todellisesta profiilista riippuen. Joka tapauksessa aivan liikaa!

Joskus tulee tilanteita, että haluaisi vain nopeasti siirtyä suorinta reittiä paikasta toiseen. Ja silloin reippaan tylsä eteneminen tuntuu aivan turhalta kierrättämiseltä, joka ei mielestäni sovi CB:n pirtaan. Ja pensaakin kuluu 5 litran sijasta 7+, jumpe soikoon!

Edit: ainiin, ovatko nuo quick lockit niin heppoista tavaraa kuin hypistely antaa olettaa? Se kun on tottunut siihen, että Givin perustelineenkin voi saada rikki reippaammalla kuormalla, niin nuo vaikuttavat jotenkin kovin köykäisiltä?

SW-Motech telineet toimii ainakin XX:ssä kohtuullisen hyvin. Sivutelineet on yllättävän jämäkät, ja ainakin itse tykkään siitä, että pyörän saa "tyhjäksi" minuutissa.

Perätelineen takia joutuu purkamaan matkustajan kauhukahvan, ja telineen muovinen aluslevy on kyllä liian vetelä, boksi pomppii ja tärisee.

Sivutelineillä + Givin Monokey laukuilla pyörästä tulee tosi leveä, mittailin tommosen 110 cm! Siis leveempi kuin Gold Wing!

XX on kyllä niin hyvä pyörä, että vaikea sitä on lähteä vaihtamaan. On tullut testailtua Yamahan FJR ja FZ1S, ZZR, Busa, Bandit ja Hondan CBF1000, eikä niistä ainakaan ole löytynyt mitään sellaista, että kannattaa vaihtaa ja laittaa muutama tonni väliin...

Ton CB:n kanssa kilpailee uusi Bandit, kuusilovisella vaihteistolla varmasti mukava värkki. Vanhemmasta vasen jalka etsi kouristuksen omaisesti kutosta, sama tulee saattaa tulla vastaan CB:ssä?

Josko tuo Suitsa älyäisi tehdä 1250 Banditista F mallin, samoin kuin pikkubandiitista, siinä vois olla pyörä jota haen. Voishan siihen liimata Hondan siipilogot tankkiin, niin ei tuu vieroitusoireita...
    Pakkohan nyt on kirjoittaa koska omistan itse cb1300...huonoja puolia en pyörästä löydä,paitsi ehkä äänet mutta siitähän tosiaan selviää putken vaihdolla.Pyörän kääntösäde aivan huippuluokkaa,muutenkin mukavan helppo ohjata.

Kone vetä mukavasti yksin sekä tavaroiden kanssa.Viime kesänä mittariin 12000km...yksi pitempi rundi Suomessa n.3000km takalaukulla sekä tankkilaukulla.Kyydissä myös emäntä.Perä tuntui alussa vähän löysältä mutta pykälöiden kiristys paransi asiaa.

Takalaukkuna Givin 52 monokey varustettu selkänojalla.Hyvin pysy laukku reissussa kiinni...ei tärise eikä heilu.
    Parhaimmillaan mentiin päivässä 800km,ainut mikä puutu oli perse.Itselläni ei ole pleksiä,mutta ei tunnu haittaavan 120-140km/h nopeuksissa,ehkä pituus vaikuttaa jonkin verran,itse 178cm.
    Kuutos vaihde olisi tervetullut pyörään.Sen tosiaan huomaa kun antaa pyörälle välillä hönkää niin 4 jälkeen vielä vitonen mutta sitten

Pyörähän taitaa liikahtaa jotain 230km/h...

Suosittelen koeajoa kyseisellä pyörällä!

Mulla vaihtu viime kesänä XX tommoiseen nakuun Cebariin. Tyytyväisyyttä on piisannu. CB on moninverroin monipuolisempi ja istuu tosi hyvin meikäläisen ajoihin, jotka on pääasiassa satunnaista kaupungissa pyörittelyä ja muutama pikkureissu kesässä. CB on aikalailla ketterämpi peli vaikkei heti uskoisi. Mulle oli aika iso yllätys miten paljon notkeammin sillä mennään mutkissa kuin XX:llä, joka vaatii ihan reilua viskomista. XX:llä mulla oli pitemmissä ajorupeamissa kaikenlaisia puutumisia käsissä ja persiissä, mutta CB:llä tuntuu, että voi ajaa iäisyyden ilman mitään kolotuksia, ajoasento on vaan niin leppoisa. Ja tämmöiselle 60-luvulla syntyneelle tuo CB:n ulkonäkö osuu hyvin nuoruuden haavekuviin täydellisestä prätkästä.

Moppix noi sun vaihtoperusteet kuulostaa hyvin pitkälti samanlaisilta kuin mulla, jonka perusteella uskallan väittää ettet pety jos jatkat matkaa CB:llä. Mulla oli iso bandiitti myös jossain vaiheessa ja se ei kyllä mielestäni ole oikeasti vaihtoehto CB:lle.
    Bläkkäri on "tusinapyörä" -valitan..Jokaisessa ruotsinlautassakin voi valita värin, hyvä, mutta kaikilla on
    Isossa lekassa on otetta ei turha kuttaperkka peitä hienoa konetta.
    Isoin miinus tosiaan on liian lyhyt laatikko eikä pidempää toisiovälitystä saa suoraan kaupasta - vehe käy turhan kierroksilla motarinopeudesta alkaen, mutta ratasaihioista saa kuulemma teetettyä ,en oo kokeillu, mutta kun menee setti vaihtoon niin sitten.
    Sw:n telineistä voin sanoa, että on todella tukevat noi sivutelineet, mutta takalaukun irrotettava levy on myöskin cb:ssä ärsyttävä lerppu. Ja kun hommasin orkkislokarin tilalle taakse yhtenäisen sisälokarin ja siihen kilpitelineen, niin silloin ei sivulaukkumotekkeja saa enää kiinni vaan joutuu pitkälle reissulle paiskaamaan orkkikset takasin, koska motekin yksi tukipisteistä tulee kilven alla olevaan irrotettavaan rautaan, mitä ei voi käyttää pikkutelineellä.
    Sw:n kaatumaraudoissa oli onkelma kun vasemmanpuoleinen rauta makas vesipumpun päällä ja valitin- sain uudet, mutta odottaa asentamista.
    Sw:n keskitukea en suosittele- on aika lelu.
    Leo vincellä pääsee "ääniongelmasta" edullisesti eroon.

Tosimies ei muovin takana kyyhötä - HondaKotaristi
    Lainaa (Moppi_X @ Tammi. 07 2008,13:03) kirjoitti
    Millä tasalla kiekat "normaaleissa" 110 - 120 km/h mittarinopeuksissa CB:llä? XX vääntää jotain 4000 paikkeilla.
    Tuollainen sattui silmään:

90 km/h 87 km/h 3 300 tr/min
    130 km/h 125 km/h 4 700 tr/min
    180 km/h 171 km/h 6 600 tr/min

Mikäli tulkitsin luigia oikein, ensimmäinen nopeus on mittarista ja toinen todellista.
    Juu... mielenkiintoista!

Laajennetaanpa hieman vertailua: Onko kokemusta XX vs CB vs Suzuki GSX 1400?

Suitsaa näyttää olevan vielä jokunen uusikin tarjolla, miten lienee tuon rekisteröinnin kanssa tänä vuonna (Euro 3)? Hinnatkin ovat kyllä vähintäänkin kohtuulliset, uuden Suitsan saa 9900 eskoon! Siinä sitä olisi 6-pykäläinen loota, ja väännötkin kohdallaan...

Uuden Honda CB 1300 S:n hintaa vissiin panttaillaan messuille, eräs kauppias arvio jo yli 17000 hintaa! Tuolla jäävät kyllä myymättä...
    Lainaa (Moppi_X @ Tammi. 12 2008,09:03) kirjoitti
    Juu... mielenkiintoista!

Laajennetaanpa hieman vertailua: Onko kokemusta XX vs CB vs Suzuki GSX 1400?

Suitsaa näyttää olevan vielä jokunen uusikin tarjolla, miten lienee tuon rekisteröinnin kanssa tänä vuonna (Euro 3)? Hinnatkin ovat kyllä vähintäänkin kohtuulliset, uuden Suitsan saa 9900 eskoon! Siinä sitä olisi 6-pykäläinen loota, ja väännötkin kohdallaan...
    GSX:stä on kokemuksia vain koeajolenkin verran, mutta eipä siitä huono maku jäänyt ollenkaan! CB nyt vain sattui omiin käsiin tuntumaan selvästi sopivammalta. Vääntöähän siinä kyllä on enemmän, mutta "kulkupuoli" on minusta parempi CB:ssä. Turha tässä on silti kahta tällaista pyörää edes yrittää vertailla muutamalla sanalla. Koeajolle vaan.

Tuo 9900 + toimkulut(?) kuulostaa tosiaan pirun hyvältä hinnalta. Eikös se mennyt GSX:n tapauksessa niin, että eurooppaan sitä ei enää tänä vuonna tuoda, kiitos päästörajojen tms? Eli viimeisiä vietäneen.
    Lainaa kirjoitti
    Uuden Honda CB 1300 S:n hintaa vissiin panttaillaan messuille, eräs kauppias arvio jo yli 17000 hintaa! Tuolla jäävät kyllä myymättä...
    Niinno, olihan nakuCB:kin hintalapussa 15900€ tms. Ei silti, ei niitä kyllä kovin montaa ole myytykään Hintalappuhan ei tietenkään kerro vielä myyntihintaa. Mutta kyllähän tuo todellakin melko raikkaalta optimistilta kuulostaa.
    Nonni... kiima ohi!

XX lähti vaihtoon tänään, tallissa vm.2006 CB1300SA odottamassa kevättä!

Saapa nähdä itkettääkö vai naurattaako, koeajo 30 m hallissa...

Noo... jos ei tunnu omalta, vaihdetaan sitten vaikka uudempaan XX:ään, nimimerkillä Hondan uutta tulemista sport-touring luokkaan odottava!
    Toivotaan että pidät CB:stä.Ja ei muuta kun kevättä ja ajokelejä odottelemaan niin ja onnea uuden pyörän johdosta. * .( ps. *niin ja onhan se puna-valkoinen?) *

<br />
    Nytkö se vahinko tapahtui, vetovastuu vaihtui eXX mieheltä pakokaasujen haisteluksi. *
    ex Honda CBR 1100XX -99
    Honda CBR 600RR-05
    Aprilia RSV 1000R Mille -04
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Yamaha R1 2009

Pessimisti ei pety.
    Juu-u... kuusi vuotta uudempaan pyörään on helppo vaihtaa, ja jos sen takia joutuu haistelemaan vanhemman pyörän käryjä, on parempi poiketa pienemmille mutkateille ja pitää ajokortti taskussa!
    Lainaa (Moppi_X @ Tammi. 21 2008,20:26) kirjoitti
    Juu-u... kuusi vuotta uudempaan pyörään on helppo vaihtaa, ja jos sen takia joutuu haistelemaan vanhemman pyörän käryjä, on parempi poiketa pienemmille mutkateille ja pitää ajokortti taskussa! *
    Häh, mitä helvettiä... Tuohan oli oikeasti järkevä perustelu
    Lainaa (Pentti @ Tammi. 08 2008,23:02) kirjoitti
    Mulla vaihtu viime kesänä XX tommoiseen nakuun Cebariin. Tyytyväisyyttä on piisannu. CB on moninverroin monipuolisempi ja istuu tosi hyvin meikäläisen ajoihin, jotka on pääasiassa satunnaista kaupungissa pyörittelyä ja muutama pikkureissu kesässä. CB on aikalailla ketterämpi peli vaikkei heti uskoisi. Mulle oli aika iso yllätys miten paljon notkeammin sillä mennään mutkissa kuin XX:llä, joka vaatii ihan reilua viskomista. XX:llä mulla oli pitemmissä ajorupeamissa kaikenlaisia puutumisia käsissä ja persiissä, mutta CB:llä tuntuu, että voi ajaa iäisyyden ilman mitään kolotuksia, ajoasento on vaan niin leppoisa. Ja tämmöiselle 60-luvulla syntyneelle tuo CB:n ulkonäkö osuu hyvin nuoruuden haavekuviin täydellisestä prätkästä.

Moppix noi sun vaihtoperusteet kuulostaa hyvin pitkälti samanlaisilta kuin mulla, jonka perusteella uskallan väittää ettet pety jos jatkat matkaa CB:llä. Mulla oli iso bandiitti myös jossain vaiheessa ja se ei kyllä mielestäni ole oikeasti vaihtoehto CB:lle.
    Aika erilaisia tuntemuksia herättää XX vs naku. Minulla oli aiemmin hornet 900,kuulemma ketterä kaupungissa ja kiva pikkuajoissa? No,minun mielipide on juuri päinvastainen,XX menee huomattavasti mukavammin kaupungissa sekä mutkateillä,vaikka sitä ensin itsekin pelkäsin.On aivan sama ajaako 50 tai 100,XX on mukavampi ja menee mutkista paremmin.Ja yli 150 nopeuksista nyt ei kannata puhuakaan. Saattaa olla syynä kuskin pituus,itse n.170 ja joskus jopa alle,mutta XX sopii kuin hanska,hornetissa ei löytynyt asentoa millään,käsi puutui jo lyhyelläkin matkalla,perseen puutuminen alkoi puolen tunnin jälkeen,tietysti siihenkin tottuu,mutta XX.ssä ei ole ollut vastaavaa ongelmaa.
    -on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-

-Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
    No joo...

Itsekin ajelin Hornetilla ennen XX:sää. Ajoasento oli paljon leppoisampi, ja värkki oli kyllä bläkkäriä huomattavasti ketterämpi kevyempi käsitellä (vaikuttaiskohan tuohon kymmenien kilojen painoero ) . Toki käyttötarkoituskin pyörillä lienee hieman erilainen.

Kyllähän äksä on kokoisekseen hyvä käsiteltävä, kun vertaa esim. Busaan, joka tuntui tosi jäykältä.

Mulla ainakin XX:n ajoasento oli liian kyykky, ranteet ja kyynärpäät kipeytyi helposti. Jalkatilaa ei ollut riittävästi, ja kinttuja sai alkaa potkimaan suoraksi jo 100 km:n jälkeen. Perse alkoi puutua seuraavaksi. Orkkispleksin yli sai myös kohtuulliset pyörteet kalloon, ja plexin taakse menemällä jyrinä kypärässä kasvoi melkoiseksi.

Suomen ajonopeuksissa ihan aikuisten oikeasti nuo +150 kmh vauhdissa esiintulevat ajo-ominaisuudet ovat kyllä kuriositeetti, aika harva selviää koko kesän kortti taskussa jos marssivuhti on jatkuvasti noissa lukemissa...
    No niin, mies joka vastaa itselleen

Laitetaan tähän ensikokemukset CB1300SA:sta XX:n jälkeen, jos jotain sattuu kiinnostamaan...

Siis, ekat 800 km CB:llä takana, aluksi hieman hämmentynein tuntein. Ekalla lenkillä tuntui tosi oudolta, XX:llä ajetut kilometrit viestitti vielä takaraivossa, että nyt ei oo kaikki ihan oikein. Ajoasento oli tuttu edellisistä nakupyöristä, mutta tottuminen kyykymmästä tähän vie näköjään aikansa.

Toisella lenkillä TeroXX veti suoran pätkällä XX:llä ohi niin, että mulla lahkeet lepatti reippaassa satasen vauhdissa hetken eteenpäin, vaikka kahvasin täysillä! Ja-a... ajattelin siinä. No, hommassa tuli esiin vanhat tottumukset, jotka rajoitin katkaisi tehokkaasti 8500 kierroksessa. Tuli siis väännettyä "tuppi nurin" XX:n tapaan. Tämähän ei siis olekaan mikään kierroskone!

No, värkki lähtee vääntämään alakierroksilta helevetin makeesti, risteyksistä poistuminen käy liukkaasti. Silti hieman epäilytti, jaksaakohan tätä... (pienimuna-efekti?)

Kolmas lenkki oli n. 2 tuntia pikkupyörittelyä kaupungin pinnassa. Mikään paikka ei kipeytynyt! Tosi ketterä värkki! Alavääntö on tosi mahtava tälläseen ajoon. Mukavaa. Helevetin mukavaa. Tätähän mää olin vailla. Vaihdettiin sitten hetkeksi pyöriä ja XX:llä ajon jälkeen tajusin miten mukava ja helppo värkki tää CB on ajaa. Lämpenee...

Viimeinen kiekka ajettiin Sunnuntaina, mamma takapenkillä. Mentiin pikkuteitä, ja pätkä nelostietä. Mamma oli aivan haltioisaan, tila riittää, ja eteen ja ympärille näkee taas.

Pikkutiet on tosi hulppeita ajaa, ja vaihteita ei tarvi vaihdella mutkiin / ohituksiin (jos ei välttämättä halua), vääntö riittää sylkemään värkin ulos mutkista/ohituksissa ripeästi.

Hyvin pärjättiin myös isommalla tiellä, joten pikkureissun teko kaksipäällä tulee onnistumaan aivan hyvin. Puutuneiden käsien räpsyttely loppui kokonaan, jalkoja ei tarvi potkia suoraksi, perse kestää. Meno on niin mukavaa, että tekee vaan mieli ajaa ja ajaa ja ajaa...! Vaihtoa en kadu, enkä enää vaihtais takaisin!

XX on hyvä pyörä, jossa tehoa on reippaasti, mutta tämä on parempi meikäläisen käyttöön. Vielä kun sais ton kilpailuhengen karsittua itestään ulos, niin hyvin menee...
  30.  
    Hip hei, onko nuo jo toimituksessa, eli onko kyseessä uusi -08 ?
    Itselläni tulossa (CBF1000SA:n jatkoksi) BW Vantaalta toukokuussa musta -08 CB1300SA.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen