Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Foorumilta löytyy keskustelua vahauksesta ja spekulointia siitä sun tästä vahasta, mutta topicia en löytänyt, jossa olisi käsitelty mitä upouudelle pyörälle pitäisi tehdä.

    Itsestään selvätkin asiat saattavat olla nyhetille motoristille kuten minulle niin selviä asioita ettei niihin edes kiinnitetä huomiota. Jospa jonkinnäköistä vinkkiä Wanhemmilta pyöräilijöiltä saisi.

    Itse tietenkin pidän itsestään selvänä, että kun se pyörä on saatu haettua talliin tulee tankki täyttää (ensimmäiset öljyt ovat koneessa jo sisällä?).
    Tärkeätä on myös muistaa, että uudet nakit ovat vahan peitossa ja siksi petollisen liukkaat.

    Jossain joku mainitsi, että uuden pyörän maaleja pitäisi kuivattaa 20-30 asteen lämmössä yhden vuorokauden verran. Kyseessä saattoi olla uudestaan maalattu pyörä, mutta nyt kyselen tehdasmaalauksista. Maaliin liittyy *myös vahaus. Kiillotetaanko pyörät tehtaalla tai liikkeessä siten ettei tarvitse ensimmäisenä päivänä pistää vahaa tankkiin?
    Kiillotetaanko metalliosat esim. tankki myös alta, joka ei näy pinnalle, eli tuleeko mopo purkaa heti osiin? Mitenkäs sitten muoviosien pinnan huolto? Foorumilta löytyy aiheita vahauksesta ja menen sinne kyllä pätemään, mutta eikös tälläinen kuulu nyhetin pyörän huoltoon?

    Ajovarusteet, vakuutukset yms. nyt ovat selvä, tässä haen kumminkin pyörän tekniikkaan liittyviä asioita. Tiedän kyllä, että se pyörä kulkee ilman kiillotustakin, mutta jälleenmyyntiarvo pidetään mielessä alusta alkaen.

    Jos mopon kuljettaa peräkärryssä kotiin niin sidonta on tietenkin hyvä muistaa ja ilmanpaineiden katsastus kun lähtee liikenteeseen. Uutta mopoa on tietenkin hyvä varoa alkuunsa.

    Säädetäänkö fillarit mitenkä täydelliseen ajokuntoon liikkeessä? Saako siis kotona heti olla kiristelemässä ketjuja, pultteja ja muttereita.

    Edit: Lauseita pyöritelty.



    Jotenkin minusta tuntuu ettet luota minuun - johtuukohan se puukostani joka on selässäsi?
  2. #2
    Vahaat maalatut pinnat ihan normi vahalla. Koska kyseessä uusi, kannattaa valita semmonen vaha joka ei sisällä hiovia aineita. Koneen kun muistaa ajaa hissukseen lämpimäksi, sitten vaan hanaa.
    Turvallisia kilometrejä...
    <p><strong>&nbsp; </strong></p>
  3. #3
    Kawassa ei ollut vahaa pinnassa kun se tuli kaupasta kotiin, eli se sai heti vahakerroksen pintaansa. Kai se japanista tänne tullessaan on jo ehtinyt tuo maalipinta kuivua kunnolla, eikä tarvitse odotella ennen vahaamista. Ei tuo eka vahaus minkä suoritin heti ole ainakaan vielä tässä parin omistusvuoden aikana aiheuttanut ogelmia. Kannattaa tosiaan käyttää "uuden auton vahaa" eli sellaista missä ei ole hiovia aineita.

    Ja kyllä, ne pyörät tulevat valmiiksi säädettyinä, mutta tietenkin jarrut ketjut ym. pitää tarkastella aina ennen ajoon lähtöä. Ei niitä nyt kaikkia pultteja tarvitse käydä lävitse jos ei pyörä ole mikään kiinalainen.

    Öljyt niissä on vakiona sisällä ja bensaa pari litraa. Toki öljynpintaakin pitää seurailla uutena että miten se käyttäytyy, jotkut koneet kun uutena syö yllättävän paljon öljyä ennen kuin männänrenkaat asettuu sisäänajossa kohdilleen.

    Kiinalaisessa Qingqi pyörässä meni tosiaan homma silleen että siinä sai vaihtaa alkuunsa suuren osan pulteista länsimaalaisiin ja laittaa ne kiinni ruuvilukitteella, samoin ketjut ym. menivät heti uusiksi kun laatu oli niin kuraa. Jarrutkin alkoivat toimia vasta kun vaihtoi oikeat länsimaalaiset jarrunesteet .



  4. #4
    Tätä kysytään joka kerta omassa aiheessaan...
  5. #5
    Lainaa (AimoPamaus @ Huhti. 12 2008,19:25) kirjoitti
    Tätä kysytään joka kerta omassa aiheessaan...
    Mutta on se silti hassu kun ei löydy foorumilta.

    Kiitoksia kaiffareita muutamasta vastauksesta. Selvensivät heti menoa ja meininkejä. Olin melkeinpä varma, että foorumin uutuutena tulee kyytiä isoilta pojilta, koska en vaan tiedä näistä, mutta taitaa olla ihan yleinen sairaus tämä muiden jelppiminen - sen olen ainakin huomannut näissä piireissä.
    Jotenkin minusta tuntuu ettet luota minuun - johtuukohan se puukostani joka on selässäsi?
  6. #6
    Uusien kumien kanssa on helpoin, kun muutaman kierroksen poltat sitä kumia niin lähtee ne öljyt siitä Helppoa...
  7.  
  8. #7
    Lainaa (PLaaf @ Huhti. 12 2008,22:01) kirjoitti
    Uusien kumien kanssa on helpoin, kun muutaman kierroksen poltat sitä kumia niin lähtee ne öljyt siitä Helppoa...
    Eturenkaaseen ei vissiin ole sitten olemassa muuta kikkaa kuin hiekkatiellä ajaminen? Ei sitä varmaan uskalla ajaa eturengas lukossa asvaltin päällä uudella fillarilla.
    Jotenkin minusta tuntuu ettet luota minuun - johtuukohan se puukostani joka on selässäsi?