Eli jos kyseisen laitteen asentaa pyörään, niin joutu tekeen jotain Lambada anturille? Muistaakseni luin et jonkin sortin ohitin siihen pitäs asentaa, ja jos on näin niin mistä tollasia sais ostettua?
Piuha irti, pyörästä riippuen liittimen paikka vaihtelee, minulla oli tankin alla....![]()
onko lamda täysin turha commanderin asennuksen jälkeen. TÄH?
jaa, mää vai täh??!!!
yömaha fzr 1000 exup -89
kawasaki er6n -06
kawasaki z1000 -07 blue
kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
No ainakin itellä tuli commanderin mukana o2 sensor eliminator,eli lambda liitin irti ja se eliminator tilalle.
Edit: ja kyllä on lambda turha sen jälkeen
Niin ja kyseessä GSX-R1000 k7
ok pitää selvitellä miten on tuon ison zetan laita kun olen rakentelemassa kokoputkistoa jos ei tarviiskaan laittaa koko lamdaa sitten paikalle vaika eihän se mitään ongelmaa tuota vaikka mutterin siihen joutuiskin hitsaamaan.
jaa, mää vai täh??!!!
yömaha fzr 1000 exup -89
kawasaki er6n -06
kawasaki z1000 -07 blue
kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
Kantsii hankkia lamdan eliminointikitti, niin pyörä pysyy optimisäädöissä. Kitti maksaa reilu parikymppiä.(zeta1 @ Huhti. 12 2008,22:39) kirjoitti
ZH2 2020
Jos dynossa meinaa käyttää, kannattaa laittaa valmiiksi paikka dynon CO-mittarille, itsellä se meni kätevästi lambdan reikään.(Attitude @ Huhti. 13 2008,10:06) kirjoitti
Hifistit rakentee niitä jopa käyriin, mutta sillä ei normaalikäytössä ole vastaavaa hyötyä.
Muutoin lambdalla ei juuri virkaa ole, kunhan yrittää vähentää saasteita tyhjäkäynnilla. Huomaa siitä kun tyhjäkäynti/pienillä kierroksilla "hakee". Eli yrittää pihistellä sopan kanssa.
PC:n kanssa piuhat irroittamalla vältetään mahdollinen vikakoodi kun lambda/PC ei yritä korjata komentoja ristiin. Asennusohjeessa oli ihan yksiselitteisesti: disconnect!
PC:n asennuksen ja DYNOsäädön jälkeen ei ole pyörä nykinyt minkään tyyppisessä ajossa, mutta myös kulutus nousi hieman. Mutta sillä ei ole merkitystä verrattuna nyppimiseen.
![]()
![]()
joo ei itse tullut perehdyttyä paremmin tuohon pc:hen kun laitettiin samalla kerralla paikoilleen kun säädettiin slipareiden kanssa. muistelisin että työnsi sen CO mittauksen tapin ihan vaimentajan päästä sisään. ja penkkiin menee uudelleen säädettäväksi tietenkin.
jaa, mää vai täh??!!!
yömaha fzr 1000 exup -89
kawasaki er6n -06
kawasaki z1000 -07 blue
kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
Ainakin pienemmän zetan komentajan mukana tuli se lambdan eliminointi palikkan mukana.(zeta1 @ Huhti. 12 2008,22:39) kirjoitti
SV650 -00 Z750 -07 WR400F -00
Kapeakaista-Lambdat eivät toimi lineaarisesti eri lämpötiloissa kuin seossuhteilla 14.2-15.00 ja antavat 0,8-0,4V. 0,75V on suunnilleen 14.7 joka on katille oikea seossuhde.(karkka @ Huhti. 11 2008,18:51) kirjoitti
14.7 on taas moottorin lämpöjen ja suorituskyvyn kannalta huono seos, parempi olisi jotain 13.0-13,5 väliltä, joka alentaa pakolämpöjä ja hieman parantaa tehojakin.
Kapeakaista-Lambdalla ei taas tee noin rikkailla seoksilla mitään kun ne menevät sen toiminta-alueen ulkopuolelle, siksi tuo on todennäköisesti poistettu käytöstä tuon voimakomentajan kanssa.
Jenkeissä tuntuu yleistyvän lambdojen vaihto laajakaista-lambdoihin ja niitä ymmärtäviin itse säätyviin ohjausyksiköihin. Laajakaista-lambda tunnistaa seokset välillä 10-20 ja antaa 0-5V.
Hyvä puoli on siinä että näin pyörä itsessään muuttuu moottoridynamometriksi ja pyörä virittyy iskuun samalla kun sillä ajetaan. Peruskäyrä mitä halutaan pitää toki tietää, eli mikä halutaan seokseksi eri kaasun asennoilla ja kierroksilla, mutta sitten loppu virittyy itsekseen tuon laajakaista-lambdan ohjaamana.
Esim http://www.daytona-twintec.com/TCFI.html
Ei mikään halpa kyllä, 875$ kahdella Bosch:in laajakaista-lambdalla, PC-liittännällä ja kaikilla muilla helyillä.
Eli kyllä ja ei. Lambdasta on hyötyä, mutta lähinnä laajakaista-lambdasta ja yhdessä itsesäätyvän boksin kanssa, jolloin se onkin jo aika pistämätön yhdistelmä.
Halvin konsti rikastaa seosta 14.7 -> 14.2 on laittaa lambdan pluslinjaan jänniteenjakaja 10kOhm ja 20 kOhm vastuksista. 10kOhm vastus tulee anturin maajohtoon ja 20 kOhm plusjohdon ja tuon 10k vastuksen ohjausyksikön puoleiseen päähän. Näin saadaan 2/3 jännitteenjakajalla 0,75V -> 0,50V eli ohjausyksikölle 14.2 todellinen AFR näyttää *14.7 -suhteelta ja yksikkö koittaa pitää sen 14.2:ssa.
Tuota alemma tuota ei kapeakaista-lambdalla voi viedä kun menee epälineaariseksi, mutta viilentäähän tuokin ja osat maksaa alta euron.
Tuolta löytyy infoa:
http://www.nightrider.com/biketech/h...olt_divide.htm
Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
Etpä Karkka kertonutkaan, mikä on pyöräsi.
Toisiin pannaan o2 eliminaattori ja toisiin (lue: joihinkin bemareihin) mukana tuleva uusi lambda-anturi. Hintaeroa on noin 200 €. Ja kuinka sattuikaan, BMW:n vanhemmat R-sarjalaiset ja F650 on niitä joihin tulee tuo kalliimpi paketti....
Jenkeissä laajakaista-lambdat maksaa 175$ kipale, joten jos tuohon sarjaasi saat sellaisen mukaan ja lootan ohjelma osaa sitä hyödyntää, niin turhempaakin on saattanut 200 ecua heittää - tuohan voi olla ihan hyvä juttu.(hra1150 @ Huhti. 14 2008,18:33) kirjoitti
Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
Eli pyörä on CBR 600rr -04. Tänään sain tuon lykättyä paikalleen. Vielä jäi yksi ylimääräinen irtopiuha ihmetyttään. Eli asensin maapiuhan akulle ja neljät piuhat liittimineen ruiskun alkuperäsiin liittimiin. Ainoastaan yksi ylimääräinen piuha jäi jolle en ohjeistakaan saanut selvää paikkaa minne asentaa. Tarviiko toi erillistä virtaa toimiakseen, et olisko toi plus johdon piuha?(hra1150 @ Huhti. 14 2008,18:33) kirjoitti
![]()
Olisikohan tuo TPS:n johto eli kaasuläpän asentoanturin piuha?
Ohje
Käy katsomassa tuolta linkin takaa asennusohje jos sinulla ei sitä ole.
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Juu ton ohjeen mukaan sitä asentelinkin, mut se on vaan yks piuha ja siinä ei ole tuollaista liitintä.(TeroT @ Huhti. 16 2008,08:18) kirjoitti
Apuva, mites tuo kartan laittaminen Pc3 usbiin onnistuu, yritin äsken mutta eipä onnistunutkaan. Tarviiko siinä olla ulkoinen virtalähde jos ei ole vielä pyörässä kiinni? Kartat sain esille, mutta nehän pitää lähettää sinne pC3:lle??
Pikaista vastusta toivon
Suzuki Gxsr 1000 K8 Akra Evolution Edition
ZX12R *-02(ex)
Suzuki GsxR750W -92(ex)
I memorize the words to the porno movies
Tarvitset 9v patterin ja siihen sen johdon.(LiguidSnake @ Huhti. 26 2009,09:16) kirjoitti
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
voi perse, tarviiko sitä patteri, jos pc3 on kiinni pyörässä?
Suzuki Gxsr 1000 K8 Akra Evolution Edition
ZX12R *-02(ex)
Suzuki GsxR750W -92(ex)
I memorize the words to the porno movies
Ei tarvitse patteria mihinkään, jos pc on jo pyörässä kiinni.(LiguidSnake @ Huhti. 26 2009,09:25) kirjoitti
-
Tuu commanderin, 9v patterin ja läppärin kanssa käymään jos haluat latailla kartan komentajaan ennen asennusta *(LiguidSnake @ Huhti. 26 2009,09:25) kirjoitti
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Kiitos kovasti avun tarjouksesta, mutta sain sen lopulta itse ladattua.. Muija toi patterin, niin vähän helpotti hommaa(Tecate @ Huhti. 26 2009,09:51) kirjoitti
![]()
Suzuki Gxsr 1000 K8 Akra Evolution Edition
ZX12R *-02(ex)
Suzuki GsxR750W -92(ex)
I memorize the words to the porno movies
Löytyy haulla näitä vanhoja keskusteluja niin pitää niitä hyödyntää.(Matva @ Huhti. 13 2008,12:36) kirjoitti
Eli dynoa varten olisi tarkoitus tehdä valmiiksi se reikä penkin lambda-anturille. Onko eri penkeissä erilaisia liittimiä, eli pitäisikö tietää mihin penkkiin pyörää on viemässä ja kysyä, että minkä lainen anturi heillä on. Joihinkin näyttäisi anturi menevän suoraan pyörän oman lambdan paikalle? Ei kuitenkaan hirveen iso homma olisi tehdä putkeen reikää ja hitsata vaikka oikealla kierteellä oleva mutteri sitten reiän ympärille ja penkityksen jälkeen reiän päälle voisi sitten laittaa sopivan kokoisen pultin. Vai onko helpompi jättää tuo tekemättä ja antaa penkityspaikassa laittaa sitten sopiva reikä anturille?
edit: Pienen googletuksen avulla löysinkin, että FZ1 lambdan kierre taitaakin olla juuri tuo M18x1,5. Tai ainakin se on tuon M18 mutta tuosta kierteestä en löytänyt varmuutta.