Saako kyseiseen pyörään, Tehon alennus sarjaa. Onko tietoa riittääkö korjaamon todistus asennuksesta, Pitääkö käyttää teho penkissä.
Jos muistan oikein piikkiajoilta niin YPVS poistettiin, suutin pienemmäksi ja kuristin pakoputken alkuosaan. Eli ei siihen tarvi muutakuin sen suuttimen ja holkin putkeen.
Mulle homman teki silloin valtuutettu korjaamo joka kirjoitti myös todistuksen kuristuksesta eli ei käytetä penkissä. Sitä en tiedä jos itse asentaa sarjan niin mistä saa kuristustodistuksen?
En tiedä oliko tästä mitään apua mutta ajattelin nyt jotain kirjoittaa ajan kuluksi![]()
Kannattaa kysyä maahantuojalta onko malliin kuristussarja.Jos se on niin tarvittavat osat ja muu tulee paketissa sekä tyyppihyväksytty todistus joka annetaan katsastuskonttoriin.
Suzuki gamman kuri oli prikka joka piti hitsata pakoputken alkuun.Itse heppasin sen ja painuin pakoputki kädessä konttoriin mukana prikan mukana tullut todistus maahantuojalta.Todistuksessa luki että kun tämä prikka on paikallaan niin teho on alle 11kw:a.Ja huom.Katsastus konttoria tuntui vähät kiinnostavan koko juttu kun oli vain se todistus arkistoitavaksi.Hinta taisi olla silloin 50MK.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Kannattaa hommata sellanen electroninen rajotin jostain se on helppo sit kytkeä pois kun haluaa, mulla oli sellanen nsr:ässä aikanaan ja oli helppo sit poistaa katsastuksen jälkeen... No asia nyt ei ihan ollu mitä hait, mut ei siihen pitäis mitää todistuksia tarvita siis penkistä kunhan on jonkun liikkeen todistus tehojen alennuksesta..
Nykyään: Rakenneltu GPZ/Zx 750
Ennen: Honda NSR, Kawasaki KX
omaan ar 125 kawaan tein aikoinaan prikan putkeen jonka reikä puolet pakoputken halkaisijasta, kävin amk:lla tehopenkissä prikkalla, prikka pois paikalta penkissä ja toinen veto... eli sain tehot ennen ja jälkeen kuristuksen jotka konttorilla vaativat, tosin amk kaverit naureskeli että ai siitä tehään täysteho kun mitattiin näinpäintais tehoa olla prikan kanssa joku vajaa 7kw ja ilman 13kw... konttorilla katsoivat että alle vaaditun ja ari oli katsastettu euro-tehoille...
![]()
niin, tosiaan, prikka oli tehty 1mm pellistä ihan ite silleen suurinpiirtein, penkkivedon jälkeen se oli sulanu sen verta et sai koukkia alkukäyrästä hetken rautalankakoukulla, asennettu se oli putken ja sylinterin väliin tiivisteen päälle...
TL1000S 1999 Kadulle
GSXR600 -08 Radalle
GSX1300R -02 Tourinkiin
Suzuki DR650 -99 EX
RSV1000R -04 EX
Otat yhen tulpan pois, jo loppuu tehot ja huolet tehon alennuksesta. Osta hyvät lenkkarit!![]()
En jaksa ajatella, kirjoitan siksi mitä sattuu, joskus sekin sattuu.
Konkka ajaa sen asian eli ei kierrä kunnolla.(Karrih @ Huhti. 10 2008,21:02) kirjoitti
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>