Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Enpäs löytänyt haulla kovin kattavaa tietoa eri materiaaleista valmistettujen sliparien sään- ja muustakin kestävyydestä.

    Kirjoittakaa siis kokemuksia eri materiaaleista valmistetuista pöntöistä.

    Mikä kestää Suomen suvea (lue vesisadetta) parhaiten?
    Mikä naarmuuntuu ikävästi?
    Mikä menettää kiiltonsa ja muuttaa väriään?
    Mikä on muuten vaan pitkäikäisin?
    Kuinka suurista eroista kestävyydessä puhutaan (kuukausista vai vuosista)?



    Life is not a spectator sport!
  2. #2
    Itellä Leo Vince harjatulla alumiini pinnalla eikä mitään muutoksia ole havaittavissa vrt. uusi

    N. 3 vuotta kovaa ajoa.
  3. #3
    Eiköhän nuo kestä isältä pojalle normaalikäytössä. Mulla oli Laserin rst slipari, eikä sekään paljoa uutta hävennyt. Ikää oli kuitenkin monta vuotta.
    Yamaha DT 125 LC "87 1994-1996
    Honda CB125T "81 ~2002-
    Honda Transalp 600 "93 *2002-2008
    Yamaha TDM 900 "04 * 2008-2010
    Yamaha TDM 850 "91 2011-
  4. #4
    Mielenkiinnosta - mitenkähän sisuskalut kestää kuinka nopeesti möly lisääntryy ja villa vanhenee?

    Leovince mullakin on ja hyvin on säilynyt.
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
  5. #5
    Laserin carbon on kestänyt vuosikausia ilman ongelmia. On varmaan hengittänyt niin hyvin, kun ei ole ollut db-killeriä ikinä paikalla
    KTM 690 Enduro & Yamaha R6R
  6. #6
    Lainaa (Jussi M @ Huhti. 10 2008,12:19) kirjoitti
    Mielenkiinnosta - mitenkähän sisuskalut kestää kuinka nopeesti möly lisääntryy ja villa vanhenee?

    Leovince mullakin on ja hyvin on säilynyt.
    Noin 20tkm välein kannattaa villoittaa uudelleen jos meinaa pitää äänet kohtuullisena. Riippuu tietty moposta ja käytöstäkin.
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  7. #7
    Lainaa (Jussi M @ Huhti. 10 2008,12:19) kirjoitti
    Mielenkiinnosta - mitenkähän sisuskalut kestää kuinka nopeesti möly lisääntryy ja villa vanhenee?

    Leovince mullakin on ja hyvin on säilynyt.
    Mulla kesti villat Triumphin tehoputkessa noin 60000km, sitten tulikin pidetty korvatulppia 83000km asti. Nyt uuden villat "haihtuneiden" tilalla ja voi ajella ilman tulppia.



    Speed Triple -12, Daytona i955 -02, Bonneville V140T -78, Aprilia Pegaso -01.
  8. #8
    Taitaa nuo hiilikuitu sliparit antautua ensimmäisenä. Lakka siinä pinnassa on suht herkkä haalistumaan. Myöskin sopivilla liuottimilla sen saa pilalle nopeasti mopoa pestessä. Muistaakseni joitain hiilikuitu slipareita on twineissä jopa hajonnut tuolla saksanmaalla kun pitkään on ajettu isoa kovaa.
    leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
  9. #9
    Lainaa (Pahkasika @ Huhti. 11 2008,09:39) kirjoitti
    Taitaa nuo hiilikuitu sliparit antautua ensimmäisenä. Lakka siinä pinnassa on suht herkkä haalistumaan. Myöskin sopivilla liuottimilla sen saa pilalle nopeasti mopoa pestessä. Muistaakseni joitain hiilikuitu slipareita on twineissä jopa hajonnut tuolla saksanmaalla kun pitkään on ajettu isoa kovaa.
    Juu näin on, oma akran hiilari aivan hirveen näköinen. Haalistunu ihan törkeesti, vaikka en ole edes liukkarilla pessyt.

    Olen myös kuullut sellaisen vision että hiilaripöntöllä varustettua mopoa ei saisi kauaa turhia tyhjäkäytellä, edesauttaa kuulemma sen pinnan haalistumista/"suomuille" menemistä. Tiedä sitte..
    04 Buell xb12s

  10.  
  11. #10
    LeoVincen titaanipöntöllä mennään, kaks kautta ajoa ja ulkosäilytystä. Vielä ei mitään merkkejä, että ois ottanu itteensä
    Pitkää päätyyn ja perään...