Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 39:een 39:sta
  1. #31
    Mulla kilonen K8 Suikka ja ilmaa tulee kytkinjärjestelmään, jos vaikka ajaa 5-10km melkein täysiä.. Samoin kun suikka kävi penkityksessä kytkin hävis... ja toiminta ei palaudu kunnolla, muutoin kuin ilmaamalla. Nyt laitoin vielä uuden ilmausnipan siihen pääsylinterinjälkeen banjopulttiin ylimmälle kohdalle! Auttakee...
    hondarepsol
  2. #32
    Lainaa (lanat @ Huhti. 10 2008,16:42) kirjoitti
    Nestekytkin pettää helpommin, pieni tälli/vuoto=ei kytkintä, vaijeri on kevyempi, yksinkertaisempi ja vikasietoisempi ja ennen kaikkea helpompi korjata...
    No jaa. Kyllä mut on sekä auto että pyörä jättänyt tielle katkenneen kytkinvaijerin takia, joten olen eri mieltä. Kyllä nestekytkin on kevyempi käyttää ja myös kivempi ylläpitaa, riittää kun vaihtaa joskus nesteet eikä tarvii kytätä että alkaako vaijeri jumittaa tai rispaantua.
    Kawa ZXR750H1 (Green Meanie)
  3. #33
    Jaa-a.

    Se on sillä lailla jotta veijeri on kisakuskeilla ehdoton. Melkein joka
    kerta kun otetaan pienoinen lippa, menee säiliö nestekytkimeltä
    vaihtoon. Siinä kestää aikansa mikäli varasäiliö edes on mukana, mm.
    paskojen puhdistamisessa ja ilmauksessa. Joissain pääsylintereissä
    operaatio on vielä kettumaisempi urakka kuin toisissa.

    Kytkimen keveyteen ei ole minkäänlaista merkitystä onko se vaijeri
    vaiko neste, se on paskapuhetta. Raskauden tekee työpuolen toteutus.
    On helvetin vaikeaa selvitä elämästä hengissä
  4. #34
    Lainaa (CeeCee @ Huhti. 10 2008,17:05) kirjoitti
    Mihin sitä kytkintä tarvitaan?
    Miten lähdet liikkeelle tai vaihdat pienempää ilman kytkintä??
    Muuhun sitä kytkintä ei sitten oikein taida tarvitakaan...
    ZX-10R + ZX-6RR
  5. #35
    Lainaa (Janne10r @ Elo. 07 2008,05:24) kirjoitti
    Miten lähdet liikkeelle tai vaihdat pienempää ilman kytkintä??
    Muuhun sitä kytkintä ei sitten oikein taida tarvitakaan...
    Pienemmälle vaihto onnistuu kyllä ilman kytkintä, ei tosin kauhean sulavasti, mutta kuitenkin ilman pahoja rutinoita. Sopivasti vaan välikaasua, niin ainakin omassa mopossa vaihtuu pienemmällekin päin.

    Liikkeelle lähtö onkin sitten vähän haastavampi tapaus. Ainoa keksimäni toimiva konsti pistää ykkönen silmään kone sammuksissa ja sitten startilla rykäistä kone käyntiin ja mopo liikkeelle. Aika raakaa touhua...

    Näillä konsteilla on pariin kertaan päästy perille kytkinvaijerin katkettua. Toinen kerta oli tosin hiukka työläs. Vaijeri päätti mennä poikki kesken lomareissun Mikkelin ja Kuopion välillä, emäntä ja matkatavarat kyydissä. Loppumatka Kuopioon asti meni ongelmitta, mutta majapaikka oli keskustassa eikä reitti sinne ollut erityisen selvä. Kaupungilla liikennevaloihin pysähdellessä ja täyteen lastattua rohjoa startilla liikkeelle rykiessä meinasi jo usko loppua, mutta perille päästiin kuitenkin.
    Arttu
  6. #36
    Työntää mopoa koneet käynnissä sellaiseen 10 km/h vauhtiin, hyppää kyytiin ja ykkönen silmään.
    Kronoby Racing Team
  7. #37
    Lainaa (Juhana N @ Elo. 07 2008,09:04) kirjoitti
    Työntää mopoa koneet käynnissä sellaiseen 10 km/h vauhtiin, hyppää kyytiin ja ykkönen silmään.
    Voisihan tuokin jossain tapauksissa onnistua. Joskus taisin yrittääkin. Mulla vaan ongelmaksi tulee se, että pyörä on tosiaan raskas rohjo ja ykkönen on aika pitkä. Tästä johtuen pyörää ei kovin helpolla työnnä mihinkään merkittävään vauhtiin ellei satu olemaan alamäkeä ja toisaalta tyhjäkäynnin kierrokset ykkösellä tarkoittavat ihan kohtuullista nopeutta, veikkaisin 10-15km/h. Eli vauhtia pitäisi saada aika paljon, että pykälä suostuisi menemään raakana sisään. Mutta jollain toisella pelillä voisi onnistua helpomminkin. Muistaakseni Helkama Raisun sai liikkeelle ilman kytkintä potkaisemalla aavistuksen alkuvauhtia ja runtaamalla ykkösen pesään
    Arttu
  8. #38
    Ainakin omassa ducsussa tuo kytkimen ilmaus oli todella helppo ja nopea suorittaa. Siinä kun on siellä työsylinterin päässä(alhaalla) olevassa liitoksessa banjopultti, niin ilmaus onnistuu ilman mitään ameriikantemppuja.

    Ja toimiihan toi muutenkin jouhevasti vs. muutaman vuoden vanha rasvaamaton vaijeri, joita useimpien pyörissä kuitenkin on.
  9.  
  10. #39
    ktm:n nestekytkin on kyllä niin tunnokas ja ennenkaikkea kevyt käyttää että ei paljon vaijeria ole tullut ikävä.. mekaaninen kestävyys lienee samaa luokkaa takajarrun kanssa, harvemmin on takajarrusylinteri levinnyt, yhtä harvoin kytkimen työsylinteri? Hätätapauksessa tulee toimeen ilman kytkintä. Pikkuadventuressa nestesäiliö on "umpipuuta" eli jos tuo hajoaa mällissä niin sitten menee niin paljon muutakin jotta aivan sama..
    KTM
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12