Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Terve! Miten vaihdetaan CBR:ään sytytystulpat? Pitääkö ottaa moottori irti vai onnistuuko purkamalla katteet, puolat ja ilmanputsarin kaikki muovi kotelot?? Ostin pyörän perjantaina ja kävi liikkeessä ihan hyvin ja kotonakin lähti käymään, mutta ei ole sen jälkeen käynyt koska kylmänä sahatessa kastelin tulpat. Vähän yrittää mutta sit alkaa pamautteleen putkeen ja bensa haisee pirusti. Mitä teen?
    On ihmisiä, joiden seurassa kesät ovat aina kuumempia, seikkailut suurempia ja tähdet lähempänä.
  2. #2
    siitä ei saa tulppia pois kun omalla avaimellaan. sivukatteet pois ni sitte just sopii. se voi kyllä lähteä käyntiin kun aikas yrität vaan.
  3. #3
    Mulla on ainakin kahtena keväänä tehnyt niin,että kun tulpat pääsee kastumaan niin ne on vaihtokunnossa samantein.Pyöränä siis samainen PC-31 cbr.
    tulppien vaihtoa varten ei tarvitse irrottaa kuin ne huoltoluukut.Ahdastahan siellä on,mut onnistuu kyllä.
    Tarviit tosiaan sen alkuperäisen tulppa-avaimen sitten..eiköhän se löydy sieltä pärrän työkaluboxista,akkukotelon takaa.
    1,2,3 sylinterien tulpat vasemmalta puolelta ja 4 oikealta.

    Tossa vielä tulppien koodit:
    NGK:n on CR9EH-9
    Densolla on U27FER9

    Kylmänä käynnistäessä aina ryyppy täysin päälle,eikä hipaisekaan kaasukahvaan,niin lähtee parhaiten
    Ainakin tää mun mopo on tosi herkkä kasteleen tulpat,jos muulla tavalla käynnistelee..

    Edit:Tulipas mieleen,että mun pärrän ilmanottoa on muokattu,joten siellä ei enää ole sitä muovitötteröö.Eli voi tosiaan olla et joutuu ottamaan sivukatteet kokonaan pois.



  4. #4
    Kiitos vastauksista. Eiköhän näillä eväillä pärrä saada käyntiin.
    On ihmisiä, joiden seurassa kesät ovat aina kuumempia, seikkailut suurempia ja tähdet lähempänä.
  5. #5
    Mitä sytytystulpalle tapahtuu jos "tulpat pääsee kastumaan niin ne on vaihtokunnossa samantein" ? eikö ne enää kuiva? :>
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  6. #6
    Kannattaa myös vaihtaa ne bensat sinne tankkiin, talven jäljiltä ei o mitään kovin fressiä kamaa, varsinkaan jos ei o säilöntäaineita laitettu.

    Mutta ei sekään ihmeitä tee, vanhat bandiitit lähde varmaan ikinä käyntiin keväällä jos on bensat ollu tankissa.. Ja uudet tulpat tietty, laita CR9EH-9K:t tuplakärjillä, eikä maksa kun muutaman euron enempi.
  7. #7
    käyttäjäoppaastakin muistaakseni löytyy neuvoja jos tulpat kastuu. oli miten oli, ei kannata heti rynnätä ropaamaan niitä tulppia jos vähän bensa haisee ja paukkuu. nonniin hankalassa paikassa ne tulpat että menee hermot kun niitä ropaa. menee pian roskia tulpan reiästä sisään tai rusikoi kierteet piloille (ei ollenkaan harvinaista). bensahana kiinni, tappokatkaisin vaikka offille ja kaasu apposen auki starttia jonku aikaa. sitte anna mopolle valohoitoa vaikka puoli päivää niin siitä se hörähtää jos et liikaa ryypytä. itellä oli just samaa kasteluonkelmaa ensi alkuun. kertaakaan en tulppia irrottanu
    "My final offer is this: nothing"
    -Il Bastardo-
  8. #8
    Lainaa (jyk4 @ Huhti. 05 2008,23:07) kirjoitti
    Mitä sytytystulpalle tapahtuu jos "tulpat pääsee kastumaan niin ne on vaihtokunnossa samantein" ? eikö ne enää kuiva? :>
    Tähän olisi tosiaan kiva saada jotain faktaa!Itellä siis ollut kumpanakin keväänä,kesän ajetut tulpat,jotka sipannu kastuessaan.Bensat olen aina vaihtanu tuoreisiin ennen ajoon ottamista.Ei auta vaikka kuinka kuivattelisi ja lukisi loitsuja.Jokuset niistä antoi kyllä kipinää irrallaan testatessa,mutta ilmeisesti paineen alla,ei kynttilä enää sitten syttynytkään..
    Noh,uudet tulpat niin homma on aina pihvi
  9. #9
    Jos tulpat on kastunut, niin ei ne ole pilalla.
    Ryyppyä on käytetty liikaa. Jos tulppien kastuminen on jatkuva ongelma, niin ryyppyä vähemmän ja tulpat pysyy kuivina.

    Märät tulpat kuivuu: *ryyppy pois, kaasu auki ja pyörittämään. Anna pyöriä pitkään ja kun usko loppuu niin anna vielä pyöriä vähän aikaa...
    Saataa jo lupailla. Kun tulpat on kuivat niin normaali kylmäkäynnistys uudelleen, mutta vähemmän ryyppyä.
    Ensin ihan vähän ryyppyä, starttaa. Vähän lisää ryyppyä, starttaa ja ryyppy täysille ja starttaa. Ryyppy pois ja starttaa....


    Jos ei lupaa yhtään, niin tulppien lämpöarvo on väärä. Ne on liian kuumat eli tarkoitettu kuumaan ja kovaan ajoon ja ei toimi kylmänä. Vaihda kylmemmät tulpat. Kokeile lämpöarvo seitsemän, ja kyllä lähtee käyntiin.



  10. #10
    No mutta mitä silmäni lukevat.Miten semmoisen moottorin saa käyntiin millä on tarkoitus vedellä vaan reilummin kaasu auki?Tulpan lämpöarvo meinaa vain sitä tulpan ylintä lämpöarvoa,taitaa kuitenkin lähteä ihan kylmänäkin käyntiin vai meinaatko että työnnetään niin kauan että moottorin lämpö normaalin puolella ja sitten vasta hörähtää?
  11. #11
    Lainaa (Ladyrebel @ Huhti. 02 2008,19:23) kirjoitti
    Terve! Miten vaihdetaan CBR:ään sytytystulpat? Pitääkö ottaa moottori irti vai onnistuuko purkamalla katteet, puolat ja ilmanputsarin kaikki muovi kotelot?? Ostin pyörän perjantaina ja kävi liikkeessä ihan hyvin ja kotonakin lähti käymään, mutta ei ole sen jälkeen käynyt koska kylmänä sahatessa kastelin tulpat. Vähän yrittää mutta sit alkaa pamautteleen putkeen ja bensa haisee pirusti. Mitä teen?
    Kokeileppa piruuttas lämmittää konetta ulkopuolelta esim. auton sisätilalämmittimellä n. puolituntia. Kelit on vielä kuitenkin koleat. Samoin akku täytyy olla täynnä ja starttaa ilman että valot on päällä niin saa kunnon kipinän.

    Takaan että tuolla lämmittämisellä on huima ero kylmään koneeseen verrattuna. Ite olen noilla metodeilla käynnistellyt koko talven 2-viikon välein Hondaani. Lähtee het välittömästi käyntiin. Jos ei lämmittänyt ja vaikka kelit oli plussan puolella niin ei kertakaikkiaan millään käyntiin.
    Honda CBR1000F -99
    ex Honda CBX750F -85
  12. #12
    Itsellä oli ko.mallin pyörä 13 v. ja joka kevät ensi starttia täytyi avittaa 2 kW rakennuslämmittimellä. Lämmitin muutaman tunnin konetta ja sitten lähti kuin palmun alta. Alkukäynti oli rykimistä ja paukkumista mutta aina se siitä tokeni käymään. Syksyisin laitoin tuoreeseen bensaan säilytysainetta.
    Harza
  13. #13
    sorry, kun pyörähti vanhalla nuo vuosimallit sekaisin. Mulla oli -89
    Harza
  14.  
  15. #14
    Niin niistä tulpan lämpöarvoista vielä,jos on kylmän arvon tulppa niin ottaa ja sulaa jossain vaiheessa kun oikein antaa hanaa,kokemusta on siitäkin mutta kun on korkeamman lämpöarvon omaava tulppa niin kestää korkeampaa kuumuutta sulamatta.Minun mielestäni lämpöarvo ei vaikuta käyntiin lähtöön millään tavalla.Totta kait lämmin moottori käynnistyy helpommin kuin kylmä,lämmitetäänhän niitä traktoreitakin.