Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Vaihdoin pyörää vähän aikaa sitten ja nyt olisi alla Kawasaki VN 900 custom vuosimallia 2007. Ajattelin vaihtaa Väiskiin suorat putket, laittaa hyperchargerin ja power commanderin. Aikaisemmille pyörille en ole vastaavia temppuja tehnyt, joten hakusessa olisi paja joka tekisi työn luotettavasti. Pajan pitäsi olla noin 100 kilometrin säteellä Turusta. Ehdotuksia? Kannattaako pyörää käyttää dynossa vai riittääkö jos lataa netistä valmiin kartan power commanderiin?
    Retro
  2. #2
    Sen PCIII kartan voi hakea netistäkin, mutta paremman lopputuloksen saa käyttämällä pyörää dynossa. Samanlaisissa pyörissäkin saattaa kuulemma olla hieman yksilöllisiä eroja. Itse käyttäisin pyörää dynossa, sillä ei se niin älyttömän kallista ole. Mielestäni väärä paikka alkaa säästämään rahaa. Kannattaa harkita vielä sitä hyperchargeria, sillä niistä olen kuullut vähän kaikenlaista juttua. Joku vapaailmasuodatin saattaisi olla parempi. Jos löydät hyvän huoltopaikan Turun seudulta tai joku sellaisen jo tietää, niin samainen tieto kelpaa myös minulle.
  3. #3
    Tuosta Hyperchargerista voin kertoa ihan omasta kokemuksesta, että suurin osa kauhutarinoista on ihan bs.
    Laitoin Pro-R version mun VN1500Classiciin ja a ' vot, ryhtyi toimimaan. Ei mitn hämmennystä, ykkösellä käyntiin. Vesisateet ei haittaa vermeen toimintaa.
    Tuli vaan mieleen.
    Kawasaki VN1500 Classic
    "Ken vitsaa säästää saa kaatumataudin"
    "Vitsit vähissä, ihan naurattaa"
  4. #4
    Itselläni on VN900 Classic -07 johon ostin Cobra Speedster Shorts putket, Kuryakyn Standard Hyperchargerin sekä Power Commanderin.

    Asensin itse, joten ei muita kuluja. Äänet on komiat ja tehoakin tuli reippaasti lisää.
    -¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-
    Kawasaki VN900 Custom-07
    Suzuki C1800R -08
  5. #5
    Mitenkäs tuon Power Commanderin kanssa on, onko se aina pakollinen? Himottaisi saada 900 classiciin muhkeammat äänet - ei sillä tehonlisäyksellä ole meikäläiselle juurikaan merkitystä. Vaan käykö esim. Cobran putkien asennuksen jälkeen liian rikkaalla/laihalla?

    Minkälaiset murinat olette saaneet aikaan? Itse toivoisin lähinnä matalaa papatusta, en niinkään repivää ja raastavaa huutoa.
  6. #6
    Lainaa (Pogo @ Huhti. 25 2008,11:59) kirjoitti
    Vaan käykö esim. Cobran putkien asennuksen jälkeen liian rikkaalla/laihalla?
    Ei käy. Ruiskunohjausta tarvitaan vain jos avarretaan ilmanottoa.
  7. #7
    Lainaa (jjari @ Huhti. 25 2008,12:10) kirjoitti
    Lainaa (Pogo @ Huhti. 25 2008,11:59) kirjoitti
    Vaan käykö esim. Cobran putkien asennuksen jälkeen liian rikkaalla/laihalla?
    Ei käy. Ruiskunohjausta tarvitaan vain jos avarretaan ilmanottoa.
    Kyl ne pakopuolenkin muutokset vaikuttaa moottorin hengittämiseen.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  8. #8
    Lainaa (scuuba @ Huhti. 25 2008,14:57) kirjoitti
    Kyl ne pakopuolenkin muutokset vaikuttaa moottorin hengittämiseen.
    Kyllä joo, samaa mieltä sun kanssa, mutta ei se silti ole pakollista laittaa ruiskuohjaista. Itse ajelin noin vuoden verran putkirempatulla kawasaki kustomilla ja suorien putkien myötä paukahtelua oli hieman, mutta ei kuitenkaan häiritsevästi. Nyt tehtiin pari viikkoa sitten uuden ilmanputsarin, PC3:n ja reed valve block off kitin asennus. Paukkuminen loppui kokonaan ja dynossa tehoja löytyi hieman lisää. Pyörä vääntää hieman paremmin kuin aikaisemmin, mutta en ole vielä täysin vakuuttunut oliko kyseisestä toimenpiteestä mitään suurta hyötyä.

    Varmat faktat tehdystä toimenpiteestä:

    1. Uusi ilmanputsari näyttää hyvältä.
    2. Pyörä syö huomattavasti enemmän bensaa kuin aikaisemmin.
  9. #9
    Lainaa (Pogo @ Huhti. 25 2008,11:59) kirjoitti
    Minkälaiset murinat olette saaneet aikaan? Itse toivoisin lähinnä matalaa papatusta, en niinkään repivää ja raastavaa huutoa.
    http://www.cruisercustomizing.com/

    Oliskohan tuosta linkistä mitään apua. Lue tuolta asiakkaiden arvioita VN 900 putkista. Eiköhän ne mieluisat "papattavat" putket löydy ennemmin tai myöhemmin...



  10. #10
    Ööö, virittäminen on tietysti oma taiteenlajinsa ja harrastus. Mutta muutama ajatus nyt kuitenkin.

    1) Jos haluaa ääntä lisää, niin vaihtaa putket

    2) Jos haluaa lisää tehoa, niin säästää rahaa ja ostaa isomman Kawan tai vastaavan

    3) Jos haluaa lisää tehoa ja ääntä, niin ostaa isomman Kawan ja putket

    ;-)

    Usein sitä käy niin että ensin virittää sitä pienempää, nälkä jää kuitenkin ja isomman pyörän vääntö kutittaa. Vaihtoon tarvittavat rahat kuitekin meni jo laitteisiin ja dynoihin, eikä pyörää taas myydessä saa niistä välttämättä rahoja takaisin ja osa ostajista vierastaa niitä (tyyliin mitähän räplätty).

    IMO: Putket paikalleen ja loput possuun.

    Laskekaapa mitä maksaa virittämällä VN900:n 50 hepan tehoista 70 hevosvoimaan? Ja kuinka pitkälle putkilla ja commarilla saavutettu 8-9 heppaa riittää vs. pelkät äänet mopoon?

    VN900 on uutena ovh 11.900 ja VN1600:sta ja VTX1300:sta saa väliin 10-14 k.

    Eli kun vaihtaa putket mukavammin jutteleviin ja pistää loput possuun saa muutamalla tonnilla seuraavaksi isomman, jossa enemmän hepoja ja taatusti enemmän vääntöä jota 900:sta ei saa ulos. (Ainakaan ilman turboa.)

    Mutta jos virittäminen on nimenomaan se harrastus, niin sitten pitää tehdä kaikki ja vähän yli, koska sehän on koko homman juju.

    Olenko ekonomi vai tylsimys.. Vai onko vaan ollut jo niin monta pyörää ettei jaksa enää viraa.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  11. #11
    Lainaa (jannep @ Huhti. 25 2008,19:13) kirjoitti
    1) Jos haluaa ääntä lisää, niin vaihtaa putket

    2) Jos haluaa lisää tehoa, niin säästää rahaa ja ostaa isomman Kawan tai vastaavan

    3) Jos haluaa lisää tehoa ja ääntä, niin ostaa isomman Kawan ja putket.

    ...nälkä jää kuitenkin ja isomman pyörän vääntö kutittaa. Vaihtoon tarvittavat rahat kuitekin meni jo laitteisiin ja dynoihin, eikä pyörää taas myydessä saa niistä välttämättä rahoja takaisin ja osa ostajista vierastaa niitä...
    Puhut asiaa. Jos siis oikein järjellä ajatellaan, niin olen täysin samaa mieltä noiden 1-3 kohtien kanssa. Mitä tuohon pyörän vaihtoon taas tulee, niin ainakaan omalla kohdallani en ole pyörää vaihtamassa, vaan ajelen sen ihan loppun asti. Totta on, että mahdollinen ostaja yleensä arvostaa vakiopyörää enemmän kuin kustomoitua tai muuten räpellettyä. Äärimmilleen kustomoidusta pyörästä on varmastikin vaikea saada yhtä hyvää hintaa kuin vakiopyörästä, ellei ostaja halua ostaa juuri sellaista pyörää kuin myyjällä on tarjolla. Eli mielestäni lisätyt palikat eivät välttämättä nosta pyörän arvoa, vaan todennäköisesti juuri toisinpäin...



  12. #12
    Lainaa (jopsu @ Huhti. 25 2008,11:20) kirjoitti
    Itselläni on VN900 Classic -07 johon ostin Cobra Speedster Shorts putket, Kuryakyn Standard Hyperchargerin sekä Power Commanderin.

    Asensin itse, joten ei muita kuluja. Äänet on komiat ja tehoakin tuli reippaasti lisää.
    Paljonka tuli moiselle operaatiolle hintaa ja ostitko palikat täältä suomesta?
    Honda XX-05
    Yamaha BT 1100-04.
    Kawasaki VN 900 Classic -08
    Suzuki GR 650 -83
    Yamaha TZR 125 -87
    Tunturi "pappa" -78
    Solifer SM -80
  13. #13
    Lainaa (jannep @ Huhti. 25 2008,19:13) kirjoitti
    1) Jos haluaa ääntä lisää, niin vaihtaa putket

    2) Jos haluaa lisää tehoa, niin säästää rahaa ja ostaa isomman Kawan tai vastaavan

    3) Jos haluaa lisää tehoa ja ääntä, niin ostaa isomman Kawan ja putket

    ;-)

    VN900 on uutena ovh 11.900 ja VN1600:sta ja VTX1300:sta saa väliin 10-14 k.
    tuohon voisin lisätä kerettiläisen neljännen kohdan, että

    4) miksi hankkia kustomi, jos haluaa pyörältään paljon tehoa, kulkevuutta ja sitten jos vielä haluaa ajettavuuttakin, niin on muitakin vaihtoehtoja.

    ja

    5) miksi hankkia kustomi ja virittää siihen tehoa? kyllä ne äänet jo riittänevät pitkälle. kustomista sporttipyörän tekeminen on jo hurjaa harrastamista, eikä se oikein onnistu isollakaan rahalla.

    nyt voi lisätä jo muitakin kohtia, että miksi hankkia yleensä mitään tai harrastaa mitään kun ei se kuitenkaan kannata jne. jne. plaa plaa plaa...

    hyviä ja oikeaan osuneita ajatuksia oli jannep:llä tuossa. kannatan niitä. siis pienempi voisi taloudellisesti ajatellen riittää putkivirityksillä. isompaan sitten putkea ja vaikka turboa jos haluaa enemmän tehoa. jne.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  14.  
  15. #14
    Älkää nyt hyvät ihmiset järjellä pilatko mukavaa harrastusta.

    Ja asiaan, ei se kulutus edes välttämättä kasva. Oma Streak vie Pakoputki-PC-Caddman -modin jälkeen kaks´päällä n. rajoitusten mukaan ajaessa vähän alle 5 litraa/100km...muuten vähän enemmän.
    Voihan sen kromata jos ei se kulje.