Sivu: 3 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 140:sta
  1. #61
    Lainaa (mopo1000 @ Huhti. 10 2008,09:55) kirjoitti
    Lainaa (powerboxer @ Huhti. 08 2008,20:04) kirjoitti
    Hieno pyörä,mietin itsekin ostoa,pyörässä munaa verrattuna japseihin...
    Juuri näin, mikäli munasta oikein kovasti tykkää *
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
  2. #62
    Lainaa (duca98 @ Huhti. 08 2008,18:18) kirjoitti
    6000 km 1098 ässällä, ainoat viat on olleet..
    -bensaletkun pikakiinnitys palikka alkoi vuotaa ( takuukorjaus))
    -pari kateruuvia irronnu tärinästä (takuuseen uudet)
    -etulamppuihin menee kosteutta sisään (ilm. yleistä ducateissa koska 998 oli sama vika), vaihdettu kertaalleen, ei auttanu..

    siinäpä ne...jenkkifoorumeissa on hieman pitempiä vikalistoja, ilmeisesti kaikki "maanantai" kappaleet viedään rapakon taakse..
    radalla on pysyny ihan hyvin rykkösten ja kiksereiden vauhdissa, mutta matkaajoon kannattaa ehkä hommata joku muu..
    Juuri tämmöistä tietoa kaivataan kun kysytään, eikä mitään
    Corolla/munaa paskaa. Itsekkin 1098:sta haaveileva.
    ex Honda CBR 1100XX -99
    Honda CBR 600RR-05
    Aprilia RSV 1000R Mille -04
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Yamaha R1 2009

    Pessimisti ei pety.
  3. #63
    Lainaa (100cid @ Huhti. 08 2008,05:29) kirjoitti
    Ennen sitä pitää kuitenkin tiedustella palstalaisten kokemuksia ko. mopottimesta. Onko maailmalta kuulunut outoja uutisia tai mahdollisia tyyppivikoja? Laadultaan 1098 on ilmeisestikin askel eteenpäin edeltäjiin, mutta kokemukset on rautaa kuulopuheiden rinnalla.

    Tiedoista kiitollinen.
    Eipä näyttänyt tulleen vielä montaa viestiä, jotka oikeasti yrittäisivät vastata kysymykseen. Vaan tässäpä allekirjoittaneen kokemukset:

    Ehdin viime kesänä ajaa vähän yli 2kk 1098 S:llä ja viime viikonloppuna kaivoin sen taas talvisäilöstä tulille. Vikoja ei ainakaan toistaiseksi ole ollut haitaksi asti.

    Tällaiset "viat" olen itse kokenut:
    - etukatteesta yksi pultti pudonnut
    - ketjusta yksi o-rengas katkennut
    - pari kertaa sammunut käynnistyksen jälkeen (toinen Dolomiiteillä pakkasessa ja toinen rata-ajon jälkeen kuumana)
    - kytkin kulunut yli ohjearvon (n. 12000km kohdalla)
    - DDA-tiedonkeruupalikka hajosi (n. 13500km)

    Sammumista en pidä ongelmana, ei siis ole "stallaillut" kuten joiltakin forumeilta on saattanut lukea. Kaikki muut edellä mainitut on korjattu/korjataan takuuseen. Termignonin täysputkisto on ollut alusta asti kiinni. Sen sijaan kytkinkoppa on vakio umpikoppa.

    Ajo-olosuhteet ovat vaihdelleet muutaman asteen pakkasesta +35C-helteisiin, merenpinnan tasosta johonkin 2600 metriin ja monsuunista Bolognan todella kuiviin oloihin. Luotettavuus on mielestäni varsin kilpailukykyinen nykymaailman tuotteiden yleinen laatutaso huomioon ottaen.

    Siis tällä vähäisellä 14000km kokemuksella sanottakoon, että kyseinen mopedi soveltuu mielestäni oikein hyvin matkantekoon, tietenkin erinomaisesti mutkapätkille ja radalle, mutta hieman heikosti kaupunkipöristelyyn.

    Noh, yksi vika jäi vielä mainitsematta: jo ensimmäisen koeajon alkumetreillä levisi idioottimainen virne naamalle, eikä se edelleenkään ole laantunut...

    Silti suosittelen.
  4. #64
    Ilmeisesti koneet ja vaihteisto kestää siinä kuin "japseissakin".
    Onko orggilaisista kukkan saanut 1098:n mittariin vielä
    +50tuh/km. Kiinostaa kun joskus mullakin
    ex Honda CBR 1100XX -99
    Honda CBR 600RR-05
    Aprilia RSV 1000R Mille -04
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Yamaha R1 2009

    Pessimisti ei pety.
  5. #65
    Sen verran myöhään taisivat aloittaa viime vuonna ko. kuljettimen toimitukset ainakin kotimaassa että jos jollain on +50tkm mittarissa niin hat's off



    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  6. #66
    Johan tuo 14000km parissa kuukaudessa on kunnioitettava saavutus. Ei siinä paljoa mopo ole seisonut.
    Dixi et animam levavi
  7. #67
    Yksi kesä 1098S:llä takana, kilsoja tuli muistaakseni joku vaivaiset vajaa 3000. Pääasiassa katuajoa, sekä muutama kerta radalla. Ducatin Race Kit (Termin täysputkisto, moottorinohjaus + muut sälät) ollut alusta asti kiinni. Mitään ongelmia ei ole toistaiseksi ollut (kopkop), ja näyttipä pari viikkoa sitten vielä käyntiinkin lähtevän ekalla napin painalluksella..
    Rehellisesti sanottuna mietin itsekin luotettavuusasiaa kun vaihdoin viime keväänä Italialaiseen pois 10R:stä, jota ennen oli ollut GSX-R600 ja sitä ennen Yammun Fazeri. Saapasmaan pojjaat kun on perinteisesti hallinnut keskimäärin paremmin muotoilun ja tyyli/fiilisasiat kun varsinaisen tekniikan, sähköpuolesta puhumattakaan.. No, aika näyttää miten vehje toimii kun kilsoja tulee lisää. Toistaiseksi kaikki hyvin, ja olen varsin tyytyväinen hankintaan. Eihän se niin raivopäinen ole kuin 10R, mutta kone ja äänet miellyttää tällä hetkellä enemmän kuin parikymmentä ekstraheppaa kierrosalueen loppupäässä.
    Tuurilla ja asenteella
  8. #68
    Lainaa (peppoone @ Huhti. 09 2008,21:25) kirjoitti
    mutta en rupea itkemään kilpailusäännoistä tai joistain vääntökäyristä.
    Hmm no tuota vastasin kommenttiin jossa leuhuutettiin Ducatin motoGP menestyksellä.
    Edelleenkin esitin suopeuteni Aprilialle hinta/laatusuhteen vuoksi ja MV-Agustalle kaiken muun mutta en käsittääkseni tuominnut Ducuttimia mihinkään alimpaan kaivoon ?


    Olisi ilmeisesti pitänyt selvyyden vuoksi kirjoittaa:
    "Ducati määräsi MotoGP'ssä, joka on kovempi homma kuin määrääminen World SuperBikessa koska MotoGP säännöissä ei ole mitään joka antaisi edes näennäistä tai taloudellista etua Ducatille"

    Ducati palsta lienee oikea paikka Ducatihekumoinnille?
    Jos threadi on väärä tms. niin luotan modejen arvostelukykyyn siivoamisen suhteen.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  9. #69
    Riculle kiitokset!! Tätä tässä olen odotellutkin. Eihän 14tkm vielä ole paljon verrattuna kaverin Intruderin 300tkm:iin, mutta kyllä noillakin kilometreillä jo kaikenlaista tapahtuu jos on tapahtuakseen. Hajosi mullakin 1400 Intruderista 60tkm kohdalla etummaisesta sylinteristä kiertokanki, joten pirustako noista häksättimistä tietää!
    Näillä eväillä alan metsästää viimeisiä ropposia kasaan ja painelen Duksukauppaan. Sen verran jäi koeajosta virnettä tähänkin naamaan, että jotenkin asiaa pitää hoitaa

    Musta vai punainen, siinäpä vasta kysymys
  10. #70
    Lainaa (750S @ Huhti. 09 2008,20:31) kirjoitti
    Höpö ja höpö! Analogia DTM:n löytyy, jos V2:lla pärjätään liian hyvin painoa voidaan lisätä / kuristuksia lisätä... At first, a weight handicap is applied according to the relevant provisions
    in Art. 2.4.2.2. The minimum weight may be reduced twice by 3 kg to a
    maximum reduction of 6 kg, or increased once and by 3 kg maximum.
    If this measure proves to be insufficient, then a second handicap will be
    applied: the size of the intake ports will be changed by means of air
    restrictors... *according to the relevant provisions described in
    Art. 2.4.4.3.
    Artiklat 2.4.2.2.ja 2.4.4.3. ovat kyllä hyvin ja oikein koska logiikka jolla menestystä tasataan on ennalta asetettu eikä "harkinnanvarainen"
    Tosin tämä ei koske kuin moottorityyppejä, mutta toisaalta ei kukaan kiellä esim. HRC'täkään väsäämästä SP-3'sta 1200cc moottorilla.

    Lainaa (750S @ Huhti. 09 2008,20:31) kirjoitti
    Ja arvaapa ketkä tätä on lobanneet? Eivät mokovat enää vajaatahtisilla pärjänneet..
    Japoneesit ?
    Suurella surulla otan uutisen vastaan jos näin käy, kuningasluokan meneminen nelareiksi oli jo tarpeeksi ankeaa.
    Veikkaan että ekonatsien pelko leijuu koko alan päällä, joka lopetti "kovan" bensan käytön ja kai johtaa kaikkien aparaattien nelitahtistumiseen

    Lainaa (750S @ Huhti. 09 2008,20:31) kirjoitti
    Mites tuo erosi Ducatin touhuun -90 luvun vaihteessa? He toivat kilpakentille trellis runkon, ruiskut joita sitten muut kopiovat (trellis rungossa mullistavaa oli nimenomaan sen joustavuus, tätä nykypäivänä sovelletaan joko sporttipyörässä, vaikka markkinoidaan kuinkan uuden mallin runko on taas 24% jäykempi kuin vanhan).
    Tunnustan toki Corsen suuret ansiot.
    Kolmiorunkoja ja ruiskuja olivat kokeilleet muutkin mutta suuressa mittakaavassa käyttöönotto tuli tuolta.

    Näen kuitenkin asian niin että jos Ducati olisi 851 aikaan rukanneet Laverda LaJotan tai 70't luvun 750 MV-Agustan seuraavaa sukupolvea vastaavan seiskapuokin ja lähteneet sillä SuperBikeen niin asia olisi toteunut täsmälleen.

    Täytyy kuitenkin myöntää että ko. aikaan se olisi saattanut olla taloudellisesti tekemätön paikka, ainankin luokitussarjan teko ja myyminen.

    851 aikoihin Ducu eli vielä melkoisesti luonnonmenetelmillä.
    Sitkeä tornihuhu mm. väittää että em. mallin "muotoilun" suoritti jamppa joka teki muotteja katteita varten.

    Olihan toki Moto Juzzillakin aikanaan 4T 500cc V-8 tehdaskilpuri, mutta Italian mopoteollisuudella olikin silloin paremmat ajat ja luokitussarjaa ei ollut.

    Toki kaikki täyspäiset tallit ovat tajunneet ikiajat, tai ainankin siitä lähtien renkaat sallivat isommat kallistukset, että rungon kiertojousto hoitaa osan jousituksen tehtävistä suurissa kallistuksissa. Markkinamiesten puheet sitten erikseen.

    En kyllä muista kuin yhden tapauksen jossa uudesta pyörästä kehutaan että runko joustaa enemmin kuin edeltäjässä ja se taisi olla ZZR-1400.


    Lainaa (750S @ Huhti. 09 2008,20:31) kirjoitti
    Myynnin takia jokainen tehdatalli kilpailee, se on fakta. Mutta miksi Ducatille pitäisi tehdä kilpailu oleellisesti kalliimmaksi, kun muille?
    Nyky säännöt näyttävät siltä (tämä on muuten unohtuntu koko keskustelusta), että kisaaminen on äärimmäisen tasaväkisttä! Joten kuljettaja ratkaisee voiton / häviön. Tämä kai on urheilulliselta kannalta homman suola?
    No ei kilpailemista pidäkään tehdä tarkoituksellisesti kalliimmaksi kuin muille, mutta ei myöskään tarkoituksellisesti halvemmaksi.

    Sehän on tehtaan oma valinta jos tekee markkinapoliittisista syistä L-moottoria jo etukäteen hyvin tietäen että se tulee hajoamaan nopeammin kuin muut jos sitä kierrättää tarpeeksi kilpailukykyisen tuloksen takaamiseksi. Siis hyvin osaten tehdä myös oikein tulisen V-4'sen.

    Tämänhetkinen tasaisuus kilpailussa onkin oikein ja hyvin haluttava asia.

    Lainaa (750S @ Huhti. 09 2008,20:31) kirjoitti
    Viri sapiens ventum sumum non mingut ;)
    Joor rispekt häs tsast raisd ö lot *
    Jos se nyt jotakuta kiinnostaa niin 750 S totesi tuolla aiemmin, Rubicon joen ylittänyttä Caesaria mukaillen, että kusi on heitetty - johon minä että viisaat miehet eivät kuse vastatuuleen.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  11. #71
    Lainaa (100cid @ Huhti. 10 2008,14:37) kirjoitti
    Riculle kiitokset!! Tätä tässä olen odotellutkin. Eihän 14tkm vielä ole paljon verrattuna kaverin Intruderin 300tkm:iin, mutta kyllä noillakin kilometreillä jo kaikenlaista tapahtuu jos on tapahtuakseen. Hajosi mullakin 1400 Intruderista 60tkm kohdalla etummaisesta sylinteristä kiertokanki, joten pirustako noista häksättimistä tietää!
    Näillä eväillä alan metsästää viimeisiä ropposia kasaan ja painelen Duksukauppaan. Sen verran jäi koeajosta virnettä tähänkin naamaan, että jotenkin asiaa pitää hoitaa

    Musta vai punainen, siinäpä vasta kysymys
    Punainen tietysti ! Muita vaihtoehtojahan ei voi edes laskea mukaan.
    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
  12. #72
    Lainaa (DOHC @ Huhti. 09 2008,15:51) kirjoitti
    Osta nyt hyvä mies jo se Ducati, kun noin tulenpalavasti polttelee !
    Selvennyksenä:
    Tää kommentti oli siis tylyttäjälle.
    Ducati herättää aina heti niin voimakkaita tunteita, että kyseessä täytyy olla palava viha-rakkaus-suhde. Ja se tuskahan helpottaa, kun hommaa sen Ducatin...

    Saa sen kyllä muutkin hankkia. Hyvähän se on, että liikenteessä on erilaisia pyöriä.
    "Älä koskaan siirrä huomiseksi sitä, minkä voit tehdä ylihuomenna." (Mark Twain)
  13. #73
    Lainaa (750S @ Huhti. 09 2008,19:47) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Normaalijärjellä varutettu kaveri kyllä ymmärtää, että teho ja vääntö kulkeva käsi kädessä. Vaan jos halutaan paljon tehoa, se vääntö kannattaa ottaa korkeilla kierroksilla, sitähän tuossa sanottiin.

    Pahoittelen, ettei joillekin sitten ehkä auennut. Ensi kerralla sitten sitä paksumpaa rautalankaa *
    Onnittelut! Kuulut supisuomalaiseen kansanryhmään jota kutsutaan inttäjiksi. Nämä on niitä ihmisiä, jotka inttävät vaikka aika päivää sitten ovat itsekin tajunneet olleensä väärässä.
    Ole mies ja (kattoon paskantamisen sijaan) myönnä, että kirjoittelit siinä vääntö keskustelussa puuta heinää (yritit kyllä kertoa asiasta, mutta oli vissiin hupaisasti ajatuskatkennut)! Vai onko tämäkin ylivoimainen tehtävä tälle (de)generaatio x:lle (y tai z tai mikä lie, minusta paremminkin generaatio crybabies)? Joskus oli sanota, että "mies tulee, mies menee ja mies vastaa teostaan", lienee nykysuomalaisilta päässy unohtumaan.

    Eikä sitten mitään hitler / käräjä korttia tähän threadiin, kiitos.

    Tämä on sitten puhtaasti OFFTOPIC
    Yleensä silloin ei kannata myöntää olevansa väärässä, jos ei ole.. Pahoitteluni edelleen, jos et kohtuu helppoa tekstiä ymmärtänyt, suurin osa lienee ymmärtänyt.

    Terveiset taikkulandiasta, täällä on melko kuuma!
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  14. #74
    Lainaa (DOHC @ Huhti. 10 2008,19:43) kirjoitti
    Lainaa (DOHC @ Huhti. 09 2008,15:51) kirjoitti
    Osta nyt hyvä mies jo se Ducati, kun noin tulenpalavasti polttelee !
    Selvennyksenä:
    Tää kommentti oli siis tylyttäjälle.
    Ducati herättää aina heti niin voimakkaita tunteita, että kyseessä täytyy olla palava viha-rakkaus-suhde. Ja se tuskahan helpottaa, kun hommaa sen Ducatin...

    Saa sen kyllä muutkin hankkia. Hyvähän se on, että liikenteessä on erilaisia pyöriä.
    Pettymykseksesi joudun ilmoittamaan, ettei Ducati herätä sen enempää tunteita kuin mikään muu merkki.. Ducati-miehet tuntuvat olevan melkoisia tunteilijoita, jopa runosieluja

    Ducatin voisin ostaa heti, jos sieltä tulisi kaikilta ominaisuuksiltaan miellyttävä malli. 1098 on jo kohtuu lähellä sitä.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  15. #75
    Kyllähän näiden vehkeiden kanssa kaikilla on hiukan tunteita pelissä. Normaali Corolla-kuski ei paljoa puhele, mutta jos on vaikka GSXF600 niin siitä jo piisaa juttua.
    Hitto, tässähän alkaa jo aiheen aloittajakin menemään off-topic.

    Oli aika mielenkiintoinen juttu tuolla jenkkipalstoilla Termin putkien hajoamisesta olevat jutut. Ajattelisi, että 3000€:n putkisto kestäisi hiukan rata-ajoa, mutta näköjään ei..
  16. #76
    Lainaa (Tylyttäjä @ Huhti. 08 2008,16:07) kirjoitti
    Kyllä ne Rukatit ovat edelleenkin _huomattavasti_ useammin paskana kuin vaikkapa Japsit. Sanoo Ducati-ukkelit mitä tahansa.
    Eiks tylyn pitäny jo lähteä etelään?

    Kun sinulla on valtavan paljon enemmän tietoa Ducateista kuin meillä muilla (varsinkin Ducatilla ajavilla...), niin sulle ei ole varmaan temppu eikä mikään luetella ne 1098n lukuisat tyyppiviat ja päällimmäiset luotettavuusongelmat (niitähän tässä kysyttiin)? Tuollainen faktatieto faktamieheltä tulee varmaan ihan helposti tuon yleispätevän essonpaarilöpinän sijasta?
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  17. #77
    Offtopiccia jatkaakseni, kyllä moottoripyörätouhut merkkiin katsomatta ovat omasta mielestäni aina ns. tunneasioita. Ei kai kukaan tätä harrastusta yritä millään järkisyillä perustella.. eihän.

    Monilla japsikuskeilla ja kadunmiehillä tuntuu olevan vankka käsitys siitä, että italovehkeet ovat järjestään sähkövikaisia aikapommeja, joita ei todellakaan kannata ostaa jos ei itsellä ole mekaanikon pätevyyttä. Myyntilukuihin nähden tällaisia pikkuvikoja on varmasti suhteessa enemmän italoissa kuin japsilaitteissa, mutta niin on varmasti ferrareissakin verrattuna tojotaan.

    Tylyttäjälle: Teetkö siellä taikkulandiassa muutakin kuin luet .orgia? Ylös ulos ja biitsille!
  18. #78
    Lainaa (dabster @ Huhti. 11 2008,12:09) kirjoitti
    Offtopiccia jatkaakseni, kyllä moottoripyörätouhut merkkiin katsomatta ovat omasta mielestäni aina ns. tunneasioita. Ei kai kukaan tätä harrastusta yritä millään järkisyillä perustella.. eihän.

    Monilla japsikuskeilla ja kadunmiehillä tuntuu olevan vankka käsitys siitä, että italovehkeet ovat järjestään sähkövikaisia aikapommeja, joita ei todellakaan kannata ostaa jos ei itsellä ole mekaanikon pätevyyttä. Myyntilukuihin nähden tällaisia pikkuvikoja on varmasti suhteessa enemmän italoissa kuin japsilaitteissa, mutta niin on varmasti ferrareissakin verrattuna tojotaan.

    Tylyttäjälle: Teetkö siellä taikkulandiassa muutakin kuin luet .orgia? Ylös ulos ja biitsille!
    Ei monilla, vaan harvoilla mutta sitäkin valovoimaisemmilla vesseleillä. Mäkin voisin ducun ottaa jos sillä olisi tarjottavana jotakin minun tarpeisiini, mutta vaihtoehtoa busalle ei tällä hetkellä ole.



    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
  19. #79
    Lainaa (Tylyttäjä @ Huhti. 11 2008,09:55) kirjoitti
    Pettymykseksesi joudun ilmoittamaan, ettei Ducati herätä sen enempää tunteita kuin mikään muu merkki.. Ducati-miehet tuntuvat olevan melkoisia tunteilijoita, jopa runosieluja

    Ducatin voisin ostaa heti, jos sieltä tulisi kaikilta ominaisuuksiltaan miellyttävä malli. 1098 on jo kohtuu lähellä sitä.
    Voi hitsi mitä jauhantaa vuodesta toiseen *

    Joo, on ne samantyyppisiä koneita kaikki. 2, 3 ja 4-pyttyiset moottoripyörät. Jostain syystä ne kuitenkin tuntuvat aivan erilaiselta kun niillä ajaa. Ajotuntuma, ajoasento, moottoriluonne, ääni, mekaaniset värinät jne ovat aivan erilaisia eri mp-merkeissä.

    Moottoripyörähän on useimmiten vapaa-ajan väline puhtaaseen hauskanpitoon. Sitä voi käyttää myös hyödyllisesti esim. työmatkoihin, mutta useimmille se on vapaa-ajan vietettä.

    Vapaa-ajan harrasteen tulee tuottaa hyvää mieltä. Moottoripyörästä moni saa muitakin juttuja kuin vain sen, miten paljon tehoa siinä on. Jollekin moottoripyörä on avain sosiaaliseen kanssakäymiseen lajin ympärillä. Joku tykkää ajella yksikseen. Joku matkailla, joku kilpailla jne.

    Tässähän tullaan tunnejuttuihin. Ei ole samantekevää miltä mp tuntuu. Moottoritehoa voidaan mitata ja vertailla tieteellisesti. Henkilökohtainen tunne, miltä moottoripyörä tuntuu, on hankalaa mitata.


    Vastaus alkuperäiseen kysymykseen:
    Jos 1098 miellyttää niin hae sellainen pois. Samalla lailla se todennäköisesti toimii kuin esimerkiksi oma 749:ini. Pikkuvikoja siellä sun täällä, muttei mitään kovin suurta. Koskaan ei ajaminen keskeytynyt minkään teknisen vian tähden. Ja uskomattoman hauskaa oli!

    Harmittaa kun vahingossa hukkasin syksyllä 749:ini. Noh... tilanne on onneksi korjattavissa ja tilalle tulee kyllä joku rata-ajoon sopiva Ducati, mielellään neliventtiilimalli. Jos sopivaa neliventtiilistä ei löydy niin esimerkiksi F042 käy myös. *



  20. #80
    Kyllähän minäkin voisin Ducatilla ajella , siinä kun on niin hienot saunditkin.Joku vaan vippais ne rahat siihen 1098:iin .
    No mitä sitte ...en se minä ollut ....

    http://www.bikepics.com/members/puppe9r/01zx9r/
  21. #81
    Lainaa (100cid @ Huhti. 11 2008,11:44) kirjoitti
    Kyllähän näiden vehkeiden kanssa kaikilla on hiukan tunteita pelissä. Normaali Corolla-kuski ei paljoa puhele, mutta jos on vaikka GSXF600 niin siitä jo piisaa juttua.
    Hitto, tässähän alkaa jo aiheen aloittajakin menemään off-topic.

    Oli aika mielenkiintoinen juttu tuolla jenkkipalstoilla Termin putkien hajoamisesta olevat jutut. Ajattelisi, että 3000€:n putkisto kestäisi hiukan rata-ajoa, mutta näköjään ei..
    ihmettelin samaa asiaa noista termarin putkista...omassa on jälleen vakioputket paikoillaan, tääl keski-euroopas poliisit ei enää tykkää avonaisista putkist. .(370 euroo sakkoo orkkisten vaihto paikoilleen, ja sit näyttään kyttikselle...(vaikka oli db-killerit paikoillaan)..ei kuulemma vaikuttanu asiaan kun putkia ei ole katsastettu. monet pienemmät radat on myös rajanneet mölyt 95db...ja siihen ei pääse db-killereiden kans. Eli myin mölyputket ja ostin sillä rahalla luistokytkimen ja Powercommanderin, luultavasti hyötysuhde on parempi ja jäi rahaa bensaan ja pisseen...

    Ai nii...kyl se mun 70mm termignoni pysy ehjänä se parituhatta kilsaa mitä tuli ajeltua...
  22. #82
    Mä taidan olla niitä harvoja jotka on ajanut Ducatilla jo silloin kun niissä oikeasti oli niitä sähkövikoja,mekaanisia ongelmia mulla ei ole ollut koskaan.Ja se ensimmäinen 450 desmo laulaa kauniisti edelleen kun tarve vaatii.Silloiset sähkövehkeet oli arkoja kosteudelle,akut tärinälle mutta niin oli kyllä vikoja japseillakin.Reissujen päällä korjattiin kyllä kaikkia vehkeitä, luki tankissa mitä vaan.Nykyinen Ducati on nähnyt tietä 98000 kilometriä ja ainoa rikkoontunut osa on startin rele kahdesti ja siinäkin lukee Nippon-Denso.. Olen omistanut myös useita japanilaisia pyöriä eikä niistäkään ole sinänsä pahaa sanottavana poislukien H2 Kawa. Se oli kamala laitos.
    Seuraava ajovehje voi taas olla joku muu mutta tuon jätän talliin muitten seuraksi.
    Jos Ducatia mieli tekee,osta se.Vähän erilainen kun muut pyörät mutta ei mikään ongelmapesä.
  23. #83
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Lainaa (DOHC @ Huhti. 09 2008,15:51) kirjoitti
    Tähän kommenttiin se tyssäsi tämän ketjun asiallisuus:

    Lainaa (Tylyttäjä @ Huhti. 08 2008,16:07) kirjoitti
    Kyllä ne Rukatit ovat edelleenkin _huomattavasti_ useammin paskana kuin vaikkapa Japsit. Sanoo Ducati-ukkelit mitä tahansa.
    "Rukatit" * *Ja jatkuu:

    Lainaa kirjoitti
    Selvennyksenä vielä. Mitään mulla ei ole ko. merkkiä vastaan, varmasti maukkaita laitteita ajella ja onhan niissä hienoja komponentteja
    Onkohan näissä kommenteissa pientä ristiriitaa ?

    Osta nyt hyvä mies jo se Ducati, kun noin tulenpalavasti polttelee !
    Toiset poraa reikää nuppiinsa ihan tarkoituksella.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  24. #84
    Lainaa kirjoitti
    Artiklat 2.4.2.2.ja 2.4.4.3. ovat kyllä hyvin ja oikein koska logiikka jolla menestystä tasataan on ennalta asetettu eikä "harkinnanvarainen"
    Tosin tämä ei koske kuin moottorityyppejä, mutta toisaalta ei kukaan kiellä esim. HRC'täkään väsäämästä SP-3'sta 1200cc moottorilla.
    En ole jaksanut noita artikloja käydä läpi. Mielenkiintoista nähdä miten käy, jos muut kyntää nurmikkoa ja Troy porskutta milloin painoja listäään!

    Lainaa kirjoitti
    Japoneesit ?
    Suurella surulla otan uutisen vastaan jos näin käy, kuningasluokan meneminen nelareiksi oli jo tarpeeksi ankeaa.
    Veikkaan että ekonatsien pelko leijuu koko alan päällä, joka lopetti "kovan" bensan käytön ja kai johtaa kaikkien aparaattien nelitahtistumiseen
    Tänä viikonloppuna oli spekulaatiota 400cc koneista. Suurin murhe tässä on kustannusten nousu, ellei sääntäjä tehdä alyttämän tiukoiksi. Jos kustannukset nousee, ei tuossa luokassa ole tunkua..

    Lainaa kirjoitti
    851 aikoihin Ducu eli vielä melkoisesti luonnonmenetelmillä.
    Sitkeä tornihuhu mm. väittää että em. mallin "muotoilun" suoritti jamppa joka teki muotteja katteita varten.
    Voi olla totta, -83 Ducati teki jotain 3000 pyörää / vuosi. Joten ei ollut isollaan touhu silloin. R&D oli melkolailla nollassa, kiitos valtio omistajan.

    Lainaa kirjoitti
    Tämänhetkinen tasaisuus kilpailussa onkin oikein ja hyvin haluttava asia.
    Samaa miltä ehdottomasti, muutenkin SBK touhua on mukavampi katsella, kun esim. GP sarjaa. Jotenkin tuolla on semmoista tekemisen meininkiä ja yrittämistä mikä tuntuu MotoGP puolella olevan hukassa tällä hetkellä. Ehkä luistonesto on kaiken pahan alku ja juuri, tiedä häntä..

    Lainaa kirjoitti
    Lainaa 750S,Huhti. 09 2008,20:31 kirjoitti
    Viri sapiens ventum sumum non mingut ;)
    Joor rispekt häs tsast raisd ö lot *
    Jos se nyt jotakuta kiinnostaa niin 750 S totesi tuolla aiemmin, Rubicon joen ylittänyttä Caesaria mukaillen, että kusi on heitetty - johon minä että viisaat miehet eivät kuse vastatuuleen.
    Lueskelin silloin tuota omaa kirjallista tuotantoa ja en ollut oikein tyytyväinen miten asiat tuli esitettyä, joten tuo heitto oli lähinnä tarkoitettu itselle. Kuitti kyllä osu ja uppos!!! *

    Anyway, tämä jutestelu on saavuttantu kyllästymispisteen. Jos liikut keski-suomessa, niin ota yhteyttä, jatketään tuopin ääressä! *
  25. #85
    Lainaa (Tylyttäjä @ Huhti. 11 2008,09:50) kirjoitti
    Lainaa (750S @ Huhti. 09 2008,19:47) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Normaalijärjellä varutettu kaveri kyllä ymmärtää, että teho ja vääntö kulkeva käsi kädessä. Vaan jos halutaan paljon tehoa, se vääntö kannattaa ottaa korkeilla kierroksilla, sitähän tuossa sanottiin.

    Pahoittelen, ettei joillekin sitten ehkä auennut. Ensi kerralla sitten sitä paksumpaa rautalankaa *
    Onnittelut! Kuulut supisuomalaiseen kansanryhmään jota kutsutaan inttäjiksi. Nämä on niitä ihmisiä, jotka inttävät vaikka aika päivää sitten ovat itsekin tajunneet olleensä väärässä.
    Ole mies ja (kattoon paskantamisen sijaan) myönnä, että kirjoittelit siinä vääntö keskustelussa puuta heinää (yritit kyllä kertoa asiasta, mutta oli vissiin hupaisasti ajatuskatkennut)! Vai onko tämäkin ylivoimainen tehtävä tälle (de)generaatio x:lle (y tai z tai mikä lie, minusta paremminkin generaatio crybabies)? Joskus oli sanota, että "mies tulee, mies menee ja mies vastaa teostaan", lienee nykysuomalaisilta päässy unohtumaan.

    Eikä sitten mitään hitler / käräjä korttia tähän threadiin, kiitos.

    Tämä on sitten puhtaasti OFFTOPIC
    Yleensä silloin ei kannata myöntää olevansa väärässä, jos ei ole.. Pahoitteluni edelleen, jos et kohtuu helppoa tekstiä ymmärtänyt, suurin osa lienee ymmärtänyt.

    Terveiset taikkulandiasta, täällä on melko kuuma!
    Valitettavaa on huomata, että subjektiivinen sisälukutaito on päässy ruostumaan (yleisesti).

    Anyway, tämä asia on kaluttu loppuun. Älä polta itteäs siellä kaukana.
  26. #86
    Lainaa (Teuwo @ Huhti. 09 2008,16:26) kirjoitti
    Tylyttäjähän voisi seurata muudannen .orgissa vaikuttavan kovasäärisen kirjailijan jalanjälkiä ja aloittaa vaikka teoksella:

    Uomo di Ducati - cerchi per il rispetti perso.

    Ducatimies ja kadonneen ripspektin metsästys.

    Edelleen toivon että minua ei kategorisoida japsifanatikoijaksi koska näen puhtaasti teknisistä syistä mielekkäämmäksi jakaa litraisen tai isomman pyörän moottorin neljäänkuin kahteen sylinteriin.

    Vastaavasti koen että Ducutin jää ankeasti Prillerin ja Agustan väliin. Prillerissä kun on hinta kohdallaan myyränkarkoittimeen ja kokeilujen perusteella Agustassa taas kaikki paitsi oman tilin saldo...
    Omalta kohdalta on suorastaan superhelppo kommentoida kumpaakin pyörää, vaikkakin oma 999R ei vastaa 1098/S tai R-mallia eikä MV Agustaakaan. MV Agusta taas on nyt myös saatu paanalle ja kunnolliseen kokeiluun. Luotettavuudesta on paljonkin juttuja kaikista Ducateista esim. Ducati Sporting Clubin tai täällä orgin sivuilla. MV Agustat on varsinkin 750-kuutioisina vanhempina versioina laukeilleet siinä missä jotkin Ducatitkin, eli kaikenlaista pikkuvikaa kuulemma löytyy ihan joka osa-alueelta, mekaniikka, sähköt jne.

    1098 ja tietty varsinkin vielä hiukan lisää porattu R-malli on tällä hetkellä varmaankin lähimpänä kaikilta, siis myös tehollisilta ominaisuuksiltaan litraisia nelipyttyisiä pyöriä.

    Makuasioista ja toki hinta-asioistakin johtuu sitten se mikä kullekin kelpaa parhaiten. Makuasioihin lasken pyörän ulkonäön, saundin yms. ja ajo-ominaisuudet, tehot ja jne. sitten omassa ryhmässään.

    Aikanaan kokeilemani litrainen Gigsu taas on oikeastaan hyvä referenssipyörä. Ne kuulemma kestää suht hyvin ehjinä, omaa ihan hienot ajo-ominaisuudet jne, mutta jos ei tykkää nelarin korkeasta "kierroskone"-äänestä vaan matalasta jyrinästä -> valitse Ducati, Aprilia tai vastaava (Vaikka HD, jos siltä tuntuu) Jos taas laittaa reilun viitosen Gigsun hintaan lisää niin saa vanhemman litraisen MV-Agustan 20-25 rahaa jopa ajamattomiakin eri ikäisiä myynnissä erilaisilla varusteilla tuohon hintahaarukkaan.

    Se mitä MV Agustassa saa plussaa, on niitä makuasioihin liittyviä juttuja ja samalla tietenkin riittävästi tehoa ja hienon alustan. Ducatissa taas saa hienon alustan ja hienon saundin. Siis jos iitä saundista tykkää, kuten mä. 1098:ssa saa myös tehoja sopivasti, vaikkei ehkä ihan samassa määrin kuin nelareissa. 1098R saa tehoja, mutta ne maksaa, toki saa myös muita arvoja lisää.

    Kuten Tylyttäjä on joskus kommentoinut, tehoja ei koskaan ole liikaa, mutta kaikki ei niitä samassa määrin kaipaa. Eli jokaiselle ei edes sovi tehokas kyykky ajopyöräksi. Lisäksi vakuutusmaksupolitiikka puoltaa vahvasti HD-merkkisiä kalliihkoja mutta tehottomampia pyöriä.

    Tavallaan Ducatista tai MV Agustasta sekä HD:sta maksaa mieluummin ne vakuutusmaksut, koska pyörissä on myös enempi korvattavaa, jos jotain sattuu. Halvoissa tehokkaissa pyörissä vakuutusmaksut tuntuu suhteettomilta.

    999R ei ole vielä hajonnut, vaikka onkin ihan loppuun ajettu jo melkein 2000km mittarissa, MV Agustalla on ajettu reilut 8000km eikä siinä toistaiseksi ole mitään tarvinnut korjata.

    Ducatin eduksi ja puoltamaan hankintaa löytyy nykyään halvemmat ja pidemmät huoltovälit. Se on hyvä juttu.

    Ainoa ongelma Ducatissa on juuri tuo Tylyttäjän kertoma tilanne entisistä ongelmallisemmista Ducateista johtuen, eli jotkut ei halua niitä vaihdossa. 1098-malli taas on jo niin paljon halutumpi, että kanta varmaan monella kauppiaalla muuttunee tuossa suhteessa.

    Jälleenmyyntiarvo Ducatin kyykyillä on paljon parempi kuin Ducatin matkamalleilla, johtuen niiden suuremmasta seksikkyydestä. Eli ne vaan on yksinkertaisesti upeita pyöriä.

    Aprilian hype ei ole yhtä korkealla tasolla verrattuna Ducatiin, kun ne eivät ole menestyneet Superbikessa tai MotoGP:ssä kuten Ducati. Sillä on monelle erittäin iso henkinen merkitys.

    Ja sama syy vaikuttaa sitten myös myyntihintaan. Moni ei ole valmis maksamaan Apriliasta niin paljon kuin vaikkapa ihan samoilla alustapalikoilla ja samantehoisella koneella varustetusta Ducatista. Apriliassa saa siten mukavasti vastinetta rahoilleen, jos tuolla henkisellä puolella ei ole merkitystä. Hienoja pyöriä kaiken kaikkiaan.

    Ja tällaista höpönlöpöä tällä kertaa.. Että taas tulikin kirjoitettua unettavaa tekstiä.. Hohoijaa..
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  27. #87
    Lainaa (Italowestern @ Huhti. 17 2008,18:48) kirjoitti

    Aikanaan kokeilemani litrainen Gigsu taas on oikeastaan hyvä referenssipyörä. Ne kuulemma kestää suht hyvin ehjinä, omaa ihan hienot ajo-ominaisuudet jne, mutta jos ei tykkää nelarin korkeasta "kierroskone"-äänestä vaan matalasta jyrinästä -> valitse Ducati, Aprilia tai vastaava (Vaikka HD, jos siltä tuntuu) Jos taas laittaa reilun viitosen Gigsun hintaan lisää niin saa vanhemman litraisen MV-Agustan 20-25 rahaa jopa ajamattomiakin eri ikäisiä myynnissä erilaisilla varusteilla tuohon hintahaarukkaan.
    Jostain syystä pidän Agustan äänistä, omituista kylläkin, kaikista himokkaat soundit minusta tulevat nimenomaan Brutalen piipuista.
    Sille ei tarvitse antaa edes kunnolla leipää vaan pintakaasulla keskialueella(kin) ääni on perin himokas.

    Oisko oire liiasta nelosella ajelusta jos niiden välilä on kuulevinaan isoja eroja ;)
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  28. #88
    Lainaa (Teuwo @ Huhti. 17 2008,19:42) kirjoitti
    Lainaa (Italowestern @ Huhti. 17 2008,18:48) kirjoitti

    Aikanaan kokeilemani litrainen Gigsu taas on oikeastaan hyvä referenssipyörä. Ne kuulemma kestää suht hyvin ehjinä, omaa ihan hienot ajo-ominaisuudet jne, mutta jos ei tykkää nelarin korkeasta "kierroskone"-äänestä vaan matalasta jyrinästä -> valitse Ducati, Aprilia tai vastaava (Vaikka HD, jos siltä tuntuu) Jos taas laittaa reilun viitosen Gigsun hintaan lisää niin saa vanhemman litraisen MV-Agustan 20-25 rahaa jopa ajamattomiakin eri ikäisiä myynnissä erilaisilla varusteilla tuohon hintahaarukkaan.
    Jostain syystä pidän Agustan äänistä, omituista kylläkin, kaikista himokkaat soundit minusta tulevat nimenomaan Brutalen piipuista.
    Sille ei tarvitse antaa edes kunnolla leipää vaan pintakaasulla keskialueella(kin) ääni on perin himokas.

    Oisko oire liiasta nelosella ajelusta jos niiden välilä on kuulevinaan isoja eroja ;)
    Kyllä niissä nelarien äänissä eroja on ja Agustan tapauksessa koneen sisälläkin on erilaisia ratkaisuja, jotka ääniin vaikuttaa, eikä pelkät sliparit sitä perussaundia kokonaan muuta mistään pyörästä.

    Itse en kuitenkaan korvalla osaa vielä erottaa varmuudella mikä nelari kaukaa lähestyy, noin normaali ajossa ainakaan. No, ehkä Kawassa on jotenkin karheampi saundi ja MV Agustassa sellainen raaka, mutta vaikeaa kuitenkin. Ducatin ja Aprillin erottaa muista paremmin..
    Sekä Trumpan yms. kolmemukiset mallit.

    Minunkin mielestä Agustan ja juurikin Brutalen lyhyistä putkista tulee räyhäkäs ääni, se on varsin mehukas. Eri tavalla toki kuin Ducatissa. Tuossa omassa Agustassa olevat Arrow putket on aika mehukkaat myös mutta hiukan pidempinä enempi bassommat kuin Brutalessa. Terävyyttäkin kyllä silti löytyy mukavasti. (Ja tehoa äänen lisäksi)

    Se vaan täytyy todeta, että 1098:n saundi on aika paljon komeampi kuin jonkun mainitsema "myyrän karkoitin", joka ei mielestäni kuvaa asiaa juurikaan..

    Minusta 1098:n ääni on hyvinkin "luotettava"



    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  29. #89
    Italon kanssa samaa mieltä noista asioista, mutta siitä en tiedä onko 1098 yhtään halutumpi jälleenmyyjien keskuudessa? S-malli maksaa edelleen sen 30 k€ uutena ja itse uskon, että se yhdessä huoltohintojen kanssa on se suurin karkoitin Ducatien suhteen. Esson baari -jutut sitten hyvänä kolmosena, eli jutut tekniikan pettämisestä jne. Huoltohintojen lasku nyt vaikutti suhteellisen kosmeettiselta tai siis lähinnä siltä, että huoltovälejä vain pidennettiin ja siitä se lasku sitten tuli.
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
  30.  
  31. #90
    Lainaa (Italowestern @ Huhti. 17 2008,20:08) kirjoitti
    Kyllä niissä nelarien äänissä eroja on ja Agustan tapauksessa koneen sisälläkin on erilaisia ratkaisuja, jotka ääniin vaikuttaa,
    Mitä erilaisia ratkaisuja MV:n rivinelkissä koneen sisällä on muihin rivinelkkukoneisiin?
    .
Sivu: 3 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeinenViimeinen