Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    Radion ympäristössä oli hieman liian aktiivista toimintaa ja kun ei ollut tarkkana, niin seuraukset olivat seuraavanlaiset:
    Radion antenniliittimen sisällä oleva "tappi" kääntyi mutkalle, kun antennijohdon liitin meni asennuksen jossakin vaiheessa hieman vinossa liittimeen. Ja tuo "mutka" on todellakin sitä luokkaa, että edessä näyttäisi olevan liittimen vaihto.

    Tuo BMW Professional 2000 radiohan on Beckerin tekeleitä, mutta huoltoa ei ainakaan netistä suoraan löytynyt.

    Jos jollain on tietoa toimivasta rtv-huollosta, niin laittakaa infoa.

    t- Hande:_X
  2. #2
    Kysypä Mentusen Jarmolta Lappeenrannan autoradioasennuksesta. Puh 05-4163603. Kerro Kunkulta terveisiä.
  3. #3
    Lainaa (Kunkku @ Huhti. 07 2008,22:25) kirjoitti
    Kysypä Mentusen Jarmolta Lappeenrannan autoradioasennuksesta. Puh 05-4163603. Kerro Kunkulta terveisiä.
    Kiitos Kunkku, Jarmo olisi ottanut homman käsittelyyn, mutta mieluummin myöhemmin syksyllä työruuhkien vuoksi.
    Oli muuten ainoa, joka olisi hommaa ryhtynyt tutkiskelemaan.

    Sain tuon radion antenniliittimen kuitenkin korjattua vaimon virkkuukoukun, täytelyijykynän kärjen (0,7) ja suurennuslasin avulla, joten tilanne on jälleen vakaa. *
    Tein lisäksi sellaisen modifikaation, että liimasin liittimen ja tulevan antennijohdon radion runkoon kiinni, koska seuraavalla kerralla onni saattaa olla huonompi kyseisessä korjausoperaatiossa.
    Tuo kiinnitys ei haittaa normaaaleja esim. Ipod asennuksia, mutta turvaa laitteen toimivuuden asennusten jälkeenkin.

    Selvittelin mielenkiinnosta kuka kyseisen radion korjaisi oikein viran puolesta jos tarvetta ilmenisi eikä hommaa saisi kaadettua takuun piikkiin, ja tulos oli seuraava.
    - BMW huolto Lahdessa ei ollut tietoinen, minne laite pitäisi lähettää, joten pyysivät ottamaan yhteyttä maahantuojaan . Samalla kertoilivat, että se on vähän huono juttu kun itse on irrottanut radion, kun siellä on se CAN-väyläkin. Aikaisemmassa GS:ssä ja GT:ssä tuohon väylään olin törmännyt, mutta en tässä perinnesähköisessä LT:ssä

    - BMW maahantuoja sanoi, että he eivät korjaa mitään vaan toimittavat tarvittaessa uuden laitteen *

    - Tavoittelin vielä Beckerin radioista vastaavaa liikettä ja siellä taas kerrottiin, että kun kyseessä on BMW:n radio vaikkakin Beckerin tuotantoa, niin kaikki varaosat ja huollot menee BMW:n kautta, joten he eivät voi auttaa. Ehdottivat jotain yleistä RTV-korjaamoa *

    Joten tuosta edelläolevasta voi todeta, että radio kannattaa pitää kunnossa ja tarvittaessa korjautettava sopivassa omalta kylältä löytyvässä tai kavereiden suosittelemassa RTV-huollossa josta löytyy asiaan innostunut huoltomies.
    Eli omilla ollaan tuon vehkeen kanssa.

    t. Hande_X
  4.  
  5. #4
    Heh, juu se on jännä juttu noiden BMW-logolla varustettujen härveleiden kanssa...
    Sama juttu BMW-Navigaattoreiden kanssa. Garminin maahantuoja ei kajoa niihin metriä lyhyemmällä tikulla ja BMW-kauppiaat eivät taas omaa vastaavaa asiantuntemusta ongelmanratkaisuun kuin noihin laitteisiin pääasiallisesti keskittynyt maahantuoja.

    Ei sen puoleen, itsellä on kyllä BMW-kauppiaan asiantuntemus hyvin riitänyt tilanteessa, jossa BMW-Navi II:sen koskeusnäytön suojakalvo kuoriutui reilu pari vuotta ostopäivästä. Sitä ei ruvettu sen kummemmin huoltamaan tai korjailemaan vaan toimitettiin uusi Navi III tilalle...

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo