Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Päivää

    Mitä öljyä porukat suosittelevat otsikon pyörään. Bemarissa on käsittääkseni kuivakytkin eli normi moottoriöljyn pitäisi käydä. Suodatin on omassa montussaan koneen alla eikä aukea ilman avainta jolla saa otteen suodatinkotelon pohjasta. Saako ko. avainta esim. Ool Raitista vai pitääkö hakea kaukaa Saksan-maalta? Keväthuollossa lienee asiallista vaihtaa myös ilmanputsari (10000km välein). Pyörä menee määräaikaishuoltoon 3000 km kuluttua mutta em kohdat ajattelin tehdä sitä ennen. Mitäs muuta?
  2. #2
    Öljynsuodattimeen löytyy avain Biltemasta. Oisko ollu Volkkariin tarkotettu? Voin tarkistaa kun ehdin..

    Öljyksi joku 20w50 mineraali, Nesteeltä sai ainakin halvalla..

    Ite meinasin tehä seuraavaa:
    -uusi akku
    -uudet jarrunesteet
    -ilmansuod. puhdistus
    -vent. säätö
    -ruisk. synkkaus
    -tps:n säätö
    -uusi laturin hihna
    -jotain mitä nyt unohtu

    paljonko sulla mittarissa?



    Elämä oli loppua niin kuin se alkoikin-reikä kumissa.

    Naisten suusta sen totuuden kuulee!!!

    Kawasaki ZR-7 ----> BMW R1100S ----> Moto Guzzi V11 Le Mans ----> KTM 950 SE ----> BMW R1200GSA
  3. #3
    Tuolta löytyy kaikenlaista tarinaa öljyistä ja muistakin huolloista ko. pyörään.

    http://www.matkaendurot.net/forum/vi...?t=857&start=0

    Sen suodatinavaimen avainväli on muistaakseni 74 mm. Se on semmoinen peltinen kuppi. Semmoinen löytyy lähimmästä autovaraosakaupasta hintaan alle 10 egee.

    Pekka




    Pekka
  4. #4
    Ja tuolta löytyy huoltoapua ihan käytännössä.

    http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?t=8846

    Sinähän voisit tuoda sen määräaikaishuoltoon vaikka minulle. Siinä opit itsekin tekemään ko. huollon, kun yhdessä tehdään.

    Pekka

    Puh 050 5768 480



    Pekka
  5. #5
    Toi Pikkupekan mainitsema Neste 20W-50 on mainio öljy ko. vehkeeseen. Hinta on halpa ja toimii. Maksaa jotain 12.- egee, 4 litran pönttö.

    Itse olen käyttänyt sitä 50.000 km.

    Pekka
    Pekka
  6. #6
    Lainaa (pikkupeka @ Huhti. 07 2008,23:23) kirjoitti
    -tps:n säätö
    Kiinnittipä huomioni tohon TPS säätöön.

    Miksi se pitäisi tehdä?
    Sehän pysyy paikallaan, jos ei kummia tapahdu.

    Pekka
    Pekka
  7.  
  8. #7
    Lainaa (Pekkavee @ Huhti. 08 2008,02:30) kirjoitti
    Lainaa (pikkupeka @ Huhti. 07 2008,23:23) kirjoitti
    -tps:n säätö
    Kiinnittipä huomioni tohon TPS säätöön.

    Miksi se pitäisi tehdä?
    Sehän pysyy paikallaan, jos ei kummia tapahdu.

    Pekka
    Oikeassa olet..oikea verbi olisi ollut tarkistaa, mitä tps näyttää.. Ei sen kuulu liikkua/muuttua, jos ruuvit on pysyny tiukalla...

    Noita moottoriöljyjä löytyy muitakin, kuin tuo Nesteen. Ei muuta kun katot vaan että täyttää vaatimukset.

    Ai niin.. startti täytyy purkaa, kun tahtoo välillä rääkästä..



    Elämä oli loppua niin kuin se alkoikin-reikä kumissa.

    Naisten suusta sen totuuden kuulee!!!

    Kawasaki ZR-7 ----> BMW R1100S ----> Moto Guzzi V11 Le Mans ----> KTM 950 SE ----> BMW R1200GSA