Ei tuota etupään nostolaitetta välttämättä tarvitse vaikka sillä nopeasti keulan saakin ilmaan.
Ts. pyörän ollessa tuolla Abban Suberbike Standillä voi vaikkapa kaveri (tai itse) painaa pyörää takaosasta (tai avittaa vain tunkilla) jotta keula nousee ja laittaa jonkin pöllin tms. tuen vaikka pakosarjan tai alarungon alle riippuen pyörästä.
Huom! toisessa Orgin viestiketjussa oli jotku rakentanutkin samanmoisen Abba-nostinreplican ihan profiiliputkista.
Katsopa tuolta: Tukeva huoltopukki
PS. Ja voi sitä pyörää säilyttää talven yli sivu- tai keskituellakin *Mutta huolto- ja korjaushommat on kylläkin helpompaa tehdä pukin/pukkien avustuksella.
*******************
zx10r
*******************
Pitää kai ne pukit talvisäilytyksessä olla nii ei oo renkaat keväällä soikiana. Tulin tuossa ketjuja putsaamasta ja rasvaamasta. Ei kyllä kovin mukava homma ilman pukkia, ku joutuu lykkimään pyörää pitkin tallia, että saa ketjua aina siirrettyä.
Mitähän muuten pakosarja tykkää, jos pyörän nostaa siitä talven ajaksi ylös, tai yleensäkkään siitä pakosarjasta nostamisesta? Hornettia ei pysty oikein nostamaan kuin pakosarjasta tuosta alta.
Honda VFR800 -03
Mulla on ainakin hyvin pelannu tuollanen savenmaan keulakolmiosta nostava malli. Hyvin saanut keulaputket ja renkaat vaihdettua. Halpa hinta ei aina ole paska vaikka vähän sitä epäilin kun tilasin viime syksynä.
Kuin niin? Väitätkö, ettei jousitus väsy ja kumit pysyy pyöreinä vaikka seisontatuella säilyttäs? Turhaanko sitä sanotaan, että pitemmässä säilytyksessä pitäs nostaa pukeille?(jr66 @ Syys. 27 2010,20:26) kirjoitti
Honda VFR800 -03
Paras ja huolettomin tapa nostaa mopo ilmaan on hankkia ketjutalja.
Edellytystekijät:
- tallin korkeus mielellään yli 230cm (etten hakkaa päätäni...)
- katosta löytyy tukeva parru tms. johon kiinnitetään esim. U-palkki (vaikka IKH:sta), maksoi pituudesta ja kiinnityksistä riippuen alkaen 30€, muutama kiinnityskohtavaaditaan. Näin talja liikkuu kiskoilla, hienoa!
- Hankittuna on (IKH:sta) sellanen laakeroitu "rissa" johon taas saadan ketjutalja kiinni. Rissa makso muutaman €uron.
- Sit me on hankittu ketjutalja, muutama satakilonen (kantavuudeltaan) maksaa jotain 40-50€uroo. Ruuvataan se tohon em. rissaan kiinni.
- Sit me on hommattu vaikka piltemasta metrinen liina.
Sitten alkaa toiminta...
Kympistä joudun vähän avaamaan ohjausiskaria, kutosessa ei oo sitäkään murhetta.
Liina jostain sieltä etukolmioien joukosta kiinni (selvinpäin katon tarkemmin...) ja millin tarkka nosto ylös., vetämällä kevyestui ketjusta (toisesta vetäen alas, hih!)
Pysyy joka asennossa ja aina voi millin korjata. Oikeesti kuin junan vessa, helppoa.
etupää, takapää, koko mopo, naapurin mönkkäri, Golfin kone, muksun polkuauto, U neim it!
sikanavirheitätässälauseessa > Kivaa kun on kunnon vehkeet *
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Vaikkei itselläni väkivahvaa todistusaineistoa olekaan, niin uskallan väittää, ettei pyörälle tapahdu mitään ihmeellisyyksiä vaikka sitä säilyttääkin ihan sivutuella koko talven. Samalla tavallahan sitä säilytetään kesäkin. Sen lisäksi suurin osa pukeista nostaa nimenomaan siten, että pyörän paino on joka tapauksessa jousten päällä.(mikkox9x @ Syys. 27 2010,22:59) kirjoitti
Kumien en usko menevän miksikään, ainakaan allekirjoittaneella ei ole ollut asian kanssa mitään ongelmaa. Kesän aikana kuljetuksessa etukumiin tulee aikamoiset painaumat kun se kuumana kiristetään kuljetustelineeseen, mutta aina ne on siitä lähteneet renkaan lämmetttyä. Normaali katukumi säilyttää varmasti elastisuutensa talven ajan jos se ei ole mikään vuosikertakumi kultaiselta 90-luvulta eikä pyörä aivan ulkosalla säilytyksessä ole. Kisakumeilla asia sitten voikin olla toinen.
Sen puolesta pukit on hyvät, että pyörä pysyy tukevasti pystyssä ja pienten huoltohommien teko on helppoa. Ei ne säilytykseen mitkään välttämättömät ole.
E: +1 tuohon Hessun taljahommaan. On muuten aika helppoa vaihtaa kumeksetkin pyörään kun pyörä on kunnolla ilmassa. Itse olen käyttänyt duunissa firman 10t siltanosturia, mutta se on hommaan ehkä vähän turhankin järeä työkalu
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Mun pikku ketjutalja maksoi kaljakopan verran ja sillä nostaa siististi 200kilosta kyykkymopoa.
Kiskolla sitä voi siirrellä parin euron laakerien varassa...
Oikeesti, jossain hommissa se on ihan PRO!
Siis aivan Must!
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Ok. Tosiaan eipä noista auton rotiskoistakaan ole kumit ainakaan lopullisesti koskaan menettäny muotoaan vaikka pitkään on seissykki.
Tallista löytyyki katosta parru mistä, joskus kossina olen ketjutaljalla nostellu mopoa. Sillon totesin vaan hieman huteraksi systeemiksi, takapäätä vähä hankala nostaa. Tahto aina kellahtaa johonkis suuntaan, mustaakseni eturangas pukkas lähtä alta. Ois pitäny lukita jotenki suoraan. Mutta hyvin kai sen sais taljallaki nostettua ku vähä suunnittelee.
Honda VFR800 -03
Kun takapää on pitänyt saada ilmaan, olen nostanut sen joko sivutuen varaan tai sitten koko pyörän ilmaan kerralla. Sidontapisteinä olen käyttänyt etukolmiota/clipareita ja takatappien kiinnikerautoja. Kolmella tukipisteellä pyörä pysyy jo tukevasti ylhäällä asennossaan.(mikkox9x @ Syys. 28 2010,00:34) kirjoitti
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Ei vain etupään nostopukki. Ainakin videoilla toimii hyvin jos tarvitsisi esim. keulaa huoltaa tai vanteita irrottaa.
http://xtcommerce.motorradteile-bursig.de/index.p....&page=3
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Mitä iloa pyörä nostaa pukeille jos jousissa on esijännitykset päällä?(mikkox9x @ Syys. 27 2010,22:59) kirjoitti
Eli ihan sama onko se pukeilla vai maassa, kun esijännitys on jousissa ja tämä saattaa "kuoleennuttaa". Eli miksei ruuvata jousia vapaaseen mittaan, kun pistää pukille(takapäätä ei saa mikäli ei ole takahaarukan akselista nostava malli)
Se että mitä renkaalle voi käydä seistessä maata vasten on minulla esittää kuva siitä:
Tarkkasilmäinen huomaa noin kello 10-11 epämääräisen jälen renkaassa. Tollanen siihen renkaaseen voi tulla jos on betonia vasten kylymässä.
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Tulipa tässä mieleeni, että osa jäljistä varmaankin voi vaikuttaa ominaisuuksiin, mutta suurin osa lienee täysin kosmeettisia. Itselläni etukumiin on tullut kesän mittaan useinkin aika hurjat jäljet kun ajan pyörän kumit kuumana kuljetustelineeseen johon se vedetään nimenomaan etuvanteesta kuormaliinalla tiukasti kiinni. Renkaaseen on tullut n. 15cm pitkät painaumat molemmille puolille etuosaan sekä renkaan alle. Kuitenkaan näitä painaumia ei ole enää nähtävissä siinä vaiheessa kun lämppäreillä on seuraavan kerran rengas paistettu lähtökuntoon ja radalle oon ollut lähdössä, eli lämmetessään kumi palautuu takaisin siihen muotoon missä sen kuuluukin olla.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Juu esijännityksethän piti ottaa tietysti pois, niinku noissa useissa paltalta löytyvistä talvisäilytysohjeissa mainitaan.
Laudat renkaitten alle niin ehkäisee varmaan tuommoset jäljet? Katurenkaista, katukäytössä ne ei hevillä varmaan sieltä mihinkään vulkanoidu.
Honda VFR800 -03
Näppärän näkönen laite, mutta matahtaa tippua tuosta kun rupeaa vänkäämään renkasta irti. Kahden lyhyen tapin varassa yhdeltä puolelta, tuntus ettei paljoa tarvi pukata, että tippuu.(lippa @ Loka. 06 2010,22:17) kirjoitti
Honda VFR800 -03
keulapukki5.jpgkeulapukki4.jpgkeulapukki3.jpgkeulapukki2.jpg keulapukki1.jpg
Bilteman keulapukki tuotenumero: 82-545 Hinta: 49eur
Ensimmäinen remontti.
Kerkesin irroittamaan etupyörän ja olin aloittamassa irroittamaan etupamppuja niin yht.äkkiä keula alkaa laskemaan.
Oli ihan kiva rimpuilu että sai pukin alta pois ja eturenkaan takaisin paikoilleen. Oli pakko soittaa kaveri apuun.
Pukille on ilmoitettu nostokapasiteetiksi 190kg...joten onko tuo nyt sitten alimitoitettu? Nostettava pyörä oli tuo RSV
Ei oikein uskalla ainakaan suositella
Saiskohan tuosta rahat takaisin vaikka ei kuittia löydykään? Uutta samanlaistakaan ei enää uskalla ottaa
Pyörä oli ainakin kaksi kuukautta tuon pukin varassa tallissa joten suoranainen ihme ettei se pettänyt siellä omia aikojaan.
Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
Kannattaa kyllä käydä Biltemassa valittamassa kyseistä pukista. Eihän sen putki saa tuolla tavalla kainua kasaan! Jos vielä on ilmotettu, että 190kg pitäs kestää.
Itellä ollu Biltemän etu- ja takapääpukit, jotka on kyllä toiminu moitteitta.
Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
Nyt alkaa huoltonostimen hinta olemaan jo kohdallaan (169$), mutta tullien takia voi tulla hintoihinsa. Onko joku löytänyt vastaavaa Euroopasta?
http://www.discountramps.com/motorcycle-stand-lift.htm
![]()
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Ok. Luulin että tullimaksut tekisi enemmänkin, hyvä näin. Kaikki muut vastaavat pukit maksavat huomattavasti enemmän, mutta taitaa tämä tulla sittenkin kaikkein halvimmaksi.
Hintaan pitää vielä laskea mallikohtainen adapteri, 30$.
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Lisähuomiona, noin ylipäätääkin, että tulli peritään vain jos tuotteen arvo ylittää 150€. Tähänkin on vielä lisäsääntö, eli tullissa on 10€ minimikanto.
Tämähän tarkoittaa sitä, että esimerkiksi MP-osan tapauksessa (jos nyt tuo 3,7% tulli pitää paikkansa) alle 10€/0,037~270€ hintaisesta lähetyksessä (tuote ja postikulut; niistäkin siis maksetaan tulli) ei tarvitse tullia maksaa lopulta penniäkään.
TARIC -koodiluettelot löytyvät tulli sivuilta ja TARIC koodeja vastaavat tulliprosentit EU:n verotus ja tulliliiton sivuilta. Joskus ihan hyödyllistä tarkistaa moniin paikkoihin soveltuvien tuotteiden kanssa, minä ne oikein kannattaa tullata.
Tulli käyttää myös omaa muunnoskurssia jolla valuttamuunnokset lasketaan; noudattelee markkinoita mutta pienellä viiveellä - kannattaa huomioda.
Tämmösestä vähän haaveilin kun oikea nostopöytä ei mahdu varastokopperoon, nostaa tarvittaessa korkealle ja samaa hintaluokkaa kuin nuo Bursigit ja vastaavat. Netistä kaivelin tuosta kokemuksia, useimmat kehuivat. Onko joku törmännyt oikeasssa elämässä tähän?
http://www.on-bike.com/products_original_red
Ei tehrä tästä ny numeroo.
Tuli itsekin tilattua tuo keulapukki zx-6r:n (vm. -00) keulaputkien huoltoa varten. Sopii kyseiseen pyörään heittämällä ilman mitään virittelyjä ja on tukeva. Saattaa tosin ottaa kiinni etulokasuojaan nosto tai lasku vaiheessa jos on huolimaton mutta kun on tarkkana niin ei ota.
Toimituskin oli nopea joten ei voi muuta kuin suositella![]()