Pitäisi saada vaihteeksi etupyörä ilmaan ja irti. Noitahan on etupään varikkopukkeja paria tyyppiä, sellainen joka nostaa etupumppujen alapäästä ja sellainen joka nostaa ohjainlaakerin reiästä mahdollistaen myös etupumppujen irroittamisen.
En ole nähnyt livenä toiminnassa tuota ohjainlaakerista nostavaa mallia ja pelkästään kuvista katsottuna se näyttää aikas vispilältä.
Kertokaas kokemuksia millainen tuo on käytännössä ja tekeekö sillä mitään. Miten onnistuu erilaisten katettujen pyörien nostaminen kun ohjainkolmion laakerin reikä on useasti varsin syvällä katteiden sisällä?
Nostaminen onnistuu hyvin ja on tukeva.
Alakolmion reiän halkaisijassa on pyöräkohtaisia eroja eli nostimen tapin on oltava oikean kokoinen.
Alakolmiosta nostavan varikkopukin korkeutta voi säätää ja se mahdollistaa hieman eri mittasuhteilla olevien pyörien noston. Myös sitä osaa, joka tulee alakolmion alle voi säätää "eteen ja taaksepäin".
Taivuttelin kyseisen laitteen itse ja tulin siihen tulokseen, että helpommalla pääsee ostamalla valmiin. Meinas olla mittasuhteet hakusessa ja oiskohan ollut kolmas versio, joka vasta toimii hyvin![]()
Ostin tosa talvella Dicen etupäänpukin, siis sellaisen joka laitetaan alakolmioon... Täytyy sanoa, että itsekin epäilin kyseisen pukin toimivuutta, mutta väärässä oltiin taas.
Itse asiassa pukki on aika helppo laittaa paikalleen, kunhan ensin ujuttaa sen etupään katteen alta kolmiolle. Sitten ei muuta tartte ku työntää pukin toista päätä alaspäin ja loppu hoituu itsekseen. Lisäksi pukin mukana tuli runsaasti sovituspäitä eri pyöriin.
ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
Mistä ostit Dicen ja mitä maksoi?
Selailin tuossa katalogeja akselilla AllRight, Duell ja Storm ja hintaa näkyy olevan 150 euron kummallakin puolen.
Bike-Liftin etupukki on myös tukevaa tekoa. Noissa tulee mukana läjä erikokoisia tappeja mutta itelläkin on omassa pukissa mittojen mukaan tehty rosteritappi joka on samalla aavistuksen korkeampi ettei katteet ota pukin reunoihin. Se on tosiaan ongelma joissakin pyörissä.. Hondasta ja Yamahasta nyt kokemuksia.
Noita kolmion alta nostavia ei ole sitten tarkoitettu käytettäväksi ilman takapukkia joka pitää pyörän tukevasti pystyssä.
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
http://www.powerplustools.fi/
Siinä keulan huoltopukki 49€.
Valitse nostimet,siitä mp.nostimet ja kelaat sivua alaspäin kunnes tulee kuva keulan nostopukista.
Piti olla suoraan sinisenä se osoite mutta en onnistunut taaskaan.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
LINKKI(lippa @ Huhti. 08 2008,16:14) kirjoitti
Minkä pyörien kans löytyy kokemusta tuosta Powerplus Toolsin pukista?(helanmi @ Huhti. 08 2008,16:34) kirjoitti
Joku kokeillut XX:n kans? Tuohon hintaan ei kannata ite alkaa saikkaamaan putkipokkarin kanssa!
-99 Mustarastas
Aina sattuu ja tapahtuu, ja kun tarpeeksi sattuu niin siihen tottuu!
Järjettömät hintahaitarit noissa vehkeissä. Powerplus maksaa 50 ja bikelifti 157€... siinä on säätöjä mutta Powerplussassa ei. No oli tai ei niin järjettömät erot kuitenkin jos tuossa hintaluokassa eroa on 100€.
Onko kukaan nostanut XX:n lisäksi esim. busaa missä on pitkä "nenä"?
Itsellä nyt on sellainen projekti että katteet eivät ole tiellä...joten taidanpa soitella ja kysellä tuota Powerplussan laitetta...
Mitä sitä turhaan soittelemaan,painaa vaan sitä "OSTA" niin minäkin tein.(sillyflier @ Huhti. 08 2008,20:35) kirjoitti
Sen verran edullinen että muutaman muutos jutskan tekee itsekkin jos tarvitsee.
Eikä ole kallis takahuoltopukkikaan(29€).
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
onkos kellään käyttökokemuksia noista powertoolsplus:n huoltopukeista??
hinta edullinen mutta miten laatu/toimivuus?
ZX-12R--SOLD--
R1
Ostin kuukausi sitten ton etupään pukin ja tuntuu olevan todella tukeva ja helppo laittaa paikalleen.Ainakaan 05 zx6r kanssa ei ollut mitään ongelmia. Joskus aikaisemmin kokeillut bikeliftin pukkia ja tuntui aika rimpulalta/huteralta. Voi olla ettei ollut "säädöt" kohdallaan, kun käytettiin muutamassa eri pyörässä sitä.(JiiAT @ Huhti. 27 2008,18:24) kirjoitti
Honda cbr600rr
Se keulapukki mikä nostaa yläkolmion reijästä tuli ostettuu ja hyvä on. Pyöränä kawasaki 10r(JiiAT @ Huhti. 27 2008,18:24) kirjoitti
Kawasaki zx-10r
Pystyykö tuommoista etupäästä nostavaa pukkia mitenkään yksin käyttämään? Takapään nyt varmaan taiteilisi ja bemarin varsinkin on tosi helppo, kun vaan tökkää pukin akselin reikään, mutta tuo etupää arveluttaa. Toisaalta jos laittaa takapään ensin, mutta entäs yksinään etupäästä? Meneekö reisille, jos laittaa vaikka sivujalalle ensin ja alkaa sössimään tuota pukkia?
Dixi et animam levavi
Älä vaan mene nostaan sitä etupäätä ylös ilman että se takapää on pukilla. Menee sit todella helposti nurin. Ensin se takapää ylös, sit keula. Onnistuu ihan yksikseen se nostaminen, nou props.(ek@ @ Touko. 18 2008,21:42) kirjoitti
if i was in ww2 they'd call me spitfire
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Powerplustools yläkolmiosta nostava keulapukki hankittu. Hyvin toimii. Pyöränä R6R -06.
ex. YZF-R6R -06 kilpuri
ex. GSX-R600 -05
ex. ZX-9R -96
ex. GSX600F -00
ex. RD125LC -83
Onko kellään kokemusta tuosta Powerplustoolsin etupukin toiminnasta tämänvuotisen Yammu R1:n kanssa? Onko setissä sopiva tappi jne.? Ovat vissiin nostaneet hintaa, koska nyt netissä näyttäs olevan 65e ja siihen sitten postikulut.
Paikallisesta liikkeestä löytys BikeIt pukki 100e:lla, joten tuo powerplus olis edelleen halvempi jos ei tarvi mitään lisäosia hommata ja toimii.
YZF-R1 -08
FZS1000 -04
FZS600 -99
Vieläkin löytyy ylimääräisenä tuollainen bike-liftin etupukki noilla erikokoisilla palikoilla. Ei sovi omaan, joten on kaupan.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Mihin hintaan tuo lähtee ja missäpäin sijaitsee?(Desmosedici @ Heinä. 09 2008,22:24) kirjoitti
YZF-R1 -08
FZS1000 -04
FZS600 -99
Powerplustoolssin etu/takapääpukki. R1 vm03 passas ihan ok. Sai nostettua yksin varovasti pelkän etupäänkin.
Äkkiseltään kun miettii, niin mikäs ongelma on jos käyttäisi tuossa ketjutaljaa katosta ja liina stongan ympärille, sit vaan ylös. Kattelee noita hintoja, niin saa pari taljaa jo yhen tommosen pukin hinnalla... Ja mielestäni ei pyöräkään pääse kaatumaan ku riittävästi nostaa, vai?
CBR 1000F -89
No olen minä noita taljaillut keulanirroitusta varten autokatoksen kattovasoista ja joskus taisin heittää jonkun parrun vaan poikittain autotallin, auki olevien, tuplaovien saranapuolen päälle.
Jos kukaan ei ole himassa on vaan ikävä jättää esim. tallinovet auki kun lähtee vanne ja rengas mukanaan rengaskoneen perään kaupungille.
Huono puoli on myös se että se katos tai talonseinä ja ovet tulee vähän huonosti varikolle mukaan.
Jos omistaa putkista koottavan moottorien nostamiseen yms. tarkoitetun A-pukkiparin ja yläaisan niin miksei sitten taljalla varikollakin.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
aa... varikko, totta tosiaan.
CBR 1000F -89
Komppaan Powertoolsin etupukkia.(Huoppi @ Touko. 18 2008,21:26) kirjoitti
Hyvin tuntuu toimivan.
Takana Bikeliftin (kai) rullista nostava pukki ja ihan jämäkkä oli keulaa rassailla.
Ei tarvinnut sorvailla custom holkkiakaan.
Pyörä on Thunderace joskin ilman katteita.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
mikä pukki ei nyt sopisi? kaikkiin löytyy adatereita ja niitä voi teettää jos ei ole ja näppärä jannu tekee iha ite vai mitä häh?
tietty opiskelija budjetilla on turha kitistä ja harrastaa koko moottoripyöräilyä..
Niin olikos tuota powerplustools:in etupään pukkia joku jo kerinnyt testaamaan esim. tuon Hayabusan tai TL1000R:än kanssa että sopiiko katteen alle?
Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
Ostin keväällä takapukin powerplussista. On oikein hyvä ja hintansa arvoinen, joten huomenna pitäisi tulla etupään pukki samasta paikasta...
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
Loppujen lopuksi se 65 € palaa paljon turhempaakin(chainese @ Heinä. 10 2008,19:52) kirjoitti
Pelkästään pyörän pesussa pukista on suurta etua. Esim. Ite olen pessyt kyykkyni etu-ja takapukilla ja etuja ovat että renkaat pyörii sekä pyörä on suorassa, tietty joissakin vehkeissä on keskituki, mutta kuiteski
![]()
ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
Kappas enpä ollut huomannutkaan että tätä oli kommentoitu.
Hmm niin osaan kyllä tehdä vaikka koko pukin itse ja aika monta muutakin asiaa joilla ei ole niin mitään tekemistä sen kanssa jos keskustellaan aiheesta "voiko halpa pukki olla hyvä?"(rumakuhelvetti @ Heinä. 14 2008,17:16) kirjoitti
Mielestäni voi olla hyvä ja toi Powerplussa on sen verran halpa että sitä kannatttaa vaikka vähän modaillakkin omaan peliin sopivaksi jos ei satu suoraan.
Vähän luulen että kenenkään ajamiset ei ole kiinni siitä onko 50€ vai 150€ pukin varassa kampeamassa etuvannetta tai keulaputkia moposta pois.(rumakuhelvetti @ Heinä. 14 2008,17:16) kirjoitti
Tietysti sen pukin voi teettää vaikka tuntiveloituksella Spondon Engineeringillä ja käskee tekemään kalliimman kuin Kenny Robertsille jos siitä mieli paranee.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Pitäisi XX:lle löytää matala polkaisupukki pakoputkiston alle, niin että keskituella eturenkaankin saa ilmaan.