Elikkäs missä yhtiössä on vakuutus ja mitä maksatte
Kaikissa yhtiöissähän hinnat on nousseet -08 käsittääkseni 5-10% sekä liikenne, että kasko
Mulla on vanhan pakun siirtovakuutus Pohjolasssa, bonus 60/70% ja maksan
n.115€ / kk koko paskasta ajoaikana, mulla siis seisonta-aika vakuutukset (kasko&liikenne).
Olisiko syytä kilpailuttaa???![]()
FJR 1300 ABS PC III
*
*Ilmeisesti mulla on vakuutushinnat kohillaan
:
Vai miten tää niin arka aihe oli![]()
![]()
FJR 1300 ABS PC III
FJR:n ekat vakuutukset oli Tapiolasta, liikenne + kasko yht n. 700 € ympärivuotisena.
Pohjola / OP- järjestelyjen yhteydessä kaikki vakuutukset meni Pohjolaan, jossa vastaava vuosimaksu on n. 500€.
Vakuutusmassaa on suht reilusti ja bonukset on täydet.
Tosin irtisanoin just kaskon kun tuli toinenkin pyörä talliin. Jos muovia raappiintuu niin todennäköisimmin se tapahtuu radalla, eikäpä siellä kasko korvaa muutenkaan.
R1 + FJR
+ lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
Keskustelu on toistaiseksi aika pinnallista.
Täytyisi kertoa hinnottelussa, mitä saa ja mitä ei.
Esim. kaikki tiedämme omavastuuosuuden euromäärän vaikuttavan vakuutusmaksuun.
Että sillee, enenkuin vertaillaan.
Ja onkohan enään missän tätä iän tuomaa alennusta, kuten jokunen vuosi sitten?
Halpahintainen vakuutus suunnattiin keski-iän ylittäneille rauhallisille motoristeille, joilla "mustavihko" oli valkoinen.
Ei pyörän vakuutuksia voi pelkän hinnan perusteella verrata. Siihen hintaan vaikuttaa niin moni asia; bonukset, sukupuoli, ikä, paikkakunta, omavastuu, vakuutusmuoto, työpaikka, kerho, jne. Ja kaikkein eniten kaskossa varmaan pärstäkerroin tai muuten millainen päivä sattuu olemaan (alennuspolitiikan suhteen).
Kyllä ne hinnat on ihan itse koitettava selvittää, tai maksaa sen, mitä pyydetään.
Nyt minun faktaa. Vakuutuspaikkakunta Tampere.
Fjr 1300 v.2007
Bonus 70%
Täyskasko:
Törmäysturva omavastuu 600e.
Varkaus, palo, ilkivalta ja hirvi omavastuu 150e.
Lunastusturva 3vuotta tai 60000km, eli jäljellä 2v. Näyttää olevan kallis 95.81 e. Omavastuu vakuutustapahtuman mukainen, tarkoittanee vahinkotilannetta. Esim. moottorirata, jolloin omavastuu suurempi?
Autopalveluplus ei omavastuuta. Mitä pitäneekään sisällänsä?
Yht. 674.90 e/12kk, siis ei ympärivuotinen.
Jos ajan 6kk maksu on 337.45 e.
Liikenne vielä päälle. En ole saanut liikenteestä viimeistä vakuutuskirjaa vielä.
Nyt kommentoikaa! Joudunko vaihtamaan yhtiöö? Huomioiden omavastuuosuudet ja muita vakuutusmaksun suuruuteen liittyviä seikkoja.
Kaikista eniten vakuutusmaksuun vaikuttavat paikkakunta ja bonukset. Pk-seutu on kallein ja sitten tulee muu Suomi. Jossain Perähikiällä moponsa vakuuttaa puoleen hintaan, mitä tulee pk-seudun hintoihin. Vertailu onnistuu vain paikkakunnan sisäisesti!![]()
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Juu(ttuttu @ Huhti. 14 2008,20:13) kirjoitti
En kieltänytkään Tamperelaisia vastaamasta. Pääkaupunkiseutu ei ole ainut elinkelvollinen paikkakunta Suomessa, vaikka onkin kuulemma kallein.![]()
Tässä toinen tapaus:(kilolokio @ Huhti. 14 2008,19:47) kirjoitti
Tampereella FJR vm. -02, mies 52 v
Bonus 70,isokasko, ympärivuotinen.
Omavastuu 150 euroa, paitsi autopalvelussa 0 euroa.
Keskittämisalennus 7%, etuasiakkaan lisäbonus 8%.
Vuosimaksu 350,31 euroa.
Näyttäisi olevan halvempi...![]()
Aikansa kutakin...
Jos tarkoitat tuota halvempaa noista kahdesta tamperelaisesta FJR:rästä, niin Pohjola.![]()
Aikansa kutakin...
vaikka ei ole mulla fjr vaan fzs 1000 -01 vm.pk seutu paikkana täyskasko vuodessa (huhtikuun seisomassa) 280 eeroa.liikenne vak.lasku ei tullut vielä.mutta on jotain kuudenpuolen satkun kieppeillä,se kuukauden seisonta tiputtaa siitä jonku verran.yhtiö on turva.omavastuut 150 eeroa.(ttdriver @ Huhti. 16 2008,14:32) kirjoitti
Fzs 1000
.....niin pk-seutu 150€ omavastuulla, kyllä tossa meikänkin vakuutuksessa hiomista / viilaamista lienee.(varaeero @ Huhti. 06 2008,12:13) kirjoitti
Multahan puuttuu ainakin keskittämisedut ja omavastuuta vois vähän nostaa.
Keskustelu antoi kuitenkin osviittaa missä suunnilleen mennään, kiitoksia!![]()
FJR 1300 ABS PC III