Tulokset 1:stä 29:een 29:sta
  1. #1
    Gessun tankissa oli joitakin edellisen omistajan tankkilaukusta tulleita hankaumia ihan pohjamaalille asti. Ei isoja mutta ikävän näköisiä. Hain maailkaupasa "kynsilakkapullon" jonka väri haetiin vertaamalla tankkia joka oli mukana värimallina.
    Tein kuitenkin vähän isomman homman, eli ennen maalaamista hioin karhun kielellä koko tankin ja etulokarin. Paikkatöpöttelyn jälkeen vedin kaksikomponenttiautolakan (spraypullo) tankin ja lokarin pintaan. Tuli oikein mukavan kiiltävä, aivan kuin uusi vaikka varsinaisesti en maalannutkaan vaan vain lakkasin uuden pinnan.

    Mitenkäs jos mopossa on hieno kiiltävä tankki ja etulokari (Gessussa ei noiden lisäksi paljon muuta maalattavaa sitten olekaan), epäilläänkö aina heti että vekotin vedetty solmuun ja kasattu romusta?
    Eipä sillä, että olisin tuosta luopumassa kun on tullut muutenkin vaihdettua kaikenlaista talven aikana.
  2. #2
    Kyllä omalla kohdalle aina tulee ekana mieleen että on lipattu kun maalattu pyörää. Varsinkin niissä tapauksissa joissa ei ole esimerkiksi vaivauduttu merkkien hankintaan.
  3. #3
    GS:n kyseessä ollessa tuo tuskin arvoa alentaa...

    Minkäänlaista matkaenduroa (joihin GS luetaan) ostavalla ei varmaankaan ole ensimmäisenä mielessä kysymys "onko se kaadettu"...

    Muutenkin tuntuu että soralla ajavat suhtautuvat kyljellään makaavaan pyörään keskimääräistä tyynemmin...



  4. #4
    Maalataanhan noita pyöriä melko paljon ihan muuten vaan.. Jos maalaukset on tehty asiallisesti niin ei ainakaan omasta mielestä pitäisi alentaa pyörän arvoa, paremminkin nostaa pyörän arvoa jos hyvin tehty.
  5. #5
    Muutes, kun lakkasin tankin en ottanut tarroja pois joten nyt ne ovat tukevasti lakan sisällä ja näyttävät myös uuden raikkailta.
  6. #6
    Maalatusta pyörästä tulee itselle mieleen heti että miksi se on maalattu? Esim. onko kaaduttu tai muuta vastaavaa. Ja usein et voi tietää kuinka hyvä maalari pyörän on maalannut ja miltä se näyttää parin vuoden päästä.
    ...
  7. #7
    Entäs jos mopossa on ***pin kuva? Nouseeko vai laskeeko arvo?
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  8. #8
    Lainaa (ttuttu @ Huhti. 05 2008,23:15) kirjoitti
    Entäs jos mopossa on ***pin kuva? Nouseeko vai laskeeko arvo?
    kyllä se sitten kaiketi nousee..arvosta en tiedä
  9. #9
    Niin, mitenkähän se on.. jos pyörässä on esim parin tonnin erikoismaalaus ni laskeekohna se arvoa?
    Jos taas pyörä maalautetaan alkuperäisen väriseksi, mistä kukaan tietää onko sitä maalattu?
    Jos taas kyseessä on vanha paska, jonka arvo on muutaman tonnin niin ketä kiinnostaa??
  10. #10
    Noita mopoja on tullu maalautettua , kunnon maalaamoissa jo useita ja aina on mopon "arvo" hitusen noussu, jopa 1 vuoden ajettu M 800 intruder myytiin samaan hintaan kuin uusi.

    600 cbr maalautin ja kuvasin katteet ja kiinnikkeet ennen maalusta, sekä maalaamo kirjoitti paperin missä totesivat pyörän katteet täysin ehjäksi ennen maalausta.. ja mopo meni käsistä (myytiin) *heti

    Jos maalaus on hyvä, niin jopa liikkeet arvostaa, jos maalaus on vain vedetty siihen , se usein laskee hintaa..



    Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin

    Triumph Rocket
    Suzuki B-King
    Suzuki Hayabusa
    Agusta
    Kawasaki ZZR
    Kawasaki 800
    Honda Goldwing 1800
    Kawasaki ZZR
    MV Agusta
  11. #11
    GS:ssä pienet ja isommatkin naarmut vain nostaa arvoa.



  12. #12
    jees olen yhtä mieltä siitä jotta matkaenskan ostaja tuskin kysyy ensin onko tää kaadettu. Sen tietää kysymättäkin että on Nuo pyörät on tehty kestämään pienet kaatumiset ja on ymmärrettävää että pölyisissä olosuhteissa myös maalipinta on kovilla.
    KTM
  13. #13
    Pyörän arvohan riippuu täysin sen ostajasta. Liikkeenä suhtautuisin varauksella erikoismaalauksiin, koska erikoista pyörää on hankala liikuttaa. Eiväthän itseään arvostavat autoliikkeetkään mieluusti ota pihaansa makaamaan mitään tuning-rasseja, joita ei saa kaupaksi.

    Yksityisostajana en myöskään kyllä maksaisi senttiäkään ylimääräistä mistään "hienosta" väristä pyörän pinnassa, koska 91% tapauksista väri ei sopisi silmääni ja lopuissa homma on tehty ns. "amismeiningillä" roiskimalla just jollain spray-purkilla jotain Mastonin massamaalia pintaan.

    Jos pyörästä on esimerkiksi maalattu vain tankki, tai jokin tietty osa, eikä muita ehostuksia ole tehty, herättää se tietenkin epäilyksiä siitä, kuinka paljon sen tankin tilavuus poikkeaa alkuperäisestä
  14. #14
    Lainaa (tr3 @ Huhti. 06 2008,08:23) kirjoitti
    600 cbr maalautin ja kuvasin katteet ja kiinnikkeet ennen maalusta, sekä maalaamo kirjoitti paperin missä totesivat pyörän katteet täysin ehjäksi ennen maalausta.. ja mopo meni käsistä (myytiin) heti
    Juuri tuota olen miettinyt.
    Jos maalauttaa mopoa, kannattaa ottaa kuvat ennen maalausta, niin ei jää lähtökohta epäselväksi.
    Lahjattomat treenaa
  15. #15
    Tälläisissä toimenpiteissä kamera on kova sana. Muutaman kuvan kun dokumentoi tarinan kera, niin helpompi tarvittaessa todistella...
    Viisas pääsee vähemmällä!
  16. #16
    Lainaa (BeersTheAnswer @ Huhti. 06 2008,00:17) kirjoitti
    Niin, mitenkähän se on.. jos pyörässä on esim parin tonnin erikoismaalaus ni laskeekohna se arvoa?
    Arvo voi nousta mutta ostajakunta ainakin kaventuu raakasti. Ihan jo siitä syystä että vaikka kuvat olisi tehnyt Da Vinci niin ne eivät kuitenkaan istu kaikkien ostajakandidaattien makuun.

    Joku perusmusta pyörä alkuperäisvärillä luulisi olevan paljon helpompi myydä kuin sikasiistillä 2000 eur liekkikallotribaalikliseellä kuorrutettu laite.



  17. #17
    Jokunen vuosi sitten mulla oli VFR 750 Honda. Pyörä oli mulla mennyt nollavauhdissa nurin ja katteet olivat hieman saaneet siipeensä. Seuraavana talvena maalautin pyörän uudelleen alkuperäisväriin, satula oli uudelleen päällystetty ja teetin siihen uudet tarrat jne. Valmiina pyörä näytti helvetin hienolta, lähes tulkoon uudelta.

    Kesällä sitten olin ajelemassa ja poikkesin mopo-kauppaan ja ihastuin ZZR1100:seen josta aloimme kauppiaan kanssa hieromaan kauppaa. Kauppiaan ensimmäinen kysymys Hondasta oli, että onko tää kaadettu? Vaikka selvitin hänelle totuudenmukaisesti maalauksen syyn, mulle jäi kuva ettei hän mua uskonut. Enkä oikeestaan ihmettelekään, miksi olis uskonut. Kaupat tehtiin, mutta luulenpa että tässä tapauksessa maalaus laski Hondan arvoa.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  18. #18
    No mitenkäs sitten pelkkä lakkaus. Alentaako vai nostaako?

    Minä en oikein tajua miksi kaadutu mopo tai jostain kolhastu auto jotka kuitenkin korjattu kunnolla, pitäisi myydä puoleen hintaan. Eriasia on jos runko on kiero. Bemarissa onneksi runko=moottori joten jos tuo "runko" solmussa, kone ei pelitä.
  19. #19
    Tietysti aina epäilys herää jos tarrat puuttuu tai muuten erilainen maalaus, että pyörä on lipattu. Jos korjaus on tehty huolella, rungon suoruudesta paperit jne niin ei juuri arvostusta laske.. tietysti siitä ei kannata niin paljoa maksaa koska edelleenmyynti on heikompaa jos pyörä on vaikka kaksikilpinen.

    Henkkoht en mitään erikoisempia tuningbåmbermaalauksia arvosta, en sellaista pyörää ostaisi jos ei todella halvalla saisi.
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  20. #20
    Kyllä suhtaudun uudelleen maalattuun pyörään epäluuloisesti, kuka sitä koskaan tietää mitä on tapahtunut
    Tukka putkella pitkin baanaa,
    kyllä vauhti korjaa virheet.
  21. #21
    Lainaa (xs2jammu @ Huhti. 05 2008,21:34) kirjoitti
    Kyllä omalla kohdalle aina tulee ekana mieleen että on lipattu kun maalattu pyörää. Varsinkin niissä tapauksissa joissa ei ole esimerkiksi vaivauduttu merkkien hankintaan.
    + 1. Kovin maalattu ja ylituunattu pyörä herättää epäilyksiä. Mieluiten ostaisin alkuperäiskuntoisen vaikka kolhujenkin kanssa.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  22. #22
    Kuka nyt haluaisi erikoiseksi tuunattua, erikoisen väristä liekkimaalattua pyörää ostaa? Kun vetäset 300 markaa motarilla ja poliisit tulee vastaan, niin, koita sitten myöhemmin selitellä poliisille, että kyllähän tälläsia pyöriä on suomi täynnä.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  23. #23
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    Lainaa (ttuttu @ Huhti. 05 2008,23:15) kirjoitti
    Entäs jos mopossa on ***pin kuva? Nouseeko vai laskeeko arvo? *
    Jos se ...pin kuva on sellanen hyvin tehty ja huolella kauniin mallin mukaan, niin kyllähän se eittämättä pyörän jälleenmyyntiarvoa korottanee. Jos taiteilijan käden jälki on taas sellasta puolihumalaisen söhertelyä, mitä monesti näkee usean kauniin elementtitalon kupeessa, niin saattaa se mopottimen arvo suorastaan romahtaa. Pahimmassa tapauksessa ajaa ei kehtaakaan, kuin hirveässä kaatokännissä..
    Niin. Kauneus on katsojan silmissä. Mutta kyllä nämä suomalaiset kaupungit muistuttavat ilman hässäköiden kuviakin, enemmän pyyhkimättömältä perseeltä, kuin miltään somalta naapurilähiöltä. Suomalainen arkkitehtuuri on jotain sellasta mitä ei ole oikeasti olemassakaan. Monet hässäköiden kuvat, hyvin tehtynä, ovat vain mieltä piristäviä.
    En voi hyvällä tahdollakaan mieltää edes kuuluisimman A.Aallon luomuksia mitenkään erinomaisiksi. On kuin olisi pahvilaatikko ollut mallina, ja luonnos tehty aivan tolkuttomassa humalatilassa.
    Aika kauas tää taas lipsahti siitä pyörän maalauksesta..
    GHOSTWRITER
  24. #24
    Olen erikoistunut ostamaan kaiken maailman vanhoja kahden-kolmen tonnin romuja mutta jossain se menee raja mullakin, eli uudelleen maalattua pyörää en osta.
    Kawa ZXR750H1 (Green Meanie)
  25. #25
    Lainaa kirjoitti
    Jos se ...pin kuva on sellanen hyvin tehty ja huolella kauniin mallin mukaan, niin kyllähän se eittämättä pyörän jälleenmyyntiarvoa korottanee...
    Jaa..jaa juuri luin jostain, että viime vuonna naisten ostamien moottoripyörien osuus oli 20% kun se rekisterissä on selvästi alle, eli kauniimpi sukupuoli tekee rynnäkköä. Tuo yllä oleva voi karsia ostajia... luulisin ... tai mistä sitä ikinä tietää.
  26. #26
    Lainaa (Räkä @ Huhti. 06 2008,00:09) kirjoitti
    Lainaa (ttuttu @ Huhti. 05 2008,23:15) kirjoitti
    Entäs jos mopossa on ***pin kuva? Nouseeko vai laskeeko arvo? *
    kyllä se sitten kaiketi nousee..arvosta en tiedä *
    Anopin kuva ei kyllä nosta mitään.
    jamaha 02 --> riumppi 11

    Blue's brother
  27. #27
    Lainaa (Le Motard @ Huhti. 06 2008,09:56) kirjoitti
    Pyörän arvohan riippuu täysin sen ostajasta.
    Ai myyjälläkö ei oo siihen mitään sanottavaa?

    Joo, voin tulla ostamaan pyöräs.
    jamaha 02 --> riumppi 11

    Blue's brother
  28. #28
    Lainaa (crman @ Huhti. 05 2008,22:56) kirjoitti
    Maalataanhan noita pyöriä melko paljon ihan muuten vaan.. Jos maalaukset on tehty asiallisesti niin ei ainakaan omasta mielestä pitäisi alentaa pyörän arvoa, paremminkin nostaa pyörän arvoa jos hyvin tehty.
    Niinpä.. Mutta se oma mieli on aivan toinen juttu kuin pyöräkauppiaan ja ostajaehdokkaan mieli.
    Jälleenmyyntiarvoa ajatellen maalaukset ja muut muutokset eivät arvoa nosta - usein jopa päinvastoin, olipa ne sitten kuinka hienoja vaan.

    Oikeastaan mikään pyörään tehty muutos ei lisää pyörän jälleenmyyntiarvoa, sitä ei ainakaan sanottavasti lisää edes lisävarusteet. Käytännössä pyörän jälleenmyyntiarvo = merkki, vuosimalli, ajokilometrit ja kunto.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  29.  
  30. #29
    Jos on kaksi samanikäistä pyörää rinnatusten, toinen viikoittain pesty paskasella sienellä ja täynnä naarmuja höystettynä auringon polttamalla maali/lakkapinnalla. Sitte se toinen täysin samanlainen pyörä joka on juuri maalattu...kummallako lähdet koeajolle???
    V***u tarviiko tollasta edes miettiä?? hä?
    Jotta löytäisi parkkipaikalta.
    Dark Garage Performance r.y (DG-Performance)