Juu niin ne siellä sanoi ettei niitä tarvi vaihtaa. Itse en asiasta mitään tiedä enkä kehdannut sitten alkaa väittelemään montakymmentä vuotta huoltoja tehneen miehen kanssa asiasta sen enempää.(Teuwo @ Huhti. 15 2008,21:58) kirjoitti
Ei tuo keulan purku nyt mikään erikoinen homma ole, jos ei toimi puretaan uudestaan. Tai no ei vielä parane nuolasta ennenkuin ne pumput on takaisin kasassa
Ja tosiaan kuusiokolopultti pumpun alapäästä on irti, sisuskalut pois putkesta ja pölysuojan alla oleva sokka myös irti. Täytyy tässä joku päivä mennä taas koittamaan josko ne irtois, osat pitäs saapua viikonloppuna joten jos silloin sais sen takas kasaan.
Siinä korkissa on se "nuppi" muistaakseni 17mmtai 19mm kannalla, muuta säätöä siinä ei ole. niitä kiertämällä kiinni pän esijännitystä lisää ja aukipäin luonnollisesti keulaa löysemmäksi.(akuraaraa @ Huhti. 15 2008,22:03) kirjoitti
Samaa tosiaan ihmettelin kuin tuo teuwokin... Kyllä ainakin omassa oli niissä isommissa holkeissa sen verran jälkeä/kulumaa että oli ihan viisasta vaihtaa... Ja kun se siinä levällään on, niin siinä samalla menis ne holkitkin... Tosin meikän ex-mopo sai kyllä maistaa sitä hyttiä niin paljon, että stefat toimi jo vähän "sulakkeena" *(wiltzu_81 @ Huhti. 15 2008,22:30) kirjoitti
![]()
Menitkö sitten hyvän FZR myymään ?(samserious @ Huhti. 15 2008,23:47) kirjoitti
Se näytti ainankin kuvasta katsomalla sen verran asialliselta että meinasin sitä ihan livenäkin tulla tillistelemään sinne Imatran pompotusgeimeihin vaan v*tuikshan sekin keikka meni - ei oo palkkaorjan osa helppo.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Joo, kyllähän siinä vähän vahingossa niin pääsi käymään(Teuwo @ Huhti. 16 2008,16:03) kirjoitti
*Katselin sitä alkutalvesta tuolla tallissa ja en keksinyt enää mitään tekemistä siihen, niin tuli tilapäinen mielenhäiriö laittaa se myyntiin... *Ei noihin romuihin pitäisi ihastua, mutta kyllä oli haikea mieli kun jätin sen ostajan pihalle. Tuota mopoa kun tuli tehtyä vain itseään varteen, niin ei tullut oikaistua missään jutussa, vaan kaikki tuli tehtyä kunnolla/huolella.
Vaikka nyt oma mopo olikin, niin kyllä se livenä oli vielä paljon hienompi kuin kuvissa. Jotenkin tuntui aina etten osannut mitenkään ottaa sittä sellaisia kuvia missä se näyttäisi samalta kuin livenä.
Pumppuja kasatessa ja stefoja sisäputken päälle rullatessa kannattaa sitten käyttää kaverina silikoniöljyä. Helpoiten saa halvat tarviketiivisteet vaihtokuntoon kun ne höylää rikki jo asennusvaiheessa![]()
Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
Öhlinssin tai Bilsteinin silikonirasvan olen kokoamista varten havainnut hyväksi noin huulitiivisteiden osalta.
Joskin rehellisyyden nimissä sanottakoon että semmoinen punainen rasva mitä tulee esim. Pimaticin pneumatiikkasylkkyjen korjaussarjojen mukana toimii kyllä reaalimailmassa ihan yhtä hyvin.
(Siis jos vaikka semmoista saa jobista/kesäjobista vapautettua)
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Putket irtos toisistaan nykimällä, ei ollut kovin piukassa mutta ei vaan uskaltanut ensin repiä.
MUTTA!
Mä en nyt oikeen tajua että miten se pitää kasata? Eli ne säläthän jäi siihen sisäputkeen kun sain sen ulkoputken irti siitä. Eli pitääkö ne osat kasata siihen ulkoputkeen ja sitten naittaa putket yhteen? Toisaalta näyttäis siltä että se alempi liukuholkki ei mene sen ylemmän päältä jos osat kasaa ensin ulkoputkeen, vai meneekö?
Nyt olis tosiaan kaikki osat hommaan mutta ajatus ei nyt vaan kulje![]()
Juu kyllä homma nyt on luultavasti niin että osat pitää kasata siihen sisäputkeen putkien ollessa yhdessä, ja sitten naputeltava osat paikoilleen.
Mutta mahdoinkohan tehdä jotain väärin purkuvaiheessa? Eli otin putket irti pyörästä, avasin alapäästa sen kuusiokolopultin, sitten avasin yläpäästä sen tulpan jonka mukana tuli koko jousipaketti.
Ongelma on nyt se että en saa sitä ylätulppaa irti siitä paketista, eikös se pidä irroittaa että saa ylhäältä kaadettua uudet öljyt sisään? Ja kun se jousi on pienessä jännityksessä siinä paketissa niin ei uskalla oikeen kaikkea kokeilla ettei se tule silmille...
Auttakee nyt joku että saan ton takas kasaan![]()
Sitä jousta täytyy sopivalla työkalulla painaa kasaan niin että saa siitä ylätulpan alta avattua lukitusmutterin ja tulpan ruuvattua irti.
"Kyl siinä vielä pitoa on, kankaat ei näy vielä."
Itselläni oli ex-mopona juurikin tuollainen -93 FZR1000.
Oikeastaan ainoa vika mikä minulla oli kun pyörällä reilu 4 kesää ajelin oli 50tkm jälkeen ongelmat imuventtiilien kanssa, eli kannattaa säätää hyvissä ajoin.
Öljyn syönti tuolle on enemmän ominaisuus kuin vika, mutta siihen löytyy Yamaha guruilta ratkaisu, muotoillaan jotain öljykanavia uusiksi tjsp. niin öljyn kulutus loppuu kokonaan.
Tuon homman jälkeen ei tarvinnut enää lisätä kertaakaan öljyä vaihtojen välillä.
Paljon jos aiot antaa happea pyörällesi ja/tai stripillä käydä, niin kannattaa vierailla täällä.
Mc Kulkumulkut
V**tu meni hermot ton kanssa
Vein pumput yhdelle kaverille joka lupas huoltaa ne, ei enää hermo pitänyt kun ei mitään saanut aikaan. Korjausoppaassakin vaan esiteltiin kaikkia hienoja Yamahan erikoistyökaluja joita mulla ei tietenkää ole. Vaikka saishan ne varmaan jostain tehtyä mutta ei aika riitä tohon enään, autoissakin on riittävästi nypittävää.
Eniten ottaa päähän se että olis ollu hieno ajokeli, mutta ei niin ei. Ja nyt kaljalle![]()
Paljonko teillä on FZR:ssä kierroksia 100km/h vauhdissa suurimmalla vaihteella? Itellä 4000rpm... Ihan hyvin vois olla vielä pitemmät välitykset. Putois tuonne 3000rpm paikkeille 100km/h.
kun mietit niitä välityksiä niin muista että nää on kuitenkin moottoripyöriä eikä autoja. diesel vehkeet kiertää 2000 satasen vauhdissa ja toisekseen moottorin vetoalue ei ala todellisuudessa niin alhaalta että pidennetyillä välityksillä pystyisi kunnolla sitten ajamaan edes rauhallisesti. no jonkun +1 voi eturattaaseen varmaan laittaa vielä.
2016 > Triumph 675 team member
2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
(.. DKW-RT175VS im holz schublade)
.. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
.. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
Itse ostin viime kesänä ko.pyörän. Myyjä sanoi että öljyä tiputtelee sieltä tyhjennysruuvista, venttiilit säädetty jne. Noh ei kun ajoa ja 1000km/2dl lisäys ---> alkoi Gastrol käydä hiukka kalliiksi ratkaisuna Mobil delvac. Mun mielestä hyvä öljy sanokaa mitä sanotte ja tuon ikäiseen sotaratsuun sopivaa, eikä kallista 20L/55egua. Samalla alkoi käydä mielessä että jotain muutakin on vialla ja että se öljy pakenee myös muutakautta koska velipoika perässä ajaessaan sanoi että kovemmassa kiihytyksessä tupsauttelee ja haiskahtelee tämä vanha herrasmies.
Viimekesä meni siis noin. Tänä keväänä mietin päivittämistä uudempaan mutta tuumin että hyvä pyörä mitä vaihtelemaan. Sovin tutun korjausmiehen kanssa että katsellaas mitä pitäs tehdä. Avasi koneen venttiilit todellakin säädöntarpeessa oli miten sattuu en tiedä missä oli myyjä säädättänyt jne mutta ei ne ollu niillä nurkillakaan. Samassa rytäkässä tapahtui seuraavaa: Venttiilivarrenkumit vaihtoon, männänrenkaat vaihtoon, jakoketju vaihtoon, tiivisteet tietenkin vaihtoon, ohjauslaakeri vaihtoon.
Tällähetkellä ajeltu n.1000 km, käyntiääni siistiytyi, vetää hiukka paremmin, ei "piereskele", eikä kuluta öljyä/ toivottavasti tilanne jatkuu näin.
Anyways ihan mukava pyörä minunmielestä.
Mä olen mukana kuin peräpukama!
Mitäs tuli kyseinen koneremontti maksamaan osien suhteen ja miksei työnkin?(makebo78 @ Huhti. 29 2008,05:57) kirjoitti
Onko porukalla ollu lämpöongelmia FZR:in kanssa? Itellä alkaa lämmöt nousemaan kaupunki pyörittelyssä ja sylkäsee ulos ennen punarajaa.
Se tässä onkin outoa että minkä takia ennen punarajaa ja flekti lähtee pyörimään pikkuisen ennen punarajaa normaalistikko? Onko liikaa ollu nestettä vai mikä? Aivan piripintaan tullu aina laitettua nesteet syyläristä, kun eihän FZR:ssä ilmeisesti ole paisuntasäiliötä?![]()
Minuakin kiinnostais Makebon konerempan kustannukset kun alkaa kierrettäessä sinistä pukkaamaan... 75tkm mittarissa. Ihan tyytyväinen ite ollu omaani tähän mennessä 3tkm tullu jo ajettua tänä keväänä
![]()
Kyllähän sieltä paisari löytyy... Muistaakseni oikean puoleisen takakatteen alta.(Mehuzz @ Huhti. 29 2008,21:21) kirjoitti
Juu paisari on tosiaan oikeanpuolen takakatteen alla. Siellä on merkit ylä ja alarajalle, itsellänikin se oli ihan tyhjä ostettaessa(samserious @ Huhti. 30 2008,10:15) kirjoitti
Mulla lähtee flekti pyörimään silloin kun viisari on 3/4 osaa mittarista ja laskee lämmöt puoleen väliin.
Muutenkin tuntu että pyörällä on ajettu vaan, lähes kaikki pultit/mutterit löysällä, nesteet vähissä joka paikasta ja ilmaakin alle kilo renkaissa
Sain tuon keulan kasaan viime v-loppuna ja se on nyt kunnossa. Kävin näyttääs pyörää keulaputkia huoltaneelle kaverille joka teki pikku diagnoosin pyörästä. Nokkaketju mullakin rapisee tyhjäkäynnillä mutta jo 1500rpm ääni katoaa, josko sen vaihtais ens talvena.
EDIT: Sopiiko tohon mistään muusta mallista sellaiset koiranluut jolla sais perää korkeammalle? On vaan aika lahna vakiona. Ei sellaiset olis paha itsekään vääntää mutta kysellään nyt saisko sellaisia jostain valmiina.
Ei sinne oikein muut mene hyvin... Joko teet itse tai sitten tilaat valmiit palikat esim. tuolta:(wiltzu_81 @ Huhti. 30 2008,15:42) kirjoitti
http://www.bikefarmmv.de/EN/tail-ris...php?fid=200249
Juu täytyy koittaa jossain vaiheessa tehdä noi korotuspalat, kiitos linkistä.
Tänään tuli mahdollisuus käydä penkissä mopolla kun paikallinen mopofirma vietti 10v synttäreitä ja paikalla oli tehonmittausta tarjolla hintaan 50e veto.
110,70hv/91,92nm oli tulos, hiukan alakanttiin taitaa olla?
Ongelmia oli aluksi saada pitoa pyörälle, paineiden lasku, kitkaspray ja kuormaliinalla perä alas auttoivat vähän mutta jotenkin kuulosti että silti löi tyhjää vedon lopussa? Toinen vaihtoehto on että kytkin antaa periksi?
Vähän se myös pölläytti sinistä putkesta vedon loputtua moottorijarruun, oli kyllä tiedossa että se vähän tupruttelee. Selviääkö tuosta ohjurikumeilla vai minkälaista remppaa mahtaa olla tiedossa?
Alla pari kuvaa aiheesta
![]()
Paljonko on Wiltzun FZR:ssä kilsoja? Saattaap olla että männänrenkaat alkaa olla vaihdon tarpeessa kun kerta moottorijarrussa pölläyttelee... itsellä myös samaa vikaa 84tkm mittarissa. Nyt ku tämän kesän ajot on ajettu, niin ajattelin talven aikana tehdä/teetättää moottoriremontin... melko varmasti teetättää, alkoi pieni pelko kun aukasin venttiilikopan, että tuleekohan tästä mitään kun rajoittuu lähinnä 2t ropaamiseen taidot![]()
Kiinnostais kyllä tuon Makebon koneremontin kustannukset niin pirusti, mut ei taida mies olla langoilla ikinä.
Tosson muuten photo meikäläisen vanhuksesta... Lookki vaihtunu vähän alkuperäsestä: http://w3.bikepics.com/pics/2008/04/...54666-full.jpg
Mittari lukema on 53tkm ja pyörä toimii todella hienosti eikä öljyäkään kulu oikestaan yhtään. Mutta voi olla että tuo männänrengashomma on yksi vaihtoehto, tosin tuntuu että pyörässä on vetoja suht hyvin nyt kun kytkin on uusi joten tiedä sitten onko renkaissa vikaa. Tarvis päästä penkkiin uudestaan.(Mehuzz @ Syys. 28 2008,12:27) kirjoitti
On muuten hemmetin hieno pyörä sulla
Mistä vehkeestä toi takakate on ja vaatiko paljonkin rakentamista että sai sopimaan?
Itse tein pari talvea sitten -89 exup (ajettu silloin noin 70tkm) koneremontin.
Vaihdettavat osat;
-Männänrenkaat
-Venttiilivarren kumit
-12 kpl imuventtiiliä (vanhat oli niin pahasti kuluneet ja painuneet kanteen. HOX! keskimmäiset venttiilit ovat hivenen pidemmät kuin sivulla olevat, kannattaa mainita asia osia tilatessa. Itselle tuli kaikki lyhyenä mallina ekalla kerralla ja taas odoteltiin osia.)
-Tiivistesarja (lohkon alapään tiivisteestä ylöspäin)
-Nokkaketju
-Termostaatti
Osat yhteensä noin 600€
Työt;
-Sylinterin hoonaus
-Venttiili-istukoiden hionta
-Venttiilien säätö
-Kannen oikaisu
Työt yhteensä 350€
Eli yhteensä noin 950€ + aika paljon omaa työtä.
Koneen otin pöydälle ja itse purin palasiksi. Työssä on hyvä olla mukana jokin opaskirja niin helpottaa hommaa eikä riko paikkoja. Erityisen tarkkaan oli sanottu nokkien irroituksesta, että laakeripukkien pultit pitää avata kääntämällä tasaisesti jokaista pulttia puolikierrosta auki kerrallaan. Menevät kuulemma helposti rikki.
Niin ja kannattaa ottaa kuvia katteiden kiinnikkeistä yms ja yleisesti moottorista sekä sen ympäristöstä ennen purkua. Itsellä kesti osien tulo maahantuojan kautta noin pari kuukautta, joten oli jo vähän ehtinyt unohtua osien paikat.
Jälkeen päin öljyn syönti loppui ja ei enää pölläytellyt sinistä.
PS: vaihda samalla kaikki O-renkaat mitkä tulee vastaan. Itsellä menasi itkupäästä kun olin saanut ekat savut koneesta ulos ja se alkoi vuotaa jäähdytysnestettä
Vika löytyikin sitten lohkon takana olevien putkien liitoksista joihin en ollut vaihtanut O-renkaita... Eli max 1€ O-renkailla olisi säästynyt aika paljolta kasausvaiheessa.
Suolasia on hinnat, mutta enpä kuvitellukkaan että halvalla pääsis![]()
Edellinen omistaja väsänny tuon takakatteen tuohon ja takahäkkihän sinne on pitäny kokonaan uudestaan väsätä.
Itsellä on muuten haynesin priimakuntoinen englanninkielinen korjausmanuaali ko. pyörään. Jäänyt muistoksi vaikka myin oman pyörän pois jo vuoden alusta. Voin luopua vaikka kympillä jos jotakuta kiinnostaa...
EDIT: Myyty on...
98% of all statistics are made up
Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
Noh onkos FZR:n omistajilla talven aikana tapahtunu talleissa mitään? Omasta pudotin koneen pois ja koneremppa olis tarkotus tehdä... Ja aloin mietiskelee siinä että oishan se blingbling jos runko kiiltäs kunnolla ja otin hiekkapaperit esille ja en voi suositella kenellekkää kyseistä operaatiota![]()
Vielä ois tarkotus vaihtaa jarrulevyt eteen piparin muotosia ajattelin ja huomasin takapalojen olevan aivan lopussa hyvä ettei levyä ollu jyrsiny piloillenyt
![]()
Noo sen verran tallissa tapahtui että kävin heittämässä 50km lenkin tossa 4.12, aika kylmää kyytiä oli
Olis komjaa jos tossa esim. joulun pyhinä olis kuivaa keliä niin vois taas heittää pienen lenkin, sais muutkin ihmiset jotain ihmeteltävää *![]()
Jotenkin muistelen että ex Fzr:llä ajeltaessa 100km/h vauhdissa kiekat olivat 3000rmp paikkeilla.tuolla 4000rmp kierroksilla mentiin 120/kmh,näin muistelen.(Mehuzz @ Huhti. 22 2008,17:08) kirjoitti
Siinä oli vakio välitykset.
Jep,sellaset 10hv/10nm näyttää olevan hukassa.Mun "saku" mallissa oli neulaventtilit ja suuttimet oli luultavasti mallia "kuristus", koska eivät olleet alkuperäiset.Vaihdoin ne Dynojeteihin ja suutimet myös vaihtoon.Myös vaimennin meni vaihtoon,se oli "tukko" mallia ja painava.(wiltzu_81 @ Touko. 23 2008,19:06) kirjoitti
Juu sorppa kaikille en tosissaan ole täällä ollut!! Eli mulla toi koneremppa makso noin 400-600 euroa töineen ja osineen. Tossa nyt sitten pitää ottaa huomioon että sain kaikki osat suoraan sisäänosto hintaan ja kaveri teki työn omalla ajalla ilman kuittia. Eli toisaalta mun vastauksella ei niin väliä koska liikkeen hinta eri!
Tänä kesänä tehty etuputkien huolto ja takalinkun laakerit. Molemmat maksaneet noin 200-300 egua kappale/huolto.
Ens talvena maalattavaksi, kun ei enää viitsi myydä johtuen kaikista huoltotoimista!! Jos ens kesäks sais sitten uuden näköisen erikoismaalatun pyörän!
Mä olen mukana kuin peräpukama!