Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
  1. #1
    Tere,

    Nyt kolme iltaa ajelua K1200RS:llä ja alkaa olee kaasukäsi kipee. Lueskelin hakusanalla "K1200 RS stiff throttle" juttuja ja vaikuttaa siltä että tässä RS:ssä ainakin on jäykkä kaasu. Mites muilla kokemuksia joko RS:stä tai muista K1200 sarjan vermeistä..oletteko punttisalilla treenamassa kaasukättä talvet jotta voi kesällä ajella vai mitä teette?

    Itsellä tietysti takanan 2 kesää taukoa ajamisessa joten sekin voi olla syy ongelmaan..ja toisaalta saan tuon vakionopeussäätimen kautta helpotusta asiaan...

    Mutta kaikenkaikkiaan on tuo kiva pyörä vaikka sokkona ostinkin ilman metriäkään ajamatta.
    -
  2. #2
    Sen "kuuluukin olla". Öljyämään ei ainakaan kannata alkaa. Se on nimenomaan kielletty. Sulaa vaijerikuorien sisä-teflon-pinnoite.

    Korjaus on vaihtaa uudet vaijerit. Siihen löytyy korjaussarja. Muutama sata euroa ja pari päivää töitä...

    Ei homma helpoimmasta päästä. Eli ranteeseen löytyy yleensä kummasti ruista kun kuulee noi parametrit.
    <p>2002-2014</p>
  3. #3
    Lainaa (Iku @ Huhti. 04 2008,21:43) kirjoitti
    Tere,

    Nyt kolme iltaa ajelua K1200RS:llä ja alkaa olee kaasukäsi kipee. Lueskelin hakusanalla "K1200 RS stiff throttle" juttuja ja vaikuttaa siltä että tässä RS:ssä ainakin on jäykkä kaasu. Mites muilla kokemuksia joko RS:stä tai muista K1200 sarjan vermeistä..
    Ainakin K1200S:n kaasu on ihan "normaali"! Tai en huomaa eroa Yamahaan verrattuna.
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  4. #4
    Voitele vaijeri automaatti öljyllä ja tarkasta että kaasukahva ei takertele.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  5. #5
    Löysin tälläisen tekstin...jossa mainitaan että tuo minulla oleva vakionopeussäädin lisää kolmannen vaijerin ja siihen liittyvän jousen systeemiin...

    "Finally, the K's all had rather heavy throttle return springs, and it got worse with the last K12s because the cruise control added a THIRD throttle cable and spring that your wrist had to twist." (Third throttle cable and spring)



    -
  6. #6
    Pyörähän on K1200RS, ei K1200S. Ja OIKEASTI - niitä vaijereita ei saa voidella - se viimeistelee tuhon.



    <p>2002-2014</p>
  7. #7
    Siis jäykkä kaasu... minusta ei kyllä apua ole mutta olisi itse asiassa kiva päästä kokeilemaan millainen tuo jäykkä kaasu on. Itse olen onnellinen siitä, että kaasu ei ole kovin herkkä, nopeus pysyy erittäin hyvin kohdallaan, mittaria ei tarvitse vilkuilla yhtenään muuten kuin ihailun vuoksi...

    Varmasti näissä RS:ssä on yksilöllisiä eroja, en ole ajanut useampia kuin omaani niin en osaa verrata. Kaasu on ilmeisesti ja muistinvaraisesti jäykempi kuin Aprilian Pegasossa ja PikkuBandiitissa, mutta ei mielestäni häiritsevästi. Toivottavasti ongelma ratkeaa jollakin tavalla!
  8. #8
    Varmaan homma omallakin kohdalla korjaantuu kunhan saa kilsoja alle ja käsi alkaa tottuu ja se ettei enää purista turhaan kahvaa.
    -
  9. #9
    Itse en asiaa sen enempää tunne, mutta onkos tässä RS:ssä sama "sukupolviongelma" kaasun kanssa kuin oli taannoin LT:ssä?
    Eli vanhemmissa tuo kaasuvaijerihärdelli oli jotenkin rakenteeltaan / reititykseltään erilainen kuin myöhemmissä malleissa, joissa tehdas oli ottanut asiakkaiden rutinat tosissaan.
    Tuohon C-A-D myös lienee viitannut tuolla muutaman sadan euron korjauksella, eli uudemman mallisen kaasuvaijerisarjan asentamisella.
    Ja saman olen itsekin kuulut, että voitelu ei sitten vastaa uuden kaasuvaijerisystemin vaihtoa...

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  10. #10
    Tervehdys!

    Kyllä tuo kaasunkääntäminen hieman jäykähköltä tuntuu, mutta kyllä ranne on siihen nopeasti tottunut. Käytin pyörääni viime syksynä huollossa Mototripissä ja huollon kaveri mainitsikin tuosta kaasukahvan jäykkyydestä ja sanoi että saattaa johtua myös siitä että jotkut nippusiteet on laitettu väärään kohtaan tai liian kireälle vaijerin reitityksen takia. En tiedä asiasta yhtään sen enempää, kun ei itsellä ole kovinkaan paljon tietoa/taitoa lähteä noita huoltotoimenpiteitä tekemään.

    Ei muuta kun hyviä ajokilometrejä! Pari tankillista on jo itsekin tullut ajeltua.
    Honda CBR 600RR - 15

  11. #11
    Kyllä K1200RS/GT kaasu on oikeesti jäykkä verrattuna moniin muihin pyöriin ainakin cruise -varusteltuna. Eikä sitä pidä rasvata.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  12. #12
    Itse en kyseisetä mallia paremmin tunne, mutta ainakin K1100:
    sessa auttoi kun siirsi kaasukahvaa hieman irti tangon päätypainosta. Kaasukahvan jäykkyys lisääntyi vielä kun piti lämpökahvoissa lämmöt päällä.
  13. #13
    Edellinen pyörä oli K1200GT ja siinä ei ollut päätypainoja
  14. #14
    Lainaa (pomppe @ Huhti. 05 2008,13:56) kirjoitti
    Edellinen pyörä oli K1200GT ja siinä ei ollut päätypainoja
    Ei tartte kun ei tärise
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  15. #15
    Kävin tänään lenkillä ja kyllähän tuo tuntui jo helpommalta..en kylläkään kovin pitkää yhtäsoittoa ajellut. Eli jos ymmärsin oikein niin uuden kaasuvaijeri sarjan kun ostaa niin sitten "ongelma" katoaisi. Kokeilin kaverilla sen R100RS:n kaasua ja olihan se hiukan kevyempi.

    Toisaalta helpoahan tolla on pitää nopeus samana ja jos oikein alkaa kättä väsyttää niin sitten laittelee sen vakkarin päälle..
    -
  16. #16
    Uusilla vaijereilla pitäisi keventymän. Niiden vaihto vaan on kohtuullinen sessio. Toisaalta netissä näkyy paljon kirjoituksia, että ei tuokaan vielä kevennä kovin paljoa.
    <p>2002-2014</p>
  17.  
  18. #17
    Asiasta sen enempää tietämättä, jos se onkin kahva joka kanittaa eikä vaijerit. *:
    Kiire?? Muka, tässä valmiissa maailmassa.