Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Kävipä niin, että K12LT heräsi talviunilta muuten paitsi tuo vakionopeussäädin ei sitten enää toimikaan. Kahvan kytkimen kätkössä oleva punainen ledi kyllä syttyy, mutta mitään muuta ei sitten tapahdukaan. Olisiko kellään tarjota tarkistuslistaa tms, ennenkuin rupean koko pyörää purkamaan?
  2. #2
    Kaverilla on sama ongelma. Vika kytkinkahvassa oleva mikrokytkin.
    Kun työntää kytkinkahvaa ulospäin niin vakionopeussäädin alkaa toimimaan. Kun painat kytkintä niin pitäisi kuulua heikko ääni mikrokytkimestä.

    T: Reima
  3. #3
    Tota. Kytkimiä on vähän siellä sun täällä. Jokainen niistä voi vaimentaa tuon säätimen. Ethän muuten säätänyt kaasuvaijereita?

    Eli tuolla seuraavalla diagnostiikka-sekvenssillä pitäisi päästä kiinni vialliseen kytkimeen.

    Diagnostiikka-/tarkistuslista Länsi-Savoksi:

    The following method was first posted by Bill Biel. It should help as a diagnostic as to the nature of the malfunction of the cruise control system. Pay close attention to how quickly the throttle switch is triggered to determine if throttle free play is adequate.
    This procedure must be done exactly as follows while you monitor the "SET" light on the instrument cluster:

    1) With the ignition switch OFF, switch on the cruise control. Press and hold the cruise control switch to the SET position and switch on the ignition switch (LIGHT).

    2) Release the SET button (LIGHT GOES OFF), move the switch to the RESET position (LIGHT).

    3) Release the button (LIGHT OFF), switch OFF the cruise control switch (LIGHT).

    4) Switch the cruise control switch back on (LIGHT OFF).

    5) Rotate the throttle against the throttle stop (LIGHT), release the throttle (LIGHT OFF).

    6) Pull the clutch lever (LIGHT), release the clutch lever (LIGHT OFF).

    7) Pull the front brake lever (LIGHT), release the lever (LIGHT OFF).

    8) Push the foot brake pedal (LIGHT ON), hold for 5 seconds (LIGHT OFF), release foot brake pedal (LIGHT ON).

    9) Rotate the rear wheel (LIGHT SHOULD GO OFF/ON).

    10) Switch off the ignition.

    This method worked on my '99 and works on the '02.
    <p>2002-2014</p>
  4. #4
    Kiitokset kannanotoista, mutta:
    - Kytkinkahvasta kuuluu mikrokytkimen naksaus.
    - Tuosta Länsi-Savon mukaisesta rituaalista en oikein päässyt selville, kun mikään valo ei sammunut tuossa 2. kohdassa, ellei sitten vika ole juuri tuossa SET-asennon kontaktissa. Pyöräni on '04, mutta rituaali lienee sama kuin '99 tai '02 malleissa?

    Tutkimukset jatkuvat huomenna..
  5. #5
    Lainaa (JOV @ Huhti. 04 2008,21:28) kirjoitti
    Kiitokset kannanotoista, mutta:
    - Kytkinkahvasta kuuluu mikrokytkimen naksaus.
    - Tuosta Länsi-Savon mukaisesta rituaalista en oikein päässyt selville, kun mikään valo ei sammunut tuossa 2. kohdassa, ellei sitten vika ole juuri tuossa SET-asennon kontaktissa. Pyöräni on '04, mutta rituaali lienee sama kuin '99 tai '02 malleissa?

    Tutkimukset jatkuvat huomenna..
    Kuulostaa kalliimmalta vaihtoehdolta...
    <p>2002-2014</p>
  6. #6
    Lainaa (C-A-D @ Huhti. 04 2008,21:56) kirjoitti
    Lainaa (JOV @ Huhti. 04 2008,21:28) kirjoitti
    Kiitokset kannanotoista, mutta:
    - Kytkinkahvasta kuuluu mikrokytkimen naksaus.
    - Tuosta Länsi-Savon mukaisesta rituaalista en oikein päässyt selville, kun mikään valo ei sammunut tuossa 2. kohdassa, ellei sitten vika ole juuri tuossa SET-asennon kontaktissa. Pyöräni on '04, mutta rituaali lienee sama kuin '99 tai '02 malleissa?

    Tutkimukset jatkuvat huomenna..
    Kuulostaa kalliimmalta vaihtoehdolta...
    No vihdoin löysin aikaa vian tonkimiselle ja vielä tarkeämpää on, että itse vika löytyi ilman kallista vaihtoehtoa.
    Ihmettelin ensin, että säätimen kytkimen juuressa oleva led paloi, vaikka irrotin säätimen sulakkeen?!? Sitten muistelin, että mitä sähkölaitteita mulla oli irti talvipuhteiden aikaan. Aloin tutkimaan asiaa sulakerasioiden suunnalta, koska ne olivat irti jossain vaiheessa. Sieltähän se vika sitten löytyi: Pyörän 1. omistaja oli sulakkeen jälkeen ottanut rosvoliittimellä sähköä johonkin ja nyt liitintä ei enää ollut, pelkkä teipin pala päällä JA johdin muuten poikki!
    Nyt sitten tuo kytkimien testausrituaalikin meni läpi.
  7. #7
    Lainaa (JOV @ Huhti. 08 2008,21:17) kirjoitti
    Pyörän 1. omistaja oli sulakkeen jälkeen ottanut rosvoliittimellä sähköä johonkin ja nyt liitintä ei enää ollut, pelkkä teipin pala päällä JA johdin muuten poikki!
    Nonniin, hyvä että löytyi se vika!

    Ja taas tuli todistetuksi vanha totuus: Rosvoliitin ei kuulu moposähköasennuksiin

    Jarska huom! *

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  8. #8
    Lainaa (pozo izquierdo @ Huhti. 08 2008,21:49) kirjoitti
    Lainaa (JOV @ Huhti. 08 2008,21:17) kirjoitti
    Pyörän 1. omistaja oli sulakkeen jälkeen ottanut rosvoliittimellä sähköä johonkin ja nyt liitintä ei enää ollut, pelkkä teipin pala päällä JA johdin muuten poikki!
    Nonniin, hyvä että löytyi se vika!

    Ja taas tuli todistetuksi vanha totuus: Rosvoliitin ei kuulu moposähköasennuksiin

    Jarska huom! *

    t. pozo

    Täysin samaa mieltä pozo ja ihmettelinkin moista oikeen tehtaan muutossarjassa olevaa rosvoliitintä

    Olishan tuon tietty voinu toteuttaa vaikka sokeripalalla ennemmin

    Tietääpähän mistä hakee vikaa jos startti pettää
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  9. #9
    Taas kulkee itekseen
    reimaj kirjoitti mun cruiseriongelmasta ja se selkis kun löytyi
    kytkinkahvan alta löystynyt microkytkin.Ruuvi kiinni ja pelaa ku
    unelma.
  10. #10
    Lainaa (C-A-D @ Huhti. 04 2008,13:00) kirjoitti
    Tota. Kytkimiä on vähän siellä sun täällä. Jokainen niistä voi vaimentaa tuon säätimen. Ethän muuten säätänyt kaasuvaijereita?

    Eli tuolla seuraavalla diagnostiikka-sekvenssillä pitäisi päästä kiinni vialliseen kytkimeen.

    Diagnostiikka-/tarkistuslista Länsi-Savoksi:

    The following method was first posted by Bill Biel. It should help as a diagnostic as to the nature of the malfunction of the cruise control system. Pay close attention to how quickly the throttle switch is triggered to determine if throttle free play is adequate.
    This procedure must be done exactly as follows while you monitor the "SET" light on the instrument cluster:

    1) With the ignition switch OFF, switch on the cruise control. Press and hold the cruise control switch to the SET position and switch on the ignition switch (LIGHT).

    2) Release the SET button (LIGHT GOES OFF), move the switch to the RESET position (LIGHT).

    3) Release the button (LIGHT OFF), switch OFF the cruise control switch (LIGHT).

    4) Switch the cruise control switch back on (LIGHT OFF).

    5) Rotate the throttle against the throttle stop (LIGHT), release the throttle (LIGHT OFF).

    6) Pull the clutch lever (LIGHT), release the clutch lever (LIGHT OFF).

    7) Pull the front brake lever (LIGHT), release the lever (LIGHT OFF).

    8) Push the foot brake pedal (LIGHT ON), hold for 5 seconds (LIGHT OFF), release foot brake pedal (LIGHT ON).

    9) Rotate the rear wheel (LIGHT SHOULD GO OFF/ON).

    10) Switch off the ignition.

    This method worked on my '99 and works on the '02.
    Ajokausi alkoi samalla tavalla kuin viime vuonna toun vakkarin kanssa, eli ei toimi!!!!
    Ensimmäiseksi tarkistin tuon viimekeväisen vikakohteen, eli katkenneen johtimen jonka olin korjannut. Se oli ok. Sitten muistin tämän C-A-D:n antaman ohjeen ja sen mukaan vika kohdistui tuohon vitoskohdan kaasukahvan kääntämiseen ja ensimmäisen rivin kysymykseen kaasuvaijereiden säätämisestä, jota ilmeisesti rikumotorin huollossa talvella lienevät sorkkineet.
    Niin että kiitos C-A-D:lle tänäkin keväänä neuvosta.
  11. #11
    Kestävää kehitystä ja kierrätystä parhaimmillaan. Sama ohje pelaa vuodesta toiseen
    <p>2002-2014</p>
  12. #12
    Ja sama vika vuodesta toiseen
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  13. #13
    Lainaa (jarska @ Huhti. 16 2009,22:07) kirjoitti
    Ja sama vika vuodesta toiseen
    No, pienet viat perissä ja sähköissä vielä jotenkin kestää, mutta kun on kerran hondalla ajanut niin siitä ei kyllä meinaa toipua! Oli se semmonen järkytys! Ei toistu
  14. #14
    Lainaa (R a u t a p e r s e @ Huhti. 17 2009,08:31) kirjoitti
    Lainaa (jarska @ Huhti. 16 2009,22:07) kirjoitti
    Ja sama vika vuodesta toiseen
    No, pienet viat perissä ja sähköissä vielä jotenkin kestää, mutta kun on kerran hondalla ajanut niin siitä ei kyllä meinaa toipua! Oli se semmonen järkytys! Ei toistu
    Kyllähän se joitain kauhistuttaa kun ei saa olla kädet rasvassa jatkuvasti jotain roplaamassa
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  15. #15
    Älkää ukot Hondaa mollatko. Se on pyörä juuri omiaan työmatkoihin! Pese, pidä, käytä ja unohda! Kävin määkin justiinsa vaihtamassa Transun isoveljeensä Varaneroon kun ei tahdo tuo pikkuinen oikein pysyä kiivaassa kaupunkiliikenteen rytmissä... *



    <p>2002-2014</p>
  16.  
  17. #16
    Jovvain..


    Vai jotta Varateero..... Ja justiinsa ku ol, puhetta mite kätevä käthen on tuo Transu...kelekkaurilla ja kelirikkosilla mehtäautopoluilla......

    ...eilenki nii maan akseleitaan myöte semmoses niinku valkovenäjän ravas ja liejus, semmos ku tiijätte mihin Wehrmachtin tää salamasota tyssäs sillon -42/-43 nii semmoses mie eilenäki uitin tota Transua eikä hää ollu moksiskaan.

    Et älteellä oisin voinu jäähä jopa kiinni he heee...