Sivu: 117 / 138:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1767107115116117118119127 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 3481:stä 3510:een 4137:sta
  1. #3481
    Vähän ohi aiheen, mutta tällä hetkellä kannattaa hyvin, hyvin tarkkaan laskea ja miettiä kaikki polttomoottoriveneille tehtävät julkisen rahan investoinnit ja mieluimmin kahteen kertaan.

    Koska vihreä siirtymä ja energian hinta.

    Jos joku asia vähenee vihreän siirtymän ja energian hinnan takia, niin se on huviveneily.

    Josta päästään siihen, että sama tulee käymään muille päriseville laitteille.
    Luulen, että joku rallin SM-sarja, jokkis, motocross ja mitä niitä onkaan, on eri näköistä touhua 2030 ja sinne on aikaa enää seitsemän vuotta.
    Hallitrial pärjää, kun sitä voi helposti ajaa sähköpyörillä

    Moottoriratoja tarvitaan edelleen, koska kyllä ihminen haluaa "sinkkiä" vähän tiukemmalle, oli alla sitten vaikka sähköavusteinen fillari.

    Mutta miten paljon niitä moottoriratoja tarvitaan ja minkä tasoisia, sitä ei vielä miun kristallipallo näytä.
  2. #3482
    Sähkövehkeet varmaan takaavat Ahvenistolle loistavan tulevaisuuden, kun ei melua enää tule?

    Juuri muuten luin Hesarista, että kaupunkin koittaa siirtää Kivikon hiihtohallia pois omalta vastuultaan. Sen piti olla superkannattava kun kaikki pääkaupungin hiihtoniilot ryntäävät sinne kun lunta ei muualla ole. Ei ole tainnut ikinä tuottaa sekään mitään ja kannattavuuslaskelmissa ei varmasti ollut maailmancupin osakilpailua suunniteltuna.
    2x HD, 2x Savage
  3. #3483
    Ups "vihreä siirtymä". Meinasi päästä ties minkälaisia sanoja, niin paljon negatiivisuutta nuo sanat minussa herättävät .

    Tuli vain mieleen että mites ne kaikki jäähallit ja muut hallit. Yhteiskunta rakentelee niitä ihan huvikseen verorahoilla ja sitten jauhaavat kalliilla ja säännöstellyllä sähköllä niihin jäätä kesällä ja nurmikkoa talvella. Minusta Iitin rata on juuri sellainen hanke jossa yhteiskunnan tuki tulisi alussa olla voimakas. Sitten jatkossa ylläpito muilla varoilla. Itse jättäisin pari hallia tekemättä ja rakentaisin radan kuntoon. On hölmöläisten hommaa jättää se nyt puolivalmiiksi.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  4. #3484
    Valtio ei juurikaan rakentele jäähalleja.
    Yhteiskunta, eli kunnat on yrittänyt laittaa rahaa Kymirinkiin, mutta ne torpattiin monella eri perusteella..


    Esim.
    Kouvolan kaupunki oli myöntämässä hankkeelle kahden miljoonan euron pääomalainan. Laina oli tarkoitettu Kymi Ringin ajokoulutusratoja ja testausaluetta varten. Hallinto-oikeus kuitenkin kumosi kaupungin lainapäätöksen torstaina.

    Hallinto-oikeuden mukaan kaupunginvaltuuston päätös lainan myöntämisestä sisälsi oikeuden mielestä liian suuren riskin. Kaupunginvaltuusto oli myöntänyt kahden miljoonan euron pääomalainan ilman lain edellyttämää vastavakuutta.

    https://yle.fi/a/3-9925310
  5. #3485
    Löytyi Googlesta historian havinaa...
    Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) rahoittaman hankkeen kuvaus
    1 Hanke
    Hankekoodi: A71010
    Hankkeen nimi: KymiRing liiketoiminnan luominen ja kehittäminen
    Toimintalinja: 1. Pk-yritystoiminnan kilpailukyky
    Erityistavoite: 1.1. Uuden liiketoiminnan luominen
    Suunnitelman mukainen toteutusaika: Alkaa 1.7.2015 ja päättyy 29.2.2016
    Toiminnan tila: Toiminta päättynyt
    Vastuuviranomainen: Uudenmaan liitto

    https://www.eura2014.fi/rrtiepa/proj...tikoodi=A71010
  6. #3486
    Ajatella jospa omassa kotikylässäkin olisi neljä kunnan rahoittamaa moottorirataa..
  7. #3487
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Ajatella jospa omassa kotikylässäkin olisi neljä kunnan rahoittamaa moottorirataa..
    Ai että. Oispa!
    Muutama ruuvi löysällä
  8. #3488
    Vähän offtopicina, motogp:ssähän testataan nyt uusiutuvia polttoaineita ja siirrytään kaudelle -24 E40 ja
    -27 E100 eli täysin uusiutuviin polttoaineisiin.
    Miten tämä sitten meidän tavan tallaajien ajeluissa näkyy, vaikea sanoa.
  9. #3489
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa OOWEE kirjoitti Katso viesti
    Vähän offtopicina, motogp:ssähän testataan nyt uusiutuvia polttoaineita ja siirrytään kaudelle -24 E40 ja
    -27 E100 eli täysin uusiutuviin polttoaineisiin.
    Miten tämä sitten meidän tavan tallaajien ajeluissa näkyy, vaikea sanoa.
    Samalla rahalla oktaanit ja puristukset tappiin plus pieni lisähapetus??? Onhan joulu.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  10. #3490
    Suurimmassa osassa autoja ja muita moottorivehkeitä on max. 10% etanolia valmistajan mukaan. Voihan se toimia isommallakin prosentilla, mutta valmistaja pesee kätensä.
    BMW R-NineT -23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  11. #3491
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Suurimmassa osassa autoja ja muita moottorivehkeitä on max. 10% etanolia valmistajan mukaan. Voihan se toimia isommallakin prosentilla, mutta valmistaja pesee kätensä.
    Mä meinasin täysin synteettisiä. En mitään kaljamäskillä ajoa.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  12. #3492
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Mä meinasin täysin synteettisiä. En mitään kaljamäskillä ajoa.
    Mites tuo synteettinen etanoli eroo käymällä ja tislaamalla tuotetusta?
    Superbike #7
  13. #3493
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Mites tuo synteettinen etanoli eroo käymällä ja tislaamalla tuotetusta?
    Äääh…. Aromaattisia hiilivetyjä sisältävä neste. Ei alkoholeja.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  14. #3494
    Sekös sitten on uusiutuvaa?

    https://www.motouutiset.fi/fi/mootto...htm?ref=newest

    Triumph toimittaa moottoripyörät Moto2-sarjaan vuosina 2022-2024. Yhteistyössä sarjan oikeuksien haltijan Dornan kanssa brittivalmistajalla on menossa projekti, jonka seurauksena Moto2-sarjassa siirrytään käyttämään E40-polttoainetta vuonna 2024 ja E100:a vuonna 2027.

    E40 tarkoittaa sitä, että polttoaineessa on etanolia 40 % ja bensiiniä 60 %. E100-polttoaine puolestaan on sataprosenttisesti etanolia. Näin korkeat etanolipitoisuudet edellyttävät moottoreihin teknisiä muutoksia..
    BMW R-NineT -23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  15. #3495
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Sekös sitten on uusiutuvaa?

    https://www.motouutiset.fi/fi/mootto...htm?ref=newest

    Triumph toimittaa moottoripyörät Moto2-sarjaan vuosina 2022-2024. Yhteistyössä sarjan oikeuksien haltijan Dornan kanssa brittivalmistajalla on menossa projekti, jonka seurauksena Moto2-sarjassa siirrytään käyttämään E40-polttoainetta vuonna 2024 ja E100:a vuonna 2027.

    E40 tarkoittaa sitä, että polttoaineessa on etanolia 40 % ja bensiiniä 60 %. E100-polttoaine puolestaan on sataprosenttisesti etanolia. Näin korkeat etanolipitoisuudet edellyttävät moottoreihin teknisiä muutoksia..
    Kyllä. Hiiltä on ilmassa ja vetyä vedessä.

    Eivät sitten semmoista meinanneet… höh.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  16. #3496
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Kimolan kanavasta tulee Kouvolan kaupungille ikuinen rahareikä joka ei koskaan tule tuottamaan siihen sijoitettuja varoja. Saati voittoa.
    Ja seuraavaksi laitetaan 30 miljoona uuteen teatteritaloon ja korjatan vanhaa teatteria 10 miljoonalla... Ja sitten se 30 miljoonan asfalttikenttä...
  17. #3497
    Suurimmassa osassa autoja ja muita moottorivehkeitä on max. 10% etanolia valmistajan mukaan. Voihan se toimia isommallakin prosentilla, mutta valmistaja pesee kätensä.
    Vakiomoottorilla joo mutta onhan noita E85 muutossarjoja ollut saatavilla (pääsääntöisesti autoihin) jo ties kuinka pitkään. Etanolin "ongelma" on sen pienempi energiasisältö joka edellyttää sitä poltettavan n. 30% bensaa enempi saman tehon saamiseksi eli muutoksia polttoainelinjaan tarvitaan ja kulutus tietty nousee, joskin haitalliset päästöt paljon pienemmät. Etanolilla on myös ikävä alumiinia ja tiettyjä kumilaatuja syövyttävä vaikutus joka myös joissain tapauksissa tarkoittaa polttoainelinjan osien vaihtoa etanolin kestäväksi. Ahdetut moottorit puolestaan rakastavat etanolia sen suuren puristuskestävyyden vuoksi
    -- Brake later and open the gas earlier --
  18. #3498
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Vakiomoottorilla joo mutta onhan noita E85 muutossarjoja ollut saatavilla (pääsääntöisesti autoihin) jo ties kuinka pitkään. Etanolin "ongelma" on sen pienempi energiasisältö joka edellyttää sitä poltettavan n. 30% bensaa enempi saman tehon saamiseksi eli muutoksia polttoainelinjaan tarvitaan ja kulutus tietty nousee, joskin haitalliset päästöt paljon pienemmät. Etanolilla on myös ikävä alumiinia ja tiettyjä kumilaatuja syövyttävä vaikutus joka myös joissain tapauksissa tarkoittaa polttoainelinjan osien vaihtoa etanolin kestäväksi. Ahdetut moottorit puolestaan rakastavat etanolia sen suuren puristuskestävyyden vuoksi
    Pari vuotta sitten kokeilin yhteen 2006 mallin 1,1 litraseen henkilöautoon etanolin toimintaa. Polttoaineen painetta nostin n. 0.3bar (en muista enää mikä oli alkuperäinen paine).
    Tolla konstilla auton oma ruiskujärjestelmä osasi korjata seokset n. 40 % (arvio tämäkin, en kovin tieteellistä testiä tehnyt) etanolipitoisuuteen saakka jonka jälkeen korjaus alkoi olla niin suuri että alkoi sytyttelemään vikavaloa, seos alkoi mennä liian laihaksi.
    Ei siinä mitään säästä kun soppaa kuluu sen verran enemmän mutta jos haluaa pelastaa maailmaa niin onhan noi muutos sarjat siihen omiaan.
    Viimeisen 10-15 vuoden aikana valmistetut autot kestää ihan hyvin etanolia, ainakin sen 10%.
    Kawasaki ZXR 750R K1
    Honda VF 500F
    Honda VFR 750F
    Honda CBR 1000F
    Honda CBR 1000F
    Honda VF 1000F II
    Honda CB 750K
  19. #3499
    Itse -vahingossa- kokeilin miten Aprilia toimii dieselillä.

    Ei toiminut.
  20. #3500
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Itse -vahingossa- kokeilin miten Aprilia toimii dieselillä.

    Ei toiminut.
    Ei toiminut mun vuoden 84 Sunny Coupekaan kovin hyvin dieselit tankissa. On se kummaa. En tosin itse tankannut, mutta tyhjensin ja loput diisselit ajelin pois bensa-diisseli seoksella. Onneksi dieseliä ei ollut kuin parikymmentä litraa, se kelpas kaverin Transportteriin.
    Old Suzuki never dies, it just looks that way.
  21. #3501
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Ahdetut moottorit puolestaan rakastavat etanolia sen suuren puristuskestävyyden vuoksi
    Eli jos prätkän turbottaa ni se kannattaa penkittää 95E bensalle?
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  22. #3502
    Eli jos prätkän turbottaa ni se kannattaa penkittää 95E bensalle?
    Ei välttämättä, 95E:ssä alkoholia kuitenkin aika maltillinen määrä (max 10%) mutta voi olla vähempikin. Normibensan kanssa 98E yleensä aina parempi tai ainakin turvallisempi vaihtoehto jälkiahdetussa pyörässä.

    RE85 taas on kunnon tenubensaa ja sillä saa luultavasti paremmat tehot ahdetussa. Huonona puolena tietty heikohko saatavuus ja selvä kulutuksen nousu. Tosin jälkiahdetuissa kulutus on aika usein ihan toissijainen asia.

    Ja jos bensa-auton päästöt on yli rajojen katsastuksessa niin etanolia tankkiin niin paljon millä se suostuu käymään niin luultavasti menee päästömittauksesta läpi.

    Ei toiminut mun vuoden 84 Sunny Coupekaan kovin hyvin dieselit tankissa.
    Minä laitoin epähuomiossa vanhaan Opel Asconaan (-82) n. 20l dieseliä tankkiin ennen, kuin huomasin erheen. Loput sitten korkeaoktaanista ja kovaa ajoa. Vähän se nyki, kone kilkatti vähän oudosti ja haisi erittäin pahalle mutta sainpa sekoituksen polttettua ilman kummempia operaatioita
    -- Brake later and open the gas earlier --
  23. #3503
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Eli jos prätkän turbottaa ni se kannattaa penkittää 95E bensalle?
    Ei missään nimessä 95:lle vaan 98:lle tai suoraan RE85 sopalle. Tuo kommentti, että ahdettu tykkää viinasta, viittaa siihen, että viinalla on hyvä puristuksenkesto, eli kone ei kovin herkästi ala nakuttamaan. 95E oktaaniluku (eli puristuskesto) on tuo 95. Sen mitä viina sitä nostaa, kompensoidaan lisäämällä vähemmän muita oktaaninkorottajia. Sama homma 98 kans. RE85 on sitten 85% etanolia ja bensaa siinä on se 15% seassa, että syttyy kylmänäkin. Sen oktaaniluku on sitten reilusti päälle sadan.
    Superbike #7
  24. #3504
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ei missään nimessä 95:lle vaan 98:lle tai suoraan RE85 sopalle. Tuo kommentti, että ahdettu tykkää viinasta, viittaa siihen, että viinalla on hyvä puristuksenkesto, eli kone ei kovin herkästi ala nakuttamaan. 95E oktaaniluku (eli puristuskesto) on tuo 95. Sen mitä viina sitä nostaa, kompensoidaan lisäämällä vähemmän muita oktaaninkorottajia. Sama homma 98 kans. RE85 on sitten 85% etanolia ja bensaa siinä on se 15% seassa, että syttyy kylmänäkin. Sen oktaaniluku on sitten reilusti päälle sadan.
    Iso kiitos tiedoista vaik meniki vähä offtopic
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  25. #3505
    Jutellaan viinasta ja bensasta jossain muualla.
  26. #3506
    Huomenna nähdään ehtiikö Kymiring mennä konkurssiin vielä tämän vuoden puolella.
  27. #3507
    Vuosi on pitkä aika.
  28. #3508
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Huomenna nähdään ehtiikö Kymiring mennä konkurssiin vielä tämän vuoden puolella.
    Saikohan ne sen saneerausohelmaehdotuksensa lopulta kasaan? Jos se kelpasi käräjäoikeudelle, niin sillähän se konkurssi ainakin lykkääntyy.
    Jokkis #11 | Ural S1000RR
  29. #3509
    Onhan saneerausehdotus julkaistu - se vaan oli kovin epäuskottava viritelmä.

    Löytyy tästä ketjusta hieman aiemmin (joskus marraskuun puolesta välistä).
  30.  
  31. #3510
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Onhan saneerausehdotus julkaistu - se vaan oli kovin epäuskottava viritelmä.

    Löytyy tästä ketjusta hieman aiemmin (joskus marraskuun puolesta välistä).
    No joo, miljoonien lisärahoituksen saaminen ulkopuolelta ja miljoonien varikkorakennuksen myyminen täyteen hintaan. Voihan se olla vähän hankalaa. Kuudelle miljoonalle pitäisi löytyä hyväntekijä ensihätään. Lisävelka yhtiölle ei ole se vaihtoehto.
    BMW R-NineT -23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
Sivu: 117 / 138:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1767107115116117118119127 ... ViimeinenViimeinen