Suunnilleen samaa kuin jepulis jee.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Minä olin viime kesänä CR Moton Kymiring päivillä ja järjestelyt toimivat mielestäni hyvin. Ring Race Clubin porukka näytti olevan apuna pyörittämässä monia käytännön toimia.
Isoin ero kotimaan järjestäjien ratapäiviin oli se, että kaikkien pyöriin piti laittaa transponderi ja kierrosaikojen mukaan ajoryhmät jaettiin uusiksi aamulla ja lounastauolla. Todella hyvä systeemi omasta mielestäni, varsinkin ihan uudella radalla jolla hyvin harvalla oli mitään ajatusta omasta kierrosajastaan. Pieni miinus siitä, että transponderista piti maksaa eri maksu (olisiko ollut 20€) ja käteisellä. Tätä en ollut huomannut mistään, joten käteistä ei tietenkään ollut mukana.
Ratapäivien loppukisaa ei voinut ajaa vielä viime kesänä, sillä radalta puuttui inrastruktuuria. Ensi kesänä varmaan sekin ajetaan.
Jep, olin myös sillä cr-moton vuorolla viikko juhannuksesta.
Minusta homma oli hyvin järjestetty, tosin tuo ponderin maksu tuli vähän puskista mutta se nyt ei ollut mikään iso asia.
Vauhdin puolesta, itse olin hitaassa ryhmässä ja ajoin jotain 2:30 nurkille, nopein näytti menevän sinne 2:05 paikkeille.
Alun perin kai piti olla neljä ryhmää mutta loppupelissä siellä oli niitä kolme.
Viimeksi muokannut: T1mppa; 08.12.2020 klo 09:29.
Braaaaap
No kyllähän tuonne pitää lähteä. Ilmoittauduinkin just. Tuohan on heti MotoGP:n jälkeen seuraavana viikonloppuna, niin pysyy 'fiiliksissä'.
H2 SX SE -18
ZX-6R -05
projekti GPz750 turbo -84
Mukana ensikin kesänä CR Moton tapahtumassa. Joululahja ostettu itselle:-)
Ponderit kaikissa pyörissä oli kätevä feature. Nopeusryhmien re-groupingit pienensi nopeuseroja. Plussaa sille. Tosin viime kesänä oli myös paljon kaatoja. Olisikohan joillakin ollut yliyrittämistä mukana....
Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
Viime kesänä oli aika paljon porukasta "toispaikkakuntalaisia", olisko rata-ajokulttuuri vähän erilaista kuin Suomessa?
Järjestäjäthän joutui hieman toppuuttelemaan porukkaa, kun tuntui että joka vuorolla oli joku maaston puolella.
Lisäksi se maalisuoran jälkeinen oikea-vasen alamäkeen voi tulla tottumattomalle vähän silmille, sinähän niitä ulosajoja tapahtui muutama.
Jep, hankalat mutkat ainakin ensikertalaisille, kerran viime kesänä edellä ajava käänsi maalisuoran jälkeen ensimmäisessä oikeessa sisäpuolelta hiekalle. Pääsi kyllä onneksi takaisin radalle. Tottumattomalle hankala mutkayhdistelmä, koska kummassakin mutkassa on tavallaan useampi käännös samaan suuntaan.
Nähtäväksi jää uskaltautuuko ensi kesänä CR Moton päivillä siihen hitaampien ajajien kisaan. No, joka kilpailussahan joku tulee viimeiseksi.
H2 SX SE -18
ZX-6R -05
projekti GPz750 turbo -84
Kyllähän sitä oli porukkaa nutullaan muillakin päivillä ihan riittävästi. Hankalaa tietysti, kun tuollakin yhden raadon noukkimiseen menee sen verran pitkä tovi, että se on helposti setti siinä. Jännä juttu kyllä, ettei sitä malttia löydy sitten millään. Jos on uusi rata ja mutkat tulee silmille, niin sitten varmaan olisi asianmukaista ajaa hiljempaa tai perehtyä rataan paremmin ennakkoon.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Malttia tarvitaan aina, kun on ekaa kertaa uudella radalla. Jos heti alkuun yrittää ajaa mahdollisimman kovaa kierrosta, ei rataa opi kunnolla missään kohtaa ja kierrosaikojen sijasta tulee noita ulosajoja. Ite pääsin tuolla testaamaan vuosi sitten syksyllä yhden 20 kierroksen setin pölyisellä radalla. Selkä pystyssä nollariskillä kierrosaikaa ei vielä oikein syntynyt, mutta eipä ollut yhtään happipaikkaakaan.
Tuolla tutustumis setillä eka täysi kierros oli 2:21, toka 2:15, kolmas 2:10, kymmenes 2:04 ja viimeiset kaksi 2:01.0 ja 2:01.8. Sit loppu bensa ja alko satamaan.
Edit. pointti siis, että rauhassa kattelemaan, että mihin se rata kääntyilee, ettimään jarrumerkkejä, apexeja jne. ja korjaamaan niitä kierros kierrokselta pikku hiljaa, jolloin myös kierrosaika väistämättä kehittyy. Luulisin, että johkin 1:55 tuolla olis omilla hanskoilla mahdollista päästä, mutta se vaatisi useamman päivän radan kiertämistä ja jokusen setin uutta kumia. Elikkäs vauhti ekan setin lopussa vastaa about samaa kuin ajelisin Alastarossa 1:23 vs. 1:19, joka on se oma kova. Jokainen voi omalle kohdalleen miettiä kuinka paljon enemmän aikaa joka paikassa on, kun ajaa 5 sekkaa hitaammin kuin se oma kova vauhti on.
Viimeksi muokannut: Nitrous; 10.12.2020 klo 17:48.
Superbike #7
Aika korkealle nostit riman ku Collinin paalupaikka oli 1:52.602. Eli suhteessa Alastaroon ottaen huomioon radan pituuden ja mutkien määrän ni pitäis vielä Alastaron suorituksesta vetää paremmaksi.
En siis sano että ois mahdotonta, en sinne päinkään. Ja se on vain hyvä että asettaa itselleen tavoitteet tarpeeks korkealle. Liian moni tyytyy siihen mitä jo on yrittämättä parantaa itseään.
Itse lähden ens kesänä parantamaan omaa haamuaikaa 2:08.1Oli kyllä melkoinen hiekkaerämaa.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Onko täällä nyt virallinen hapsutakkiraja 2.00 vai 2.30? Alastarossa se on 1.30, kuten myös Kemoralla ja Auto24ringillä.
Hapsutakkiraja pitää aina alittaa ekana päivänä, tai sitten olla liuta tekosyitä, miksei kulje. Tekosyyt on toinen puoli tätä lajia
Kymillä ei oo koskaan tullu käytyä, joten ei ole paljoa aikoja kommentoitavaksi.
---
Se on isojen poikien rata tuo KymiRing. Ei muuta ku kovaa ajoo ja kurvit tarkasti![]()
Suzuki V-Strom 800DE -24
Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
Tää sopii loistavasti jos tykkää opetella ratoja Ben Spies metodilla: https://www.youtube.com/watch?v=kiVCbMlXxNM
Superbike #7
Joo pakko se on ens kesänä saada alle 2:00
Ulos tai tulos
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
Uutisen mukaan lipunmyynti avattu. Kymiring MotoGP.
T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex
Niin on, mutta vain seisomakatsomoihin. https://kouvolansanomat.fi/uutiset/l...0-5449b07d0718
Lippuhan sinne pitää ostaa, mutta sitä yönsä viettää? Onko raadilla tietoa onko radan kyljessä kiinni leirintäaluetta, niinkuin muillakin radoilla Euroopassa. Pitäisi TiiPii pystyttää ja viettää pari yötä meteliä kuunnellen.
H
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Julkaistu 18.12.2020 19:15 Kymen Sanomat:
Kymiringin rakentamiskustannukset nousevat kevääseen mennessä yli 30 miljoonaan euroon – Tapahtumajärjestäjä Lahti Events ponnistelee ylös talousahdingosta
Onnistuessaan yksi Moto GP -kilpailu voi tuoda alueelle noin 30 miljoonaa euroa.
Lokakuun alussa joukko lahtelaisia kunnanvaltuutettuja teki valtuustoaloitteen, jossa toivottiin Lahti Eventsille erityistilintarkastusta vajaan neljän vuoden ajalta. Valtuustoaloitteella halutaan selvittää, millaisilla sopimusehdoilla Lahti Events tekee yhteistyötä Kymiring oy:n kanssa.
Viime keväänä Hämeenlinnan hallinto-oikeus kumosi Lahden päätöksen tukea Kymiringiä Lahti Eventsin kautta. Valtuusto myönsi 2 miljoonaa euroa Lahti Eventsille sijoitettavaksi Kymiringiin. Näin yhtiö olisi saanut 12,5 prosenttia Kymiringin osakekannasta.
Valtuustoaloitteessa vaaditaan kaupunginhallituksen velvoittamaan Lahti Eventsin ylimääräinen yhtiökokous, jotta erityistilintarkastus voitaisiin suorittaa.
"Ajat ovat kovat"
Lahden kaupunginjohtaja Pekka Timonen kertoo, ettei hänen tietoonsa ole tullut perusteita, joiden mukaan erityistilintarkastukseen olisi perusteita.
– Ajat ovat kovat kaikille tapahtumajärjestäjille, ei se tilintarkastuksilla parane.
Lahden kaupunginhallitus käsitteli valtuustoaloitetta maanantaina ja päätyi kaupunginjohtajan kanssa samaan lopputulokseen.
Lahti Events on kärsinyt kuluneena vuotena koronarajoituksista. Väkeä on ollut lomautettuna keväästä saakka.
– Me olemme tukeneet yhtiötä rahallisesti. Sijoitus maksaa itsensä takaisin, kun liiketoiminta lähtee pyörimään, Timonen kertoo.
"Moto GP tärkeä koko seudulle"
Lahti Events on järjestänyt kaupallisia yleisötapahtumia Lahden alueella vuodesta 2014. Lahden MM-kilpailuista vuonna 2017 tuli 2,8 miljoonaa euroa tappiota. Sen seurauksensa Suomen Hiihtoliitolle tehtiin 15 vuoden maksusopimus, jolla se hyvittää tappiot Lahti Eventsille.
Tänä vuonna kaupunki on myöntänyt Lahti Eventsille lisärahoitusta 2,8 miljoonaa euroa. Timonen uskoo, että yhtiön tilanne muuttuu koronan jälkeen, kun tapahtumatuotanto saadaan normaalisti käyntiin. Moto GP:n lisäksi Lahteen on suunnitteilla muitakin kansainvälisiä urheilutapahtumia.
– Me kaikki toivomme, että Kymiringin toiminta käynnistyisi mahdollisimman hyvin ja mahdollisimman nopeasti ensi vuonna. Se on koko seudulle tärkeä asia, Timonen sanoo.
Lahti Eventsillä talousvaikeuksia
Lahti Eventsin toimitusjohtaja Emilia Mäki sanoo, että tapahtumayhtiö tekee tänä vuonna tappiota noin 400 000 euroa.
– Tämä on seurausta siitä, että koronan myötä kesän tapahtumat peruttiin.
Moto GP:n lisäksi myös motocrossin MM-osakilpailu Iitissä peruttiin. Lisäksi yhtiölle on syntynyt kuluja vielä ensi vuoden tapahtumien ennakkovalmisteluista.
Mäki vakuuttaa, että Moto GP:n valmisteluja tehdään normaalisti, vaikka yhtiö ei Kymiringin osakkeita ostanutkaan. Lahti Events on tehnyt tapahtumatoiminnan sopimuksen Kymiringin kanssa. Sen mukaan Lahti Events vuokraa Moto GP:n tapahtuma-alueen kilpailun ajaksi.
Sopimushintaa Mäki ei paljasta. Kilpailun järjestämisestä maksettavan lisenssin Dorna Sportille maksaa Kymiring. Moto GP:n järjestämissopimus on Kymiring Events oy:n ja Dorna Sportsin välinen.
– Kymiring vastaa Moto GP -kilpailun järjestämisestä, Mäki sanoo.
Viisi osakilpailua luvassa
Mäki muistuttaa, että Moto GP -kilpailu on iso mahdollisuus sekä Päijät-Hämeelle että Kymenlaaksolle. Espanjan Valenciassa Moto GP -kävijä jätti alueelle keskimäärin 368 euroa.
Mäen mukaan tavallisissa oloissa Iitin Moto GP -osakilpailun aluetalousvaikutukset on arvioitu noin 30 miljoonaksi euroksi kisaviikonlopun aikana.
Kymiringillä on sopimus viiteen osakilpailuun tulevina vuosina.
Kymiringin rata maksaa yli 30 miljoonaa
Kymiringin toimitusjohtaja Markku Pietilä kertoo sähköpostissa, että yhtiö järjesteli loppukesästä itselleen 12,6 miljoonan lisärahoituspaketin, jolla tämänsyksyiset rakennustyöt on voitu toteuttaa.
– Tuolla paketilla saadaan radan rakennustyöt saatettua loppuun, Pietilä kirjoittaa.
Pietilä ei kerro yksityiskohtaisemmin, miten rahaa on rakentamiseen ohjattu. Varikkorakennuksen rakentamiskustannusta ei kerrota.
Kesällä hankitusta 12,6 miljoonasta eurosta suuri osa on pankkirahoitusta, mutta ei kaikki. A. Ahlström Kiinteistöt oy:n toimitusjohtaja Peter Ahlström kertoo, että hänen johtamansa yhtiö lainasi Kymiringille "muutaman miljoonan".
– Ihan ykkösmiljoonia.
A. Ahlström Kiinteistöt on ollut vähemmistöosakkaana Kymiring oy:ssä sen perustamisesta saakka. Yhtiö omistaa osakkeista 10–20 prosenttia. Kymiringin muita omistajia ovat Iitin kunta, AKK Sports Oy, Suomen Moottoriliitto ry ja toimitusjohtaja Markku Pietilä. Kymiringin rakentamiskustannukset nousevat kevääseen mennessä yli 30 miljoonaan euroon.
https://kymensanomat.fi/uutiset/urhe...3-f26f05008f13
'30 miljoonan' tulot eivät Brnon kaupungille kelpaa: https://www.france24.com/en/live-new...21-motogp-host
Tuolla tarkemmin Brnon hosting feen 'tarkistamisesta' ylöspäin: https://www.world-today-news.com/the...ace-next-year/
Viimeksi muokannut: Mikeyx; 19.12.2020 klo 17:22.