Ymmärsin, että joku on valittanut melusta ja sen vuoksi on otettu rajat käyttöön/valvontaan. Toi 110dB taitaa olla ihan kaikissa ympäristöluvissa, mutta sitä valvotaan vaihtelevasti. Ahvenistolla on aina mittaus, muualla ei. Käytännössä tuohon rajaan pääse kaikki vehkeet missä on edes jonkinmoinen vaimennin.
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Toi sama 110 dB (vai oliko se 107dB) on myös FIM -säännöissä. Elikkäs jos mopo möykkää enempi kuin tuon niin olis syytäkin laittaa vaimennin paikoilleen. Viime vuosinahan on tullu jonkin verran noita uusia "äänenvaimennin" vamistajia, joiden putkilla möykkä on ihan infernaalinen. Esim. Austin Racing taisi olla yksi pahimmista.
Kun vaan jokainen muistas, että se turha möykkä on vaan omiin muroihin kusemista pitkässä juoksussa.
Superbike #7
FIM SUPERBIKE, SUPERSPORT 600 & SUPERSPORT 300 WORLD CHAMPIONSHIPS REGULATIONS 2020
2.12 SOUND LEVEL CONTROL Sound limits in force: The maximum sound level, shall be measured at a mean piston speed of 11 m/sec. The fixed RPM specified in Art. 2.12.6 may be used.
• For Superbike the sound limit is 115 dB/A.
• For Supersport and Supersport 300, the sound limit is 107 dB/A
Kenen ajopäivä muuten oli eilen? Itseltä oli mennyt täysin ohi. Olisin kyllä tullut ajamaan.
Ja onko tietoa, milloin seuraava päivä on? Ring Race Club järjestää kuulemma "joskus elokuun puolivälin jälkeen".
Braaaaap
Ja SML säännöissä:
021.12 Moottoripyörän meluraja ja melunmittaus CircuitRacing moottoripyörän sallittu ääniraja on107 dB/A, ellei lisämääräyksessä toisin mainita alempaa äänirajaa. Minimotojen, Minisupermotojen ja mopojen sallittu ääniraja on 103 dB/A, ellei lisämääräyksessä toisin mainita alempaa äänirajaa.
Samanlaisia ongelmia kuin muillakin moottoriradoilla: Valituskynnyksen ylittäviä meluarvoja syntyy silloinkin, kun radalla ei ole ketään. Onneksi myös poltergeist-melun poistamiseen löytyy ammattitaitoa; lähinnä kirkonmiesten keskuudesta.
https://www.iltalehti.fi/muutlajit/a...e-18c71759b4dc
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Etttä tällaista tänään: https://www.iltalehti.fi/muutlajit/a...9-c151492c6b17. Pientä vääntöä pelastusuunnitlmasta.....
Mulla menee saman tien verenpaine punaiselle noiden viranomaisvaatimusten kanssa. Joskus kun olin vähän HBS:n suhteen jeesimässä, piti sinnekin tehdä pelastussuunnitelma. Jumalauta Kaivarissa! Evakuoitukaa eri suuntaan kuin missä vaara on, mutta älkää juosko mereen, sillä saatatte hukkua. Tuollainen pitää paperille laittaa, ihan kun ei sitä ihmiset itse mitään tajuaisi. Onneksi on virkamies, joka tajuaa ja huolehtii.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
Kymiringin ongelmat eivät ole pelkästään rakentamisen rahoittamiseen (tai siis koko bisnesidean älyttömyyteen...) perustuvia.
Omistajat ovat pihiydessään jättäneet KR:n organisaation aivan liian ohueksi tekemisen laajuuteen nähden, jotta se pystyisi hoitamaan kaikki varsinaisen rakentamisen ulkopuoliset velvoitteet. Tämä on melko tyypillistä suomalaista toimintaa, jossa jokainen palkansaaja nähdään ensisijaisesti kulukohteena, jonka palkka sivukuluineen osataan laskea tarkkaan, mutta jonka työpanoksen tuotos jää havaitsematta.
KR on siis monin tavoin aliresursoitu hanke, jossa omistajien erilaiset intressit vaikeuttavat asioiden järkevää hoitoa. Moottoriliitto haluaa saada aikaan kv-tason moottoriradan, Iitin kunta matkailijoita ja Ahlströmille ilmeisesti riittää päästä eroon ison soramontun maisemoinnista? Ja se neljäs osakas on Markku Pietilä, joka lienee ainoa jolle radan taloudellinen kannattavuus voisi olla avainmotiivi.
Btw: mistäs sinne Kymirinkille oikeen pääsee asvalttia pitkin sisää.. kahesti oon käyny kurkkimassa, mutta hiekkaväylyiä vaa osunu kohille?![]()
GSR750
ex.Z800
ex.ER6n
Peruuttivat 22.-23..8. ajovuoron, koska silloin on rakennushommat käynnissä. Eivät ne rahaa halua näköjään millään.
Seuraavan viikon sm-kisat kuullemma järjestetään suunnitellusti.
Braaaaap
Kai tuo liittyy nyt niihin puutteellisiin meluvalleihin? Olisihan ne voinut väsätä ajoissa kuntoon, niin olisi voitu kerätä maksimirahat taskuun tämän kesän ajoista, mutta kola-ollin sanoin nyt kävi näin.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Keskiviikkona palailin mökiltä Helsingin suuntaan ja ajoin tarkoituksella ohi nähdäkseni onko siellä työt käynnissä äänivallien yms. osalta ja kyllä siellä kaivuri oli hommissa ja jotain muutakin kalustoa. Ring Racen viikonloppu siten toteutunee?
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Onko missään mediassa ollut julkaisua siitä, toteutuuko tuo 2 viikon päästä Kymiringin SM SBK kisa vai ei? Eli onko ne meluvallien lisäksi saaneet ne ympäristölupajutut kuntoon?
Ei siellä ole kuin käytännössä 2 sokeaa spottia, eikä nekään ole vaikeita sokeuden vuoksi, kun siinä on ihan selkeät jarrumerkit molempiin paikkoihin. Siinä määrin tuo pilattu layout on pelastettu että nuo sokeat paikat ei vaadi jotain naurettavaa opettelua että ne saa menemään, vaan niihin on ihan järkevä jarrumerkki ja ajolinja on varsin "luonnollinen" molempiin.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Ai? Ainoat sokeat mutkat mun mielestä on mutkat 7 ja 12. Mutka 12 (eli se joka nousee ensin jyrkästi mäen päälle ja heti tippuu mutka 12 jyrkästi alamäkeen) on ainoa joka on silleen todella sokea että jos siihe töpeksii jarrut pitkäks ni sit on pulassa... mutta siihen on niiiiiin helppo jarrumerkki että yhtälailla voi Motoparkin takasuoran jarrut missata kuin sen.
En mä T1 laske sokeaksi mutkaksi, vaikket mutkan ulostulon ulkoreunaa näekään. Toki nää taitaa olla mielipidekysymyksiä ja vaikuttaa aika paljon myös se miten kukin määrittelee "sokea mutka" .
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Kouvolan paikallislehti kertoo:
Kymiringin alueen rakentaminen jatkuu, mutta tiedot ratayhtiön viime vuoden tilinpäätöksestä viipyvät
Iitin Yrittäjien puheenjohtaja luottaa siihen, että hanke saadaan vietyä kunnialla maaliin.
Iitin Kymiring-moottoriradan alueen rakennustyöt ovat käynnistyneet kesän lomakauden jälkeen ja kiihtyvät syksyä kohti.
Radan sähkö- ja teleoperaattoreiden kaapelityöt saatiin valmiiksi heinäkuun alkupuolella. Nyt töiden pääpaino on aluksi meluvallien rakentamisessa ja viimeistelyssä. Ratayhtiön mukaan rakentamisen volyymi kasvaa merkittävästi syyskuun alussa.
Kesän aikana Kymiringin aluetta käyttivät moottoriurheilijoiden ohella juoksijat, pyöräilijät ja paraurheilijat.
– Samoin monet harrastekerhot järjestivät kesäkokoontumisensa siellä. Erilaisia media- ja autokaupan markkinointitapahtumia on myös ollut runsaasti, ratayhtiön viestinnästä kerrotaan.
Yhtiö vaitonainen taloustilanteesta
Kymiringillä oli tarkoitus ajaa tänä kesänä ratamoottoripyöräilyn kuninkuusluokan Moto GP:n MM-osakilpailu, mutta suurtapahtuma lykättiin ensi vuoteen koronaviruspandemian takia.
Toimitusjohtaja Markku Pietilä on vakuuttanut Kymiringin selviävän velvoitteistaan koronan aiheuttamista vaikeuksista huolimatta. Kesän aikana yhtiö on kuitenkin ollut vaitonainen taloustilanteestaan.
Lahtelainen kaupunginvaltuutettu Jorma Ratia (Lahti Ensin) kertoo pyytäneensä yhtiön tilinpäätöstietoja kirjanpitolain säännösten perusteella saamatta kuitenkaan vastausta. Hän huomauttaa, että yhtiökokous olisi pitänyt pitää kesäkuun loppuun mennessä.
Pietilältä pyydettiin tätä juttua varten kommenttia tilinpäätöstietojen julkistamisen aikataulusta, mutta ei saatu. Ratayhtiön hallituksessa istuva Iitin kunnanjohtaja Riku Rönnholm kertoo tekstiviestitse, ettei osaa tähän kysymykseen vielä vastata.
Pietilä kertoi toukokuussa, että ratahankkeeseen oli käytetty siihen mennessä 23–24 miljoonaa euroa. Kokonaishinta tulee olemaan reilut 30 miljoonaa euroa.
Iitin Yrittäjien puheenjohtaja Markku Yli-Kaitala luottaa siihen, että hanke saadaan vietyä kunnialla maaliin.
– Tällaisessa projektissa on aina talousasioita, joista joudutaan neuvottelemaan. Hanketta viedään porukalla eteenpäin ja vahvassa uskossa siihen, että rahoitus järjestyy. Olen täysin varma, että yhtiö vastaa yrittäjien työpanoksesta, hän toteaa.
Yli-Kaitala on matkailuyrittäjä ja kokoomuksen kunnanvaltuutettu.
– Kymiringin tapahtumat ovat jo säteilleet matkailupuolelle. Tämä on selvästi on havaittavissa, vaikka tapahtumat ovat olleet pieniä.
2019 vuodeltahan radalla ei käytännössä ole minkäänlaisia tuloja, eikä niitä mahdottomasti ole 2020 vuodeltakaan tullut. Liikevaihtoa tälle vuodelle ehkä hätäiseen joku 200k euroa, jos miettii montako päivää tuolla on ajettu ja rataa täten vuokrattu ulospäin. Tietysti, jos sielä saisi tietoa rahoitusrakenteesta, mutta en pidättelisi henkeä senkään osalta![]()
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Koronan vuoksi syyskuun loppuun mennessä.. https://www.eduskunta.fi/FI/tiedotte..._24042020.aspx
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Toimittajasta en niinkään tiedä mitään.
Mutta kyseiseen palotarkastajaan törmänneenä, en yhtään ihmettelisi paskapaperi vaatimusta. On muuten sellainen nillittäjä, että... Tiedättekö ihmistyypin, joka nussii pilkkua vaikka se pilkku ei kuulu hänen toimivaltaansa.
Semmoinen turhantärkeä...![]()
Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D
Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!